• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Ja, je zal geen Nederlander op een forum tegenkomen die niet de term 'mappack' gebruikt. Ik zou ook niet weten hoe je het wel goed zou moeten vertalen in het Nederlands :p

New mappack noem ik gewoon nieuwe levels.

Nederlands is gewoon een kuttaal voor games, blijf ervan af en schrijf Engelse termen gewoon in het Engels, zelfs als je de rest van de uitleg Nederlands doet.

Ja maar Microsoft zuig ook in vertaling, zoals in Windows Phone. Hoewel de Engelse termen feitelijk correct zijn vertaald moet er toch echt een Nederlandse team zijn binnen Microsoft die het OS doorloopt in het Nederlands. Ik had bijvoorbeeld de 'Personen' hub gewoon contacten genoemd. Gewoon, omdat het beter klinkt. Zo zijn er wel meerdere dingen. Maar de Xbox Live vertalingen hebben ze gewoon in Babelfish gegooid :p
 

Aiii

So not worth it
Downloadverbod definitief van de baan
AMSTERDAM - Er komt definitief geen downloadverbod en ook het blokkeren van sites als The Pirate Bay wordt mogelijk aan banden gelegd.

D66 dient daarvoor dinsdag twee moties in tijdens het auteursrechtendebat in de Tweede Kamer.

Daarin verzoekt Kamerlid Kees Verhoeven de overheid af te zien van wetswijzigingen die een downloadverbod tot stand brengen of 'anderszins het recht op het maken van een thuiskopie beperken'. Deze motie kreeg in ieder geval steun van de PvdA die deze mede indiende.
Bovendien waren partijen als de SP, PVV en CDA eerder al tegen een downloadverbod en zullen de motie dus waarschijnlijk steunen. Een officiële stemming volgt volgende week.

Downloadverbod
Eind november leek zo'n verbod toch een vervolg te krijgen. Vorig jaar was alleen de VVD nog voor, maar de PvdA leek tijdens een recent debat toch ook oren te hebben naar een downloadverbod. Met de steun van de PvdA zou het plan een Kamermeerderheid krijgen.
Nadat ophef ontstond na afloop van het debat liet de partij weten particulieren toch niet te willen aanpakken waardoor de uitwerking onduidelijk werd.

Thuiskopie
Nu komt er met de ingediende motie dus definitief een einde aan het downloadverbod en zal naar verwachting de thuiskopieheffing zoals afgesproken per 1 januari in gaan. Daardoor wordt een heffing ingesteld op apparaten als smartphones, pc’s, tablets en lege cd’s en dvd’s.

Door enkele euro's te heffen op deze muziekdragers worden rechthebbenden gecompenseerd voor het downloaden zonder te betalen. Het thuiskopiestelsel krijgt overigens ook nog aardig wat kritiek vanuit onder meer fabrikanten en het Nederlandse bedrijfsleven.

Blokkades
D66 dient dinsdag ook een motie in om blokkades zoals die van The Pirate Bay in de toekomst te voorkomen. De website werd dit jaar op last van de rechter door Nederlandse providers geblokkeerd.

In de motie staat: "Dat ISP’s (Internet Service Providers) niet meer worden ingezet als politieagent via het opleggen van blokkades van (een gedeelte van) het internet."
Verhoeven verwacht steun van onder meer de PvdA, maar dat zal volgende week moeten blijken als er definitief gestemd wordt. "Door deze motie roepen we rechters op om van blokkades af te zien, maar zij kunnen altijd zelf een afweging maken", legt het Tweede Kamerlid uit.

"Als we weer een vergelijkbare situatie krijgen als bij The Pirate Bay is het aan de politiek om te kijken of de wet moet worden aangepast."

Wow, de tweede kamer doet zowaar eens iets goeds.
 

Kabouter

Member
Wow, de tweede kamer doet zowaar eens iets goeds.

Komt wel vaker voor hoor, alleen in de meeste gevallen zijn dat dingen die aan de gemiddelde burger volledig voorbij gaan, omdat ze gewoon niet controversieel genoeg zijn, ondanks dat ze regelmatig belangrijker zijn dan het zoveelste debat over een incident dat veel te breed in de media wordt uitgelicht. Dat zijn gewoonlijk de momenten dat de backbenchers in het debat treden, die meer bezig zijn met de inhoudelijke kwaliteiten van hetgeen besproken wordt in plaats van met de meest journaal-waardige one-liners op de proppen komen. Het blijft natuurlijk verre van perfect allemaal, maar dat is democratie. Maar het zijn gelukkig ook niet de nietsnutten die de media ze graag doet lijken.
 

Goldrusher

Member
PSN is niet anders.

FEED! ME! MORE! vertalen ze in GEEF! HEM! MEER! en Crazy Chick werd Gek Wijf.
Jij hebt het duidelijk niet over DLC op de Store, maar over vertalingen in een game...

Waarom staat je PS3 in het Nederlands ingesteld? :')
 

Arjen

Member
Ik heb een US account (wat nog steeds niet veranderd kan worden..) dus ik zie die vertalingen helaas nooit.
 

Linius

Member
Ik heb op de 360 zo ingesteld dat ik uit de UK kom en nu staat mijn dashboard half in het Nederlands en half in het Engels.

Bij mij het zelfde. Maar gelukkig zijn alle teksten in games door die instellingen wel gewoon in het Engels. Op m'n 3DS heb ik ook Engels ingesteld, Nintendo vertaalde zelfs de namen van de banen in Mario Kart.
 

Kabouter

Member
Wat zou het voordeel van de overheid zijn bij een download verbod? Meer belastinginkomsten t.b.v. gekochte digitale media/ software?

Ik denk dat je het toch echt zal moeten zoeken bij het feit dat het vervolgen van individuele Nederlanders voor iets wat redelijk algemeen geaccepteerd is door een overgrote meerderheid van de bevolking als onacceptabel wordt gezien omdat het volledig indruist tegen het rechtvaardigheidsgevoel. Tja, en als je als politicus afhankelijk bent van de stemmen van diezelfde Nederlanders...
 
Ik denk dat je het toch echt zal moeten zoeken bij het feit dat het vervolgen van individuele Nederlanders voor iets wat redelijk algemeen geaccepteerd is door een overgrote meerderheid van de bevolking als onacceptabel wordt gezien omdat het volledig indruist tegen het rechtvaardigheidsgevoel. Tja, en als je als politicus afhankelijk bent van de stemmen van diezelfde Nederlanders...

Dat het als onacceptabel wordt gezien ben ik met je eens. Maar wat was nou het motief van de overheid om een downloadverbod in te voeren? Stel dat het maatschappelijk wel draagvlak had, waarom zouden ze het doen? Wat schieten ze ermee op?

Ik zag trouwens net een vrouw in de trein, daaamn. Ze had grijs haar en was in haar late 50's denk ik maar fucking hell wat was zij nice. Meteen gesprekje proberen aan, maar had geen zin ze was getrouwd.
 

Sadist

Member
Ik zag trouwens net een vrouw in de trein, daaamn. Ze had grijs haar en was in haar late 50's denk ik maar fucking hell wat was zij nice. Meteen gesprekje proberen aan, maar had geen zin ze was getrouwd.
i3FRCNVrmiZ4E.gif
 

Kabouter

Member
Dat het als onacceptabel wordt gezien ben ik met je eens. Maar wat was nou het motief van de overheid om een downloadverbod in te voeren? Stel dat het maatschappelijk wel draagvlak had, waarom zouden ze het doen? Wat schieten ze ermee op?

Ik zag trouwens net een vrouw in de trein, daaamn. Ze had grijs haar en was in haar late 50's denk ik maar fucking hell wat was zij nice. Meteen gesprekje proberen aan, maar had geen zin ze was getrouwd.

Daarvoor moet je het zoeken bij de lobby van de entertainmentindustrie, die ongetwijfeld onderzoeken presenteren (waartoe zij opdracht hebben gegeven) van de economische schade die het zou aanrichten. Natuurlijk wil het kabinet dat de economie goed vaart, dus dat is dan een goed argument. Het is een bekend probleem, dat lobbyisten een relatief groot deel van de informatievoorziening van Nederlandse parlementariërs in de hand hebben, en tja, we weten allemaal dat een onderzoek goed te manipuleren is. Kijk naar alle onderzoeken die klimaatverandering weerspreken, de grootst mogelijke onzin, maar genoeg politici die beleid er op baseren en genoeg mensen bij wie op z'n minst twijfel wordt gezaaid.
 

Linius

Member
Ik zag trouwens net een vrouw in de trein, daaamn. Ze had grijs haar en was in haar late 50's denk ik maar fucking hell wat was zij nice. Meteen gesprekje proberen aan, maar had geen zin ze was getrouwd.

Well this is random.

Nou ben ik wel benieuwd naar jouw leeftijd :p
 

Kabouter

Member
Kreeg ik een tijdje terug in de brievenbus:
MJ6mn.jpg


Ben benieuwd hoeveel mensen daar hapiness vinden en zich weten te potecten tegen kwaadaardigheid.
 

Arjen

Member
Nou moe, hebben we een keer een nieuwswaardige file hier in het noorden, heb ik hem net gemist. Moest net de afslag hebben voordat het stil stond.
 

7threst

Member
Ook nog meer info over je telefoonkeus voor mensen die er niet voor gestudeerd hebben? :D



Haha, sorry! :)

Anyway, is een YotaPhone: http://yotaphone.com/

Van Yota dus, een Russisch bedrijf die eerst enkel modems en Routers deden. Aan beide kanten zit een scherm waarvan een LCD 720 x 1,280 scherm, en aan de andere kant dus een 200 dpi e-ink scherm waarop je makkelijk e-books kunt lezen en statische informatie kunt tonen die je vaak nodig hebt. Zonder dat je je telefoon dus uit stand-by hoeft te halen. Dat scheelt onwijs in accuverbruik.
Hij draait verder op Android 4.2, en nog iets vernuftigs: de simkaart zit IN de aan/uit-knop. Geen idee hoe dat werkt maar dergelijke dingen kun je makkelijk aan me verkopen haha :)

Ik ben benieuwd naar de prijs though... dat zal minder leuk worden vrees ik :(
 
Gelukkig heeft het twee Gorilla Glass schermen, anders was het echt een krassenmagneet. Zal het waarschijnlijk nog steeds zijn trouwens.

Ziet er wel zeer vernuftig uit.
 
Amerikanen hebben ons cultuur ondergezeken in de zwarte pieten thread
iets wat onschuldig is en vreugde brengt. Nu probeer ik uit te leggen waarom legaal wapenbezit in de VS niet nodig is, en dan krijg je allerlei kul argumenten naar je toe gegooid.

Er zit een gozer bij die in zijn jeugd gepest en geslagen werd omdat hij homo is en daardoor vind dat hij een geweer moet hebben.

Er zit een gozer bij die zegt dat ik geen recht van spreken heb vanwege mijn username en avatar.

Ik begin met de dag meer hekel te krijgen aan dat volk :mad:
 
Top Bottom