• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Dreaver

Member
Kan hier zo boos om worden he.

http://www.nu.nl/internet/2964963/downloadverbod-krijgt-toch-vervolg.html

Maak waar weer iets kapot in Nederland waar we tros op kunnen zijn als een van de weinige landen op de wereld met zoveel vrijheid op het gebied van internet.

Gaan ze ons dat ook nog eens afnemen als het aan hun ligt.

(I know. I know gaat om "bedrijfsmatig" downloaden whatever that means)

Gelukkig vanaf 1 jan 2013 netneutraliteit.
Ja ik vind het ook ontzettend dom. Sowieso kreten als 1 download = 1 gemiste verkoop is zulke onzin. Ze zullen vast en zeker omzet missen maar de genedie dit missen zijn vooral de grote directeuren die al super veel verdienen. Het probleem ligt ook niet bij het downloaden, maar bij het slechte aanbod. Ik ben best bereid te betalen mits de service goed is (bijvoorbeeld Spotify). Maar ik ga echt geen honderden euro's betalen voor een serie, overdreven duur. Op de Nederlandse televisie duurt het honderd jaar voor het uitgezonden wordt (en je bent gebonden aan een tijd en je hebt pauzes) dus ik begrijp best waarom mensen dat piraten. Games vind ik eigenlijk ook te duur en wacht daarom meestal tot ze afgeprijsd zijn. Ik vind zestig euro voor een game echt te veel over het algemeen.

Vind bedrijven zoals Buma/Stemra misselijk makende bedrijven. Zeuren over extra heffingen omdat artiesten niet 'genoeg' verdienen en vervolgens verdient de directeur ruim 300k. Legale criminele organisaties...
 
Net ff uitgerekend. Ik heb 11,4% lichaamsvet. Volgens de site zit dat nog onder het aanbovelen percentage voor mannen van mijn leeftijd.

Mijn extra doel is ook 12% maar ben wel tevreden met 15% denk dat ik nu rond de 20% zit.
Als dat lukt ga ik de jaar erop proberen om van zomer rond de 10% te komen en de rest van het jaar 15%.
 

Thud

Member
Hey Dutch GAF, iemand enig idee waar ik een WiiU kan bestellen en dat ik dan verzekerd ben om deze volgende week ook te krijgen? Of is dit een beetje een onbegonnen zaak?

Misschien kan je vragen of ze een Wii U achterhouden als er een pre order niet door gaat bij een goede gameshop. Je bent afhankelijk van de vraag van de preorders en het aanbod. Zonder preorder duurt het denk ik wel even voordat je eraan komt, net als bij de wii.
 

Chuckie

Member
Iedereen weet dat gewicht eigenlijk onzin is he?
Ik heb een vriend van me die 100KG weegt en 2% vet heeft.

Het gaat allemaal om % lichaamsvet.
Hou dat zo laag mogelijk + conditie.

Lol... 2% is ziekelijk laag..en is overigens al niet meer goed te meten. Je vriend zwamt dus uit zn nek waarschijnlijk.
 

Nemo

Will Eat Your Children
2% :p

Ik denk dat de WiiU wel te vinden zal zijn in winkels op dag 1, vooral mediamarkt net zoals dat met alle vorige Nintendos ook zo was
 

Linius

Member
Waren er met de Wii niet leveringsproblemen? Dat mensen zonder pre-order weken lang hebben zitten wachten op nieuwe ladingen Wii's? Staat me iets van bij.

Ik haal hem sowieso niet op korte termijn. Ik wacht wel af wat Sony en MS ons te bieden hebben.
 

CrunchyB

Member
Waren er met de Wii niet leveringsproblemen? Dat mensen zonder pre-order weken lang hebben zitten wachten op nieuwe ladingen Wii's? Staat me iets van bij.

Mwoah, alleen de eerste week was het moeilijk. Daarna moest je gewoon een beetje opletten, vragen wanneer de nieuwe levering binnenkomt enz. Het duurde wel een paar maanden voordat ze langer dan enkele dagen op de schappen bleven liggen.

Ik doe niet aan pre-orders. Ooit in een grijs verleden een N64 gereserveerd. Bleek ik nummer #5 te zijn en hadden ze er maar 4 binnengekregen of zoiets achterlijks. Uiteindelijk toch nog ergens anders een gevonden. Sindsdien doe ik niet meer aan die onzin. Als ik op 30 november zin heb om een WiiU te kopen dan ga ik naar de winkel. Als er geen te vinden zijn dan probeer ik het een week later het nog wel een keertje.
 
Waren er met de Wii niet leveringsproblemen? Dat mensen zonder pre-order weken lang hebben zitten wachten op nieuwe ladingen Wii's? Staat me iets van bij.

Ik haal hem sowieso niet op korte termijn. Ik wacht wel af wat Sony en MS ons te bieden hebben.

minder dan het master race in elk geval, zo veel is zeker. :p

Al kan een sterke upgrade van kinect (vermogen om accesoires te herkennen, bijvoorbeeld zoals zo'n Minority Report handschoen, hogere resolutie, minder lichtgevoelig, en natuurlijk kunnen zitten) dan weer wel interessant zijn. Voor Sony is het wat mij betreft zo'n beetje over en uit. Ik zie, behalve een radicale breuk met eerdere Playstations, eigenlijk weinig brood in 'nog zo eentje'.

Het lijkt me niet dat Sony van de PS4 een draagbare tablet gaat maken (zeg maar PS3, maar dan tablet), en dat zou eigenlijk op dit moment het enige interessante zijn wat ze qua puur technische innovatie kunnen doen. Een tweede Cell experiment heeft in elk geval weinig zin, al gebied de eerlijkheid dan weer wel te zeggen dat ze vooralsnog meer first party studios kunnen inschakelen om een 'puur op kracht' insteek te waarborgen. Maar daartegenover staat weer een Last Guardian en ja, dan weet je wel hoe laat het is.

Persoonlijk zou ik van de PS4 een omgekeerde Wii U maken, ondanks de duidelijke plagiaat. Hoe dan ook moeten consoles en PC's nu ook concureren en combineren met andere tablets, smartphones, enzovoorts, dus helemaal onmogelijk is dat niet.

Maar ja, daar zullen ze wel een aparte serie van maken ofzo. Waarmee het punt verloren gaat, maar enfin.


Hoe dan ook zullen alle drie de consoles een focus hebben op interface en op media services. Ook de Wii U moet er wat dat betreft aan geloven door de TV en andere services (youtube, netflix) aan te bieden.

Het zou grappig zijn als Apple of Valve dan ook mee ging doen. Sowieso is Onlive er ook nog en Sony heeft Gakai toch hopelijk met een of ander plan overgenomen, mag je hopen.
 

7threst

Member
Bol.com is bij mij altijd goed geweest met op release bezorgen. Was wel alleen met spellen en misschien is de WiiU onderhand al uitverkocht daar.

Ja, bij Bol krijg je al meteen een melding dat de leverdatum niet gegarandeerd is, dus ik betwijfel of zij op releasedag kunnen leveren :)

Levering voor NL is echt helemal uitverkocht al weken geleden als het goed is.

bol.com nam nog pre-oorders aan van de week maar ik geloof er niets van dat ze die allemaal kunnen krijgen volgende week.

Denk dat het ook nog wel even gaat duren voordat er weer levering is, Nederland/EU staat niet echt hoog in het lijstje als het gaat om levering van Nintendo home consoles.

Fuck man, daar baal ik toch best wel een beetje van. Ik hoopte dat het dit keer allemaal wat beter zou gaan maar de winkels die ik heb benadert lachen me zowat uit als ik een pre-order voor de WiiU wil plaatsen.

2% :p

Ik denk dat de WiiU wel te vinden zal zijn in winkels op dag 1, vooral mediamarkt net zoals dat met alle vorige Nintendos ook zo was

Whut? De Saturns en Mediamarkten die ik bezocht na launch van de Wii toentertijd waren ook zo goed als leeg hoor...
 

Nemo

Will Eat Your Children
Ja, bij Bol krijg je al meteen een melding dat de leverdatum niet gegarandeerd is, dus ik betwijfel of zij op releasedag kunnen leveren :)



Fuck man, daar baal ik toch best wel een beetje van. Ik hoopte dat het dit keer allemaal wat beter zou gaan maar de winkels die ik heb benadert lachen me zowat uit als ik een pre-order voor de WiiU wil plaatsen.



Whut? De Saturns en Mediamarkten die ik bezocht na launch van de Wii toentertijd waren ook zo goed als leeg hoor...
Op de eerste dag? Weet wel dat ze op dag 2 al niks meer hadden. Media Markt Den Haag had na 2 of 3 weken een nieuwe levering, toen kon je hem weer halen.
 

Sadist

Member
Gaming side gaat nu al door het lint met de Wii U

Moet je nagaan wat er volgend jaar gaat gebeuren met de volgende Xbox. De popcorn zal goed smaken.
 

2San

Member
Gaming side gaat nu al door het lint met de Wii U

Moet je nagaan wat er volgend jaar gaat gebeuren met de volgende Xbox. De popcorn zal goed smaken.
Volgende XBox gaat knallen denk ik. De nieuwe spel van Jason West en Vince Zampella, Bungie, MS interne studio's zijn allemaal gericht op next gen. MS is ook niet vies van het financieren van games in het vroege levensduur. Sony heeft een gelijkwaardig voordeel, maar ik vertrouw ze niet.
 
Volgende XBox gaat knallen denk ik. De nieuwe spel van Jason West en Vince Zampella, Bungie, MS interne studio's zijn allemaal gericht op next gen. MS is ook niet vies van het financieren van games in het vroege levensduur. Sony heeft een gelijkwaardig voordeel, maar ik vertrouw ze niet.

En daarna worden de nevenfuncties/activiteiten bekend. F2p, DLC nadruk op kinect, een nieuwe gimmick.
 

7threst

Member
Gaming side gaat nu al door het lint met de Wii U

Moet je nagaan wat er volgend jaar gaat gebeuren met de volgende Xbox. De popcorn zal goed smaken.


Man, soms is GAF echt heel goed om me wat de zin in gamen te ontnemen met al zure posters die gaan mokken omdat ze op een of andere manier hun zin niet krijgen. Wat grappig is van een gaming-forum haha :)
 

2San

Member
En daarna worden de nevenfuncties/activiteiten bekend. F2p, DLC nadruk op kinect, een nieuwe gimmick.
Ja maar die eerste 3 jaar zijn dan geweldig. :p
Denk niet dat je veel moet verwachten van de volgende Xbox. Vooral weer veel matige shooters.
De 360 shooters zijn van degelijk niveau. Als dat matig is, wat is dan zogenaamd goed? Halo is uniek in de mix van lineair/sandbox dat het heeft. Gears is letterlijk onvergelijkbaar in online MP(gnasher/wallsliden/cancelen, etc), een shooter die heerlijk speelt op de controller. Ik ben nu wel een beetje klaar met beide franchises, maar ik heb er zeker van genoten de laatste paar jaar. De PC shooter scene bracht niets speciaal kwa exclusives in hetzelfde periode.
 

neorej

ERMYGERD!
Ja maar die eerste 3 jaar zijn dan geweldig. :p

De 360 shooters zijn van degelijk niveau. Als dat matig is, wat is dan zogenaamd goed? Halo is uniek in de mix van lineair/sandbox dat het heeft. Gears is letterlijk onvergelijkbaar in online MP(gnasher/wallsliden/cancelen, etc), een shooter die heerlijk speelt op de controller. Ik ben nu wel een beetje klaar met beide franchises, maar ik heb er zeker van genoten de laatste paar jaar. De PC shooter scene bracht niets speciaal kwa exclusives in hetzelfde periode.

http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA

Dit somt het wel aardig op, ua wat er mis is met de huidige generatie shooters.
 

Overdoziz

Banned
Dat is meer een probleem met Modern Warfare shooters dan met shooters in het algemeen. Alhoewel ik zeker niet zal ontkennen dat ook veel van de andere shooters trekjes over nemen van die games (RIP Halo). Als je gewoon MoH, Battlefield (campaign) and CoD negeert dan valt er nog best een hoop goede shooters te vinden. Zo kocht is laatst nog The Darkness 2 wat toch zeker wel mijn GOTY is. De gunplay is dat spel is zo geweldig, zeker als je een 360 controller gebruikt voor de tentakels. Hij was wel wat kort wat jammer was. Heb 'em dan ook gelijk 2 keer uitgespeeld in 2 dagen wat ik echt bij geen een spel ooit heb gedaan.
 
Hebben jullie het Ajax vs. PSV poll op de Xbox Dashboard gezien? Je kunt kiezen op wie er volgens jou gaat winnen de opties:
-Ajax
-PSV
-Tekenen
-Ik speel liever Fifa 13

Tekenen.
 
Mijn eerste scheerapparaat gekocht, de Braun 5040. Morgen eens proberen, ik was het beu om telkens nieuwe Gilette fusion mesjes te kopen. De cassette van de Braun zal ook vervangen moeten worden, maar om de 18 maanden.
 

2San

Member
http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA

Dit somt het wel aardig op, ua wat er mis is met de huidige generatie shooters.
Nee niet echt. Dit klopt als je uit je weg gaat en alle goeie shooters negeert. Crysis 1 en de Halo series heeft vrijwel geen van die problemen die hij op noemt en dan kan ik nog verder gaan met Arma, Stalker, Metro, Bioshock. Dit is een van de meest diverse generaties kwa shooters.
Hebben jullie het Ajax vs. PSV poll op de Xbox Dashboard gezien? Je kunt kiezen op wie er volgens jou gaat winnen de opties:
-Ajax
-PSV
-Tekenen
-Ik speel liever Fifa 13

Tekenen.
Das wel grappig. Doen zit dit vaker? Ik zit niet meer zo vaak op mn xbox de laatste tijd.
 
Das wel grappig. Doen zit dit vaker? Ik zit niet meer zo vaak op mn xbox de laatste tijd.

Dit is de eerste keer dat ik dit heb gezien, wat betreft polls. Wat de vertaling betreft, het is alsof Microsoft het bewust doet :p De Infinity Spaceship van Halo 4 hebben zij letterlijk vertaald naar oneindigheid hahaha
 

2San

Member
Dit is de eerste keer dat ik dit heb gezien, wat betreft polls. Wat de vertaling betreft, het is alsof Microsoft het bewust doet :p De Infinity Spaceship van Halo 4 hebben zij letterlijk vertaald naar oneindigheid hahaha
Ik ging stuk met Halo 4 in Nederlands. Headcase=Hoofdpijn als ik me goed herinner. Ik speelde een dagje in het Nederlands. Ik heb een paar vrienden die het gewoon in Nederlands hebben gelaten, omdat ze het zo mooi vinden.
 

Hoo-doo

Banned
Ik heb ooit met vrienden Uncharted 2 doorgespeeld in het nederlands. Verbazingwekkend goede voiceacteurs hebben ze daar, ik kan normaal gesproken nederlandse dubs echt niet uitstaan.
 

2San

Member
Ik heb ooit met vrienden Uncharted 2 doorgespeeld in het nederlands. Verbazingwekkend goede voiceacteurs hebben ze daar, ik kan normaal gesproken nederlandse dubs echt niet uitstaan.
Ik vind het speciaal dat ze daar überhaupt de moeite voor hebben gedaan.
 

Chuckie

Member
Hebben jullie het Ajax vs. PSV poll op de Xbox Dashboard gezien? Je kunt kiezen op wie er volgens jou gaat winnen de opties:
-Ajax
-PSV
-Tekenen
-Ik speel liever Fifa 13

Tekenen.

Shit ik moest hier echt even twee keer naar kijken. Ik zat nog te denken: Waarom staat gelijkspel er niet bij haha.

Ik ga voor: Tekenen.

Komt ook het best uit voor Feijenoord :p
 

Sadist

Member
Komt ook het best uit voor Feijenoord :p
yGmzg.gif
 

Aiii

So not worth it
Wie zijn of haar 3DS XL voor 15 januari registreert via Club Nintendo, kan kiezen uit één van vijf titels om gratis te downloaden. Dit zijn Super Mario 3D Land, Professor Layton and the Miracle Mask, New Art Academy, Freakyforms Deluxe of New Style Boutique.

Het registreren van de 3DS XL verloopt via de website www.club-nintendo.com, waarbij een Club Nintendo-account verplicht is. Wie dit heeft gedaan en vervolgens zijn 3DS XL invoert (via een code die bij het apparaat geleverd werd), maakt aanspraak om een van de vijf eerdergenoemde spellen te downloaden.

Een downloadcode hiervoor wordt via e-mail gestuurd zodra het registratieproces voltooid is. De code is geldig van 1 tot 31 januari 2013 en is ook nog beschikbaar voor wie zijn 3DS al eerder geregistreerd heeft. Zij kunnen inloggen op Club Nintendo en via een speciale actiebanner hun code bemachtigen. Deze banner lijkt echter op dit moment nog niet live te zijn, waarschijnlijk gebeurt dit pas wanneer de actie van start gaat op 1 januari.

Na inloggen via http://microsite.nintendo-europe.com/3DSXLGamesPromotion/
 

Aiii

So not worth it
Beste zijn van de eredivisie is anno 2012 toch een beetje zoals een stempel krijgen in groep 3 omdat je zonder hulp naar de wc bent geweest.

ajax_winnaar_champions_league.jpg
 

Arjen

Member
Voetbaltopic is

a) Raar
b) Heeel veel premier league
c) Raar
d) Gokken
e) Raar

Vind het tijdens champions league wel leuk om mee te posten, maar meestal wordt het toch ondergesneeuwd door de regulars.
 
Top Bottom