• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

HollovVpo1nt, ik zag je post in HaloGAF. Ik weet 't antwoord op je vraag niet, maar ik zou eens bij mathGAF vragen. Daar kreeg ik heel snel antwoord, zelf tegen 11 uur 's avonds. Als je trouwens de hele context van de vraag geeft wil ik wel 'ns kijken of ik 'm kan oplossen.
 
Ik heb 'm denk ik al. ||x|| is de modulus, en dat is (als x een vector is b.v.) de lengte: V((x1)²+(x2)²) [V is wortel :p] Maar thanks voor de tip, wist niet dat er een mathgaf was.
Er is nog niet echt een vraag context, was gewoon in de war met de notatie. Heb overmorgen tentamen differentiaalvergelijkingen. Mijn gedachte tijdens het leren is

180px-WHY.jpg


Wat ben ik toch jaloers op de mensen die werk hebben gemaakt van hun hobby.
 
Ik heb 'm denk ik al. ||x|| is de modulus, en dat is (als x een vector is b.v.) de lengte: V((x1)²+(x2)²) [V is wortel :p] Maar thanks voor de tip, wist niet dat er een mathgaf was.
Er is nog niet echt een vraag context, was gewoon in de war met de notatie. Heb overmorgen tentamen differentiaalvergelijkingen. Mijn gedachte tijdens het leren is

https://images.encyclopediadramatica.se/thumb/2/28/WHY.jpg/180px-WHY.jpg[img]

Wat ben ik toch jaloers op de mensen die werk hebben gemaakt van hun hobby.[/QUOTE]

Ik mis de middelbareschool dagen (vorig jaar nog :P) toen wiskunde nog relatief makkelijk was en ook logisch leek. Ik had laatst een tentamen signaalanalyse (Ik had er 'n 4 voor), waar je allemaal gedoe hebt met stapfuncties, delta functies en weet ik niet veel wat nog meer. Ik zie er gewoon compleet geen logica in. En de docent legt in de college's ook alleen maar de basisvoorbeelden uit, die je misschien 2 keer tegenkomt tijdens werkcollege's. En als je dan naar de antwoorden wilt kijken, dan zie je ook alleen maar het antwoord. Daar heb je vrij weinig aan, als je niet weet wat je fout hebt gedaan. En de mensen die je om hulp zou moeten kunnen vragen kunnen ook voor geen ene reet uitleggen.

Dat heb ik ook weer van m'n hart :P
 
Die stapfuncties (unit step) en (dirac) delta was lastig voor te stellen. Op youtube heb ik khanacademy ontdenkt, die gozer legt alles zo goed uit dat ik het niet erg zou vinden als de docent de klas binnen zou komen, een van zn filmpjes op zou wetten en weer weg zou gaan.

Maar ik snap wat je bedoelt. Ik mis ook de middelbare school :(
 
Ik mis de middelbareschool dagen (vorig jaar nog :p) toen wiskunde nog relatief makkelijk was en ook logisch leek. Ik had laatst een tentamen signaalanalyse (Ik had er 'n 4 voor), waar je allemaal gedoe hebt met stapfuncties, delta functies en weet ik niet veel wat nog meer. Ik zie er gewoon compleet geen logica in. En de docent legt in de college's ook alleen maar de basisvoorbeelden uit, die je misschien 2 keer tegenkomt tijdens werkcollege's. En als je dan naar de antwoorden wilt kijken, dan zie je ook alleen maar het antwoord. Daar heb je vrij weinig aan, als je niet weet wat je fout hebt gedaan. En de mensen die je om hulp zou moeten kunnen vragen kunnen ook voor geen ene reet uitleggen.

Dat heb ik ook weer van m'n hart :p

Toen ik het schakelprogramma volgde van Embedded Systems op de TU had ik ook een signalen vak van elektrotechniek. Aangezien wij net allemaal van de HBO afkwamen hadden we weinig tot geen wiskundige kennis meer en was het echt niet te volgen allemaal. We mochten toen als vervanging signaalanalyse en systeemanalyse van werktuigbouwkunde volgen. Dat was al een stuk beter te doen. De leraren legden alles veel beter uit omdat ze er van uitgingen dat wij ook nog niet wisten wat een Fourier transformatie was en dergelijke.
 
Nou ik heb heb binnenkort les in Excel :p

Nou ik mag ook wel een cursus office gaan volgen.
Ik weet nog hoe je een document opent,opslaat en een nieuwe kan maken.

Meer had ik ook niet nodig. Maar je kunt best veel automatiseren in Office scheelt weer bij de volgende verslagen zoals bronnen en bronnenlijst,pagina nummering,etc
 
Heeft iemand tips tegen slaap? Ik heb morgen en overmorgen mijn laatste twee tentamens om 18:30. Na het tentamen van morgen zet ik een all-nighter en ga gelijk door naar het volgende tentamen. Dat is dus ... c.a. 34 uur zonder slaap en gelijk tentamen.
 

Linius

Member
Heeft iemand tips tegen slaap? Ik heb morgen en overmorgen mijn laatste twee tentamens om 18:30. Na het tentamen van morgen zet ik een all-nighter en ga gelijk door naar het volgende tentamen. Dat is dus ... c.a. 34 uur zonder slaap en gelijk tentamen.

Waarom zou je in Godsnaam wakker blijven? Het is juist beter een goede rust te pakken als je tentamens moet maken. Veel beter voor je concentratie vooral.
 

Aiii

So not worth it
Je gooit je eigen glazen in door niet te gaan slapen. Niet slapen is funest voor je brein.

Plan slaap in, minstens zeven uur.
 
studeren+extra oefententamens maken. Ik heb het al vaker gedaan, een all-nighter doorstuderen maar het tentamen de volgende dag was meestal in de ochtend, dat flinkte ik wel even en ik ging toen naar huis en slapen. No problemo. Maar deze keer is de toets in de avond pas.
 
Heeft iemand tips tegen slaap? Ik heb morgen en overmorgen mijn laatste twee tentamens om 18:30. Na het tentamen van morgen zet ik een all-nighter en ga gelijk door naar het volgende tentamen. Dat is dus ... c.a. 34 uur zonder slaap en gelijk tentamen.

Mocht je van gif houden dan kan ik je Monster Energy aanraden.
Heeft mij goed geholpen om wakker te blijven laatste paar dagen van een project.
 
Ik heb al jaren geen energy drink op en al maanden geen frisdrank, paar blikjes kunnen geen kwaad denk ik xD Alhoewel ik het effect van cafeïne nog nooit echt heb gevoeld.
 
Ik zou echt na je eerste tentamen gewoon je bed induiken, heb ook vrij vaak all-nighters gedaan maar had er altijd veel meer aan om 6, 7 uur slaap te pakken dan om zes uur verschrikt opkijken en doorhebben dat de muren aan het golven zijn en dat ik m'n benen niet meer stil kan houden.
 

Kabouter

Member
Lijkt me wel ja, werd ook wel een keer tijd gezien de leeftijd van Beatrix, en in tegenstelling tot het Verenigd Koninkrijk hebben wij niet de gekke traditie van op de troon blijven zitten tot de dood (of een schandaal :+).
 

Kabouter

Member
probably, denk niet dat ze zichzelf gaan opheffen he :p

Zouden ze ook geen enkele reden toe hebben :'). Ze zijn relatief populair, krijgen bakken geld, betalen geen belasting op verschillende inkomensbestanddelen, bijna alles wordt voor ze betaald en ze hoeven er bijzonder weinig voor te doen. Ik zou het wel weten als Oranje, geen Westers koninklijk huis dat het zo goed voor elkaar heeft.
 

Aiii

So not worth it
Belachelijk dat er geen actie wordt ondernomen de monarch als staatshoofd te ontzetten. Kan er echt niet bij dat we in 2013 leven in het meest vooruitstrevende land ter wereld (voor zolang we dat nog zijn natuurlijk op sociaal vlak) met een staatshoofd dat via erfrecht aan de macht komt.

Echt, serieus. Het geld dat het kost t.o.v. een president interesseert me niet, maar dat dat geld naar iemand gaat die we als volk niet vrij mogen kiezen haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan.
 

Arjen

Member
Snap mensen die tegen het koningshuis zijn op zich wel. Maar ik vind het toch nog wel een mooi stukje traditie, geeft een land toch wat extra ofzo, moeilijk uit te leggen, ga zeker kijken om zeven uur.
 

Aiii

So not worth it
Ben niet zozeer tegen het koningshuis, d.w.z. hun titels, vermogen, etc mogen ze houden, leef je uit.

Maar dat ze nog als staatshoofd erkent worden kan echt niet meer, dat zijn we ontgroeid als samenleving, moeten we ook niet meer willen. Uiteraard hoor daar de belastingvoordeeltjes ook bij, dat is al helemaal niet hard te maken in een land waar we "eerlijk de kosten delen"
 

Arjen

Member
Ben niet zozeer tegen het koningshuis, d.w.z. hun titels, vermogen, etc mogen ze houden, leef je uit.

Maar dat ze nog als staatshoofd erkent worden kan echt niet meer, dat zijn we ontgroeid als samenleving, moeten we ook niet meer willen. Uiteraard hoor daar de belastingvoordeeltjes ook bij, dat is al helemaal niet hard te maken in een land waar we "eerlijk de kosten delen"

Fair enough, idd eerlijk zullen we alles delen, en dan in je Gouden koets stappen en naar een van je paleizen rijden hehe.
 

Metrotab

Banned
Hoeveel invloed en macht heeft de Nederlandse koning(in) eigenlijk qua politiek? Ik heb gehoord dat ze niet meer betrokken zijn bij regeringsformaties, maar voor de rest weet ik er niet veel van.
 

Aiii

So not worth it
Hoeveel invloed en macht heeft de Nederlandse koning(in) eigenlijk qua politiek? Ik heb gehoord dat ze niet meer betrokken zijn bij regeringsformaties, maar voor de rest weet ik er niet veel van.

Vroeger mocht ze de formateur aanwijzen, waardoor ze invloed kon uitoefenen, dat mag ze sinds kort niet meer.

Maar afgezien daarvan werd ze de afgelopen keer nog wel geconsulteerd, doet ze prinsjesdag, de kersttoespraak die vaak politiek getint is en is de inwijding van het kabinet nog daar.

En ik weet niet helemaal hoe het precies zit met haar deel van Shell en dat van de overheid.
 

Linius

Member
Ik verwacht niet dat Wim-Lex Koninginnedag gaat hernoemen of verplaatsen. Dat zou hem ook niet echt populair maken vermoed ik, dat is nou eenmaal zo'n ingebakken traditie hier.
 

Aiii

So not worth it
Ik weet dat de geruchten dat ie Homo was nog vers in je geheugen staan Randy, maar een queen is het toch echt nooit geweest die Alex.
 

n0n44m

Member
Snap mensen die tegen het koningshuis zijn op zich wel. Maar ik vind het toch nog wel een mooi stukje traditie, geeft een land toch wat extra ofzo, moeilijk uit te leggen, ga zeker kijken om zeven uur.

Dat gevoel heb ik enerzijds ook wel, maar anderzijds heeft dat gekloot met het benoemen van de informateur etc me toch wel aardig gestoord. Nu is dat wel verholpen inmiddels, maar toch. Dan nog al die recente kersttoespraken, en de kroonprins zijn "passie" voor schoon water... niet dat ik milieu beleid niet belangrijk vind, maar het blijft toch een grotendeels economische afweging waarbij ik de persoonlijke mening van een koninklijke familie niet zo relevant vind.

Wat mij betreft zijn ze er alleen maar om de belangen van Nederland in het buitenland te vertegenwoordigen, en om een beetje gevoel van saamhorigheid te kweken voor hen die daar echt behoefte aan hebben (en dat zijn er nogsteeds een hoop).

Maar ik hoef ze niet als een soort moreel kompas te hebben om ons te vertellen wat belangrijk is, dat kunnen we zelf wel bepalen toch? Daar hebben we politiek en verkiezingen voor :p
 

Linius

Member
Ik weet dat de geruchten dat ie Homo was nog vers in je geheugen staan Randy, maar een queen is het toch echt nooit geweest die Alex.

Hebben die geruchten ooit bestaan? :lol

Maar waarom zou je het hernoemen? Feitelijk vieren we de geboortedag van Juliana...
 

Omiee

Member
Ik vind toch best jammer dat ze aftreed. Ze is in mijn ogen erg geliefd en gerespecteerd door haar optreden tijdens haar koningschap.

Krijgen we zo een lul voor terug.


waar is een stream online want ik ben op werk :(
 

Nokterian

Member
Hallo mede dutchies! Eindelijk na lang wachten toegang tot GAF :D Post nu al een maandje ongeveer. A fijn ben blij dat de winter voorbij is. Begon het helemaal zat te worden.
 

Arjen

Member
Ik vind toch best jammer dat ze aftreed. Ze is in mijn ogen erg geliefd en gerespecteerd door haar optreden tijdens haar koningschap.

Krijgen we zo een lul voor terug.


waar is een stream online want ik ben op werk :(

Denk nos.nl wel?
 

n0n44m

Member
Ik heb werkelijk geen idee hoe ze heet.

heb ik daar mn tv voor aangezet? :p

Ik vind toch best jammer dat ze aftreed. Ze is in mijn ogen erg geliefd en gerespecteerd door haar optreden tijdens haar koningschap.

Krijgen we zo een lul voor terug.


waar is een stream online want ik ben op werk :(

he die "lul" heeft ze wel zelf opgevoed ! (sorta)

http://nos.nl/koningshuis/live/ werkt nog niet echt

---------

niet live? gewoon een tape dit :p
 
Top Bottom