• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Aiii

So not worth it
Ik weet het niet, tuurlijk is het een gedeelte onderbuikgevoelens. Ik betrap mezelf er ook op en m'n beste maat is nota bene een Marokkaan, dus het is niet alsof ik een aversie tegen buitenlanders heb of zoiets dergelijks.

Tegelijkertijd ben ik gedurende de laatste jaren wel vaker in aanvaring gekomen met Marokkaanse Nederlanders en dat is an sich al redelijk knap, aangezien ik in de 29 jaar dat ik hier rondloop in totaal slechts één maal "ruzie" heb gehad met een persoon, Thomas, in groep 6, op de speelplaats. Veel vredelievender kan ik niet worden.

Om een voorbeeld te noemen, ik liep met een paar vrienden na het uitgaan in Utrecht op straat op weg naar huis. Komt er een jongen langs met een mobieltje met muziek erop aan, geen koptelefoon uiteraard, gewoon via de speaker. Een of ander rapliedje, waarop ik tegen hem zeg "lekker nummer!" Niet eens sarcastisch, gewoon de opmerking, lekker nummer. Vervolgens draait ie zich om op zijn fiets en begint een "je moeder #@$#@#$" scheldkanonade. Om zes uur 's morgens, na het uitgaan. Ik snap nog steeds niet waarom. Tolerantie snijdt aan twee kanten natuurlijk.

Het is dan misschien anekdotaal, maar het is geen op zich zelf staand gebeuren en ik ben daarin ook helemaal niet uniek. De attitude die je krijgt van bepaalde groepen in de bevolking reflecteert zich dan ook in de perceptie die de bevolking van ze heeft. Hierboven wordt al het scheldwoord "kaaskop" gebruikt, ik heb het meer dan eens richting mij horen gebruiken. Aan de ene kant verzet de groep zich tegen de Nederlanders "want ze discrimineren ons" en aan de andere kant discrimineren ze alle Autochtonen door dit soort benaming te gebruiken, ze allemaal over één kam te scheren en iedere feedback die ze ontvangen, positief of negatief, meteen uit te leggen als discriminatie. De slachtofferrol aannemen zeg maar, in plaats van zelf te reflecteren wat ze zouden kunnen doen om hun positie te verbeteren.

Dat is dus de keerzijde van het verhaal, natuurlijk zijn er racistische klootzakken, maar daarom hoef je nog niet de kop in het zand te steken als "goede Marokkaan" en de schuld bij de complete bevolking te leggen.

Vicieuze cirkels doorbreek je enkel door aan beide kanten water bij de wijn te doen, maar ontkennen dat er een probleem is met agressiviteit bij de jeugd in dit land en ontkennen dat er een splitsing ontstaan is tussen Autochtoon en Allochtoon over de jaren is volgens mij niet de juiste weg om te bewandelen.
 

Arjen

Member
480951_525378077496563_373268240_n.jpg


Ik ben echt een sucker voor slechte woordgapjes lol
 

2San

Member
Als model-Marokkaan kan ik je garanderen dat dit de Hollandse versie is van "I'm not racist, but..". Maar ja, discriminatie tegen Marokkanen is in de laatste 10 jaar of zo drastisch toegenomen. Ik heb het tegenwoordig niet eens in me om op Nederlandse forums te kijken. De meesten maken over het algemeen tenminste nog een poging om hun discriminatie te verbergen in het alledaagse leven.
Ja ik snap wat je bedoel. Overgrote deel van Nederlanders komen niet echt in aanmerking met Marokkanen als dat wel doen is het met hangjongeren. Ik ben in Amsterdam West opgegroeid(er wonen er veel Marokkanen daar). Dan zie je ze ook in alle soorten en maten. Dan zie ik je ook de standaard Marokkaan en dat is niet alleen de hangjongeren. Ik speelde Pokemon vooral met Marokkanen in de basisschool. Ik denk dat autochtonen positiever over Marokkanen zouden denken als ze samen Pokemon hadden gespeeld. :p
Dat is dus de keerzijde van het verhaal, natuurlijk zijn er racistische klootzakken, maar daarom hoef je nog niet de kop in het zand te steken als "goede Marokkaan" en de schuld bij de complete bevolking te leggen.

Vicieuze cirkels doorbreek je enkel door aan beide kanten water bij de wijn te doen, maar ontkennen dat er een probleem is met agressiviteit bij de jeugd in dit land en ontkennen dat er een splitsing ontstaan is tussen Autochtoon en Allochtoon over de jaren is volgens mij niet de juiste weg om te bewandelen.
Het probleem is nooit de racistische klootzakken geweest. Het is de normale Nederlander die bevoordeeld is. Een vriend(lijkt op een Marokkaan) wordt kapot vaak aangehouden en ik nooit(hij kan ook beter rijden). Op school heb je ruzie ga je vechten, maar conrector geloofd de Blanke jongen.

Begrijp me niet verkeerd probleem zit zeker aan twee kanten, want alles samengenomen is het imo als Marokkaan toch relatief makkelijk om je goed te gedragen en wat van jezelf te maken.

Disclamer:Mn ouders komen uit Bangladesh(ik zie er uit als een koelie). Op mn 14de verhuisd naar Hoofddorp, hier hebben we autochtone hangjongeren. :p
Trainen ben ik al aan t doen. Alleen ben ik nog bezig mn pens weg te werken
emo_zps793e9d85.gif


Gelukkig ben ik nog niet kalend want die spieren gaat nog wel even duren.
Jep mocht ik kaal worden dan milimeter ik het :p
Ik heb vrij dun haar, dus ben ook al begonnen met trainen. :p Milimeteren/kaal staat veel mensen goed, maar niet als je een bolletje bent. D:
 

Wazzim

Banned
Ik weet het niet, tuurlijk is het een gedeelte onderbuikgevoelens. Ik betrap mezelf er ook op en m'n beste maat is nota bene een Marokkaan, dus het is niet alsof ik een aversie tegen buitenlanders heb of zoiets dergelijks.

Tegelijkertijd ben ik gedurende de laatste jaren wel vaker in aanvaring gekomen met Marokkaanse Nederlanders en dat is an sich al redelijk knap, aangezien ik in de 29 jaar dat ik hier rondloop in totaal slechts één maal "ruzie" heb gehad met een persoon, Thomas, in groep 6, op de speelplaats. Veel vredelievender kan ik niet worden.

Om een voorbeeld te noemen, ik liep met een paar vrienden na het uitgaan in Utrecht op straat op weg naar huis. Komt er een jongen langs met een mobieltje met muziek erop aan, geen koptelefoon uiteraard, gewoon via de speaker. Een of ander rapliedje, waarop ik tegen hem zeg "lekker nummer!" Niet eens sarcastisch, gewoon de opmerking, lekker nummer. Vervolgens draait ie zich om op zijn fiets en begint een "je moeder #@$#@#$" scheldkanonade. Om zes uur 's morgens, na het uitgaan. Ik snap nog steeds niet waarom. Tolerantie snijdt aan twee kanten natuurlijk.

Het is dan misschien anekdotaal, maar het is geen op zich zelf staand gebeuren en ik ben daarin ook helemaal niet uniek. De attitude die je krijgt van bepaalde groepen in de bevolking reflecteert zich dan ook in de perceptie die de bevolking van ze heeft. Hierboven wordt al het scheldwoord "kaaskop" gebruikt, ik heb het meer dan eens richting mij horen gebruiken. Aan de ene kant verzet de groep zich tegen de Nederlanders "want ze discrimineren ons" en aan de andere kant discrimineren ze alle Autochtonen door dit soort benaming te gebruiken, ze allemaal over één kam te scheren en iedere feedback die ze ontvangen, positief of negatief, meteen uit te leggen als discriminatie. De slachtofferrol aannemen zeg maar, in plaats van zelf te reflecteren wat ze zouden kunnen doen om hun positie te verbeteren.

Dat is dus de keerzijde van het verhaal, natuurlijk zijn er racistische klootzakken, maar daarom hoef je nog niet de kop in het zand te steken als "goede Marokkaan" en de schuld bij de complete bevolking te leggen.

Vicieuze cirkels doorbreek je enkel door aan beide kanten water bij de wijn te doen, maar ontkennen dat er een probleem is met agressiviteit bij de jeugd in dit land en ontkennen dat er een splitsing ontstaan is tussen Autochtoon en Allochtoon over de jaren is volgens mij niet de juiste weg om te bewandelen.
Ik ben zelf Marokkaan maar die gasten gedragen zich ook precies zo tegen mij. Ze zaten met zijn 2'en naar een vrouw te kijken, ik zei 'ziet er goed uit he' en direct dreigen met vechten. Alsof ze nooit gehoord hebben van plezier hebben.

Gefrustreerde kut koters, dat zijn het. Door een samenhang van omstandigheden falen ze hard in de Nederlandse samenleving en gebruiken de opgebouwde frustratie om nog kutter te zijn.
 
Aan ergeren ;)


Racisme komt sowieso nog veel voor. Ook 'onschuldig' racisme. Mijn vrouw is Chinees-Indonesisch en die krijgt zovaak Ni Hao naar haar hoofd geslingerd dat ze er gek van wordt. Of jongeren die ineens 'kung fu' moves gaan doen.

En dan dat irritante 'sambal bij' wat je nog steeds tot treurens toe hoort, inclusief op Veronica als er weer eens een Jackie Chan film op tv is.

Moeder is Filipijns dus heb ook een Aziatische uiterlijk.
2 jaar geleden na het stappen in borrel busje waren er ook twee blanke gasten zaten ook telkens chinees,sambal bij,etc.. te roepen heb ze 20 min genegeerd maar toen ik ging uitstappen zeiden ze het weer. Toen ben ik geknapt en heb ze toen goed nagekeken. Had aardig wat alcohol op, ben ook geen agressief persoon normaal.

Vroeger had ik er wel problemen mee was net alsof je een tweederangs burger bent heb me daar maar overheen gezet.
Nu negeer ik ze gewoon.
 

WriterGK

Member
Haha, dat had ik eerder moeten zien, misschien had ik het nog gedaan ook.

Hahaha ja precies... wij kwamen daar dus. De ticket dispenser/automaat pakt de code niet.. dus een medewerkster zeg dat de film niet doorgaat... ze hadden geen zalen meer over en er kwam plotseling een live show tussen. Dus hebben ze deze voor dit tijdstip er uit gegooid..ik eerst heel witheet.. Komt uiteindelijk de manager persoonlijk excuses aanbieden. Geld terug+ 3 pathe vrijkaartjes voor een film naar keuze. Alleen nu ga ik hem vanmiddag om 13:00 in Filmhuis Den Haag zien in mijn eentje ipv met 2 vrienden in Buitenhof hehe. Maar jij woont dus in omgeviing Den Haag :)?
 

Divius

Member
Het is dat ik al plannen heb vanmiddag (en aan een vriendin beloofd dat ik de film met haar zou gaan zien) anders had ik wel meegegaan Writer! :D
 

Nyx

Member
Ja ik snap wat je bedoel. Overgrote deel van Nederlanders komen niet echt in aanmerking met Marokkanen als dat wel doen is het met hangjongeren. Ik ben in Amsterdam West opgegroeid(er wonen er veel Marokkanen daar). Dan zie je ze ook in alle soorten en maten. Dan zie ik je ook de standaard Marokkaan en dat is niet alleen de hangjongeren.

Ik heb dat ook, woon al mijn hele leven in Utrecht en daar wonen procentueel gezien de meeste Marokkanen als ik ’t goed heb.
En aangezien ik met ’t OV naar mijn werk reis zie ik ze dagelijks in alle soorten en maten, heb ‘r dan ook helemaal geen problemen mee.
Heb problemen met tuig, ongeacht de huidskleur…

Maar dan zit je op een forum rondom de dood van die grensrechter en dan is het gewoon zo triest om te zien hoeveel mensen anti- zijn.
1 persoon ging echt heel erg ver, die vond dat ze ALLEMAAL het land uit gezet zouden moeten worden. En wat bleek, die woonde in een dure nette wijk in een dorp waar amper tot geen allochtonen wonen…..
 
Hahaha ja precies... wij kwamen daar dus. De ticket dispenser/automaat pakt de code niet.. dus een medewerkster zeg dat de film niet doorgaat... ze hadden geen zalen meer over en er kwam plotseling een live show tussen. Dus hebben ze deze voor dit tijdstip er uit gegooid..ik eerst heel witheet.. Komt uiteindelijk de manager persoonlijk excuses aanbieden. Geld terug+ 3 pathe vrijkaartjes voor een film naar keuze. Alleen nu ga ik hem vanmiddag om 13:00 in Filmhuis Den Haag zien in mijn eentje ipv met 2 vrienden in Buitenhof hehe. Maar jij woont dus in omgeviing Den Haag :)?

Ja, gewoon in Den Haag. Wilt nog wel is verschillen naar welke bioscoop ik ga.
 

Chuckie

Member
Ik heb zin in de zomer, ik heb het nu wel weer gehad met de sneeuw en kou :(.

Zo anders ik wel. Elke keer als ik naar die sneeuw kijk fantaseer ik over hoe het helemaal wegsmelt en het water opdroogt.

Ik wil weer narcissen enzo zien.... grote groene velden met gele bloemen.... de temperatuur die langzaam boven de 15 klimt...die eerste keer dat je uit de wind je jas kan uittrekken in een park.
 

Arjen

Member
Volgende week weer 10 graden, ik ga dan lekker buiten zitten, ben ook helemaal klaar met die sneeuw en kou.
 

soepje

Member
Ik wil naar het strand, lekker in het zonnetje liggen en als het dan te warm wordt de zee in duiken. Warm zand tussen de tenen *droom-droom*.

Wat zit je haar trouwens leuk vandaag Tence :p.
 
Volgende week weer 10 graden, ik ga dan lekker buiten zitten, ben ook helemaal klaar met die sneeuw en kou.

YES! EINDELOZE BEWOLKING EN REGEN! NOOIT MEER ZON! NOOIT MEER ZON!

Ik prefereer deze kou met een heldere hemel over die donker, regenachtige dagen. Word echt depressief van die eindeloze regen.
 

Arjen

Member
YES! EINDELOZE BEWOLKING EN REGEN! NOOIT MEER ZON! NOOIT MEER ZON!

Ik prefereer deze kou met een heldere hemel over die donker, regenachtige dagen. Word echt depressief van die eindeloze regen.

Ha, je hebt gelijk daar kan ik dan ook weer eindeloos over zeiken.
Ik haat de hele herfst en winter eigenlijk. Ik ben gewoon op de verkeerde plek geboren.
 

Sadist

Member
Om een voorbeeld te noemen, ik liep met een paar vrienden na het uitgaan in Utrecht op straat op weg naar huis. Komt er een jongen langs met een mobieltje met muziek erop aan, geen koptelefoon uiteraard, gewoon via de speaker. Een of ander rapliedje, waarop ik tegen hem zeg "lekker nummer!" Niet eens sarcastisch, gewoon de opmerking, lekker nummer. Vervolgens draait ie zich om op zijn fiets en begint een "je moeder #@$#@#$" scheldkanonade. Om zes uur 's morgens, na het uitgaan. Ik snap nog steeds niet waarom. Tolerantie snijdt aan twee kanten natuurlijk.
Hey die kan ik me nog herinneren :p

En nog twee dagen van deze stomme vrieskou en dan is alles voorbij! En dan komt de regen.

Al vind ik regen helemaal niet erg eigenlijk.
 
Hebben jullie nooit dat als je huis/kamer schoon/opgeruimd is en het buiten regent dat je je goed voelt ofso? Kan het niet echt uitleggen. Als mijn kamer spin en span is en ik hoor het buiten regenen heb ik echt zo'n goed gevoel. Moeilijk te beschrijven :p
 

Nemo

Will Eat Your Children
Haase en Sijsling grand slam finale

Allemaal supporte yo

Hebben jullie nooit dat als je huis/kamer schoon/opgeruimd is en het buiten regent dat je je goed voelt ofso? Kan het niet echt uitleggen. Als mijn kamer spin en span is en ik hoor het buiten regenen heb ik echt zo'n goed gevoel. Moeilijk te beschrijven :p
Sowieso, echt goed gevoel is dat. Net reinigend lijkt t
 

Sadist

Member
Hebben jullie nooit dat als je huis/kamer schoon/opgeruimd is en het buiten regent dat je je goed voelt ofso? Kan het niet echt uitleggen. Als mijn kamer spin en span is en ik hoor het buiten regenen heb ik echt zo'n goed gevoel. Moeilijk te beschrijven :p
Vind het rustgevend eerlijk gezegd
 
Mooi gisteren eerste stage afgerond..
Nog 1 jaar minoren volgen daarna afstudeer opdracht/stage en dan hopelijk geld verdienen.
Maar volgens berichten zal dat wel meevallen als programmeur.
 
Nice! Leuke stage gehad? Mijn stageperiode was een van de leukste periodes uit mijn opleiding. Wat voor programmeur trouwens? Je weet best veel van gaming tech. merk ik.
 
Nice! Leuke stage gehad? Mijn stageperiode was een van de leukste periodes uit mijn opleiding. Wat voor programmeur trouwens? Je weet best veel van gaming tech. merk ik.

Heb een stage gedaan met OpenCL voor computer vision algoritmes voornamelijk het versnellen van de convolutie algoritme op de GPU. Ik zou me zelf meer in de low level category plaatsen denk ik heb totaal niks met web development. Dat kan altijd veranderen mocht ik wat meer ervaring op doen met web development zeker nu dat webGL er is.

Ik mag graag die technische slides lezen van game developers en als het kan een baan in de game industry. Mijn hardware kennis is wat belabberd net als mijn wiskunde. Is iets waar ik nu in vrije tijd aan ga werken.

Verder was de stage awesome was meer een onderzoeks stage en kreeg goed betaald vond ik en niet veel druk. Nadat ik verhalen gehoord heb van mbo vrienden die gewoon fulltime stage moesten lopen. Soms in het weekend zonder betaald te krijgen. Nu na half jaar full time stage te hebben gelopen zou ik dat nooit doen onbetaald stage lopen. Heb de stage voornamelijk gekozen omdat de verwachtingen zijn dat mobieltjes dit jaar ook OpenCL gaan ondersteune of DirectCompute op wp8. De desktop markt krimpt en de opkomst van de APU
bij AMD en Intel. Die zullen waarschijnlijk in ook in tablets verschijnen.
 

MNC

Member
Mooi gisteren eerste stage afgerond..
Nog 1 jaar minoren volgen daarna afstudeer opdracht/stage en dan hopelijk geld verdienen.
Maar volgens berichten zal dat wel meevallen als programmeur.

Hehe, same. Ach, zelf wat shit opzetten en verkopen is ook niet mis. Beetje hobby'en on the side. Studeer je in Eindhoven?
 

soepje

Member
Had wat gekocht bij de webshop van een groot bedrijf, kreeg het: was stuk.
Terug gestuurd, zou vervangen worden, maar na twee maanden nog niets. Ik er achteraan, veel gedoe. Uiteindelijk sturen ze een vervanging. Ik denk mooi, maar de enthousiasme was al erg afgekoeld dus heb het vandaag pas uit de verpakking gehaald (stom). Nu heb ik dat ding dus al twee weken in huis, maar kom er nu pas achter dat deze ook stuk is. Deel van het plastic is gebroken waardoor het ding niets doet. Totaal waardeloos dus, en omdat ik dat ding al een aantal weken in huis heb, heb ik zomaar het idee dat ze denken dat ik zelf op de grond heb laten donderen :/.
 

soepje

Member
Ja, zal morgen even kijken. Maar m´n ervaringen tot nu toe zijn niet best :(. Het was al een heel gedoe om die vervanging te krijgen, en daar zat niet eens een aanschafbon bij of iets.

Maarja, les geleerd.
 

Aiii

So not worth it
Ja, zal morgen even kijken. Maar m´n ervaringen tot nu toe zijn niet best :(. Het was al een heel gedoe om die vervanging te krijgen, en daar zat niet eens een aanschaf bon bij of iets.

Je was op wintersport. Nu pas opengemaakt. Fertig.
 
Top Bottom