• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Chuckie

Member
Scrubs is inderdaad een geweldige serie. M'n enige probleem is dat ik het altijd op tv heb gevolgd waardoor ik dus nu niet weet welke seisoenen ik wel en neit helemaal heb gezien.

Super serie! Gewoon lekker alles vanaf seizoen 1 kijken. Dan zie je sommigen voor de tweede keer maar dan zijn ze nog steeds leuk

Gelijkspel vertalen is ook kut! :D

Volgens mij hebben ze gewoon Google translate gebruikt :p
 
Super serie! Gewoon lekker alles vanaf seizoen 1 kijken. Dan zie je sommigen voor de tweede keer maar dan zijn ze nog steeds leuk

Dat zal waarschijnlijk eerder een 5e of 6e keer worden :p Ik kijk toch wel altijd een aantal afleveringen als er weer zo'n marathon op komt dus dan zie je ze wel vaak genoeg. Maar als ik nog een keer tijd te veel heb ga ik ze zeker nog eens allemaal kijken.
 

2San

Member
Help jonges

Sinterklaas surprise op stage. Heb een buitenlandse/ex-pat student voor de surprise, Chinees. Spreekt geen nederlands, etc. Wat kan ik hier in godsnaam voor maken? Ik heb al een paar flauwe hollandse dingetjes (molen, klompjes) gekocht, maar wat kan ik eromheen knutselen?
Klompen...Yo dawg
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Sneeuw!
Het is al gesmolten voor het uit de lucht valt, maar sneeuw is sneeuw!
 

Chuckie

Member
Dit kwam ik tegen op de A20 vanochtend. Zag er niet echt best uit :/

tankauto-rotterdam-file-1024x576.jpg
 
Dit kwam ik tegen op de A20 vanochtend. Zag er niet echt best uit :/

tankauto-rotterdam-file-1024x576.jpg
Nope. Helaas iemand overleden.....
De A20, Gouda - Hoek van Holland, is maandagochtend afgesloten bij het Terbregseplein nadat daar een vrachtauto, een tankwagen en een auto op elkaar botsten. De tankwagen is daarbij in brand gevlogen. De bestuurder van de personenauto is hierbij overleden.

De weg is in beide richtingen afgesloten tussen Prins Alexander en het Terbregseplein, meldde de ANWB maandagochtend. Hoe lang de afsluiting gaat duren, kon een woordvoerster nog niet zeggen. Op de snelwegen van en naar Rotterdam staat het verkeer muurvast.

Vanuit de richting Hoek van Holland stond er rond 08.15 uur 10 kilometer file. "De grootste problemen doen zich op dit moment voor aan de noordkant van Rotterdam. Aan de zuidzijde, A15 richting Europoort, kan het verkeer nog wel langzaam doorrijden."
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Sneeuw zuigt. IJS daarentegen... *brengt schaatsen naar slijper*.

Ik wil weer dit:

jvkSP.jpg


ulzTB.jpg


(twee jaar geleden gemaakt)
 

Aiii

So not worth it
Ik kan niet schaatsen. Maar zelfs als ik het kon had ik er geen moeite mee als het nooit meer vroor. Bah.

Gelukkig staat m'n auto in de garage.
 

hiro4

Member
Eerste jaar waarbij de auto niet in een garage staat.
Een van de weinige momenten dat ik blij ben dat ik met het OV ga.

also: SNEEUW!
 

Arjen

Member
Wel stuk?
Heb zelf alleen Harlingen-Bolsward en terug gedaan destijds in '97
Meestal blijf ik lekker op de ijsbaan.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Wel stuk?
Heb zelf alleen Harlingen-Bolsward en terug gedaan destijds in '97
Meestal blijf ik lekker op de ijsbaan.

My bad, ik zat eerst op de Zwette, in de buurt van Bozum (tussen Sneek en Leeuwarden in) maar nu ik nog eens kijk heb ik deze gemaakt net ten zuiden van Oosterlittens en dat is geloof ik geen stuk van de Elfstedentocht. Die dag kleine 100 Km. geschaatst dus moest even graven in't geheugen :).
 

Wazzim

Banned
Holy shit, Zeeland had helemaal geen sneeuw maar Zuid-Holland zit helemaal vol met dat spul.
Ik denk dat ik mezelf maar van kant maak, Marokkaantjes zijn niet gemaakt voor dit weer.
 
Er was vanochtend wel heving sneeuwval hier, alleen is dat nu veranderd is regen -.-'

Even iets anders, doneren jullie wel eens aan collectes? Ik vertrouw echt geen enkel goed doel.
 

Arjen

Member
Elke maand aan Greenpeace en het Rode Kruis.
Ik krijg bijna nooit collectes aan de deur eigenlijk, komt missschien omdat ik in een flat woon.
 

Aiii

So not worth it
Ik doneer alleen aan Child's Play. Meestal via de Humble Bundle.

Aan collectanten sowieso nooit, die vallen voor mij, ongeacht hun goede bedoeling, in dezelfde catagorie als huis-aan-huis verkopers en telefoon-callcenters.
 
Greenpeace and WNF koop ik nog wel eens wat van of doneer ik soms wel. Maar ik vertrouw de organisaties van de goede doelen niet. Ik ga eens een keer onderzoek doen naar hoeveel van het gedoneerde geld echt nutting wordt besteedt en hoeveel er wordt gedoneerd aan de portemonees van het bestuur.

Lol ik had eens een keer een situatie waarop ik wat iets te hardop zei (ik heb dat probleem). Ik had eens een keer 5 euro gedoneerd aan iemand van de KWF Kankerbestrijding en een half uurtje later ging ik bij een kennis van me helpen de voortuin te fixen. Komt er bij hun ook een collecte en ik zeg sorry ik heb niks, daarna zeg ik tegen mijn kennis 'kanker op ik ze net al 5 euro gegeven'. Dat zei ik dus iets te hard op en ze stond 2 meter naast me. I'm going to hell for this.
 

RSP

Member
Af en toe een paar euro aan de deur, ze komen regelmatig.

Verder niet. Ik geef overigens alleen aan doelen die (medisch) onderzoek doen of financieren. Tijdelijke hulp of compenseren voor het falen van een andere overheid geloof ik niet in, hoe schrijnend de situaties ook zijn. Dat doet onze eigen overheid al (meer dan) voldoende.
 

Flo

Member
Sneeuw in Zwolle! Wel nat helaas. Hopen dat het tegen het eind van de middag weer droog is. Van binnen naar kijken is leuk, maar op de fiets een stuk minder...
 

Kabouter

Member
Holy shit, Zeeland had helemaal geen sneeuw maar Zuid-Holland zit helemaal vol met dat spul.
Ik denk dat ik mezelf maar van kant maak, Marokkaantjes zijn niet gemaakt voor dit weer.

Rifgebergte en Atlasgebergte zullen toch sneeuw zat hebben in de winter/op de juiste hoogte?

Oh en sneeuw <3 <3 <3, jammer dat het niet echt blijft liggen.
 
Er was vanochtend wel heving sneeuwval hier, alleen is dat nu veranderd is regen -.-'

Even iets anders, doneren jullie wel eens aan collectes? Ik vertrouw echt geen enkel goed doel.
Ik steun stichting Plan. Die werkt hard om de posities en kansen van meisjes te verbeteren in de wereld. In nederland zijn we redelijk geëmancipeerd (nog lang niet genoeg) maar meisjes / vrouwen hebben het wereldwijd gezien erg slecht. Tweederangs burgers at best.

Verder geef ik altijd aan collectes die met ziektes te maken hebben. 2 euro...

Hier ook natte sneeuw. Tussen Utrecht en Nijmegen in, ongeveer.
 

itsgreen

Member
Rifgebergte en Atlasgebergte zullen toch sneeuw zat hebben in de winter/op de juiste hoogte?

Oh en sneeuw <3 <3 <3, jammer dat het niet echt blijft liggen.

Ja ik ben er ook zo eentje. Volgens mij is het gene wat uit de lucht valt in Utrecht inmiddels regenachtig :(
 
Ik zie hier alleen maar vieze natte sneeuw in Enschede. Hetzelfde als Zaterdag avond. Als het sneeuwt moet het ook goed sneeuwen met dikke witten vlokken.
 

Divius

Member
Vanmorgen wat natte vlokken hier (regio Den Haag), maar daar hebben we natuurlijk niks aan. Ik vind zo'n wit pak altijd wel mooi.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Ik kijk elk jaar bij m'n belastingaangifte naar m'n jaarinkomen. Daar neem ik 1% van wat ik overmaak naar een goed doel wat me aanstaat (HRW, Rode Kruis, die hoek). Daarna verkoop ik een jaar nee aan alles en iedereen die me om een bijdrage vraagt. Daarnaast doe ik af en toe via een uitzendbureau vrijwilligerswerk bij campagnes rondom (natuur)rampen, zoals telefoondiensten. That's about it.
 
Iedereen ook zo bang dat het ijskoud gaat geworden in januari/februari zoals dit jaar, mijn tenen vroren er bijna van af.
Gewoon twee paar sokken aantrekken. Deze temperatuur is nog net goed. Ik kan fatsoenlijk buiten even wandelen met de hond zonder te hoeven rommelen met sjaals of handschoenen en ik kan mijn slaapkamer zo heerlijk koud maken door vlak voor het naar bed gaan het raam even open te zetten. Dat gevoel dat je van de vrieskou in je kamer naar je warme bedje gaat. Niemand die dat van mij af kan pakken.
 

Nemo

Will Eat Your Children
Dit is dus echt niet meer te doen hiero in Den Haag he :p

Vanaf morgen gaan bij mij de muts sjaal en handschoenen weer mee

Als je het met 1988 vergelijkt, is Nederland 2 plekken omhoog gegaan. Ik heb zo snel geen data van andere jaren dus dat zegt opzich niet zo veel. Amerika is sinds die tijd wel van de 1e naar de 16e plek gegaan. Frankrijk ook: van de 2e naar de 26e plek. Ik kan het dus niet met zekerheid zeggen, maar volgensmij is Nederland vrij stabiel gebleven in de laatste jaren.
Misschien omdat het niet meer een stijgende lijn is dat het lijkt slecht te gaan? Ik kan me best voorstellen dat NL het tegenover de rest goed doet. Maar goed, ik was natuurlijk toen ook nog klein dus heb best wel een beknopte visie
 

Kabouter

Member
Gore tiefushonden. En daar laat ik het maar bij anders zeg ik nog dingen waar ik spijt van krijg.

Kan me moeilijk voorstellen dat je over dit tuig iets kan zeggen waar je spijt van krijgt :{. Zo'n grensrechter maakt vrijwillig tijd vrij zodat jij kan genieten van je sport, en dan krijg je dit soort onzin. En als hij dan iets doet wat je niet aanstaat trap je hem maar dood. Beter dat de KNVB zorgt dat dit soort dingen eens ophouden, want geweld in het amateurvoetbal komt veel te vaak voor.

Edit:
Komt er ook nog eens een binnen met een mening:
aElGx.jpg
 

Chuckie

Member
'onsportieve scheidsrechters zijn onderdeel van het probleem'

Ja hoor Peter, dat is het probleem. Krijg jij ook maar lekker de touwtyfus.
 
Top Bottom