• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Aiii

So not worth it
Zeg Kabouter, wat ik mij afvroeg he, waarom zijn alle permanente OT's naar Off-Topic Community geplaatst, inclusief Manga OT, maar is Comic OT nog steeds in de reguliere Off-Topic?
 

Kabouter

Member
Zeg Kabouter, wat ik mij afvroeg he, waarom zijn alle permanente OT's naar Off-Topic Community geplaatst, inclusief Manga OT, maar is Comic OT nog steeds in de reguliere Off-Topic?
Gewoon blijven liggen denk ik, ik zal em eens opzoeken en die kant uit trappen.

Edit: Hmm, ik zal voor de zekerheid het eerst maar eens navragen.
 

Dreaver

Member
Fuck, ben gisteren met m'n dronken kop in een volle coupe per ongeluk over m'n nek gegaan. De coupe was wel in no time leeg trouwens. Schaam me kapot nu. Toen ik uitstapte ging ik nog keihard op m'n bek ook.

Ik ben een keer op een feestje geweest bij een vriend (studentenhuis) van me met ongeveer 75-100 man, een 'American College Party', ja precies zoals je dat voorstelt, na een intense beerpong wedstrijd en heel veel drank besloot ik heel slim Sambuca te atten (en vrij veel). Een tijdje later (uur?) ben ik over m'n nek gegaan en heb ik mezelf en slaapkamer/badkamer ondergekotst. Het grappige is dat iedereen om me heen vrolijk is door gefeest (halve feest zat aan de drugs of was ook dronken) terwijl ik lekker lag te pitten op dezelfde kamer. Dag erna moest ik 5 uur werken, wat overigens prima ging (had kleren geleend). Schijnbaar had ik nog geen kater omdat de drank nog in me zat. Ik heb echt 3 dagen last gehad van de kater en heb vond het erg gênant dat ik moest kotsen, heb me doodgeschaamd. Ik vind het vrij gênant als ik (met andere erbij) moet kotsen van drank. Gelukkig waren zij ook student en erg begripvol. :)
 

7threst

Member
Haha, ja het is weird dat je je schaamt omdat het iedereen overkomt. Maar goed, ook wel weer relaxed dat die schaamte er is. Hoe meer barrières er zijn om stomme dingen te doen hoe beter. Zeker voor mij want ik doe altijd de meest klunzige shit.

Ik heb een keer de koningin, Willem-Alexander en Maxima ontmoet op het paleis op de dam. Sowieso liep ik al de recalcitrante punker uit te hangen met hanekam enzo (wel in net pak), en toen ik de hand mocht schudden en even een praatje maken kraamde ik er achter mekaar de grootst mogelijke onzin uit. Ik vroeg aan Willem-Alexander "wat doe jij nu zoal eigenlijk?" bijvoorbeeld, not good!

Maar goed, al mijn vrienden en kennissen weten wel dat ik een kluns ben en het niet slecht bedoel dus erg in de problemen ben ik nog niet gekomen haha!
 
lol :p

Ik werkte een tijdje geleden bij de callcenter (krediet) die zelf mensen belt (rouleert via PC). Ik had eens een vrouw aan de lijn die meteen zei 'Sorry ik heb geen tijd, ik moet naar een uitvaart'. Ik had destijds het woord uitvaart nog nooit gehoord en nooit gelezen, dus het woord en haar betekenis was onbekend voor mij. Ik ben er om de een of reden van uit gegaan dat, omdat er in het woord uitvaart 'vaart' staat, het wel te maken moet hebben met varen/boot/cruise. Dus ik zei tegen haar 'oke, veel plezier!'
 
Ik flap er ook wel wat stomme dingen uit zonder dat ik er bij na denk. Zo zat ik laatst op Utrecht centraal te wachten en een blinde vrouw naar me toe kwam. Ze vroeg me of ik peron 15 kon vinden. Toen zei ik: ''Nee, die zie ik ook niet''. Ik moet echt weer iets met ''zien'' tegen 'n blind persoon zeggen. 't ergste vond ik nog dat toen de mevrouw weg was ik het bord met peron 15 meteen zag.
 

Linius

Member
Ik!

Kijk sinds dat Barney begon bij Embassy..al hoop jaartjes geleden. Deed t thuis ook wel eens maar ik suck erin haha...nooit 180 gegooid...weleens 160 :)

Mooi zo! Ik kijk al sinds de Lakeside dominatie van Barney. Mijn vader speelde vroeger dus dan krijg je het virus ook te pakken. Zelf ook lokaal gespeeld bij de Dartsbond Almere. Gewoon de jeugd toernooien, altijd er gezellig. 180 nooit gegooid, wel een 170 kunnen uitgooien. Ben ik nog steeds trots op :p
 

Chuckie

Member
Mooi zo! Ik kijk al sinds de Lakeside dominatie van Barney. Mijn vader speelde vroeger dus dan krijg je het virus ook te pakken. Zelf ook lokaal gespeeld bij de Dartsbond Almere. Gewoon de jeugd toernooien, altijd er gezellig. 180 nooit gegooid, wel een 170 kunnen uitgooien. Ben ik nog steeds trots op :p

En terecht...170 is eindbaas!

Ik dart zoals ik pool...met bier erbij...en dan is er altijd dat moment dat je met een biertje beter speelt...in een flow raakt...en dan neem je nog een biertje en dan raak je geen pepernoot meer :p
 

Linius

Member
En terecht...170 is eindbaas!

Ik dart zoals ik pool...met bier erbij...en dan is er altijd dat moment dat je met een biertje beter speelt...in een flow raakt...en dan neem je nog een biertje en dan raak je geen pepernoot meer :p

Ik speelde veel darts tussen m'n elfde en zeventiende, dus daar kwam nog weinig bier aan te pas.

M'n vader speelde veel in Amsterdamse café's en daar kwam wel eens een kerel die met het biertje beter ging gooien volgens m'n vader :p

En verdorie Van Gerwen, hij moet het wel afmaken nu.

-edit: Hij heeft het geflikt hoor!
 

Chuckie

Member
Ik speelde veel darts tussen m'n elfde en zeventiende, dus daar kwam nog weinig bier aan te pas.

M'n vader speelde veel in Amsterdamse café's en daar kwam wel eens een kerel die met het biertje beter ging gooien volgens m'n vader :p

En verdorie Van Gerwen, hij moet het wel afmaken nu.

-edit: Hij heeft het geflikt hoor!

Supermooi man.

En dan nu de ultieme thriller...Taylor tegen Barney
 
Spannend man :D Ik ben ook zo'n biergooier :p

Was het een tijdje uit het oog verloren maar ik vind het weer leuk :D die magic mike is goed!

Lekker barney kijken nah!
 

Linius

Member
Spannend man :D Ik ben ook zo'n biergooier :p

Was het een tijdje uit het oog verloren maar ik vind het weer leuk :D die magic mike is goed!

Lekker barney kijken nah!

Laten we het maar bij Mighty Mike houden.

Ik zie hem liever niet in z'n onderbroek over het podium paraderen :lol
 

Chuckie

Member
Shit wat gooit Barney slecht. En die bakkes van m....alsof ie er geen zin in heeft...of er nu al niet meer in gelooft.
 
Ik voel me echt een oude vent met al dat vuurwerk om me heen hier. Fucking irritant.

Eigenlijk moet ik niet klagen want als kind vond ik 't ook harstikke leuk. Maar shame on you als je als volwasse vent 1000 euro van je uitkering gaat uitgeven aan vuurwerk.
 
Ik zat vandaag eens te denken, stel dat het vuurwerkomzet nou aan de overheid zou worden gedoneerd om het staatsschuld terug te dringen. Het vuurwerkomzet is ongeveer 65 miljoen euro in 2011 geweest. Toen dacht ik, hoe hoog is die staatsschuld nou eigenlijk?
Dit blijkt wel een fors bedrag te zijn en het neemt ook fors toe, c.a. 810 euro per seconde. Dit betekend dat als je 65 miljoen euro aan de staat doneert, je de klok van de staatsschuld maar 22 uur terug zet/ je de stijging van de staatsschuld maar 22 uur kan stil zetten.

http://www.destaatsschuldmeter.nl/

Ik moet zeggen, ik vind het wel eng als ik het bedrag zo zie toenemen O.O
 
Ik zat vandaag eens te denken, stel dat het vuurwerkomzet nou aan de overheid zou worden gedoneerd om het staatsschuld terug te dringen. Het vuurwerkomzet is ongeveer 65 miljoen euro in 2011 geweest. Toen dacht ik, hoe hoog is die staatsschuld nou eigenlijk?
Dit blijkt wel een fors bedrag te zijn en het neemt ook fors toe, c.a. 810 euro per seconde. Dit betekend dat als je 65 miljoen euro aan de staat doneert, je de klok van de staatsschuld maar 22 uur terug zet/ je de stijging van de staatsschuld maar 22 uur kan stil zetten.

http://www.destaatsschuldmeter.nl/

Ik moet zeggen, ik vind het wel eng als ik het bedrag zo zie toenemen O.O

Het is nog altijd niet zo erg als Amerika :p

http://www.babylontoday.com/national_debt_clock.htm
 

Aiii

So not worth it
Ik zat vandaag eens te denken, stel dat het vuurwerkomzet nou aan de overheid zou worden gedoneerd om het staatsschuld terug te dringen. Het vuurwerkomzet is ongeveer 65 miljoen euro in 2011 geweest. Toen dacht ik, hoe hoog is die staatsschuld nou eigenlijk?
Dit blijkt wel een fors bedrag te zijn en het neemt ook fors toe, c.a. 810 euro per seconde. Dit betekend dat als je 65 miljoen euro aan de staat doneert, je de klok van de staatsschuld maar 22 uur terug zet/ je de stijging van de staatsschuld maar 22 uur kan stil zetten.

http://www.destaatsschuldmeter.nl/

Ik moet zeggen, ik vind het wel eng als ik het bedrag zo zie toenemen O.O

Maak je geen zorgen, onze staatsschuld stelt eigenlijk vrij weinig voor in het grote geheel. We hebben maar 65% van ons bruto binnenlands product uitstaan als staatsschuld, en veel daarvan zit in leningen (terwijl wij ook talloze leningen aan andere landen hebben gegeven).

Een land als Griekenland, zit op bijna 170% schuld bijvoorbeeld. De VS staat op 105%. België op bijna 100%, Duitsland op 82% en Frankrijk op 86,5%. De hele EU heeft 82,5%, waar we dus nog meer dan ruim onder zitten.

Voorlopig hoef je je dus nog geen zorgen te maken :)
 

Kabouter

Member
Tja, de financiële positie van Nederland is eigenlijk gewoon vrij redelijk, en helemaal niks om je acuut zorgen over te maken in een mate die je overtuigt dat bikkelharde maatregelen nodig zijn. Die zullen eerder schade berokkenen dan dat ze echt helpen.

Toch zijn ook die statistieken van de OESO over tekorten best grappig, ook als je ze bekijkt in percentage van het BBP. Het Verenigd Koninkrijk, dat maar al te graag afgeeft op de onverantwoordelijke Europese Unie, draait dit jaar een tekort van 6,6%, tegenover de amper hogere 6,9% van Griekenland. Ze zitten daarmee zelfs hoger dan 'probleemlanden' Portugal (5,2%) en Italië (3%), en tevens ruim hoger dan het Eurozone gemiddelde van 3,3%. Volgend jaar verwacht de OESO zelfs een stijging van het tekort op de Britse begroting naar 6,9% tegenover een daling naar 5,6% in Griekenland. Echte probleemgevallen qua tekorten zijn nog wel Ierland en Spanje met beide een tekort van 8,1% van het BBP. Overigens nog altijd lager dan de 8,5% die de Verenigde Staten dit jaar draaien. Met een tekort van 9,9% spant Japan de kroon, en dat wordt volgend jaar ook nog eens erger. De rest van de landen zit er in ieder geval volgens de voorspellingen schot in de zaak.
 

Chuckie

Member
Gelukkig nieuwjaar gastuh

Ben blij dat ik t weer overleefd heb...er waaide een pot om en die shit explodeerde tussen ons in.
 
Gelukkig nieuwjaar gastuh

Ben blij dat ik t weer overleefd heb...er waaide een pot om en die shit explodeerde tussen ons in.

ja die was dichtbij het haha
was wel leuk moet ik zeggen dit jaar...
alleen maakte mn zoontje me een paar uur geleden al wakker en als je rond 4:30 bent gaan slapen is dat geen pretje ;)


gelukkig nieuwjaar iedereen!
 
Zo terug van van de duik, jullie zijn echt watjes hoor volgend jaar moeten we echt met een groep van GAF er heen gaan! super leuk.

img_06760lxgs.jpg

img_06881ryu8.jpg

img_0686xul8e.jpg

img_068129bso.jpg

njk2013_2029r39.jpg

njk2013_18ooqhr.jpg

njk2013_19b9qn2.jpg

njk2013_1lfo7g.jpg

njk2013_236ko5z.jpg

njk2013_125hrk1.jpg

img_0682balf4.jpg

njk2013_919pbt.jpg

njk2013_2faq5n.jpg

img_0696rqlml.jpg
 

RanoNL

Member
Respect! Mij veel te koud.

Gelukkig nieuwjaar GAF!

Ik ben vandaag trouwens met mijn goede voornemen begonnen. Ik heb mijn account op IG inactief gemaakt. Na 12 jaar is het wel welletjes :)
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Je bent en blijft een apart figuur Rano :lol:
But that's why we love ya.
Happy Newyear GAF! :)
 

Aiii

So not worth it
Respect! Mij veel te koud.

Gelukkig nieuwjaar GAF!

Ik ben vandaag trouwens met mijn goede voornemen begonnen. Ik heb mijn account op IG inactief gemaakt. Na 12 jaar is het wel welletjes :)

Ik kom er nog voor een paar mensen hier en daar, maar een hoop mensen zorgen dat ik vaak onverrichte zaken weer snel vertrek, dus ik begrijp het besluit.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
FML. Een collega vertelde me over Allah Snackbar, ik naar Geenstijl klikken en niet opletten doen, getracteerd op een filmpje van een of andere absolute totale rasmongool die een ezel van een berg trapt. Top.
 
Top Bottom