• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Aiii

So not worth it
Vaste club, Marianne, Guido, Sebas, Blits, Chris, Jeroen en ik.

Ik zal het doorgeven, als ik er aan denk heh.
 

7threst

Member
Vaste club, Marianne, Guido, Sebas, Blits, Chris, Jeroen en ik.

Ik zal het doorgeven, als ik er aan denk heh.

cool cool cool! Gaat trouwens goed met een nieuw magazine dat we hebben gelanceerd op m'n werk. Schijnt overal in de kiosk te liggen! :)
 

7threst

Member
Awesome. Wat is het?

Kinderen & Internet:

mj7P6.png

:)

Naast de reguliere magazines die we doen :)
 

Aiii

So not worth it
Dat zeker, het internet is eigenlijk geen plek voor kinderen.

Maar ja, mijn peetdochtertje heb ik een netbook cadeau gedaan toen ze zes werd. Laatst heeft ze me het sinterklaasjournaal erop gezet. Die jeugd van tegenwoordig pakt die shit echt scary snel op.
 

Linius

Member
Tegenwoordig groei je ook op met tig schermen om je heen. Alles wordt digitaal. Het is goed om kids van jongs af aan al media wijsheid te leren en omgang met het internet in het speciaal. Gelukkkig komen we in een tijd waar de meeste ouders computers ook gewoon goed begrijpen. Dat scheelt al een stuk natuurlijk.
 

7threst

Member
Dat zeker, het internet is eigenlijk geen plek voor kinderen.

Maar ja, mijn peetdochtertje heb ik een netbook cadeau gedaan toen ze zes werd. Laatst heeft ze me het sinterklaasjournaal erop gezet. Die jeugd van tegenwoordig pakt die shit echt scary snel op.

Ik dacht dat het aan mij lag. Wtf, ik ben met m'n 33 toch een digital native? Waarom gaat dat bij mij opeens zo sloom? Ik hoef maar een nieuwe Linux distro te checken of een nieuwe Android met custom skin en ik weet al niet meer wat ik moet doen.

feelsbadman.jpg

:(
 

Thud

Member
Hier in Goirle valt het wel mee gelukkig. In Delft/Rijswijk vanmorgen was een ander verhaal. Driewerf kut man :(

Blij dat ik toen thuis bleef.

Ik ga altijd wel naar colleges, maar ik weiger als ik al weet dat de NS niet meewerkt. Het wordt maandag vast weer feest...
 

hertog

Member
Oeh, dat is goed nieuws. Misschien toch maar eens oppikken dan over een maandje ofzo.

Eerst maar eens Persona 4 spelen.

YESYESYES!
die ik dankzij jou via Airmail uit Canada binnen kreeg een week terug :)


Nu nog de vita met persona uit de klauwen van mijn vriendin zien terug te halen :(
 
Toen ik deze zomer in New York was, zag ik in een supermarktje Real Dutch stroopwafels staan. Toen ik dat doosje eens bekeek, bleken ze toch geen echte stroopvulling te hebben. Arme Amerikanen :(

Toen ik in de USofA was had ik in wat 'pindakaas' geprobeerd. Dat is gewoon boter met een vleugje pinda. blegh.
 
Toen ik in de USofA was had ik in wat 'pindakaas' geprobeerd. Dat is gewoon boter met een vleugje pinda. blegh.

Ik ben een slechte Nederlander want ik lust geen pindakaas :p En dan eet ik ook nog nauwelijks brood. Ik eet ze alleen als ze zo dik belegen zijn dat je het brood nog nauwelijks proeft.
 

Flo

Member
Ik heb nog nooit een Persona game gespeeld. Met welke game kan ik deze het beste vergelijken?

Weet niet goed waar je het mee kan vergelijken, maar ik ben begonnen met 3 en vond het erg goed. Wel ook heel moeilijk, maar dat kan aan mij liggen...
 

Aiii

So not worth it
Proficiat, nu mag je 40+ jaar gaan werken! ENJOY! :D

Nee, serieus, proficiat kerel, wat ben je nu geworden nu je groot bent?
 

Dreaver

Member
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met KVK/oprichten van een eigen bedrijf?

Ik ben momenteel student en doe daarnaast af en toe wat freelance werk (grafisch en video). Op het begin een paar keer zwart gedaan, maar aangezien het wat serieuzer wordt is het ook belangrijk dat ik me inschrijf en anders niet m'n geld kan ontvangen.

Nu weet ik dat er verschillende rechtsvormen zijn en dat eenmanszaak de meest voorkomende vorm is onder freelancers. Om officieel een eenmanszaak te zijn zijn er strenge eisen (iets van 1250 uur per jaar moet je ermee bezig zijn bijvoorbeeld).

Nu verwacht ik hooguit een paar uur per week hiermee bezig te zijn en in de verste verte niet in de buurt te komen bij de 1250 uur, ik verwacht ook niet al te veel te gaan verdienen. Het is puur iets ernaast waar ik zo nu en dan een klusje voor doe om wat bij te verdienen.

Nu vroeg ik me af, gaat dit problemen opleveren (urennorm) of kan dit gewoon?
 

Kabouter

Member
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met KVK/oprichten van een eigen bedrijf?

Ik ben momenteel student en doe daarnaast af en toe wat freelance werk (grafisch en video). Op het begin een paar keer zwart gedaan, maar aangezien het wat serieuzer wordt is het ook belangrijk dat ik me inschrijf en anders niet m'n geld kan ontvangen.

Nu weet ik dat er verschillende rechtsvormen zijn en dat eenmanszaak de meest voorkomende vorm is onder freelancers. Om officieel een eenmanszaak te zijn zijn er strenge eisen (iets van 1250 uur per jaar moet je ermee bezig zijn bijvoorbeeld).

Nu verwacht ik hooguit een paar uur per week hiermee bezig te zijn en in de verste verte niet in de buurt te komen bij de 1250 uur, ik verwacht ook niet al te veel te gaan verdienen. Het is puur iets ernaast waar ik zo nu en dan een klusje voor doe om wat bij te verdienen.

Nu vroeg ik me af, gaat dit problemen opleveren (urennorm) of kan dit gewoon?

Die urennorm is voor belastingvoordelen (o.a. zelfstandigenaftrek). Je kunt gewoon minder werken met een eenmanszaak hoor.
 
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met KVK/oprichten van een eigen bedrijf?

Ik ben momenteel student en doe daarnaast af en toe wat freelance werk (grafisch en video). Op het begin een paar keer zwart gedaan, maar aangezien het wat serieuzer wordt is het ook belangrijk dat ik me inschrijf en anders niet m'n geld kan ontvangen.

Nu weet ik dat er verschillende rechtsvormen zijn en dat eenmanszaak de meest voorkomende vorm is onder freelancers. Om officieel een eenmanszaak te zijn zijn er strenge eisen (iets van 1250 uur per jaar moet je ermee bezig zijn bijvoorbeeld).

Nu verwacht ik hooguit een paar uur per week hiermee bezig te zijn en in de verste verte niet in de buurt te komen bij de 1250 uur, ik verwacht ook niet al te veel te gaan verdienen. Het is puur iets ernaast waar ik zo nu en dan een klusje voor doe om wat bij te verdienen.

Nu vroeg ik me af, gaat dit problemen opleveren (urennorm) of kan dit gewoon?

Ik heb een eenmaanszaak opgericht vorig jaar, puur voor een geldtransactie ;) In principe mag je zelf aangeven wat je omzet denkt te zijn. Maar je moet wel per jaar minimaal 3 opdrachtgevers hebben. Bij de KvK zelf gaan ze je ook heel goed voorlichten, niks te vrezen. Ik zou zeggen ga er gewoon een keertje langs :)
 

Dreaver

Member
Die urennorm is voor belastingvoordelen (o.a. zelfstandigenaftrek). Je kunt gewoon minder werken met een eenmanszaak hoor.
Ik heb een eenmaanszaak opgericht vorig jaar, puur voor een geldtransactie ;) In principe mag je zelf aangeven wat je omzet denkt te zijn. Maar je moet wel per jaar minimaal 3 opdrachtgevers hebben. Bij de KvK zelf gaan ze je ook heel goed voorlichten, niks te vrezen. Ik zou zeggen ga er gewoon een keertje langs :)
Thanks! Hier heb ik wat aan. Heeft iemand nog tips? Bijvoorbeeld met boekhouding? Ik zou het liever zelf doen aangezien ik toch weinig ga omzetten.. Maar ik heb weinig idee waar te beginnen behalve Google :)
 

Aiii

So not worth it
PSN is niet anders.

FEED! ME! MORE! vertalen ze in GEEF! HEM! MEER! en Crazy Chick werd Gek Wijf.

Nederlands is gewoon een kuttaal voor games, blijf ervan af en schrijf Engelse termen gewoon in het Engels, zelfs als je de rest van de uitleg Nederlands doet.

Ik bedoel, lees dit topic maar eens na of de rest van het internet. Nederlanders zelf doen niet anders dan continue Engelse woorden en termen door hun reacties heen posten (<- BAM). Taal evolueert en ik snap niet helemaal waarom Sony/MS/Nintendo niet meegaan. Of de verschillende kinderzenders btw met hun vertaalde sitcom's.
 

Linius

Member
Ja, je zal geen Nederlander op een forum tegenkomen die niet de term 'mappack' gebruikt. Ik zou ook niet weten hoe je het wel goed zou moeten vertalen in het Nederlands :p
 
Top Bottom