• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Arjen

Member
En dan een naam weigeren en dan 200 organisaties voor de "vrijheid van meningsuiting" over je heen krijgen zeker? Die ambtenaren kijken wel uit.

In België doen ze dat wel, een naam weigeren als die belachelijk is.

Nou ik denk dat als je je kind "kutmongool" of iets dergelijks wilt noemen je wel tegen wordt gehouden hoor.
 

Kabouter

Member
Een beetje toezicht op dat vlak mag wel wat mij betreft, je geeft je kind direct een valse start in het leven met zo'n aparte naam. Maar ja, waar trek je precies de grens? Moeilijk vraagstuk hoor.
 

Aiii

So not worth it
Ik quote het nieuwsbericht dat ik net postte: "In Nederland kan de burgerlijke stand alleen een voornaam weigeren wanneer deze ongepast is."

Dus ja, die zouden ze weigeren.
 

2San

Member
En dan een naam weigeren en dan 200 organisaties voor de "vrijheid van meningsuiting" over je heen krijgen zeker? Die ambtenaren kijken wel uit.

In België doen ze dat wel, een naam weigeren als die belachelijk is: http://nos.nl/artikel/432406-bloem-pot-komt-belgie-niet-in.html
Ik dacht echt gewoon dat we wetten hadden voor te gekke namen, blijkbaar niet. Ik ben er geen voorstander van ofzo, kheb wel medelijden voor de kinderen.

In comments uitleg voor de naam Pipp-Djo
De biologische vader van mijn moeder heet Pip(p) (Een canadees) en wij vonden Pip ook gewoon een hele leuke naam. Never legde wij de link tussen de hondjes Woezel en Pip. Echter toen wij dat wel deden bleven we Pip een leuke naam vinden, maar niet de link naar de hondjes. Dus maakte we er Pipp met dubbel p van.
Ik vond Joe een hele leuke naam, altijd al gevonden voor zowel een meisje als een jongen en opperde ooit Joe Joe, maarja kinderen, Nederlands, die gaan het uitspreken zoals het er staat (zeg maar eens hardop), klinkt voor geen meter natuurlijk
Dus toen kwamen we eveneens op een andere spelling namelijk Djo. Dus Pipp Djo zou het worden, voelde ook goed!
Echter toen Pipp geboren werd en de verpleging en artsen aan ons vroegen hoe ons kindje ging heten zeiden wij dus gelijk Pipp Djo en kregen we natuurlijk response. Je zag ze bijna denken “Wat een rare naam, arm kind” hahaha.
Maar bij het noemen van zijn namen hadden Franke en ik gelijk hetzelfde gevoel echter spraken we dat niet uit naar elkaar op dat moment.
Toen we terug kwamen op zaal en zijn naam op het bord geschreven moest worden begonnen we er eigenlijk beide direkt over dat het leuker klonk het aan elkaar te doen, dus dmv een streepje ertussen
En voila, Pipp-Djo was letterlijk en figuurlijk geboren en nog steeds voelt het super goed.
Dan geef hem twee namen! Pipp en Joe. Mensen kunnen dat echt wel uitspreken. Of noem hem Joey ofzo.
 

Aiii

So not worth it
"Andere mensen zijn stom en snappen nooit dat Pip geen hond is en Joe op z'n engels uitgesproken moet worden, dus hebben we hem maar een stomme naam gegeven zodat er geen verwarring kan zijn."

Sterk verhaal haha.
 

7threst

Member
Wat is er precies "perm" aan een ban als je blijkbaar toch terug kan komen? Of hangen er consequenties aan, zoals forever junior'ed ofzo?
 

2San

Member
Wat is er precies "perm" aan een ban als je blijkbaar toch terug kan komen? Of hangen er consequenties aan, zoals forever junior'ed ofzo?
Levenslang is ook geen levenslang. :p


Of misschien gewoon van gedachte veranderd. Gewoon van mening dat permanent misschien te zwaar was. Of onterecht gebanned. Kan van alles zijn, denk ik.
 

LDawg NL

Banned
Wat is er precies "perm" aan een ban als je blijkbaar toch terug kan komen? Of hangen er consequenties aan, zoals forever junior'ed ofzo?
Ik heb een mailtje gestuurd, heb gezegd: "Jongens, effe luisteren. Ik ben Ldawg"
En toen was ik er weer.

truestory.jpg


Bij IG heb ik Jelle nog €250 moeten betalen.
 

Linius

Member
Ldawg is vooral 'berucht' op Insidegamer vanwege zijn eindeloze getroll. Hij is kort gezegd een 360 fanboy en haat alles wat Sony doet. Je zult het snel genoeg merken waarschijnlijk :p

Overigens een prima jongen als hij serieus is. En naar horen zeggen ook als je hem tegenkomt IRL.
 

Dreaver

Member
Okee ik moet dit toch echt even delen, ik ga hier kapot van het lachen.

Ik neem aan dat de meeste Facebookers 'Taalvoutjes' wel kunnen. Het is een Facebook pagina waar allemaal beschamende foto's worden gepost van erge spelfouten die openbaar zijn gepubliceerd (zoals in een reclamefolder).

In ieder geval, aangezien een paar vrienden een bepaalde post hadden geliked kreeg ik het ook op m'n feed:

E3Da6.png


Dit vond ik sowieso al best grappig, vooral door de ijskoude burn. Ik keek voor de grap even op het profiel van de desbetreffende vrouw en zag dat ze bevriend was met mensen die ik allemaal kende, waaronder het zusje en de ouders van een vriend van me. Ik stuur het door naar een vriend (die het ook kapot grappig vond overigens) en die vertelt dus dat het de oma is van die vriend van me. Ohhh mijn god. Best erg dit en ik moest het even delen HAHAHAHA!
 

LDawg NL

Banned
Hij is gewoon een idioot
En wie ben jij dan wel niet?


Ldawg is vooral 'berucht' op Insidegamer vanwege zijn eindeloze getroll. Hij is kort gezegd een 360 fanboy en haat alles wat Sony doet. Je zult het snel genoeg merken waarschijnlijk :p

Overigens een prima jongen als hij serieus is. En naar horen zeggen ook als je hem tegenkomt IRL.
Also:

- Download my app: http://www.windowsphone.com/nl-NL/store/app/gamer-nl-reader/2d047f13-6c23-4abe-be02-f2628346da37
- Visit my website: http://www.gameprijsvragen.nl
- Be my friend: https://live.xbox.com/nl-NL/Profile?gamertag=LDawgNL
- Buy my stuff!
 

soepje

Member
Okee ik moet dit toch echt even delen, ik ga hier kapot van het lachen.

Ik neem aan dat de meeste Facebookers 'Taalvoutjes' wel kunnen. Het is een Facebook pagina waar allemaal beschamende foto's worden gepost van erge spelfouten die openbaar zijn gepubliceerd (zoals in een reclamefolder).

In ieder geval, aangezien een paar vrienden een bepaalde post hadden geliked kreeg ik het ook op m'n feed:

E3Da6.png


Dit vond ik sowieso al best grappig, vooral door de ijskoude burn. Ik keek voor de grap even op het profiel van de desbetreffende vrouw en zag dat ze bevriend was met mensen die ik allemaal kende, waaronder het zusje en de ouders van een vriend van me. Ik stuur het door naar een vriend (die het ook kapot grappig vond overigens) en die vertelt dus dat het de oma is van die vriend van me. Ohhh mijn god. Best erg dit en ik moest het even delen HAHAHAHA!
Haha, die is leuk!
 

LDawg NL

Banned
Meestal zijn wij het bokje, maar hier in Friesland ligt helemaal niks.

btw. Hoe spreek je Dutch GAF uit?
Net zoals: Ik gaf een koekje?
 

Kabouter

Member
Gaat toch best lekker nu weer hier met de sneeuw in het Zuiden hoor, en er ligt toch al wel een goed paar centimeters, genoeg dat je eigenlijk alleen op de plekken kunt lopen op de stoep waar anderen al de hele morgen overheen gelopen zijn, omdat je er anders wat diep in wegzakt.
 

Aiii

So not worth it
Mijn autobanden zijn te breed voor sneeuw.

Heb drie keer moeten proberen voordat ik het uit de parkeergarage redde. Kutheuvel.
 

Arjen

Member
Meestal zijn wij het bokje, maar hier in Friesland ligt helemaal niks.

btw. Hoe spreek je Dutch GAF uit?
Net zoals: Ik gaf een koekje?

Nog een fries op GAF, het moet niet gekker worden.
Ik spreek het lekker op zijn Nederlands uit ja.
 
Is er iemand in deze thread die verstand heeft van (consumenten)recht? Met name recht bij een koop/ koopovereenkomst. Zo ja, stuur me aub PM'etje :)
 

Divius

Member
Het is hier ook aardig wit, iets wat meestal niet het geval is aangezien ik redelijk dicht bij de kust zit. Ik denk dat er een centimeter of 20 ligt. Ik had het plan om lekker binnen te blijven, maar nu belde m'n oma net of ik even kon helpen met iets, kan ik alsnog door de sneeuw.

btw. Hoe spreek je Dutch GAF uit?
Net zoals: Ik gaf een koekje?
M994S.gif


Neejoogaf
 

LDawg NL

Banned
Is er iemand in deze thread die verstand heeft van recht? Met name recht bij een koop/ koopovereenkomst. Zo ja, stuur me aub PM'etje :)
What's the problem?
Ben geen rechten student ofzo, maar weet er wel het een en ander over.

Het is hier ook aardig wit, iets wat meestal niet het geval is aangezien ik redelijk dicht bij de kust zit. Ik denk dat er een centimeter of 20 ligt. Ik had het plan om lekker binnen te blijven, maar nu belde m'n oma net of ik even kon helpen met iets, kan ik alsnog door de sneeuw.
Sounds like she want's The D!
 
Jullie weten dat Dutch ook gewoon Engels is?

Ok we maken het allemaal wel heel gecompliceerd. Ik spreek alles zo uit:

DutchGAF: Dutch op z'n Engels, GAF op z'n Nederlands.
Als ik toevallig met een Nederlander over GAF praat, spreek ik NeoGAF ook op z'n Nederlands uit: neejoogaf. Anders gewoon op z'n Engels.
Andere GAF dingen zoals IronGAF, FootyGAF, MovieGAF etc spreek ik op z'n Engels uit.
 

LDawg NL

Banned
Ok we maken het allemaal wel heel gecompliceerd. Ik spreek alles zo uit:

DutchGAF: Dutch op z'n Engels, GAF op z'n Nederlands.
Als ik toevallig met een Nederlander over GAF praat, spreek ik NeoGAF ook op z'n Nederlands uit: neejoogaf. Anders gewoon op z'n Engels.
Andere GAF dingen zoals IronGAF, FootyGAF, MovieGAF etc spreek ik op z'n Engels uit.
Maar wat nou als je met iemand spreekt die wel Nederlands verstaat, maar niet spreekt?
 

Overdoziz

Banned
Ik betaal 3 euro voor 100 minuten/sms en 7,50 voor 500mb per maand by Simyo. Ik bel en sms haast nooit en 90% van de tijd zit ik op Wi-Fi dus ik vind het wel best. Per dag verbruikt ik echt maar een paar mb internet.
 
KPN en haar dochterbedrijven zijn echt belachelijk duur. Hun leaseconstructie pakt je droog in de kakker. Je bent met hun lease abonnementen duurder uit dan equivalente abonnementen van een andere provider waarbij je het toestel mag houden. Maarja, zolang er domme mensen zijn die een lease abonnement afsluiten zullen ze niet klagen.

Ik heb nu ook Simyo. Simyo is nog de enige provider die op het KPN netwerk zit, zonder een lease contructie..
 
Top Bottom