• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

sport och politik hör inte ihop.

Carlos-Smith.jpg
 
Spelat Last of Us istället för att gå och lägga mig vilket jag borde med tanke på att jag jobbar imorgon. Nu sitter jag och pratar med min flickvän i skype. Eller, pratar och pratar, vi har skype på. Jag tror hon sover.

Awww, sött :)

Och dude, den där känslan när man vill spela spel men måste sova suger.
 
Jag läser Gödel, Escher, Bach av Douglas R. Hofstadter. Mycket intressant bok men seg att ta sig igenom, jag brukar läsa den intensivt periodvis och lägger ifrån mig den i några veckor emellan. Någon riktig läslust har inte infunnit sig på ett tag..

gråter mig själv till söms :p

:(
 

Bri

Member
Finns för 295 kr på Whd.
Jag menar det!

Europa Universalis IV är fuckin awesome. Fick ju med Crusaider Kings II också vilket jag aldrig lirat förr. Men jag tycker om det starkt, så nu vet jag inte riktigt vilket jag vill spela. :p

Man kanske ska börja med CKII iom att saven går att göra om till en EU4 save.
Önskar att jag hade tålamodet för de där spelen alltså, så jävla ballt. Men hur fungerar det att importera saves?

Är det någon som har prövat chivalry medieval warfare? Det verkar vara väldigt underhållande.
Har väl runt 40 timmar speltid och mer lär det bli. Förbannat jävla roligt lir.
 

Ledsen

Member
Vad för böcker läser SWEgaf just nu? Jag betar av Ofredsår just nu.

Ernest Hemingway - The Sun Also Rises

innan det var det

Maja Lundgren - Pompeji (bisarr och intressant spekulativ historisk roman om Pompejis sista dagar)

och när den är klar ska det bli

Gene Wolfe - Sword and Citadel (The Book of the New Sun, #3-4)
 

Forsete

Member
Jag menar det!


Önskar att jag hade tålamodet för de där spelen alltså, så jävla ballt. Men hur fungerar det att importera saves?

Det finns en meny i CK2 där det står Export save to EU4 .. Har inte tryckt på den ännu eftersom jag bara spelat till 1170-talet.

Efter många år av inlärning har läget nu stabiliserat sig för min karaktär. De första blev snabbt avsatta av avundssjuka kusiner eller pga floppiga kuppförsök från min sida men nu är jag Hertig av Bergsslagen och Dalsland och kungens favvo. Snart ska min ätt åter igen bli kunglig (iofs är den redan det, efter kraftigt inavel är alla släkt med alla)! :p
 

Forsete

Member
Vad för böcker läser SWEgaf just nu? Jag betar av Ofredsår just nu.

Fick låna Spionen på FRA av min bruschan, men har inte orkat börja med den ännu.
Laddade
ljudboken men har inte tålamod för sånt, ska läsas istället!


Jag fick Shutter Island av en vän som jag hade tänkt börja gå igenom efter mina omtentor nästa vecka.

Mkt bra bok. Filmen gör den inte justice på långa vägar (faktiskt besviken på filmen).
Hans bästa bok (som jag läst) är dock The Given Day. REKK!
 

Forsete

Member
Så säger alla människor på jordklotet om alla filmer som baserats på böcker.

Kan tycka att folk borde lärt sig vid det här laget.

Inte jag, det finns filmer som är bättre än böckerna. Typ American Psyco eller The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford.
 
Laser ni oversattningar av engelska bocker?
Jag tror inte jag her last nagonting svenskt, oversatt eller inte, sen jag har flyttat till england, borde ta och passa pa o kopa nagra svenska klassiker nar jag aker tillbaka till Sverige.

Jakla tangentbord.
 

Groof

Junior Member
Laser ni oversattningar av engelska bocker?
Jag tror inte jag her last nagonting svenskt, oversatt eller inte, sen jag har flyttat till england, borde ta och passa pa o kopa nagra svenska klassiker nar jag aker tillbaka till Sverige.

Jakla tangentbord.

Oftast inte, men kopian av Shutter Island jag fick är en svensk översättning. Oavsett språk tycker jag oftast om att ta del av originalet, då det kan finnas mycket som försvinner i en översättning. Men samtidigt kan det vara en konst i sig att göra ändringar och anpassningar i en översättning från ett språk till ett annat som kan vara minst lika intressanta att se.
 

strafer

member
Laser ni oversattningar av engelska bocker?
Jag tror inte jag her last nagonting svenskt, oversatt eller inte, sen jag har flyttat till england, borde ta och passa pa o kopa nagra svenska klassiker nar jag aker tillbaka till Sverige.

Jakla tangentbord.

Alla mina böcker är på engelska. Subtitles är på engelska. Nyheterna är på engelska.
 

Bri

Member
På tal om vad för böcker som läses och originalspråk så läser jag första boken i A Song of Fire and Ice, Game of Thrones. Har ej sett serien ännu så jag tänkte att jag skippar den och hoppar på böckerna istället.
 

Groof

Junior Member
På tal om vad för böcker som läses och originalspråk så läser jag första boken i A Song of Fire and Ice, Game of Thrones. Har ej sett serien ännu så jag tänkte att jag skippar den och hoppar på böckerna istället.

Har varit sugen på att hoppa på böckerna nu i väntan på fjärde säsongen. Hur är den?
 
Glöm inte The Forever War!
Den finns inte mitt bibliotek, men nu står i alla fall boken med på en önskelista.
På tal om vad för böcker som läses och originalspråk så läser jag första boken i A Song of Fire and Ice, Game of Thrones. Har ej sett serien ännu så jag tänkte att jag skippar den och hoppar på böckerna istället.
Jag hoppade på bokserien efter första säsongen och efter jag läst alla böckerna lade jag ner TV-tittandet. Serien är helt okej, men när man vet vad som kommer att hända är det inte längre särskilt spännande.
 

Forsete

Member
Fattar inte vad som hände i CK2 just nu. Game over. :/ LE FU. Men nu fick jag testa att Exportera sparfilen till EU4 och det fungerade utan några dramatiska överraskningar.



Laser ni oversattningar av engelska bocker?
Jag tror inte jag her last nagonting svenskt, oversatt eller inte, sen jag har flyttat till england, borde ta och passa pa o kopa nagra svenska klassiker nar jag aker tillbaka till Sverige.

Jakla tangentbord.

Die originalsprachen.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Jag har läst på engelska sen jag var 11, och gick över helt när jag var 13 och insåg att serie två av Eddings inte var översatt än.
 

Ledsen

Member
Laser ni oversattningar av engelska bocker?
Jag tror inte jag her last nagonting svenskt, oversatt eller inte, sen jag har flyttat till england, borde ta och passa pa o kopa nagra svenska klassiker nar jag aker tillbaka till Sverige.

Jakla tangentbord.

Nej, har inte läst en engelsk översättning sen jag började läsa engelska böcker vid 13 års ålder. Memory, Sorrow and Thorn var ändå en utmaning på den tiden :)
 

Bri

Member
Har varit sugen på att hoppa på böckerna nu i väntan på fjärde säsongen. Hur är den?
Den är sjysst. Förbannat många karaktärer att hålla reda på dock, blir snurrigt. Men upptäckte efter 300 sidor att det finns ett slags släktträd för varje "House" längst bak som förklarar hur trådarna hänger ihop.
Gillar också att den fokuserar på olika karaktärer mellan varje kapitel och lämnar en liten tease eller cliffhanger i slutet.
Den finns inte mitt bibliotek, men nu står i alla fall boken med på en önskelista.

Jag hoppade på bokserien efter första säsongen och efter jag läst alla böckerna lade jag ner TV-tittandet. Serien är helt okej, men när man vet vad som kommer att hända är det inte längre särskilt spännande.
Jag kan tänka mig det. Synd som fan för jag älskar fantasy och det är inte ofta det produceras film eller TV-serier med sådana produktionsvärden som det verkar vara i TV-serien, samtidigt som det finns fantasylitteratur i överflöd.

Fattar inte vad som hände i CK2 just nu. Game over. :/ LE FU. Men nu fick jag testa att Exportera sparfilen till EU4 och det fungerade utan några dramatiska överraskningar.
Var mer nyfiken på hur det rent spelmässigt fungerar att importera sparfilen från CK2 till EU4, får du börja med samma andel land på kartan som du hade i CK2 fast i EUIV? Låter apnajs.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Awesome! Lycka till :D!
 
Top Bottom