Jeuj we zijn nu een community.
Ja, beleid is om communities na een maand in het gewone forum naar het community forum te verplaatsen.
Oeps :')
Jeuj we zijn nu een community.
Ja, beleid is om communities na een maand in het gewone forum naar het community forum te verplaatsen.
Oeps :')
Als het goed is wel, ben er ooit wel voor geslaagd, dus ik wil altijd wel een poging wagen
Pfff...waarom zitten die Zweden dan nog wel in het OT
Op zich doet peter de vries best wel goed werk, mensen als hij houden de politie wel scherp en houden zaken onder de aandacht.. Maar wat een verschrikkelijke, arrogante bal is het toch, en wat een misselijke tweets.
Kreeg dit vandaag van mn vrouw:
Ik zal t maar niet aan de rest van Gaf laten zien hahaha
TU Eindhoven weer uitgeroepen tot beste TU van Nederland (Centrum Hoger Onderwijs Informatie). En nog heeft Delft toelatingseisen en een belachelijk moeilijk schakeljaar. Schakeljaar in delft is 44-60 studiepunten en een heel schooljaar, schakeljaar TU/e is 30 studiepunten/ een half schooljaar!
(schakeljaar is extra jaartje voor mensen die vanaf HBO komen om kennis op peil te brengen).
Helemaal niets hierFlinke vlokken jongen!
Hoop idd dat die sneeuw weer weg is als ik vanavond naar mijn ouders ga voor Sinterklaas. Ook gourmetten ja
Ik ga naar mn broertje en ik maak lekkere Buffalo Wings!
Nu al zin m'n kleine neefje de kadootjes te zien uitpakken.
Ik ga naar mn broertje en ik maak lekkere Buffalo Wings!
Nu al zin m'n kleine neefje de kadootjes te zien uitpakken.
Haha ja ik heb er ook zin in Hij komt weer om in de duplo waarschijnlijk
Stel racisten.
Misselijkmakend.
De strip "Kuifje in Congo" van Hergé is niet racistisch. Dit oordeel van het hof van beroep in Brussel bevestigt het oordeel van de rechter in eerste aanleg uit 2011. "Het stripalbum moet dus niet uit de verkoop gehaald worden", zegt advocaat Alain Berenboom die uitgeverij Casterman verdedigt.
De Franse organisatie Le Conseil Représentatif des Associations Noires (Cran) en de Congolees Bienvenu Mbutu Mondondo hadden een klacht ingediend tegen wat ze noemden de "racistische strekking" van "Kuifje in Congo".
Ze vroegen uitgeverij Casterman en rechtenhouder Moulinsart nv om te stoppen met de verkoop en verspreiding van de strip. Omdat ze ongelijk kregen in eerste aanleg, gingen Le Cran en Mbutu Mondondo in beroep.
Maar het hof van beroep volgt de rechter in eerste aanleg en oordeelt dat er bij auteur Hergé geen enkele doelbewuste wil aanwezig was om racistische, kwetsende of vernederende ideeën te spuien ten aanzien van de Congolezen en dat er bij de auteur ook geen bedoeling was om bij de lezers gevoelens van haat of discriminatie te verspreiden.
"Hergé heeft een fictiewerk willen maken met als enig doel zijn lezers wat ontspanning te bezorgen. Hij maakt daarbij gebruik van openhartige en joviale humor", stelt het hof van beroep in Brussel.
Ik ga hier maar geen thread voor maken...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur+en+media/kunsten/121205_KuifjeinCongo
Ik ga hier maar geen thread voor maken...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur+en+media/kunsten/121205_KuifjeinCongo
Tja, wat is racisme. Ik denk dat Hergé geen kwade bedoelingen heeft gehad toen hij het tekende, maar dat het stripalbum de houding van de Europese maatschappij richting koloniale volkeren, en met name die ten Zuiden van de Sahara, reflecteert. Het lijkt me in die zin ook juist een belangrijk werk om in de verkoop te houden, het geeft inzicht in hoe men in die tijd tegen dat deel van de wereld aankeek.
Ik vind het best racistisch, maar kan je iemand van de jaren '20 '30 daarvoor kwalijk nemen? Denk ook niet dat ie kwade bedoelingen had. Het hele gedachte dat het uit het verkoop te halen gaat me veel te ver. Wist trouwens niet dat, dat überhaupt mogelijk was. Maar ja ik weet weinig over die belgen.Tja, wat is racisme. Ik denk dat Hergé geen kwade bedoelingen heeft gehad toen hij het tekende, maar dat het stripalbum de houding van de Europese maatschappij richting koloniale volkeren, en met name die ten Zuiden van de Sahara, reflecteert. Het lijkt me in die zin ook juist een belangrijk werk om in de verkoop te houden, het geeft inzicht in hoe men in die tijd tegen dat deel van de wereld aankeek.
Aena is een meisje? Mind blown.
Veel gemaakte fout. Hij is vrij feministisch en volgens mij ook homoseksueel, dat heb ik ergens gelezen dus don't quote me on that. Dus ik zie wel waar mensen het idee vandaan halen. Bovendien vind ik de naam Mumei ook best vrouwelijk klinken.En Mumei juist niet, ondanks de permanente verbeelding van blonde erudiet stoot natuurlijk.
Herhaling: NIET.
Pakjesavond was awesome. Al vond die kleine van me het gebonk op de deur niet zo haha (hijs nog net geen twee ). Maar hij vond wel alle kadootjes leuk Veels te veel gekocht natuurlijk....
Ben wel benieuwd eigenlijk, de tijd dat alles -althans, van de main series- van Nintendo ongezien een goede koop was is wel voorbij. Laat even weten wat je ervan vindt Rano.
Welke vind je geen goede koop so far?
Laat ik me anders uitdrukken, ik zeg niet dat het slechte games zijn, maar er zijn een heel aantal titels die geen must-have meer zijn.
Bijvoorbeeld New Super Mario Bros. 2 en ook Mario Kart 7.
Prima games verder, maar meer dan een 7/10 zou ik ze niet geven. Dat was wel eens anders.
Haha, succes ermee!Ik heb nu al zin om morgen 4 uur met de trein terug naar Limburg te gaan. Ik vertrouw compleet op de NS.
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zal hebben.Ik heb het gevoel dat hij dit soort dingen roept om op te vallen.