• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Linius

Member
Jeuj we zijn nu een community.

community-troy-party-hat.gif


Feestje?
 

Kiraly

Member
Echt achterlijke tweets van Peter R. de Vries, en echt verschrikkelijk wat er is gebeurd.

Als het mijn vader was geweest, had ik het wel geweten.

Die twee jaar jeugdgevangenis en TBS die ze gaan krijgen..
 

soepje

Member
Op zich doet peter de vries best wel goed werk, mensen als hij houden de politie wel scherp en houden zaken onder de aandacht.. Maar wat een verschrikkelijke, arrogante bal is het toch, en wat een misselijke tweets.
 

Kabouter

Member
Pfff...waarom zitten die Zweden dan nog wel in het OT :p

Oh, trouwens eerder gefixt :p. Ben niet de hele OT door gaan zoeken op zoek naar threads die eigenlijk in community horen, maar realiseerde het me toevallig bij deze. En toch niet meer echt nodig om in OT te staan, iedere actieve Nederlandse GAFer heeft deze thread wel zo'n beetje gevonden onderhand.
 
Op zich doet peter de vries best wel goed werk, mensen als hij houden de politie wel scherp en houden zaken onder de aandacht.. Maar wat een verschrikkelijke, arrogante bal is het toch, en wat een misselijke tweets.

Ik heb het gevoel dat hij dit soort dingen roept om op te vallen.
 
TU Eindhoven weer uitgeroepen tot beste TU van Nederland (Centrum Hoger Onderwijs Informatie). En nog heeft Delft toelatingseisen en een belachelijk moeilijk schakeljaar. Schakeljaar in delft is 44-60 studiepunten en een heel schooljaar, schakeljaar TU/e is 30 studiepunten/ een half schooljaar!

(schakeljaar is extra jaartje voor mensen die vanaf HBO komen om kennis op peil te brengen).
 
TU Eindhoven weer uitgeroepen tot beste TU van Nederland (Centrum Hoger Onderwijs Informatie). En nog heeft Delft toelatingseisen en een belachelijk moeilijk schakeljaar. Schakeljaar in delft is 44-60 studiepunten en een heel schooljaar, schakeljaar TU/e is 30 studiepunten/ een half schooljaar!

(schakeljaar is extra jaartje voor mensen die vanaf HBO komen om kennis op peil te brengen).

Schakeljaar TU/e is anders behoorlijk pittig. Voordat ik begon werd mij op een informatie avond mee gedeeld dat maar 10-20% van de schakel studenten het schakel jaar binnen 1 jaar haalt. De rest had 2 jaar of meer nodig. In mijn tijd klopte dat aardig want ik kon maar 2 personen die het in 1 jaar gehaald hadden. Tegenwoordig is het flink verbeterd en haalt bijna iedereen het in 1 jaar. Maar ik geloof dat ze veel van onze aanbevelingen hebben meegenomen om het allemaal wat schappelijker te maken.
 

Linius

Member
Meh, ik moet vanavond nog naar Hoofddorp voor Sinterklaas. Uitgerekend rond de avondspits, hopelijk geen al te vervelende sneeuw overlast. Voorlopig is het weer hier nog goed, heldere lucht en een matig zonnetje.
 

Arjen

Member
Hoop idd dat die sneeuw weer weg is als ik vanavond naar mijn ouders ga voor Sinterklaas. Ook gourmetten ja
KuGsj.gif
 

Aiii

So not worth it
Ik ga naar mn broertje en ik maak lekkere Buffalo Wings!
KuGsj.gif


Nu al zin m'n kleine neefje de kadootjes te zien uitpakken.

Ja, dat is het leukste. Gisteren gevierd.

"WAT ZIT ER IN DAT GROTE PAKJE?"

"DAT IS VAST MIJN CARS RACEBAAN!"

*scheurt papier aan stukken, aan de onderkant waar het alleen wit is*

"HUH?!"

-"Hm, dat is vast een wit pakje met piepschuim in, kun je lekker piepen."

*Jongen krijgt zowat een zenuwinzinking, draait verdrietig pakje om*

-"EEN CARS RACEBAAN!!!! JIPPIE! JIPPIE! JIPPIE!"

Heerlijk hoe die blagen erin op kunnen gaan, briljant.
 

Goldrusher

Member
Ik ga hier maar geen thread voor maken... :p

De strip "Kuifje in Congo" van Hergé is niet racistisch. Dit oordeel van het hof van beroep in Brussel bevestigt het oordeel van de rechter in eerste aanleg uit 2011. "Het stripalbum moet dus niet uit de verkoop gehaald worden", zegt advocaat Alain Berenboom die uitgeverij Casterman verdedigt.

De Franse organisatie Le Conseil Représentatif des Associations Noires (Cran) en de Congolees Bienvenu Mbutu Mondondo hadden een klacht ingediend tegen wat ze noemden de "racistische strekking" van "Kuifje in Congo".

Ze vroegen uitgeverij Casterman en rechtenhouder Moulinsart nv om te stoppen met de verkoop en verspreiding van de strip. Omdat ze ongelijk kregen in eerste aanleg, gingen Le Cran en Mbutu Mondondo in beroep.

Maar het hof van beroep volgt de rechter in eerste aanleg en oordeelt dat er bij auteur Hergé geen enkele doelbewuste wil aanwezig was om racistische, kwetsende of vernederende ideeën te spuien ten aanzien van de Congolezen en dat er bij de auteur ook geen bedoeling was om bij de lezers gevoelens van haat of discriminatie te verspreiden.

"Hergé heeft een fictiewerk willen maken met als enig doel zijn lezers wat ontspanning te bezorgen. Hij maakt daarbij gebruik van openhartige en joviale humor", stelt het hof van beroep in Brussel.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur+en+media/kunsten/121205_KuifjeinCongo
 

Kabouter

Member

Tja, wat is racisme. Ik denk dat Hergé geen kwade bedoelingen heeft gehad toen hij het tekende, maar dat het stripalbum de houding van de Europese maatschappij richting koloniale volkeren, en met name die ten Zuiden van de Sahara, reflecteert. Het lijkt me in die zin ook juist een belangrijk werk om in de verkoop te houden, het geeft inzicht in hoe men in die tijd tegen dat deel van de wereld aankeek.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Tja, wat is racisme. Ik denk dat Hergé geen kwade bedoelingen heeft gehad toen hij het tekende, maar dat het stripalbum de houding van de Europese maatschappij richting koloniale volkeren, en met name die ten Zuiden van de Sahara, reflecteert. Het lijkt me in die zin ook juist een belangrijk werk om in de verkoop te houden, het geeft inzicht in hoe men in die tijd tegen dat deel van de wereld aankeek.

Yup. Dat uit de handel halen of op de een of andere manier aanpassen zie ik als hetzelfde als peuken uit ouwe films wegpoetsen: foute boel/geschiedenisvervalsing.
 

2San

Member
Tja, wat is racisme. Ik denk dat Hergé geen kwade bedoelingen heeft gehad toen hij het tekende, maar dat het stripalbum de houding van de Europese maatschappij richting koloniale volkeren, en met name die ten Zuiden van de Sahara, reflecteert. Het lijkt me in die zin ook juist een belangrijk werk om in de verkoop te houden, het geeft inzicht in hoe men in die tijd tegen dat deel van de wereld aankeek.
Ik vind het best racistisch, maar kan je iemand van de jaren '20 '30 daarvoor kwalijk nemen? Denk ook niet dat ie kwade bedoelingen had. Het hele gedachte dat het uit het verkoop te halen gaat me veel te ver. Wist trouwens niet dat, dat überhaupt mogelijk was. Maar ja ik weet weinig over die belgen.
 

7threst

Member
Wat, Dutch GAF in community???? Meh... :(
Also, Aena is mod? Tof, een van de tofste posters op GAF! En ze weet teringveel van Megami Tensei! :bow
 
En Mumei juist niet, ondanks de permanente verbeelding van blonde erudiet stoot natuurlijk.

Herhaling: NIET.
Veel gemaakte fout. Hij is vrij feministisch en volgens mij ook homoseksueel, dat heb ik ergens gelezen dus don't quote me on that. Dus ik zie wel waar mensen het idee vandaan halen. Bovendien vind ik de naam Mumei ook best vrouwelijk klinken.

Maar goed, hij is een toffe peer
 
Pakjesavond was awesome. Al vond die kleine van me het gebonk op de deur niet zo haha (hijs nog net geen twee :p). Maar hij vond wel alle kadootjes leuk :D Veels te veel gekocht natuurlijk....
KuGsj.gif
 

Linius

Member
Mijn neefje (van vijf) vond het ook geweldig. Hij mocht de cadeautjes uit de zak halen en zo'n beetje de helft was wel voor hem. Dus iedere keer: "Oh, alweer voor mij. Ik ben echt heel lief geweest dit jaar!" :p
 

Chuckie

Member
Pakjesavond was awesome. Al vond die kleine van me het gebonk op de deur niet zo haha (hijs nog net geen twee :p). Maar hij vond wel alle kadootjes leuk :D Veels te veel gekocht natuurlijk....
KuGsj.gif

Ja dat bonken schrok ie nogal van... en die kruidnoten in zn moeders gezicht was misschien ook niet zo'n goed plan hahaha.

Maar dat bekkie toen ie zijn cadeautjes kreeg was onbetaalbaar.
 

Flo

Member
wit.jpeg

Witte zonsopkomst!

Zijn er nog veel mensen die Sinterklaas later vieren? Ik vier het pas dit weekend. Beetje een probleempje met mijn cadeau, het maakt geluid. Denk dat m'n vriend al door heeft dat ik hem heb getrokken zo gauw we hier de trap af zijn.
 

Aiii

So not worth it
Ben wel benieuwd eigenlijk, de tijd dat alles -althans, van de main series- van Nintendo ongezien een goede koop was is wel voorbij. Laat even weten wat je ervan vindt Rano.
 

Aiii

So not worth it
Welke vind je geen goede koop so far?

Laat ik me anders uitdrukken, ik zeg niet dat het slechte games zijn, maar er zijn een heel aantal titels die geen must-have meer zijn.

Bijvoorbeeld New Super Mario Bros. 2 en ook Mario Kart 7.

Prima games verder, maar meer dan een 7/10 zou ik ze niet geven. Dat was wel eens anders.
 

Chuckie

Member
Laat ik me anders uitdrukken, ik zeg niet dat het slechte games zijn, maar er zijn een heel aantal titels die geen must-have meer zijn.

Bijvoorbeeld New Super Mario Bros. 2 en ook Mario Kart 7.

Prima games verder, maar meer dan een 7/10 zou ik ze niet geven. Dat was wel eens anders.

Ah ok. Laten dat nou net 2 titels zijn die ik niet heb hahaha (geen 3DS :p)
 

soepje

Member
Ik heb nu al zin om morgen 4 uur met de trein terug naar Limburg te gaan. Ik vertrouw compleet op de NS.
Haha, succes ermee!

Ik moet vanavond de weg nog op, maar twijfel een beetje of ik wel zal gaan met al die gladheid waarschuwingen. Er wordt wel gezegd dat de sneeuw pas rond twaalf uur begint, maar als dat nou een een uurtje eerder wordt zit ik mooi in de sneeuw op een gladde (snel)weg..

Ik heb het gevoel dat hij dit soort dingen roept om op te vallen.
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zal hebben.
 

Arjen

Member
Gisternacht drie kwartier gedaan over een stukje dat normaal in een kwartier kan (0,0 gestrooid op de snelweg)
En vanmorgen ook weer kwartier langer in de auto gezeten.
Ik vind het er mooi uitzien die sneeuw, maar in het verkeer is het echt een ramp :(
 
Top Bottom