• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang


KboV7.jpg


sorry
 
Chocolade kruidnoten zijn het lekkerst. Ik heb mijn Candy Swap maatje uit Amerika dan ook een zak chocolade kruidnoten opgestuurd zodat hij ook daar eens kan genieten van deze Neerlandsche trots
 

Thud

Member
Ja had vorig jaar een ander boek degene die school aanrade om te kopen.
Boek was zo vaag en slecht je zou bijna denken dat ze een contract hadden.

Heb nu deze keer amazon door gespeurd voor een goed boek dat doe ik meestal nu dat ik al twee keer genaaid ben met slecht boeken die school op het boekenlijst zette.

Maar met dit boek legt alles duidelijker uit is wel in het engels maar is geen ramp mij.
Enige probleem was de termen opzoeken.

Zo was er een probleem van wat is de afstand tussen een punt en een gegeven vlak.
Nergens te vinden in het boek. :(
Maar dit komt vooral omdat ik nu op stage zit en gewoon te weinig tijd overhoud om met school bezig te zijn of de wil om te leren na 8 uren werken.
Niet verwacht dat programmeren en debuggen zo vermoeiend kon zijn mentaal dan :p

Maar ben zo ie zo van plan om linear algebra boek uit te werken.
Dit is het boek trouwens heb alleen de 3de editie kon ik op bol.com kopen 2de hands voor 10 euro dacht is een koopje.

http://www.amazon.com/dp/0321385179/?tag=neogaf0e-20

Mjah ik heb een boek van mijn oude studie, maar dat vond ik niets.
Dictaat van alle aantekeningen van mijn docent is veel handiger geweest.
Helpt ook dat hij een van de beste docenten van TU Delft en altijd super enthousiast is.

Een tip is om zo'n 2 weken voor je tentamen te beginnen, de theorie bestudeert zodat je de definities en stellingen goed kent.
Daarnaast veel sommen doen die je kan verwachten op je tentamen.
Zo heb ik lineair 1 gehaald, kost veel tijd, maar dat is het wel waard.

Ik blok overigens nooit veel voor tentamens, maar dat komt door de actieve houding met huiswerk.
Ik zit dan een stuk beter in de stof, maarja soms vragen ze nog wel rare dingen.
Ik mag volgende week al weer wat voor statistiek inleveren bijvoorbeeld...
 

Dreaver

Member
Ja. Bart Smit moet eindelijk hebben ingezien dat twee ketens nergens op sloeg.

Overigens is Dimensionplus al sinds maart weg, mocht iemand net als ik nog spaarpunten willen inzetten. :(

Niet dat ik Halo 4 ga kopen. De serieuzere reviews geven zeer sterk de indruk dat de campaign enigszins vervelend is. En een aantal andere curieuze zaken voor een AAA-productie. De graphics zijn leuk, maar ik vond Reach ook waardeloos. Scheelt ook weer geld natuurlijk.

Game recensies zijn echt de meest belabberde vorm van journalistiek die er bestaat. De meeste (grotere) reviewers gooien toch enkel met 8's en 9's alsof het niks is. Een game wordt bij een 7 vaak als als ondermaats gezien. Zo zijn er nog een hele hoop factoren, zoals dat games lager worden beoordeeld omdat ze niet origineel zijn / te veel op sequel lijken (voorbeeld: Assassin's Creed I heeft gemiddeld 82%, en Revelations 80%).

Halo wordt onder andere afgerekend op het feit for Halo being Halo, wat naar mijn mening ontzettend krom is. Je wilt toch niet dat ze de core mechanics - wat Halo zo goed maakt - helemaal omgooien?

Durf zonder twijfel te roepen dat Halo 4 voor de meeste mensen Reach gaat overtreffen SP- en MP-wise. Wat was Reach een kut spel.

(deze post is niet aanvallend naar jou bedoelt, maar ik bedoel dit meer in het algemeen)
 

7threst

Member
Ja en dan komt het leukste deel van je leven, (semi)-werkloos zijn.

Wil geen valse hoop geven =P

Heb ik me ook op verkeken. Dacht wel dat ik met twee masterdiploma's op zak redelijk wat kans maakte maar da's natuurlijk onzin. Geen ervaring? Geen kans. Heb een jaar lang thuis gezeten. Echt waardeloos :(
 
Mjah ik heb een boek van mijn oude studie, maar dat vond ik niets.
Dictaat van alle aantekeningen van mijn docent is veel handiger geweest.
Helpt ook dat hij een van de beste docenten van TU Delft en altijd super enthousiast is.

Een tip is om zo'n 2 weken voor je tentamen te beginnen, de theorie bestudeert zodat je de definities en stellingen goed kent.
Daarnaast veel sommen doen die je kan verwachten op je tentamen.
Zo heb ik lineair 1 gehaald, kost veel tijd, maar dat is het wel waard.

Ik blok overigens nooit veel voor tentamens, maar dat komt door de actieve houding met huiswerk.
Ik zit dan een stuk beter in de stof, maarja soms vragen ze nog wel rare dingen.
Ik mag volgende week al weer wat voor statistiek inleveren bijvoorbeeld...

Zat ook in de planning. Maar stage nam bijna alle mentale denk vermogen op overdag en had s'avonds geen zin meer om dan nog in de boeken te duiken. Ik zie wel wat de uitslaag is anders heb ik nu deze keer de hele kerst vakantie de tijd om te leren als ik her moet doen.

Mijn doel nu is gewoon om de vakken die ik in het tweede jaar te halen voordat stage voorbij is zodat ik geen vertraging meer heb. Ben het eerste jaar een beetje slecht begonnen dus moest ik in de eerste helft van het tweede jaar aan mijn propedeuse werken.

En zorgen dat ik niet te veel achterstand kreeg om ook nog op stage en aan het inter disciplinair project mee te mogen doen. Is zeg maar een project waar alle engineering vakken aan meedoen. Was zeer leuk, leerzaam en zeer vermoeiend. Eerste grijze haartje gekregen en slaap patroon verneukt in de laatste twee weken :)
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Heb ik me ook op verkeken. Dacht wel dat ik met twee masterdiploma's op zak redelijk wat kans maakte maar da's natuurlijk onzin. Geen ervaring? Geen kans. Heb een jaar lang thuis gezeten. Echt waardeloos :(

Denk dat de tijd van traditioneel solliciteren/vacaturewebsites afgaan redelijk voorbij is. Je komt verder met pedal to the metal netwerken en van de norm afwijkende cv (qua boodschap/opmaak). Is althans mijn ervaring.
 
Ik heb een deel van de content die ik bij de limited edition van Halo 4 kreeg op marktplaats gegooid. Als ik zie wat mensen bieden voor een in-game skin en wat avatar zooi, dan hoop ik daar voordeel uit te halen.
 

Linius

Member
Geen schijn van kans.

Edit: Hmm.. Duitsland speelt ook met een best matige opstelling. Tot zover is deze wedstrijd echt zaaddodend saai geweest..

By the way, ik heb een bod van 30 euro op dat spul 0.0 , zijn die dingen nou zo bijzonder?

Woow, dat is best wel fijn dan voor wat waardeloos online spul. Ik had maar 39 euro betaald dus in mijn geval zou ik al bijna de game er uit hebben gehaald met 30 euro :p
 
Woow, dat is best wel fijn dan voor wat waardeloos online spul. Ik had maar 39 euro betaald dus in mijn geval zou ik al bijna de game er uit hebben gehaald met 30 euro :p

Ik heb een foutje gemaakt :p Ik heb mijn Limited Edition content nog niet geopend dus ik heb geen idee wat er in zit. Ik las online ergens over Limited Edition en Fotus armor en ik dacht gelijk dat ik de Fotus Armor had, maar die zit alleen bij de LE Console. Ik heb schijnbaar de LE Recruit armor en bijbehorende skins. Ik dacht blij te zijn met die 30 euro, maar er worden flinke biedingen gedaan op de Fotus pack op eBay o_O
 

Kiraly

Member
Ach, ze mogen best een mening hebben (of die nou juist is of niet laat ik achterwege) alleen ik vind wel dat velen gemakkelijk al een oordeel klaar hebben liggen.
 

ToD_

Member
Haaah, het is weer Zwarte Pieten-tijd of GAF. Altijd gezellig.

Wow, ik las net de Zwarte Piet OT. Had niet verwacht dat sommige mensen dit zo erg vinden. Op dezelfde pagina bevindt zich de thread over racisme na de verkiezingen in Amerika. Ik denk dat hun aandacht daar beter is besteed. Ik begrijp dat het algemeen wat gevoeliger ligt in Amerika, dus de reactie is niet compleet verrassend. Maar toch had ik niet verwacht dat mensen er zo op tegen zijn.

(mijn excuses voor spelfouten)
 

Aiii

So not worth it
Ach, was bij de intocht vandaag met me peetdochter en neefje van zes en vier en als je ziet hoe de kinderen erin opgaan en hoe veel ze van de Pieten houden, dan fuck het. Leuk feestje en typisch Nederlands, gewoon zo houden.
 

ToD_

Member
Is er in Nederland veel sprake over racisme re Zwarte Piet tegenwoordig? Ik kan me namelijk niet herinneren dat dit echt een probleem was.
 

Scipius

Member
De Zwarte Piet draad is een echte GAF traditie geworden, maar het is inderdaad ieder jaar hetzelfde liedje.

Wat Nederlanders vaak niet helemaal snappen is dat rassenkwesties vele malen gevoeliger zijn in de VS dan hier en dat er daar lijnen zijn getrokken die maar heel moeilijk te overschrijden zijn. Helaas kunnen onze Amerikaanse vrienden niet altijd bevatten dat hun eigen ervaringen en oplossingen maar zelden direct toepasbaar zijn op andere samenlevingen.
 

Kiraly

Member
Is er in Nederland veel sprake over racisme re Zwarte Piet tegenwoordig? Ik kan me namelijk niet herinneren dat dit echt een probleem was.

Niet echt, maar met het internet krijgen veel organisaties natuurlijk een platform om hun mening te uiten.
 

Chuckie

Member
Ik zag vandaag een reus van een Surinaamse gast tegen twee kleine witte meisjes als Piet verkleed zeggen: Wow...jullie zijn mooie Pieten, jullie nemen me toch niet mee naar Spanje?

En ik dacht: Had ik dat maar op video voor de jaarlijkse Pieten discussie op Gaf.

De Zwarte Piet draad is een echte GAF traditie geworden, maar het is inderdaad ieder jaar hetzelfde liedje.

Wat Nederlanders vaak niet helemaal snappen is dat rassenkwesties vele malen gevoeliger zijn in de VS dan hier en dat er daar lijnen zijn getrokken die maar heel moeilijk te overschrijden zijn. Helaas kunnen onze Amerikaanse vrienden niet altijd bevatten dat hun eigen ervaringen en oplossingen maar zelden direct toepasbaar zijn op andere samenlevingen.

Die discussie begrijp ik nog wel. Maakt niet uit. Waar ik echt teringpissig om kan worden is dat zon eikel dan met een linkje komt waar 1 griet Rihanna 'Niggabitch' heeft genoemd... en dat dan als argument gebruikt om aan te tonen hoe 'Nederlanders' zijn. Ik krijg dan de neiging om met die honderden tweets van Amerikanen te komen die Obama wilden lynchen of die zeiden dat de White House weer white moest worden.
 
Ik zag vandaag een reus van een Surinaamse gast tegen twee kleine witte meisjes als Piet verkleed zeggen: Wow...jullie zijn mooie Pieten, jullie nemen me toch niet mee naar Spanje?

En ik dacht: Had ik dat maar op video voor de jaarlijkse Pieten discussie op Gaf.

Witte? Wordt dat angelsaksisme tegenwoordig ook gebruikt ipv blanke? :p
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Ik zag vandaag een reus van een Surinaamse gast tegen twee kleine witte meisjes als Piet verkleed zeggen: Wow...jullie zijn mooie Pieten, jullie nemen me toch niet mee naar Spanje?

En ik dacht: Had ik dat maar op video voor de jaarlijkse Pieten discussie op Gaf.

Die discussie begrijp ik nog wel. Maakt niet uit. Waar ik echt teringpissig om kan worden is dat zon eikel dan met een linkje komt waar 1 griet Rihanna 'Niggabitch' heeft genoemd... en dat dan als argument gebruikt om aan te tonen hoe 'Nederlanders' zijn. Ik krijg dan de neiging om met die honderden tweets van Amerikanen te komen die Obama wilden lynchen of die zeiden dat de White House weer white moest worden.

Amerikanen mogen echt graag zwaaien met artikelen geschreven door niet-Nederlanders die dan ook he-le-maal kapotgaan op wat ze zien zonder context. Fuckin' irritant.
 

CrunchyB

Member
Ach, dat Zwarte Pieten topic is wel zo irritant. Alsof we allemaal een stel rascistische eikels zijn.

Ok, we kunnen soms wat lomp/ongevoelig overkomen, maar mensenrechten hebben we hier nog altijd heel hoog zitten. In tegenstelling to de VS.

We hadden bijna een atheistische homo als minister-president. Of Job Cohen. We hebben een nationale zorgverzekering die ook bijvoorbeeld een sekse-verandering dekt. Al weer sinds jaren een cannabis-gedoogbeleid en homo-huwelijk (en adoptie). We hebben een bijstandsuitkering die geen vetpot is, maar waarmee je prima kunt rondkomen.

Zien jullie dat al in Amerika gebeuren? Waar een groot land zo bekrompen in kan zijn.

En ja, pfoe, we hebben een vage traditie, een kinderfeest waar men zich zwart schminkt. Ja, dat is natuurlijk pas echt erg.
 
Ach, dat Zwarte Pieten topic is wel zo irritant. Alsof we allemaal een stel rascistische eikels zijn.

Ok, we kunnen soms wat lomp/ongevoelig overkomen, maar mensenrechten hebben we hier nog altijd heel hoog zitten. In tegenstelling to de VS.

We hadden bijna een atheistische homo als minister-president. Of Job Cohen. We hebben een nationale zorgverzekering die ook bijvoorbeeld een sekse-verandering dekt. Al weer sinds jaren een cannabis-gedoogbeleid en homo-huwelijk (en adoptie). We hebben een bijstandsuitkering die geen vetpot is, maar waarmee je prima kunt rondkomen.

Zien jullie dat al in Amerika gebeuren? Waar een groot land zo bekrompen in kan zijn.

En ja, pfoe, we hebben een vage traditie, een kinderfeest waar men zich zwart schminkt. Ja, dat is natuurlijk pas echt erg.


Die minister president hebben we toch nog steeds....:p
 
Die idioten in de Pieten Topic zijn echt.. *beep*. Schijnbaar, als mijzelf als een een antilliaan verkleed ben ik racist. Ze weten totaal niet wat het woord betekent man.
 
Even de pieten topic terzijde, wie is er gehyped voor de WiiU? Ik zal er pas eentje halen met de release van Wonderful 101.

Yeahno. Het paringsritueel van een mestkever is voor mij interessanter dan een WiiU. Het is gewoon weer Nintendo die achter de feiten aan loopt. Ik heb een PSWII360 en de Wii is zo'n teleurstellend flut ding dat ik gewoon alle interesse in alles Wii gerelateerd ben verloren.
 

Chuckie

Member
Yeahno. Het paringsritueel van een mestkever is voor mij interessanter dan een WiiU. Het is gewoon weer Nintendo die achter de feiten aan loopt. Ik heb een PSWII360 en de Wii is zo'n teleurstellend flut ding dat ik gewoon alle interesse in alles Wii gerelateerd ben verloren.

Ik ben het gedeeltelijk (maar niet helemaal :p) met je eens.

Ik heb een Wii en een PS3 en de laatste is totaal superieur aan de eerste. Ik gebruik mn PS3 veeeeeeel vaker dan de Wii. Maar Nintendo krijgt het wel altijd voor elkaar om een paar spellen uit te brengen die het voor mij waard maken.
Zelda TP, Zelda SS, Super Mario Galaxy 1&2, New Super Mario Bros en Super Mario Kart zijn voor mij persoonlijk reden genoeg om de relatief goedkope Wii te hebben aangeschaft.

Dat gezegd sta ik zeker niet te springen om die WiiU te halen. Ik wacht rustig af tot ie zwaar goedkoop is en in een bundel met een nieuwe MarioKart wordt geleverd :p
 
Top Bottom