Ik heb 'm denk ik al. ||x|| is de modulus, en dat is (als x een vector is b.v.) de lengte: V((x1)²+(x2)²) [V is wortel
] Maar thanks voor de tip, wist niet dat er een mathgaf was.
Er is nog niet echt een vraag context, was gewoon in de war met de notatie. Heb overmorgen tentamen differentiaalvergelijkingen. Mijn gedachte tijdens het leren is
https://images.encyclopediadramatica.se/thumb/2/28/WHY.jpg/180px-WHY.jpg[img]
Wat ben ik toch jaloers op de mensen die werk hebben gemaakt van hun hobby.[/QUOTE]
Ik mis de middelbareschool dagen (vorig jaar nog :P) toen wiskunde nog relatief makkelijk was en ook logisch leek. Ik had laatst een tentamen signaalanalyse (Ik had er 'n 4 voor), waar je allemaal gedoe hebt met stapfuncties, delta functies en weet ik niet veel wat nog meer. Ik zie er gewoon compleet geen logica in. En de docent legt in de college's ook alleen maar de basisvoorbeelden uit, die je misschien 2 keer tegenkomt tijdens werkcollege's. En als je dan naar de antwoorden wilt kijken, dan zie je ook alleen maar het antwoord. Daar heb je vrij weinig aan, als je niet weet wat je fout hebt gedaan. En de mensen die je om hulp zou moeten kunnen vragen kunnen ook voor geen ene reet uitleggen.
Dat heb ik ook weer van m'n hart :P