• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

GAF spricht Deutsch, zumindest hier drinnen...

Status
Not open for further replies.
085U6gD.jpg[


This has to be the greatest thing ever.

Ever.
 

faridmon

Member
Hi. Will it be possible to learn German with in a year if I take evening classes? I am planning to study my Master in Berlin next academic year, and in Architecture, they require international students to have level B1 fluency to get accepted into their programs.
 

Rufus

Member
Hi. Will it be possible to learn German with in a year if I take evening classes? I am planning to study my Master in Berlin next academic year, and in Architecture, they require international students to have level B1 fluency to get accepted into their programs.
That's difficult to say. I took Swedish classes for a year (one hour a week) in university and even though Swedish is pretty easy to learn (if your starting point is German and you already know English, at least), I got never really good at it. Right now, I couldn't hold a conversation to save my life. But I also didn't take it very seriously and hence didn't study much on my own time besides doing the (easy) homework.

So, it depends on how much time you invest and how much discipline you have, but theoretically I would say it's very possible. German isn't THAT scary. There's more word morphology than in English. You'll just have to get used to that, but once you have it down you won't have to worry about word order too much. I think learning a more rigid word order (English) is easier than more complex word morphology (German), but it certainly can be done. If you know what Middle English looked like, then you already have an idea of what German is like. The other scary bits like grammatical gender (der, die, das) you can fudge pretty well without being unintelligible in conversation at least.
 

faridmon

Member
That's difficult to say. I took Swedish classes for a year (one hour a week) in university and even though Swedish is pretty easy to learn (if your starting point is German and you already know English, at least), I never was really good at it and couldn't hold a conversation to save my life right now. But I also didn't take it very seriously and hence didn't really study on my own time besides doing the (easy) homework.

So, it depends on how much time you invest and how much discipline you have, but theoretically I would say it's very possible. German isn't THAT scary. There's some word morphology you'll just have to get used to, but once you have that down you won't have to worry about word order too much. If you know what Middle English looked like, then you already have an idea of what German is like. The other scary bits like grammatical gender (der, die, das) you can fudge pretty well without being unintelligible in conversation at least.
I am Norwegian, so there is some similarity between the two when it comes to grammar. Especially with gender confusion and whatnot, so Maybe That won't pose much of a problem. I will try to visit and stay in Berlin for few weeks to get that conversational level going before I study there (or happen to be accepted there).

I am taking a gap year and want to learn as much as I can. My only worry is that, Classes will be limited to 1 day a week which could make pose a challenge in learning the language at a constant level.
 

Jack cw

Member
Hi. Will it be possible to learn German with in a year if I take evening classes? I am planning to study my Master in Berlin next academic year, and in Architecture, they require international students to have level B1 fluency to get accepted into their programs.

Depends on your talent for understanding how language works. If your talented and study a few hours a day, and also try to speak that language than yes, it's possible but still difficult. I think B1 level is pretty challenging within one year. It will be much easier if you have german friends or family members to practice.
 

raindoc

Member
Uiuiui ich hoffe Mal für dich ein Nachbar hilft dir rauft ragen und viel wichtiger zusammen bauen. Standfuß und TV zu vereinen kann bei 46" alleine recht schwierig sein ;-)
alleine raufgeschleppt und installiert, mr. TU.

und OMFG. Erster Test erfolgte mit The Hobbit 3D, gefolgt von einer Runde TLoU Multiplayer (btw - das spiele ich mit dem PSN-account "SilverHawaiian") um den "Gaming Mode" zu testen - kein Inputlag, keine Schlieren auch bei schnellen Drehungen.
Jetzt teste ich den SP und was mir auffällt sind "Highlights" wo mMn keine sein sollten. Die Nähte von Joels Rucksack leuchten und die Sehne des Bogen sieht wie eine über Joels Rücken gespannte Perlenkette aus. Mit welchen Einstellungen komme ich dagegen an?
 

Rufus

Member
I am Norwegian, so there is some similarity between the two when it comes to grammar. Especially with gender confusion and whatnot, so Maybe That won't pose much of a problem. I will try to visit and stay in Berlin for few weeks to get that conversational level going before I study there (or happen to be accepted there).

I am taking a gap year and want to learn as much as I can. My only worry is that, Classes will be limited to 1 day a week which could make pose a challenge in learning the language at a constant level.
Oh, sorry. I should have asked where you're from, haha. I'm an idiot... Starting from Norwegian should give you a leg up, I think.

Anyway, the only practical advice I can give is to practice comprehension and expression (written and oral) as soon as possible, i.e. once you know the basics. Try to describe stuff in your environment, what you're doing as you're doing it, talk to yourself (silly, I know, but it's less embarrasing) and talk to us in here to get comfortable with the basic structures as soon as possible.
In my experience, language lessons tend to take a break from actual applied practice as soon as you know how to introduce yourself and ask for the way or the time and stuff like that. Tourist skills, basically. You'll probably have to pick up the slack yourself.

Take a look at this for a basic overview of what you're going to be dealing with:
http://ielanguages.com/German1.html

Here's some world news written for children, maybe you can puzzle some of it out already: http://www.tivi.de/fernsehen/logo/start/index.html
News for children podcast: http://www.ndr.de/info/podcast4096.html
 

Jack cw

Member
alleine raufgeschleppt und installiert, mr. TU.

und OMFG. Erster Test erfolgte mit The Hobbit 3D, gefolgt von einer Runde TLoU Multiplayer (btw - das spiele ich mit dem PSN-account "SilverHawaiian") um den "Gaming Mode" zu testen - kein Inputlag, keine Schlieren auch bei schnellen Drehungen.
Jetzt teste ich den SP und was mir auffällt sind "Highlights" wo mMn keine sein sollten. Die Nähte von Joels Rucksack leuchten und die Sehne des Bogen sieht wie eine über Joels Rücken gespannte Perlenkette aus. Mit welchen Einstellungen komme ich dagegen an?

Alle möglichen Verschlimmbesserer aus. Und besonders die Schärfe runterdrehen, da diese Doppelkonturen erzeugt, wenn sie zu hoch eingestellt ist. Auch zu hoher Kontrast und Helligkeit erzeugen Artefakte.
Welchen TV hast du denn?
Im hifi-forum gibts sicher vernünftige Einstellungen, die du mal probieren kannst.
Ansonsten viel Spaß mit deinem neuen TV.
 

faridmon

Member
Oh, sorry. I should have asked where you're from, haha. I'm an idiot... Starting from Norwegian should give you a leg up, I think.

Anyway, the only practical advice I can give is to practice comprehension and expression (written and oral) as soon as possible, i.e. once you know the basics. Try to describe stuff in your environment, what you're doing as you're doing it, talk to yourself (silly, I know, but it's less embarrasing) and talk to us in here to get comfortable with the basic structures as soon as possible.
In my experience, language lessons tend to take a break from actual applied practice as soon as you know how to introduce yourself and ask for the way or the time and stuff like that. Tourist skills, basically. You'll probably have to pick up the slack yourself.

Take a look at this for a basic overview of what you're going to be dealing with:
http://ielanguages.com/German1.html

Here's some world news written for children, maybe you can puzzle some of it out already: http://www.tivi.de/fernsehen/logo/start/index.html
News for children podcast: http://www.ndr.de/info/podcast4096.html
Thanks man. That is very informative and helpful. I will start my course on September (If everything goes to plan) and hopefully will plan to come here more often than not. I will try attend German Meet up as well, although they did specify that I have to have a decent knowledge about the language before coming along. Hopefully I will follow your advice and absorb the language as much as I can.
 
alleine raufgeschleppt und installiert, mr. TU.

und OMFG. Erster Test erfolgte mit The Hobbit 3D, gefolgt von einer Runde TLoU Multiplayer (btw - das spiele ich mit dem PSN-account "SilverHawaiian") um den "Gaming Mode" zu testen - kein Inputlag, keine Schlieren auch bei schnellen Drehungen.
Jetzt teste ich den SP und was mir auffällt sind "Highlights" wo mMn keine sein sollten. Die Nähte von Joels Rucksack leuchten und die Sehne des Bogen sieht wie eine über Joels Rücken gespannte Perlenkette aus. Mit welchen Einstellungen komme ich dagegen an?

Also bei meinem TV gings nicht weg - trotz gaming mode, wobei ich nicht sagen kann ob es schlimmer/besser als bei dir ausschaut. Oft genug ist es aber leider störend und ich hab schon oft genug probiert etwas aufzunehmen das "geglitzert" hat und es war nur irgend ein Stein, etc. Ich mach nachher ein Foto.

@Mr. TU: Mein TV (47") hat mit Standfuß 44kg - Dank der Glasfront ... da hätte ich dich auch gerne gesehen um die Ecken alleine in den 3. Stock rauftragen Mr. Muskelprotz ;-)
 

raindoc

Member
Alle möglichen Verschlimmbesserer aus. Und besonders die Schärfe runterdrehen, da diese Doppelkonturen erzeugt, wenn sie zu hoch eingestellt ist. Auch zu hoher Kontrast und Helligkeit erzeugen Artefakte.
Welchen TV hast du denn?
Im hifi-forum gibts sicher vernünftige Einstellungen, die du mal probieren kannst.
Ansonsten viel Spaß mit deinem neuen TV.

Die Schärfe runterdrehen hat schonmal was gebracht, die kleineren Reflexe sind größtenteils verschwunden, Danke!

Also bei meinem TV gings nicht weg - trotz gaming mode, wobei ich nicht sagen kann ob es schlimmer/besser als bei dir ausschaut. Oft genug ist es aber leider störend und ich hab schon oft genug probiert etwas aufzunehmen das "geglitzert" hat und es war nur irgend ein Stein, etc. Ich mach nachher ein Foto.

@Mr. TU: Mein TV (47") hat mit Standfuß 44kg - Dank der Glasfront ... da hätte ich dich auch gerne gesehen um die Ecken alleine in den 3. Stock rauftragen Mr. Muskelprotz ;-)

mimimimi...

My mother is French and my father is German - what should I do? Punch myself in the face?

tumblr_ljh0puClWT1qfkt17.gif
 
Do Germans just sit around hating France sometimes?

Ask the Germans, not me! I'm just tagging along.

Don't the Australians make fun of another country, Like Kiwi Nation?

Dutchies mostly make fun Belgians and to a lesser extent Germans. The Germans are our biggest rivals when it comes to sports though.
 

vitacola

Member
Ach, Sowjetpropaganda könnte es auch sein. Sah damals doch alles gleich aus.
Scheint ja auch ein Russenpanzer zu sein, den die da einschmelzen. Besser wäre natürlich noch ein Spruch im Sinne von "Hart wie Kruppstahl"

EDIT:
Die Zahnräder erinnern auch ein wenig daran:
Ie9TQgJ.png
 

raindoc

Member
Uncharted 3D begeistert mich zum ersten mal für diese Technologie. Ich krieche und klettere gerade durch Londons Keller und komm richtig ins Schwärmen. Schade, dass TLoU keinen 3D Modus bietet.
 

GlamFM

Banned
Uncharted 3D begeistert mich zum ersten mal für diese Technologie. Ich krieche und klettere gerade durch Londons Keller und komm richtig ins Schwärmen. Schade, dass TLoU keinen 3D Modus bietet.

Sony hat das Vorhaben 3D im Consumer Segment durchzudrücken glaube ich aufgegeben.
Vielleicht tritt Oculus Rift nochmal was los.
 
Das Ganze kursiert ja schon was länger und angeblich gibt's nichts Belegbares dazu:

Alle Jahre wieder werden "Tierbordelle" aus dem Giftschrank der Medien gekramt, diesmal sieht sich sogar die deutsche Regierung gezwungen, aktiv zu werden. Aber gibt es eigentlich Beweise für sie?

Wenn die Länderkammer Deutschlands Handlungsbedarf sieht, lohnt es sich oft, genauer hinzuschauen. Die Badische Zeitung hat dies im Fall der Tierbordelle getan und, was wenig erstaunlich ist, herausgefunden, dass es für die Existenz von Tierbordellen in Deutschland bzw. überhaupt keinen Beweis gibt.
Auch sonst aufschlussreicher Artikel:
http://www.heise.de/tp/artikel/37/37874/1.html
 

raindoc

Member
How much money will a donkey brothel make me?
depends. a good Tijuana-style donkey show is worth every Pfennig.

Jemand von Euch ne Ahnung wie es mit Mietminderung bei Schabenbefall aussieht? Ich hocke hier seit Wochen und sehe überhaupt keine Verbesserung und ich bin mittlerweile ein nervliches Wrack. Jeden Tag mindestens eine, gerade um 9:30 ne große erschlagen.
leider gottseidank nein. bist du der einzige betroffene im haus oder gibts da noch mehr?
 

raindoc

Member
Ein Besuch beim örtlichen Mieterschutzbund dürfte wohl die beste Auskunft sein. Die geben gegen eine geringe Pauschale (~10 Euro) Rechtsberatung und Handlungshinweise. Übernehmen evtl. auch Klärung von Formalia und Rechtsvertretung, wenn man Mitglied ist - afaik.

Schau auch mal hier rein:
http://www.mieterverein-hamburg.de/wohnungsmaengel.html

http://www.stern.de/wirtschaft/immo...-krabbeltiere-sind-vermietersache-584536.html

Würd ich auch vorschlagen. oder mit mehreren Parteien halt gleich zu einem Anwalt und den mal auf den Tisch klopfen lassen.
 
Also im Fall von mir (Österreich, Wasserschaden, Trockengeräte, etc.) war ich auch bei der Mietervereinigung. Man kann bei Mängeln die Miete mindern, muss aber natürlich zuerst Fristen setzen, Mahnungen schreiben und dann zum Schluss unter Vorbehalt einen Teil der Miete einbehalten - mindern. Da kommt dann die Beeinträchtigung ins Spiel, die Größe (z.B. Schabenbefall "nur" in der Küche oder in der ganzen Wohnung), etc. und schlussendlich gibts dann mehrere Möglichkeiten. Die reichen dann von Vermieter sagt okay ich hol den Kammerjäger und bis dahin zahlst du x Prozent weniger oder aber auch der Weg vors Gericht. Dort entscheidet dann ein Richter ob die von dir gesetzte Minderung zulässig war. Wenn alles glatt läuft ist dann nur die Bindung Vermieter-Mieter komplett hinüber oder der Richter entscheidet zugunsten des Vermieters und dann kanns auch zu einer Kündigung hinauslaufen. Zumindest so hat man mir das damals erklärt. Also ohne Rechtsschutz und Plan B quasi nie einfach die Miete mindern (außer der Vermieter bietet das selbst an bis er das Problem behoben hat) sonst kann das auch böse enden.

Ich hab mich schlussendlich nicht getraut und hab halt den 3. Wasserschaden mit Lärm und Renovierung wieder einfach so ausgestanden. Bin froh, dass ich wenigstens die Stromkosten von den Trockengeräten bekommen habe und dass man überhaupt etwas gemacht hat.
 

vitacola

Member
I don't see anybody denying it.

... at least, not in English.
I did!

Jemand von Euch ne Ahnung wie es mit Mietminderung bei Schabenbefall aussieht? Ich hocke hier seit Wochen und sehe überhaupt keine Verbesserung und ich bin mittlerweile ein nervliches Wrack. Jeden Tag mindestens eine, gerade um 9:30 ne große erschlagen.
Vielleicht holen auch die Leute vom örtlichen Tierbordell die Schaben ab.
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom