• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Sadist

Member
Jammer hoor. :(

Maar goed, op GAF zijn ze actiever plus sommige games hebben hier wel een community.

Als je hier zegt "Virtue's Last Reward is awesome!" dan weten ze ook wat je bedoelt :p
 

Spiders

Member
Vandaag weer eerste dag werken na 2 weken vakantie...ik denk niet dat ik ooit zo weinig zin heb gehad om weer aan het werk te moeten.
 

Aiii

So not worth it
De laatste keer dat ik Marcel sprak was toen we online Fall of Cybertron speelden, waar die de afgelopen twee jaar opeens naartoe is heb ik geen idee van.

Heel af en toe komt ie nog eens online op PSN, maar daarna is ie weer 6 maanden spoorloos :lol
 
IG, dat is alweer een tijdje voor me terug. Al had ik daar dan een andere naam. Het was leuk, maar hier op GAF is alles nou eenmaal wat actiever en heeft IG weer weinig toegevoegde waarde voor me.
 
Toen Sanoma insidegamer en gamer.nl overnam was IG voor de pubers/adolecenten en GNL voor de oudere (meer volwassen) gamers. Niet mijn woorden;)

GNL forum loopt ook al tijden niet meer vol. Je kunt nog beter naar tweakers gaan ofzo.
 

Aiii

So not worth it
IG is altijd voor de jongere mensen geweest. Het is dat ik er al kwam sinds DGnet tijden, anders was ik allang geleden vertrokken.

Maar ben er nu definitief klaar mee denk ik, kreeg net voor de miljoenste keer een 502 error op het forum bij de helft van de topics en ik heb helemaal geen zin meer continue om de fouten heen te werken en shit te doen als mijn cookies verwijderen. Wat sowieso al een hel is op de iPad. Daarnaast zijn ze nu al meer dan een jaar overgestapt op IG4 en het is alleen maar meer kapot gegaan in plaats van dat er iets gemaakt is van de talloze errors die er geïntroduceerd zijn met de nieuwe versie.

Dutch GAF is where it's at.
 

Dina

Member
Toen Sanoma insidegamer en gamer.nl overnam was IG voor de pubers/adolecenten en GNL voor de oudere (meer volwassen) gamers. Niet mijn woorden;)

GNL forum loopt ook al tijden niet meer vol. Je kunt nog beter naar tweakers gaan ofzo.

Ik vind Tweakers nogal tegenvallen eigenlijk, vooral het Spielerij-gedeelte. Ook hebben ze wat rare regels met restricties op basis van postcounts, voornamelijk uit speler-gedreven initiatieven.
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Goede oude Marcel, ik mis die rare gek.
Leuke avatar 7Th :p

Ik dump het hier ook maar even; meer mensen zouden Double Dragon Neon moeten spelen. Zo fout dat het leuk word en de Credits zijn werkelijk geweldig, goede motivatie geweest om hem meerdere malen uit te spelen.
Gehele soundtrack is tof, en ook nog eens pay what you want! ^_^
 

7threst

Member
IG is altijd voor de jongere mensen geweest. Het is dat ik er al kwam sinds DGnet tijden, anders was ik allang geleden vertrokken.

Maar ben er nu definitief klaar mee denk ik, kreeg net voor de miljoenste keer een 502 error op het forum bij de helft van de topics en ik heb helemaal geen zin meer continue om de fouten heen te werken en shit te doen als mijn cookies verwijderen. Wat sowieso al een hel is op de iPad. Daarnaast zijn ze nu al meer dan een jaar overgestapt op IG4 en het is alleen maar meer kapot gegaan in plaats van dat er iets gemaakt is van de talloze errors die er geïntroduceerd zijn met de nieuwe versie.

Dutch GAF is where it's at.

Ik moet dearads-topic nog doen maar heb er niet echt veel zin in :p

Ik vind Tweakers nogal tegenvallen eigenlijk, vooral het Spielerij-gedeelte. Ook hebben ze wat rare regels met restricties op basis van postcounts, voornamelijk uit speler-gedreven initiatieven.

Op tweakers zijn het allemaal van die tech-zeikerds die zeker zijn van hun eigen kennis. Op een zeer irritante manier wel te verstaan. Van die pixeltellende zuurpruimen die volgens mij vergeten dat een game ook gewoon leuk kan zijn. Jammer is dat.

Goede oude Marcel, ik mis die rare gek.
Leuke avatar 7Th :p

Ik dump het hier ook maar even; meer mensen zouden Double Dragon Neon moeten spelen. Zo fout dat het leuk word en de Credits zijn werkelijk geweldig, goede motivatie geweest om hem meerdere malen uit te spelen.
Gehele soundtrack is tof, en ook nog eens pay what you want! ^_^

Thanks! Real pic january op GAF. En bij Gay-gaf staat het wel leuk natuurlijk haha :p

En inderdaad, meer mensen zouden Double Dragon Neon moeten spelen!
 

Aiii

So not worth it
IGF Awards heh, heb er niet eens op gestemd. :D

Eigenlijk blikken we in het nieuwe jaar niet meer terug op het voorgaande jaar, maar er is één uitzondering: een terugblik op de statistieken van vorig jaar. Daaruit blijkt dat InsideGamer een mooie groei heeft doorgemaakt en nog altijd de grootste gamewebsite van Nederland is. En daarvoor willen we jullie uiteraard van harte bedanken. Ondanks dat er hier en daar wat terechte kritiek is (en waar we hard aan gaan werken), blijven jullie ons nog wel massaal bezoeken. En in 2013 denk ik dat we genoeg toffe dingen gaan doen om er voor te zorgen dat jullie dat blijven doen.

http://www.insidegamer.nl/artikel/102453/insidegamer-in-2012-in-statistieken

Als ik dit soort shit lees dan weet ik al genoeg. Ze snappen het zelf niet eens meer en als je kritiek levert wordt dat snel afgedaan of wordt er zelfs gezegd dat je er je "overheen moet kunnen zetten." Dat IG geen betaalde service is, betekend niet dat je bezoekers ineens je klanten niet meer zijn en dat je website niet in service van de klant moet staan in plaats van omgedraaid. Nee, dat ze veel pageviews hebben dat is wat IG de moeite waard maakt. Dat er veel minder member-interactiviteit is, dat het forum zo goed als dood is, dat de aanwas van nieuwe actieve leden minimaal is dat doet er niet toe zolang de webtrends maar laten zien dat het filmpje van GTA V 50x meer is bekeken op IG dan op Gamekings.tv :lol.

Jelle is een prima vent en ik ben er jaren graag gekomen, maar ik twijfel of ze over een jaar of 3 nog bestaan.
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
502's? Niet werkende avatar's? Niet kunnen wijzigen van persoonlijke informatie? Maar dat zijn features!
Snap dat dan.

Maarja, kom er nog enkel voor een aantal mensjes, waarvan de meesten naar GAF "verhuizen" zo te zien. Geschreven nieuwsberichten zonder Gamesolutions leken eerst beter, maar nu komt het allemaal wat amateuristisch en puberaal over. Zal wel aan mij liggen.
 

Aiii

So not worth it
Het schijnt dat je tegenwoordig je adres niet meer in kunt vullen op je profiel, alleen nog maar je land.

Je kan dus aan geen enkele prijsvraag meer meedoen als nieuw lid. :lol
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Daar valt wel wat voor te zeggen! :'D
Meest "komische" is nogwel dat er over dergelijke zaken word heen gelachen of "we zijn er mee bezig". Als ze nou eens echte apen zouden rekruteren... :)
 

Aiii

So not worth it
Maar goed, eigenlijk stond ik al op het punt van vetrekken toen Jelle did poste in reactie op mij:
Hoe je daarmee omgaat ligt aan jezelf. Je kunt een jaar lang, wellicht terecht. blijven klagen over dingen die niet werken zoals ze vroeger werkten of zoals jij ze het liefst werken, of je stapt over bepaalde dingen heen en geniet van hetgeen wat InsideGamer nog wel is: een communityplek, waar je de mogelijkheid hebt om met anderen over je favoriete hobby te praten.

Toen dacht ik bij mezelf, maar wacht, die gelegenheid heb ik elders al, waarom zit ik hier nog. Maar goed, je blijft toch vanwege een gevoel van verplichting die je denkt te hebben ten opzichte van je online vrindjes. Maar fuck it, inmiddels heb ik alle interessante mensen van IG op FaceBook, in een Whatsapp groepsgesprek of hier zitten, dus why bother?

Dus ga ik Rano na, lekker met IG pensioen en rentenieren op GAF. Laat even weten als er een meeting geplanned is! :)
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Dan maar wat vaker op GAF koekeloeren voor mijn dagelijkse portie Limburgse brombeer. Daarover gesproken, hoe vordert Persona 4, Aiii? Zie je trophie's steeds voorbij schieten op de vita, hehe :p
In ander nieuws; Valkyria Chronicles is moeilijk!
 

7threst

Member
Dan maar wat vaker op GAF koekeloeren voor mijn dagelijkse portie Limburgse brombeer. Daarover gesproken, hoe vordert Persona 4, Aiii? Zie je trophie's steeds voorbij schieten op de vita, hehe :p
In ander nieuws; Valkyria Chronicles is moeilijk!


Voor de PS3? Eerste keer dat je em speelt? Hoe bevalt 'ie? En ja Aiii, ik wil ook weten hoever je in Persona 4 bent :p
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Voor de PS3? Eerste keer dat je em speelt? Hoe bevalt 'ie? En ja Aiii, ik wil ook weten hoever je in Persona 4 bent :p

Nouja, toen ik hem had gekocht een jaar of twee geleden wel een stukie van gespeeld, maar verder voor het eerst ja. Mijn ma is er aan begonnen dus ik kan niet achterblijven :p Origineel op de PS3.

Apart is het zeker. Raar genoeg nog redelijk luchtig ook. Maar de battle's zijn tof, de muziek mooi en het stijltje werkelijk prachtig. Speelt ook echt als een boek!
 

7threst

Member
Nouja, toen ik hem had gekocht een jaar of twee geleden wel een stukie van gespeeld, maar verder voor het eerst ja. Mijn ma is er aan begonnen dus ik kan niet achterblijven :p Origineel op de PS3.

Apart is het zeker. Raar genoeg nog redelijk luchtig ook. Maar de battle's zijn tof, de muziek mooi en het stijltje werkelijk prachtig. Speelt ook echt als een boek!

Luchtig? You are in for a treat...
VC 2 voor de PSP, die is luchtige (en awesome!) :p
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Dat luchtige zal niet lang duren nee, gezien de setting :p
Het is geen holland hoor, het is galia en overal zijn windmolens!
 

7threst

Member
Dat luchtige zal niet lang duren nee, gezien de setting :p
Het is geen holland hoor, het is galia en overal zijn windmolens!

Heb je wel eens goed de kaart van het Europe continetn bekeken?
Ik zie een Verijsel, Westerschelde, Sneek, Terschelling, Meppel, Bergen, Terneuzen, Dokkum, Zwolle, Velsen, Heerlen etc...

RMiXG.jpg
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Heb je wel eens goed de kaart van het Europe continetn bekeken?
Ik zie een Verijsel, Westerschelde, Sneek, Terschelling, Meppel, Bergen, Terneuzen, Dokkum, Zwolle, Velsen, Heerlen etc...
En Doetinchem!
Dat bedoel ik, het is het wel maar net niet, zoals alles in de game's setting en verhaal. Daar ben ik wel blij om.
Nederland is ook even een pakkie groter.

EDIT: Lol, ik zie de map nu pas écht goed :')
Zwolle is verrekte groot :lol:
 

Chuckie

Member
Heb je wel eens goed de kaart van het Europe continetn bekeken?
Ik zie een Verijsel, Westerschelde, Sneek, Terschelling, Meppel, Bergen, Terneuzen, Dokkum, Zwolle, Velsen, Heerlen etc...

kaart.jpg

Lol...ik zat echt even naar die kaart te kijken met een enorm wtf gevoel. Toen begon het me te dagen dat het van een spel was :p
 

Chuckie

Member
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/04/de-culturele-crisis-is-nog-lang-niet-voorbij/

Eensch? Oneensch? Leuk stuk, zeker met het oog op de Zwartepietendiscussie die we hier dit jaar ook weer met groot plezier hebben kunnen voeren ;).

Zeer interessant stuk. Iets te groot om zomaar te zeggen of ik het er helemaal mee eens ben of niet. Ik moest wel zeggen dat ik me in dit citaat kan vinden:

deze spanningen vind je overal. Maar omdat in Nederland het geloof in het naoorlogse humanisme zo groot was, is de reactie hier heviger, de toon harder, de houding onverzoenlijker, het lawaai uitzinniger.

Ik heb als ouwe lul (35) het hele proces meegemaakt van een situatie waarbij je niet mocht erkennen dat er een probleem was met een deel van de Marokkaanse jongens tot een situatie waarbij nu het altijd die k*tmarokkanen zijn.
Een enorme verschuiving van links naar rechts in het taalgebruik. Nou vond ik het vroeger af en toe wat te geitenwollensokken.... maar dat populistische geblaar ala Wilders vind ik persoonlijk veel erger.
 

Aiii

So not worth it
95% van de mensen is nog steeds straight down the middle.

Wat er veranderd is, wereldwijd, is dat je nu het internet hebt en mensen veel te veel waarde hechten aan reacties onder nieuwsberichten, alsof die een vertaling zijn van de samenleving.

Dat zijn ze niet, aangezien 90% van wat er daar geroepen is.
1. Geen afspiegeling is van de samenleving.
2. Niet de mening van de samenleving vertegenwoordigd
3. Vaak door de schrijver nog niet eens serieus genomen wordt, danwel expres gepost wordt om reacties te krijgen.

Ongenuanceerd reageren op het internet is niet meer dan dat, ongenuanceerd reageren. Uitdagen, uitlokken, treiteren.

M.i. is het grootste probleem wat we hebben is dat we veel te veel waarde hechten aan dat soort zaken.

Tegelijkertijd is de media naar beneden gestort de afgelopen tien jaar. Kijk naar een consumentenprogramma als Kassa, vroeger was dat er om belangrijke consumentenproblemen aan de orde te stellen. Tegenwoordig is het er om de publiciteit. Neem het hele Rabobank gebeuren waar ze al verschillende afleveringen aan gewijdt hebben nu. Mensen geven hun internetcodes telefonisch af aan iemand die zegt van de Rabobank te zijn, daarmee worden tienduizenden euro's van ze gestolen, nogal wiedes, want de Rabobank vraagt je uiteraard niet om je inloggegevens. Dat weet je, dat staat in het instructieboekje bij je Random Reader en daarvoor is een zeer uitgebreide mediacampagne voor gevoerd door de gezamenlijke banken. Iedere janlul weet dat je die shit niet telefonisch afgeeft. Maar toch zijn er mensen die erin trappen en vervolgens bij de Rabobank eisen dat hun geld wordt teruggestort op de kosten van de bank. De Rabobank weigert dit onder het mom "grove nalatigheid" van de betreffende klant. Kassa vindt dit schandalig en blijft pushen en Rabobank negatief afzetten als harteloze klootzakken. Het is maar een klein voorbeeld van hoe de media tegenwoordig werkt, het gaat om headlines maken. Daarom is VAN DER VAART EN SILVIE GAAN SCHEIDEN zo'n groot nieuws dat het in het NOS Journaal komt.

Daar is de NRC net zo hard debet aan, gekleurde berichten, sensatieberichten, het is allemaal de normaalste zaak van de wereld, headlines halen is waar het om gaat tegenwoordig, niet meer om de inhoud. Hoeveel mensen kan het geen biet interesseren dat Wilders weer eens iets doms roept, joh, laat me in vredesnaam met rust. Besteed geen aandacht aan de zoveelste domme kamervragen van de PVV en ze houden vanzelf op. Maar nee, continue maar hameren op bullshit en vooral zoveel mogelijk om reacties van je lezers/kijkers vragen. (ik wijs wederom op Kassa en hun nieuwe interactieve tweede scherm bijvoorbeeld). GTFO.

[/incoherent rant]
 

Arjen

Member
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/04/de-culturele-crisis-is-nog-lang-niet-voorbij/

Eensch? Oneensch? Leuk stuk, zeker met het oog op de Zwartepietendiscussie die we hier dit jaar ook weer met groot plezier hebben kunnen voeren ;).

Interesant stuk, ik loop zelf altijd hier te steigeren als het over Zwarte Piet gaat, maar 2e kerstdag die dan zou verdwijnen boeit me dan niks.
Ik vind het mooi aan Nederland dat we keiharde humor hebben, we niet zo snel beledigd zijn, maar we gaan dan weer veel te ver door dat als recht op te eisen.
Kortom, mischien zou de wereld wat meer naar ons moeten kijken, en wij wat meer naar de wereld.
Oftewel, lekker cliche, de waarheid ligt ergens in het midden.
 

Arjen

Member
. Daarom is VAN DER VAART EN SILVIE GAAN SCHEIDEN zo'n groot nieuws dat het in het NOS Journaal komt.

[/incoherent rant]

Dit heeft me echt zo verbaasd he. Ik heb de afgelopen 2 weken onder een steen geleefd. Alleen maar games gespeeld en series gekeken.
Ik rij gisteren naar mijn werk, hoor ik op de radio in het journaal. "En zo een update over wat heel Nederland in zijn greep houd" Ik denk, wow, ik heb wat bijzonders gemist blijkbaar!
Bleek dat het over Sylvie en Rafael vd Vaart ging..ik was echt stomverbaasd. Heb het nieuws door verder niet afgeluisterd, en ben blij dat ik eigenlijk nog niet weet wat er precies aan de hand is.
 

7threst

Member
Spot-on stuk wel. Wat ik eruit haal: het is vaak (lees: altijd) de 'ander', wij tegen de rest van de wereld terwijl we tegelijkertijd volop deel uit willen maken van de wereld.

Mooi beeld ook:


:)
 

Chuckie

Member
Dit heeft me echt zo verbaasd he. Ik heb de afgelopen 2 weken onder een steen geleefd. Alleen maar games gespeeld en series gekeken.
Ik rij gisteren naar mijn werk, hoor ik op de radio in het journaal. "En zo een update over wat heel Nederland in zijn greep houd" Ik denk, wow, ik heb wat bijzonders gemist blijkbaar!
Bleek dat het over Sylvie en Rafael vd Vaart ging..ik was echt stomverbaasd. Heb het nieuws door verder niet afgeluisterd, en ben blij dat ik eigenlijk nog niet weet wat er precies aan de hand is.

Lol... ja echt he. Vette headlines in alle kranten en veel artikelen er over. Echt wtf. Who gives a shit.
 

Kabouter

Member
Dit heeft me echt zo verbaasd he. Ik heb de afgelopen 2 weken onder een steen geleefd. Alleen maar games gespeeld en series gekeken.
Ik rij gisteren naar mijn werk, hoor ik op de radio in het journaal. "En zo een update over wat heel Nederland in zijn greep houd" Ik denk, wow, ik heb wat bijzonders gemist blijkbaar!
Bleek dat het over Sylvie en Rafael vd Vaart ging..ik was echt stomverbaasd. Heb het nieuws door verder niet afgeluisterd, en ben blij dat ik eigenlijk nog niet weet wat er precies aan de hand is.

Ja, ik snap echt niet waarom dat nieuws is. Het enige wat ik er over gehoord heb kwam van een BlendTV filmpje op dumpert :'). Ik snap ook echt niet waarom het iets is wat mij aan zou moeten gaan. Wat iemand in z'n privéleven doet is zijn zaak, niet de mijne. Het interesseert me ook gewoon echt helemaal niks.
 

Sadist

Member
Dat heeft toch meer te maken met het "verjongen/hipper maken" van de NOS, een beetje celeb nieuws als laatste item? Tenminste, dat zei NOS zelf voor een tweetal jaar terug, toen ze moesten verjongen omdat de massa vond dat de NOS te stoffig werd. Alles voor de kijkcijfers!

Het boeit me ook geen flikker. Maar ja, wij krijgen van de buurman een gratis Bild dus ontsnap je er toch niet aan.
 
Top Bottom