• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Kabouter

Member
Huilende mensen in de menigte. For fucks sake, lekker overdreven allemaal.

Och, ik kan me daar echt niet druk om maken. Ik ben al lang blij wanneer een koning zich op het balkon van z'n paleis begeeft zonder de oorlog te verklaren aan iemand :p.
 

rSpooky

Member
Sommige mensen nemen het koningshuis serieus en ik zie ze inderdaad wel huilen ja. Tranen van emotie/geluk meer dan verdriet denk ik wel. Mijn omaatje is ook zo , 96 jaar. Toch wel andere gevoelens en ideen over het koningshuis weet je . Mij maak het nooit zoveel uit, ik vind het wel uniek dat NL een democratische monarchie is. Ook al is het voornamelijk allemaal maar cermonieel.

Ziet er naar uit dat DutchGAF lekker kan feesten vandaag, ik kijk vanuit USA toe via youtube.
 

MNC

Member
Kleine discussie. Ik zeg dat de abdicatie genoeg is om van Wilex koning te maken. Een vriend zegt dat de inwijding en afleggen van eed (net afgelopen) ook nog nodig is. Wat is het, en heeft iemand mss een linkje ter back up?
 

Linius

Member
Kleine discussie. Ik zeg dat de abdicatie genoeg is om van Wilex koning te maken. Een vriend zegt dat de inwijding en afleggen van eed (net afgelopen) ook nog nodig is. Wat is het, en heeft iemand mss een linkje ter back up?

Alleen de abdicatie is al voldoende. Wat in de Nieuwe Kerk gebeurt is strikt ceremonieel. Het is een lange traditie dus vandaar dat Willem het ook gewoon het zelfde doet als zijn moeder en de voorgangers daarvoor. Ik heb er geen linkje bij, maar het werd vanochtend nog verteld op de NOS.
 

soepje

Member
Heb nog aan het IJ gestaan, maar toen bleek dat het nog wel een uur kon duren voor ze zouden langskomen ben ik terug naar mijn warme huisje gegaan. Volgende troonsopvolging toch maar wat warmer kleden :p.

Heeft iemand trouwens een link naar de eed van de staten generaal? Er was iemand die wat vaags deed, veel gemompel achteraf, maar ik heb het gemist.
 
Heb nog aan het IJ gestaan, maar toen bleek dat het nog wel een uur kon duren voor ze zouden langskomen ben ik terug naar mijn warme huisje gegaan. Volgende troonsopvolging toch maar wat warmer kleden :p.

Heeft iemand trouwens een link naar de eed van de staten generaal? Er was iemand die wat vaags deed, veel gemompel achteraf, maar ik heb het gemist.

Enige waarna mensen een beetje mompelden was een gozer die de knoop van zijn colbert niet dicht kreeg terwijl hij aan de beurt was voor zijn eed. Hij stond daar en kreeg zijn knoop niet dicht lol.
 

Alpende

Member
Enige waarna mensen een beetje mompelden was een gozer die de knoop van zijn colbert niet dicht kreeg terwijl hij aan de beurt was voor zijn eed. Hij stond daar en kreeg zijn knoop niet dicht lol.

'Ik moet het wel netjes doen' zei hij volgens mij.

Ook wel grappig dat Bea bij die balkon scéne zei 'Even wuiven'. De microfoon stond nog aan :p

Wat is trouwens het verschil tussen 'Ik beloof het' en of God je erbij helpt. Gewoon een kwestie van religie?
 

Arjen

Member
Iedereen koningedag weer overleefd? Ik ben lekker vrij vandaag, valt steeds zwaarder 2 dagen feesten als oude lul zijnde
KuGsj.gif
 

Aiii

So not worth it
Moet alleen nog de facebook berichtjes over de "mooie jurk" van Maxima en meer van dat soort walgelijke verheerlijking overleven zonder er sarcastische berichtjes onder te posten en ja, dan heb ik het weer overleeft voor een jaar.
 

Arjen

Member
Moet alleen nog de facebook berichtjes over de "mooie jurk" van Maxima en meer van dat soort walgelijke verheerlijking overleven zonder er sarcastische berichtjes onder te posten en ja, dan heb ik het weer overleeft voor een jaar.

Maar het was dan ook wel een hele mooie jurk hoor :p
 

Chuckie

Member
Moet alleen nog de facebook berichtjes over de "mooie jurk" van Maxima en meer van dat soort walgelijke verheerlijking overleven zonder er sarcastische berichtjes onder te posten en ja, dan heb ik het weer overleeft voor een jaar.

Het waren prachtige jurken, vooral de tweede en derde :p
 

soepje

Member
Moet alleen nog de facebook berichtjes over de "mooie jurk" van Maxima en meer van dat soort walgelijke verheerlijking overleven zonder er sarcastische berichtjes onder te posten en ja, dan heb ik het weer overleeft voor een jaar.

En wat vond je van de jurken van de prinsesjes? Ik vond het wel erg schattig hoor!

Enige waarna mensen een beetje mompelden was een gozer die de knoop van zijn colbert niet dicht kreeg terwijl hij aan de beurt was voor zijn eed. Hij stond daar en kreeg zijn knoop niet dicht lol.
Ohh, dus er was helemaal niet zoveel aan de hand. Bedankt voor je antwoord!
 

Aiii

So not worth it
En wat vond je van de jurken van de prinsesjes? Ik vond het wel erg schattig hoor!

Wat ik erg sneu vindt bij de prinsesjes is dat je met zo'n knappe moeder alsnog de genen van je vader de overhand ziet nemen. Arme meisjes.
---
Mooie column:
'NOS lijkt zich te hebben neergelegd bij het ceremonieel omroepschap'
Door: Jean-Pierre Geelen − 01/05/13, 07:25

COLUMN TV-recensent Jean-Pierre Geelen bracht de inhuldigingsdag door voor de buis. Hij zag hoe de NOS met behulp van stijlmiddelen een beeld creëerde dat verder ging dan zakelijke verslaggeving.

Wat tijdens alle feestelijkheden al snel in het oog sprong, was de gewijzigde taakopvatting van de staatszender NOS in de moderne mediagarchie. De NOS lijkt zich te hebben neergelegd bij een meer ceremonieel omroepschap, in plaats van een inhoudelijk.

Dat zat hem niet in de pure registratie van de plechtigheden: een logistieke en regie-technische operatie waarvoor de omroep hulde verdient.

Maar de NOS ging verder dan zakelijke verslaggeving. Het oranje beeld van de monarchie werd extra opgepoetst en gereconstrueerd, met eindeloze herhalingen van de ondertekening en de balkonscène, in slow motion met vioolmuziek eronder. Het achtuurjournaal, met regerend koningin Sacha de Boer, sloot af als een Hollywoodfilm. Stijlmiddelen die niet een werkelijkheid registreren, maar een beeld creëren. Een vrijwillige service van de Koninklijke brigade der herauten te Hilversum.


De leegte regeert in de vele live verslagjes en commentaren van 'deskundigen'. Beatrix bekijkt de volgeschreven akte. Astrid Kersseboom: 'Ze vindt de handtekeningen mooi.' Bij het tonen van nieuwe staatsiefoto's: 'Maxima heeft een andere jurk aan, dus het portret is duidelijk eerder gemaakt.' Verslaggeefster Kysia Hekster, live vanaf de Dam, in de camera sprekend tot het glazen NOS-huis achter haar in beeld: 'Het juichen was hier luid en duidelijk te horen'.

Elders was het een groot hengelen naar emotie, in een zee van weemoed die het land overspoelde - weemoed over het verglijden van de tijd, verbeeld in een troonswisseling. In de Nieuwe Kerk een minutenlange close-up van Beatrix, om de waterstand in haar ogen te peilen. Elke trillende neusvleugel zou worden geduid. Het pakken van een hand, een knipoog - alles had betekenis, en anders werd die er wel bij bedacht. Alles voor de sentiment-index. De zwart met witte jurk van Mabel: 'Het is niet gezegd dat het symbolisch is, maar het valt toch op.'

Historica Maria Grever en - met majesteitelijke dictie - Danielle Hooghiemstra konden er ook wat van. Maar de kroon spande emeritus hoogleraar Herman Pleij, tijdens de rondvaart. 'Die koeien op het water leken me een verwijzing naar Bertha 38', aldus de geleerde. Dat het koningspaar dj Armin van Buuren de hand schudde, was 'duidelijk een vorm van modern koningschap'. Ging de koning een hapje eten, dan plaatste de prof dat feilloos in historisch perspectief: 'Dineren doen wij graag, in Nederland. Omdat het hier altijd zo koud en nat is.'

Royalty-tv-watchers vragen zich licht bezorgd af wat de volgende stap zal zijn van de herauten van Hilversum. Even wuiven misschien?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/1316...rgelegd-bij-het-ceremonieel-omroepschap.dhtml
 

Sadist

Member
De jongste heeft er het minste last van.

Maar Amalia moet veel gaan sporten wil ze niet teveel op haar vader lijken :'D
 

Arjen

Member
Geniaal gewoon :'). Wat een faal van Volendam zeg, ze waren er zo goed als :'). Gelijk tegen Go Ahead was genoeg gelet op doelsaldo, en dan nog falen, holy shit.

Ja bizar, had het dit jaar jaar nooit verwacht. Wel heel tof voor de stad, hoor overal gejuich en toeterende auto's.
 

7threst

Member
Gister weer in de Hall of Game geweest in Tilburg. Sooo good!


Let's Go Jungle van Sega eindelijk uitgespeeld. Time Crisis 3 gedaan, echt wel een favoriete gunner van mij. Trouwens, Terminator Salvation is ook een te gekke gun-game! Erg goed! Heb me nog niet aan Tekken 5, Guilty Gear XX of andere fighters gewaagd. En ook F-Zero AX nog niet geprobeerd, maar komt nog wel.

Tof ook dat ze allemaal tournaments organiseren. Vandaag is er een Smash Bros.-tournament. Binnenkort eentje in de grote zaal van de Euroscoop. Wie weet wordt dat nog wat allemaal.
 
Vraagje, ik heb de clip van het koningslied niet gezien maar is dat fragment dat de hond wordt bevredigd nou echt of bewerkt? Zeg me aub dat het nep is.

Yep, Tilburg, onder de Euroscoop bioscoop. Ze organiseren er ook veel tournamenten. Volgende week zelfs in de bioscoopzaal geloof ik :)

Lijkt me wel leuk om er een keertje heen te gaan. Tourneys vind ik ook wel gezellig, heb jaaaren terug eens een keer een aan locale Tekken 5 toernooi meegedaan, echt leuk :p
 

Divius

Member
AJAX KAMPIOENUH*

*disclaimer: ik geef niks om eredivisie voetbal maar m'n hele facebook staat er vol mee.

Vandaag even een wandelingetje gemaakt op het strand en in de duinen, was prima te doen in dit lekkere weer! Vanavond BBQ? Hopelijk wel.
 
Door die thread door te lezen over wat er in Boston is gebeurd, besef ik weer hoe Amerikanen afgesloten zijn van nieuws in de rest van de wereld.
Begrijp me niet verkeerd, het is erg wat er is gebeurd, maar staat echt in het niks met wat er allemaal in de rest van de wereld gebeurd.
En als ik dan zie dat iemand speciale avatars voor 'support Boston' gaat mijn bloed echt een beetje koken.
Ik zal dit soort dingen buiten die thread laten, denk niet dat het gewaardeerd wordt.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=502546

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=553998
 

Chuckie

Member


En onze grensrechter was dagenlang nieuws, mensen droegen bandjes met 'respect' er op..kranten stonden er vol mee...en die Amerikaan is een klein berichtje in de krant...morgen alweer vergeten.

Het werkt twee kanten op jongens... ga nou niet hypocriet doen en doen alsof het ons zoveel kan schelen als er een Amerikaan wordt vermoord.

Amerikaan dood --> veel Amerikanen schrijven erover
Nederlander dood --> veel Nederlanders schrijven erover

Dit forum heeft een hoop meer Yanks dan Dutchies... t heeft weinig zin 'verbaasd' te zijn over het feit dat gebeurtenissen in de VS meer reacties opleveren.
 

Aiii

So not worth it
Ik wilde net zeggen, maar Tence was me voor. De Engelsen hebben niet voor niets het spreekwoord "it hits close to home."

Nogal wiedes is de Nederlandse grensrechter op het Nederlandse veld minder belangrijk voor Amerikanen dan een Amerikaanse scheidsrechter in Amerika. En vice versa. Net als een mass shooting in de VS hier munder groot nieuws is dan een shooting in Alphen.

Als iets dichtbij is, is het een grotere gebeurtenis voor een persoon. Het overlijden van de Oma van je vriendin/vrouw is belangrijker dan het overlijden van de oma van een van je collega's, etc.

Is niet erg, je kan je immers niet alles in de wereld aantrekken, dus selecteert je brein alles op mate van belang voor je eigen zelf vast voor.
 
En onze grensrechter was dagenlang nieuws, mensen droegen bandjes met 'respect' er op..kranten stonden er vol mee...en die Amerikaan is een klein berichtje in de krant...morgen alweer vergeten.

Het werkt twee kanten op jongens... ga nou niet hypocriet doen en doen alsof het ons zoveel kan schelen als er een Amerikaan wordt vermoord.

Amerikaan dood --> veel Amerikanen schrijven erover
Nederlander dood --> veel Nederlanders schrijven erover

Dit forum heeft een hoop meer Yanks dan Dutchies... t heeft weinig zin 'verbaasd' te zijn over het feit dat gebeurtenissen in de VS meer reacties opleveren.

Ik wilde net zeggen, maar Tence was me voor. De Engelsen hebben niet voor niets het spreekwoord "it hits close to home."

Nogal wiedes is de Nederlandse grensrechter op het Nederlandse veld minder belangrijk voor Amerikanen dan een Amerikaanse scheidsrechter in Amerika. En vice versa. Net als een mass shooting in de VS hier munder groot nieuws is dan een shooting in Alphen.

Als iets dichtbij is, is het een grotere gebeurtenis voor een persoon. Het overlijden van de Oma van je vriendin/vrouw is belangrijker dan het overlijden van de oma van een van je collega's, etc.

Is niet erg, je kan je immers niet alles in de wereld aantrekken, dus selecteert je brein alles op mate van belang voor je eigen zelf vast voor.

Ben ik mee eens hoor, ik deel die gedachte ook. Maar 7 reply'tjes vs pagina's vind ik wel overdreven. Buitenlands nieuws krijgt ook wel de aandacht ik de VS, als de VS erbij betrokken is, bij een bombardement bijvoorbeeld.
 

msv

Member
Gister weer in de Hall of Game geweest in Tilburg. Sooo good!
Woa! Had niet verwacht om Hall of Game tegen te komen op GAF, awesome! Volgens mij was het volgende maand in de Euroscoop, een StreetFighter tournament.

Ik heb het meteen bij HoG gepleit dat ze een coupon o.i.d. voor GAF maken, en ze zijn er al mee bezig :D Dus ik post ergens deze week een deal/coupon in dit topic voor ons (dutch) gaffers.
 

7threst

Member
Woa! Had niet verwacht om Hall of Game tegen te komen op GAF, awesome! Volgens mij was het volgende maand in de Euroscoop, een StreetFighter tournament.

Ik heb het meteen bij HoG gepleit dat ze een coupon o.i.d. voor GAF maken, en ze zijn er al mee bezig :D Dus ik post ergens deze week een deal/coupon in dit topic voor ons (dutch) gaffers.

Awesome! Jij komt er ook wel eens?
 
Heeft iemand de serie Nathan For You gezien? In lange tijd niet zo hard gelachen om een tv show.

Ah, that looks good, I'll add it to the pile of series I still need to watch :/

I'm busy now with Louie, the series from Louie CK. It's fucking hilarious, I don't know why I waited so long to watch it.
 
Top Bottom