• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Linius

Member
Ik moet bijna weer aan een nieuw abonnement. Zit op dit moment bij T-Mobile en betaal daar 20 euro per maand voor onbeperkt internet (na 1000 MB gaat de snelheid omlaag) en ik mag ook nog bellen/sms'en voor 150 minuten/sms'jes. Maar die ben ik alleen maar aan het opsparen want dat gaat toch nooit op. En daar zat een gratis HTC Wildfire bij. Inmiddels gelukkig via m'n pa een Xperia S gekregen.

Het liefst wil ik nu wel een Galaxy SIII met een aardige internet bundel (weer minimaal 1000 MB). Dus ik moet maar eens gaan uitzoeken wat de goedkoopste optie daarvoor is. Hier nog mensen met tips?
 

Kiraly

Member
Wachten, de Galaxy S IV is niet verder weg dan enkele maanden.

De beste keus is natuurlijk een los toestel + sim-only abonnement, maar mocht je daar geen geld voor hebben raad ik het je sterk aan om een abonnement te nemen die je zonder enkel probleem maandelijks betalen kan.
 
Simyo klinkt erg verleidelijk voor me als ik een nieuw toestel neem, gezien zij de dekking van KPN hebben, maar ik vind het wat jammer dat je pas een bericht krijgt wanneer je over je datalimiet heen bent gedaan, waar dat bijvoorbeeld geloof ik bij Tele2 anders is en je al eerder een bericht krijgt.

Maar ik denk dat ik dan toch maar voor die zou gaan. KPN zelf is (zelfs alleen simonly) al veel te duur, of ik zou hopen dat dingen goedkoper/beter worden met 4g, maar vast voorlopig niet.
 

Linius

Member
Wachten, de Galaxy S IV is niet verder weg dan enkele maanden.

De beste keus is natuurlijk een los toestel + sim-only abonnement, maar mocht je daar geen geld voor hebben raad ik het je sterk aan om een abonnement te nemen die je zonder enkel probleem maandelijks betalen kan.

Een los toestel loopt met dat soort toestellen altijd op tot zo'n 600 euro. Idioot bedrag om zo even neer te leggen voor een telefoon imo. Maar met een goedkoop abbo krijg je zo'n toestel er weer niet bij. Ik hoop eigenlijk een optie te vinden waarbij ik hooguit 30 euro per maand betaal. Vroegah kon dat nog :(
 

LDawg NL

Banned
Lumia 920 nemen.
nokia-lumia-920.jpg-use.jpg
 

LDawg NL

Banned
Wat wil jou meer met de telefoon? Wat is er te beperkt?

En kom nou niet aan met custom roms en die shit, want dat heb je voor normaal gebruik helemaal niet nodig.

Mijn huistelefoon vind ik ook beperkt, kan er alleen maar mee bellen.
 

7threst

Member
Wat wil jou meer met de telefoon? Wat is er te beperkt?

En kom nou niet aan met custom roms en die shit, want dat heb je voor normaal gebruik helemaal niet nodig.

Mijn huistelefoon vind ik ook beperkt, kan er alleen maar mee bellen.



Wat dacht je van apps? Er zit niet eens Grindr op. Dan weet je dat je faalt als OS. Kun je weer aan de slag met het neppe Bender, waar je dan wel voor moet betalen. Om maar niet te spreken over customisatie van de menus die zo goed als niet aanwezig is. Of die zoekbutton die gelocked zit aan het wannabe-Google bing. Thanks you, misschien mogen mensen zelf even bepalen hoe ze willen zoeken. Alleen al het typen zorgt er voor dat ik begin te kokhalzen.

Maar sowieso, wat ik, en de meeste mensen, nodig hebben is een store gevuld met handige apps, gemaakt voor een persoonlijke wijze van gebruik. En daar helpt Windows niet bij, verre van. Apple tenminste catered aan een audience. Aan wie catered Windows Phone 8? Blinde mensen zonder armen en benen boven de honderd jaar? Dat zal het zijn want het overgrote gedeelte van de wereld kijkt naar dat OS en haalt wel terecht z'n schouders op en geven MS de middelvinger. Zie ook de tragische sales.

Ik weet dat je iemand bent die zich het beste thuisvoelt in een baabybox maar de meeste van ons verwachten meer van een nieuwe smartphone. Zeker voor die prijs.

Plus dat dit het jaar van interessante nieuwe mobiele OSsen gaat zijn die sowieso laten zien dat die locked down shit op z'n retour is. Sailfish, FirefoxOS, Tizen. Allemaal open en allemaal awesome.
 
Tegen de tijd dat je de Lumia 920 in je handen heb is de iPhone 7 al uit. Wat een prutsers bij Nokia.. levertijd op bol.com staat op 8-10 weken (!!) en mensen die hem elders besteld hebben krijgen hem niet eerder dan eind deze maand..
 
Ik ben heel blij met m'n HTC Titan. Heb nu 'n abbonement bij Vodafone for 17,50 per maand met 500 mb internet en 60 sms'jes en belminuten. Daar kom ik wel mooi mee uit. Windows 7 is ook nog 'n prima stuurprogramma dus ik heb niks te klagen.
 

Aiii

So not worth it
Heb via mijn baas een iPhone 5 geregeld vorig jaar, zodra mijn huidig abo (40 p/m) is afgelopen, ga ik ook naar Sim Only.

Kan me overigens niet vinden in de opmerking dat Vodafone duur is, als ik de prijzen her en der vergelijk zitten enkel de sim-only-only (hehe) aanbieders eronder, maar die leveren ook minder snel internet en meer van dat soort ongein.

Bij Vodafone betaal je gemiddeld over twee jaar iets onder de 20 euro voor een normaal abo met 4GB data, dat lijkt me in de huidige markt nog best schappelijk.
 
Natuurlijk wel. Hoe moet ik anders weten wie de weerwolven zijn? :p

Of was dat al na jouw tijd? Ik heb geen idee wanneer jij 'ons' verlaten hebt; het voel aan alsof het gisteren was.
Dat er iedere dag iemand vraagt "Aiii/Koekie weg?!" helpt ook niet echt met het tijdsbesef ;)
 

Aiii

So not worth it
Een week of twee volgens mij.

Mensen zitten toch niet dramatisch te doen hoop ik? De helft kon me sowieso wel schieten, dus ik mag toch hopen dat er wat feestjes gebouwd zijn.
 
Ik geloof dat de haat-liefdeverhouding op het moment meer naar de liefde aan het kantelen is. Voor de volgende meeting worden ook rouwbanden geregeld.

Ik ben trouwens Firefox opnieuw opgestart en IG geeft geen problemen meer :S Geen idee waar het aan kan liggen.
 
Aangezien ik vrijwel up-to-date ben met mijn favoriete series ben ik maar naar een nieuwe gaan zoeken. Heb ooit de pilot van Castle op tv gezien en vond het wel leuk, ben die maar eens gaan kijken. Ben inmiddels bij sezoen 2 ep 19 .. wacht een geweldige series is dit zeg.
 
Hey guys does anyone here know any Dutch sites that compile and visualize various statistics on subjects concerning our beautiful country? The CBS is pretty shit even though there's lots of information. They need to hire some graphic designers to spice all that information up and make it easily available for regular folks. I'm basically looking for things like this if they exist:

http://www.motherjones.com/politics/2011/02/income-inequality-in-america-chart-graph
 

LDawg NL

Banned
Wat dacht je van apps? Er zit niet eens Grindr op. Dan weet je dat je faalt als OS. Kun je weer aan de slag met het neppe Bender, waar je dan wel voor moet betalen. Om maar niet te spreken over customisatie van de menus die zo goed als niet aanwezig is. Of die zoekbutton die gelocked zit aan het wannabe-Google bing. Thanks you, misschien mogen mensen zelf even bepalen hoe ze willen zoeken. Alleen al het typen zorgt er voor dat ik begin te kokhalzen.

Maar sowieso, wat ik, en de meeste mensen, nodig hebben is een store gevuld met handige apps, gemaakt voor een persoonlijke wijze van gebruik. En daar helpt Windows niet bij, verre van. Apple tenminste catered aan een audience. Aan wie catered Windows Phone 8? Blinde mensen zonder armen en benen boven de honderd jaar? Dat zal het zijn want het overgrote gedeelte van de wereld kijkt naar dat OS en haalt wel terecht z'n schouders op en geven MS de middelvinger. Zie ook de tragische sales.

Ik weet dat je iemand bent die zich het beste thuisvoelt in een baabybox maar de meeste van ons verwachten meer van een nieuwe smartphone. Zeker voor die prijs.

Plus dat dit het jaar van interessante nieuwe mobiele OSsen gaat zijn die sowieso laten zien dat die locked down shit op z'n retour is. Sailfish, FirefoxOS, Tizen. Allemaal open en allemaal awesome.
Jemig, wat ben jij een zeiksnor. Tuurlijk wordt er automatisch met Bing gezocht, het is een Windows OS. Met iOs en Android zoek je automatisch met Google en dit kun je zover ik weet (in ieder geval bij Apple) niet veranderen. En je kunt altijd gewoon naar google.nl gaan als je er echt niet zonder kunt. Vaak zijn de bovenste 10 resultaten toch gelijk aan Bing, dus ik zie het probleem niet.
Dat jouw gaybats-app er niet is zit ik niet mee. Daar zijn wel sites voor lijkt mij?

Ik heb genoeg apps op mijn WP7 telefoon. Mijn ouders hebben een iPad en er is geen enkele app daarop die ik ook graag op mijn WP7 telefoon zou willen en die er nog niet al is.

En wat bedoel je dat Apple catered? Apple doet niks, het zijn de ondernemers die apps maken voor iOs, omdat daar het meeste apps op gebruikt worden. Microsoft stopt juist miljoenen (zo niet miljarden) in het zorgen dat er apps voor W8 en WP8 gemaakt worden. Ik krijg wekelijks mailtjes met nieuwe competities: "Wie maakt de leukste app voor die datum en win een WP8 telefoon".
Bovendien is het onzin dat het overgrote gedeelte zijn schouders ophaalt voor WP8 en Windows 8. Hier zie je bijvoorbeeld dat hij bovenaan staat:
http://www.smartphoneshop.nl/category/161318/top-10.html

En veel plezier met Firefox OS en Ubunutu Mobile. Alsof daar in het begin apps voor zijn :')
 

Aiii

So not worth it
Hey guys does anyone here know any Dutch sites that compile and visualize various statistics on subjects concerning our beautiful country? The CBS is pretty shit even though there's lots of information. They need to hire some graphic designers to spice all that information up and make it easily available for regular folks. I'm basically looking for things like this if they exist:

http://www.motherjones.com/politics/2011/02/income-inequality-in-america-chart-graph

Zoiets heet een Infographic.

Dus als je dat Googled op Google Images: https://www.google.nl/search?q=info...LH-am0QXPloGQDA&ved=0CC8QsAQ&biw=1600&bih=775

Geen idee of er iets tussen zit wat je zoekt, maar daar mag je zelf doorheen ploegen :)
 

Kabouter

Member
Hey guys does anyone here know any Dutch sites that compile and visualize various statistics on subjects concerning our beautiful country? The CBS is pretty shit even though there's lots of information. They need to hire some graphic designers to spice all that information up and make it easily available for regular folks. I'm basically looking for things like this if they exist:

http://www.motherjones.com/politics/2011/02/income-inequality-in-america-chart-graph

Wellicht dat het SCP ook wat meer heeft, en sowieso heeft de OESO een bijzonder uitgebreide cijferdatabase waar Nederland natuurlijk tussen staat, evenals de meeste andere geïndustrialiseerde landen. Meestal wel gewoon in cijfers, maar af en toe kun je het ook visualiseren, ware het niet op de manier van die link.
 

Divius

Member
Aangezien ik vrijwel up-to-date ben met mijn favoriete series ben ik maar naar een nieuwe gaan zoeken. Heb ooit de pilot van Castle op tv gezien en vond het wel leuk, ben die maar eens gaan kijken. Ben inmiddels bij sezoen 2 ep 19 .. wacht een geweldige series is dit zeg.
Castle is wel grappig inderdaad, al raak ik er ondertussen wel een beetje op uitgekeken. Denk dat ik het huidige seizoen afmaak en het dan voor gezien houdt. Ik ben niet echt van de series waarin elke episode hetzelfde gebeurt (CSI, House etc)

Van de series die nu lopen kijk ik Castle, Modern Family, Parks&Rec en The Walking Dead. En binnenkort gaan Archer en Game of Thrones weer van start. En dan natuurlijk Arrested Development.

Ga binnenkort ook maar eens aan The Pacific beginnen, die heb ik nou al zo lang klaar staan om te kijken..
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
Ik denk dat 'ie dat in het Engels wil weten.

Anyhoe.

Wie gaan er The Cave en/of Ni No Kuni halen?! :D

EDIT: Castle is fantastisch door Nathan Fillion. Wat een held.
 
Zoiets heet een Infographic.

Dus als je dat Googled op Google Images: https://www.google.nl/search?q=info...LH-am0QXPloGQDA&ved=0CC8QsAQ&biw=1600&bih=775

Geen idee of er iets tussen zit wat je zoekt, maar daar mag je zelf doorheen ploegen :)
Oh shit, how did I not think of infographic! Thanks!
Wellicht dat de SCP ook wat meer heeft, en sowieso heeft de OESO een bijzonder uitgebreide cijferdatabase waar Nederland natuurlijk tussen staat, evenals de meeste andere geïndustrialiseerde landen. Meestal wel gewoon in cijfers, maar af en toe kun je het ook visualiseren, ware het niet op die manier van die link.
Thanks, definitely checking those out.
 

Chuckie

Member
Castle is wel grappig inderdaad, al raak ik er ondertussen wel een beetje op uitgekeken. Denk dat ik het huidige seizoen afmaak en het dan voor gezien houdt. Ik ben niet echt van de series waarin elke episode hetzelfde gebeurt (CSI, House etc)

Van de series die nu lopen kijk ik Castle, Modern Family, Parks&Rec en The Walking Dead. En binnenkort gaan Archer en Game of Thrones weer van start. En dan natuurlijk Arrested Development.

Ga binnenkort ook maar eens aan The Pacific beginnen, die heb ik nou al zo lang klaar staan om te kijken..

Ik kijk ook Modern Family, The Walking Dead en Game of Thrones.

Andere die ik keek (maar nu even niet) Boardwalk Empire, Sons of Anarchy en Homeland.

Momenteel ben ik zwaar verslaafd aan Community. Daar lig ik echt in een deuk om. T was even wennen, maar nu vind ik het echt geweldig. Mn vrouw ook...dus das gezellie samen kijken.
 
Ik denk dat 'ie dat in het Engels wil weten.

Anyhoe.

Wie gaan er The Cave en/of Ni No Kuni halen?! :D

EDIT: Castle is fantastisch door Nathan Fillion. Wat een held.

Die twee agenten Ryan en Esposito vind ik ook echt geweldig :p En die Stana Katic/ Beckett, wat een mooi wijf. Ik heb echt en zwak voor dat soort dames.
 

Linius

Member
Oh wait, ik lees nu pas die eerdere post over dat je ouders een iPad hebben. That figures :p

In ander nieuws, vanavond naar Doe Maar in Utrecht. Ze hadden het alleen nooit Glad Ijs tour moeten noemen natuurlijk, je ziet wat er van komt.
 

Sadist

Member
Een week of twee volgens mij.

Mensen zitten toch niet dramatisch te doen hoop ik? De helft kon me sowieso wel schieten, dus ik mag toch hopen dat er wat feestjes gebouwd zijn.
Er zijn zelfs mensen liefdevol over Koekie, moet je nagaan dat je nog populairder bent!

;)
 

WriterGK

Member
Go figure. Nu blijf ik zeker weg, heeft geen zin om de legende nu nog te verpesten.

Ik zeg dat je binnnen jaar weer terugbent.


Mijn sim only abbonement van Simpel loopt per 1 februari af. Ik loop op dit moment met een whatsapp loze Nokia C5300 rond. Die blackberry look a like :(
Ik twijfel enorm of wel of niet weer terug naar een smartphone zou gaan of niet. + punten van Smart is overal internet en + is whatsapp maar whatsapp is ook gelijk behoorlijk nadeel omdat me accu dan na kwartdag al weer leeg is :')
Deze telefoon heeft iig camera, kan smsen en bellen. Vind het denk wel genoeg maar ben er nog niet uit..
 
Top Bottom