• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

GAF spricht Deutsch, zumindest hier drinnen...

Status
Not open for further replies.

raindoc

Member
Ansonsten wird man aber auch im OP nicht braun.

5abaqHG.png
 
Ich wurde 1985 gegen die Masern geimpft - damals war es noch "freiwillig" (jetzt gibts Masernimpfungen glaub auch in der Schule). Die Impfung schützt zu 95% und siehe da vor ein paar Jahren hatte ich dann doch noch die Masern. Seuchenschutz ist keiner ausgerückt, aber anscheinend gabs bei uns an der Uni einen relativ starken Anstieg. Die Idee finde ich recht gut - zumindest sollten Krankheiten die man eigentlich im Griff hat ausgerottet werden. Es gibt genug Dinge an denen man dann später noch sterben kann.
 
Nebenbei bemerkt: Meiner Meinung nach die deutschsprachige Zeitung mit der besten Webseite, inklusive der Forengemeinde. Wobei die bei Spiegel Online natürlich schon mal zur Unterhaltung dienen kann ;)

Also mir ist zuviel cut & paste von der APA, zuviele Rechtschreibfehler (sage ich als "Techniker") und generell gerade im Web Bereich hinkt man oft hinterher weil man nur mit Apple Beiträgen Klicks an Land zieht. Außerdem ist mir der Standard einfach ein zwenig zu "links" inklusive Forengemeinde.

Edit: Die enorme (auch verständliche) Wien-Lastigkeit macht die Zeitung für mich nicht besser. Ich gebe aber zu als Tageszeitung in Österreich wohl die einzig vernünftige Alternative zu Krone, Kleine, Presse und diversem Sanitärbedarf vulgo Klopapier ;-)

Ich hab entweder FAZ oder NZZ wenn ich wirklich eine Zeitung kaufe und sonst halt alle möglichen Onlineplattformen.
 
How do German genders get decided? Like lets say I want to say Oculus Rift while speaking German. Do I use Der, Die or Das? I guess a better way to phrase this is; what is the default gender case?
 

Rufus

Member
Sometimes, you just flip a coin. Dunno about the Oculus, but the Wii for instance is either male or female, depending on who you're talking to. The reasoning behind female is that video game consoles are female (don't know why), hence the Wii is assigned female gender as well. Logically that sounds sensible, but to me, "der Wii", i.e. male, just sounds better. Maybe because of the associated joke (wiener/weener/weenus, which has, appropriately, male gender), maybe the sound in general.

With that said, I would say "der Oculus Rift", i.e. male gender. No idea why. Neutral would be "das Oculus Rift", but that sounds wrong to me. More like a place rather than an object.

tl;dr Flip a coin unless you can translate the word into German or filter it into an appropriate superset from which it then inherits it's gender.
 
How do German genders get decided? Like lets say I want to say Oculus Rift while speaking German. Do I use Der, Die or Das? I guess a better way to phrase this is; what is the default gender case?

Well "Oculus Rift" is a proper name and there it's hard to decide what gender it is.
Most of the time in German you add a noun to decide. E.g. "Oculus Rift display". Than it would be "Der Oculus Rift-Bildschirm" (m.) or "Oculus Rift glasses" and it would be "OR-Brille".


Personally I'd say "das Oculus Rift" if it had to stay alone. Because -us is (mostly) neutral in Latin.
 
Haha, you're approaching higher German mechanics here.

Just ask your German friends if they say 'die Nutella' or 'das Nutella' and a huge discussion, if not to say war, will break loose.

Sometimes it's just random.
 
Status
Not open for further replies.
Top Bottom