Ik denk dat je nu een stuk minder om de Engelse taal heen kan dan pak 'm beet tien jaar geleden.
En inderdaad, zoals hierboven al gezegd werd, overschatten wij Nederlanders ons Engels heel erg. Als ik soms Nederlanders Engels hoor spreken kan ik wel door de grond zakken hoe slecht het is.
Nee hoor, het is het tegenovergestelde.... Nederlanders onderschatten vaak hoe goed zij Engels spreken. Als Nederlander hoor je namelijk heel duidelijk het Nederlandse accent als iemand Engels spreekt, en dan zegt je geest meteen: Wow dat klinkt shit.
Goed voorbeeld is Carice van Houten...wiens accent in Game of Thrones elke Nederlander ongeveer irriteert....terwijl alle native speakers vinden dat haar Engels geweldig is en haar accent exotisch is.
Onderzoeken zoals oa van English First wijzen gewoon aan dat Nederlanders behoren tot de top vijf best Engels pratende volken (non-natives uiteraard)
Jij kan misschien door de grond gaan omdat je iemand heel slecht Engels hoort praten, maar feit blijft dat in sommige andere landen er een hoog percentage aan mensen zijn die dat steenkolen Engels niveau niet halen, omdat ze het nooit spreken... en ja die 'hoor' je idd geen slecht Engels praten.