• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

strafer

member
Woho! Member bitches!

0511_33us3.gif
 

waypoetic

Banned
Inte hört talas om. Ska genast lyssna!

Jag ville hitta en motsvarighet till de amerikanska "The Skeptics Guide To The Universe" och "The Atheist Experience" som jag lyssnar på annars - men det här var ju inte det. Skeptikerpodden är en podcast där de likt den "vanlige svensken" inte vågar trampa någon på tårna; ifrågasätta eller rakt ut kritisera religion. Löjligt. The search goes on i guess! Eller så får jag se till att starta en egen med några av mina vänner.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Skojjar ni? Jag tjatar i flera år på folk från SWE-gaf att de ska börja lira SF4 och nu när jag är tre miljarder ljusår bort från närmaste 360 som är kopplad till xbl så börjar folk lira?

Dretungar...
Bwahahaha
 

Leezard

Member
Skojjar ni? Jag tjatar i flera år på folk från SWE-gaf att de ska börja lira SF4 och nu när jag är tre miljarder ljusår bort från närmaste 360 som är kopplad till xbl så börjar folk lira?

Dretungar...
Vi spelade ändå på PS3, så ingen fara. Dessutom är vi (eller åtminstone jag) scrubs.
 

KAOz

Short bus special
Skojjar ni? Jag tjatar i flera år på folk från SWE-gaf att de ska börja lira SF4 och nu när jag är tre miljarder ljusår bort från närmaste 360 som är kopplad till xbl så börjar folk lira?

Dretungar...

Har vi alltid gjort. Men vi har bara varit hemliga om det.

Plus, vi vill inte möta någon som bara spelar Hulken hela tiden. HAN ÄR INTE ENS RIKTIG FÖR FAN.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Hulken, wait what? Spelar Corky Marvel?
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
vafan corky, hund och inte katt? vill du inte ha en katt så cool som kasper och yoshi?
 

KAOz

Short bus special
Blev attackerad av en rottweiler förra veckan. Plus dock: ägaren hade den i koppel. Now that shit you don't see everyday!

Slog du den?

Jag funderade på att skaffa hund. Skulle döpa den till typ Panzerfaust och glida runt med den som fan. Skulle förmodligen sälja den till en Kinarestaurang efter någon dag.

Hatar fan hundar.
 

waypoetic

Banned
Slog du den?

Jag funderade på att skaffa hund. Skulle döpa den till typ Panzerfaust och glida runt med den som fan. Skulle förmodligen sälja den till en Kinarestaurang efter någon dag.

Hatar fan hundar.

Jag fokuserade på att komma därifrån. Det var vid en sväng, jag bromsade in ganska rejält eftersom jag fick mötande (annan cyklist, en blind en dessutom) och det i sin tur fick alkolistkärringens rottweiler att flippa ur och börja hugga efter mig. Tur att jag inte ramlade sidleds rakt ner i backen bara, då jag nästan inte hann klicka ur högerpedalen (SPD pedaler).

Du, det låter som en bra idé.

När ska vi lira tv-spel ihop igen förresten? Jag kom på att jag inte har använt min PS3:a på ett tag nu..
 

KAOz

Short bus special
När ska vi lira tv-spel ihop igen förresten? Jag kom på att jag inte har använt min PS3:a på ett tag nu..

Tja, blir väl när du skaffar ett Wii U? Sålde allt och köpte Nintendo grejer istället.


Nej, nu ljög jag. I dunno man, när det kommer något ruskigt bra spel att spela. Har suttit och nött på Hotline Miami, samt lite Spec Ops The Line och så.
 

kyubajin

Member
Hej killar och tjejer, jag har studerat svenska i ca 4 månader nu och jag har blivit kär i din smörgåstårta, Pippi Långström, fyka och, naturligtvis, vackra svenska tjejerna ;)

Hoppas att jag kan gå tillbaka till Sthlm nästa år och ta en öl med er!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Köpte ny dator... vilka spel köpte jag till den? Crysis 3? Dark Souls? Nej fan, RIKTIGA jävla lir köpte jag...


IBQ2DlU.jpg
 

waypoetic

Banned
Hej killar och tjejer, jag har studerat svenska i ca 4 månader nu och jag har blivit kär i din smörgåstårta, Pippi Långström, fyka och, naturligtvis, vackra svenska tjejerna ;)

Hoppas att jag kan gå tillbaka till Sthlm nästa år och ta en öl med er!

Stockholm = den enda staden i Sverige.

I see.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
vafan corky, hund och inte katt? vill du inte ha en katt så cool som kasper och yoshi?

Sånna coola katter finns det bara i kyligare trakter. Finns bara äckelkatter här i Afrika.

Det där är ju ingen hund. Det är en fucking minipansarvagn som sprider död och hat.

Död och hat? Han har mycket att leva upp till för tillfället... Haft vovven i två dagar nu och han är livrädd för följande :


  • väderomslag
  • marken/golvet
  • rum som inte är mitt sovrum
  • sin egna säng
  • sin svans
  • sitt kiss ( inte sitt bajs tyvärr för det ääälskar han... )
  • min gitarr


Köpte ny dgator... vilka spel köpte jag till den? Crysis 3? Dark Souls? Nej fan, RIKTIGA jävla lir köpte jag...


http://i.imgur.com/IBQ2DlU.jpg[/IMG[/QUOTE]

Well!? Come on bro, specs! [I]Speeeeeeecs[/I].
 

waypoetic

Banned
Jag har faktiskt starka skäl att åka till Skåne och Göteborg också :)

Vart kommer du ifrån? Om du ska åka till nån av de städerna så är det ju Stockholm eller Göteborg som gäller i min mening; om vi pratar om "storstäder" alltså. Det finns gott om platser runt om i Sverige som är mer än värda att besöka när det kommer till upplevelser eller bara för att se naturen.

Nu längtar jag tillbaks till de Jämtländska fjällen... :(
 

kyubajin

Member
Vart kommer du ifrån? Om du ska åka till nån av de städerna så är det ju Stockholm eller Göteborg som gäller i min mening; om vi pratar om "storstäder" alltså. Det finns gott om platser runt om i Sverige som är mer än värda att besöka när det kommer till upplevelser eller bara för att se naturen.

Nu längtar jag tillbaks till de Jämtländska fjällen... :(

Jag kommer från Kuba :) Jag vill åka till Sthlm för att bo och arbeta där som lyckligtvis jag kan be om en överföring där i ett år eller så, det är därför jag lär mig svenska. Jag skulle älska att resa runt om i Sverige när (om) jag bor i ditt vackra land.
 

waypoetic

Banned
Jag kommer från Kuba :) Jag vill åka till Sthlm för att bo och arbeta där som lyckligtvis jag kan be om en överföring där i ett år eller så, det är därför jag lär mig svenska. Jag skulle älska att resa runt om i Sverige när (om) jag bor i ditt vackra land.

Damn right att det är mitt land! CORKY, SOPA HALLEN! Ledsen, du vet vad vad jag vill ha. KAOz! FRAM MED ALKOHOLEN! FORSETE... Var é brudarna?!

Jag tror du har en större succé om du börjar studera här - än att gå rakt in i arbetslivet. Men vad vet jag, jag har inte invandrat till det här landet i vuxenålder (jag invandrade vid 3 års ålder) och kan inte svara på vad som funkar bäst för vem. Hursom, lycka till!

Nämnvärt: jag är lite full.
 
Top Bottom