• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Eu vill väl inte bli dominerat av en nation som fortfarande värderar manlighet högt. <3

;)

Dat Putin. Älskar propagandabilderna med honom. Killen gör verkligen allt som kan anses macho. Slåss med hajar, jagar tigrar, kör vrålåk -- you name it.

Allvarligt talat handlar det bara om politik och makt.
 
Kom typ precis hem ifrån en rätt så kul helg. I fredags stack vi ner till Malmö och på vägen så körde någon (jag) fel typ hundra gånger tills dess att jag blev ifrån tagen mina förarprivilegier. Igår blev det Malmö och Köpenhamn, idag Köpenhamn och sen hem. Värsta multikulturella partyt också, det var jag, min flickvän som är ifrån Serbien, två killar ifrån Spanien och en kille ifrån Tanzania. Inte direkt något jag trott att jag skulle göra för ett halvår sedan.
 
En vanlig förkylning varar inte längre än cirka en vecka. Om du har besvär under en längre period har du troligen drabbats av någon slags komplikation som t.ex. bihåleinflammation eller lunginflammation. Om du besväras av det kan du alltid kontakta en vårdcentral eller vårdupplysning.
 
Många av de äldre jag pratat med säger att förkylningar är längre på sommaren än vintern på grund av temperaturen. Men får hoppas att det går över snart, annars får jag kolla upp det. Kommer bli en tuff dag på jobbet.
 
Så min gamla tråd om rostat bröd blev necrobumpad, och jag och Necromanti hamnade i ett litet tvistemål om huruvida man ska ketchup i toast och på varma mackor eller inte. Vad säger ni? Najs eller bajs? Är jag och min familj ute och cyklar om vi vill ha ketchup i dessa maträtter?
 

antipod

Member
Så min gamla tråd om rostat bröd blev necrobumpad, och jag och Necromanti hamnade i ett litet tvistemål om huruvida man ska ketchup i toast och på varma mackor eller inte. Vad säger ni? Najs eller bajs? Är jag och min familj ute och cyklar om vi vill ha ketchup i dessa maträtter?

Jag brukar bre lite tomatpuré på varma mackor nu för tiden. Om jag inte har det hemma så får det bli ketchup vilket jag nog hade oftare förr.

Vet inte om det är en regional skillnad eller ej men både jag, min släkt och polare nerifrån Östergötland har ketchup på dem men mitt ex och hennes familj här uppe i Stockholmstrakten såg på mig som om jag var knäpp.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Så min gamla tråd om rostat bröd blev necrobumpad, och jag och Necromanti hamnade i ett litet tvistemål om huruvida man ska ketchup i toast och på varma mackor eller inte. Vad säger ni? Najs eller bajs? Är jag och min familj ute och cyklar om vi vill ha ketchup i dessa maträtter?

VA I HELV- ketchup? På macka?

Men vafan..

Det går ju inte.


marmeladen går ovanpå osten, annars kan det bli sprut ut på sidorna om man har för mycket under osten och man tuggar ner för hårt, det vet väl alla?
 

Knugen

Member
Så min gamla tråd om rostat bröd blev necrobumpad, och jag och Necromanti hamnade i ett litet tvistemål om huruvida man ska ketchup i toast och på varma mackor eller inte. Vad säger ni? Najs eller bajs? Är jag och min familj ute och cyklar om vi vill ha ketchup i dessa maträtter?

Är du helt vansinnig människa?
 

berg ark

Member
Så min gamla tråd om rostat bröd blev necrobumpad, och jag och Necromanti hamnade i ett litet tvistemål om huruvida man ska ketchup i toast och på varma mackor eller inte. Vad säger ni? Najs eller bajs? Är jag och min familj ute och cyklar om vi vill ha ketchup i dessa maträtter?

Rätt svar är relativt tjockt lager smör, vänta tills det smält, då drar man på ett TUNT lager leverpastej. Efter det ett par goda skivor västerbottenost sen sist men itne minst, ett par linjer Kalles.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Ni yrar, det där är inga mackor.

Det här är en macka

eOervi6.jpg
 
Äntligen klar med jobbet för igår-idag. Chill med Masterchef. Ska försöka få min HD PVR 2 att funka med X360 sen.

Vilket fantastiskt spel Alan Wake är. Sitter på helspänn hela tiden.

Yes! Alan Wake är ett av mina topp-10 spel; kanske topp-5. Tokälskar det. Handlingen och sättet handlingen berättas på är fantastiskt. Liten brist på variation i fiender och lip-syncing är ju sisådär men älskar verkligen spelet. Röstskådespelarna är fantastiska. Atmosfären är otrolig. Har lirat igenom det 3-6 gånger.

EDIT: Hittills har vi haft väldigt lika lika smak vad gäller spel.
 
Skrämmande.

Vad är din Topp 5? :D

Väldigt osäker. Har jobbat på min topp-20 lista flera gånger men aldrig lyckats bestämma mig. Spel som Okami, Advance Wars: Dark Conflict, Zelda: Wind Waker, Alan Wake, Super Mario 64 DS, Battlefield 3, Luigi's Mansion, Bastion, Retro/Grade, Smash Bros Brawl, Witcher 2, Catherine och Dishonored ligger i toppen. Heh, nu vart det många fler än fem, men de fem jag skrev först räknar jag som mina topp-5 just nu. Tomb Raider ligger för övrigt med i min topp-20 :)

EDIT: Och Bioshock Infinite ligger också i topp-20, ett annat spel som jag tror att du också gillar mycket om jag minns väl.
 

strafer

member
Väldigt osäker. Har jobbat på min topp-20 lista flera gånger men aldrig lyckats bestämma mig. Spel som Okami, Advance Wars: Dark Conflict, Zelda: Wind Waker, Alan Wake, Super Mario 64 DS, Battlefield 3, Luigi's Mansion, Bastion, Retro/Grade, Smash Bros Brawl, Witcher 2, Catherine och Dishonored ligger i toppen. Heh, nu vart det många fler än fem, men de fem jag skrev först räknar jag som mina topp-5 just nu. Tomb Raider ligger för övrigt med i min topp-20 :)

EDIT: Och Bioshock Infinite ligger också i topp-20, ett annat spel som jag tror att du också gillar mycket om jag minns väl.

Samma här faktiskt. Det är alltid svårt att göra en lista.

Men är jag tvungen att välja idag och just nu skulle den nog se ut som följande.

Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty (PS2)
Uncharted 2 (PS3)
Tomb Raider (PC)
Goldeneye 007 (N64)
Final Fantasy 7 (PS)

Blir lättare när världen slutar göra spel. Eller en komplett lista innan man dör.

:)
 
Samma här faktiskt. Det är alltid svårt att göra en lista.

Men är jag tvungen att välja idag och just nu skulle den nog se ut som följande.

Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty (PS2)
Uncharted 2 (PS3)
Tomb Raider (PC)
Goldeneye 007 (N64)
Final Fantasy 7 (PS)

Blir lättare när världen slutar göra spel. Eller en komplett lista innan man dör.

:)

Personligen har jag aldrig spelat varken MGS eller FF7. Jag missade dem. Uncharted 2 är riktigt bra dock och Goldeneye var fantastiskt för sin tid. Har många fina minnen med det. Har också remaken till Wii; samlarutgåvan och allt.
 
Jag kan nog inte ranka mina favoritspel men kan slänga ur mig några stycken.

Prince of Persia: Sands of Time. Sorgligt nog är re-maken till PS3 horribel, ett av mina favoritspel och HD-versionen suger. :/

SSX3. Fy fan vad jag har spelat och älskat det här spelet. Nya SSX påminde i sina bästa stunder om det och var en helt okej nystart tyckte jag. Inte riktigt lika bra däremot.

Kingdom Hearts. Har inte spelat det på hur länge som helst men det var mitt första spel till PS2an, jag och en av mina bästa polare bondade över att vi båda fick det i julklapp. Ser fram emot re-maken.

Uncharted 2. Nog mitt favoritspel från denna generationen.

Red Dead Redemption. Ruskigt bra.

Sleeping Dogs. Rankade Journey högre i min årsbästa lista men SD är fan grymt open world spel.

Rundar av listan med antingen GTA: San Andreas eller Vice City och FF7/9. Länge sen jag spelade dom spelen så vet inte riktigt vilka jag föredrar.
 
Hmm, vad är det för fel på Battlefield 3? Det är det enda multiplayer-spelet och även det enda militär-spelet i min topp-20. Spelet var vansinnigt roligt att spela online de första veckorna. Jag minns mycket väl känslan av att spela BF3 online för första gången. Sinnessjukt upplevelse att vara där på launch och förblindas över onlinestriderna. Det är också den enda shootern jag lagt ner över 100 timmar på. Riktigt bra.

Men det var just den där känslan som gjorde det fantastiskt. Givetvis är det inte lika kul nu som det var då, och av samma anledning längtar jag inte särskilt efter BF4. Ser ut att vara ungefär samma sak. Men BF3 var i alla fall ett riktigt bra spel.

EDIT: Eller ja, varför underdriver jag? Det är inte bara bra -- det är nästan perfekt, sånär som på några balanseringsbekymmer som alla multiplayerspel har. Gameplay:et är fantastiskt, helt seriöst bäst bland alla shooters. Ljudet är också alldeles underbart. Multiplayer-shooters blir inte bättre.
 

Knugen

Member
Jag säger inte att det är ett dåligt spel men jag tycker det är ingen höjdare. Jag tycker att Battlefield har förlorat sin charm vid varje nytt spel i serien men multiplayern kan ju vara riktigt svin roligt med några polare.

Aja det var mest en ursäkt så att jag kunde posta bilden.
 

jorma

is now taking requests
Årets spel so far är iaf TLOU. Faaaaaaaaan vad bra det var. Förmodligen det enda spelet i år som skulle hamna på min all time lista om jag hade tid att göra en. Men jag har semester nu så jag orkar inte.
 

Knugen

Member
Mina favorit spel genom tiderna(alltså spel som jag har haft mest roligt med) på en topp 10 lista utan någon speciell ordning är:

Lego Rock Raiders
Halo Combat Evolved
Pokémon Blue
Heroes of Might and Magic 3
Mass Effect
Half-life 2
Worms Armageddon
James Bond 007: Nightfire
Overlord
Burnout Revenge

Har aldrig haft tråkigt med dem här spelen.
 

Bri

Member
Mina favorit spel genom tiderna(alltså spel som jag har haft mest roligt med) på en topp 10 lista utan någon speciell ordning är:

Lego Rock Raiders
Halo Combat Evolved
Pokémon Blue
Heroes of Might and Magic 3
Mass Effect
Half-life 2
Worms Armageddon
James Bond 007: Nightfire
Overlord
Burnout Revenge

Har aldrig haft tråkigt med dem här spelen.

Strålande spel som jag markerade. Resten har jag inte spelat.
Lirade Heroes 3 i hotseat med polare förra veckan, håller än idag!
 
Top Bottom