• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

jorma

is now taking requests
The quality of SFI (Swedish For Immigrants) courses mostly depends on the teachers. I have plenty of friends who really enjoyed them. It's definitely worth a try since it's free. The courses at Stockholm University are supposed to be great too. First you have to take a placement test and then you're placed in a group at the appropriate level.

I guess it's subjective but her beef was more with her co-students rather than the teachers. "Swedish for five year olds", basically.
 
Yeah, I hear that's a common issue. I had a friend who complained about students just being there in order to get social security benefits. They just sat in the back talking their own language. I don't know the rules, but maybe you can try out a few different SFI classes and see if any of them are better than the rest.
 

antipod

Member
Rätt skönt att se Sonys stream vid en tämligen normal tid. Var lite halvsegt att komma upp för att gå till jobbet efter E3... :)
 
Kommer inte kunna titta ikväll. Kanske kan läsa på gaf om jag har tur. När är pressen?

Brände förövrigt tummen på en popcornpåse igår kväll. Då är man rätt dålig på att leva.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Träffade kungen för 30 sekunder sedan :D

Kungligt!

wLSFznZ.jpg
 
Okej, den där Battlefield 4 trailern var ganska grym. Inb4 Knugen "bla bla bla battlefield är bara sådär ingen höjdare" shaddup junior whaddyou know?

Men har ju varken gaming PC, PS4 eller Xbone.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
EAs konferens vart ju mumsigt ostfylld sisådär med seriemördarsimulator-öppning, shoutcastmupperi och sports sports sports, sen pang pang. :)

Sonydags snart!
 

waypoetic

Banned
Rime såg spännande ut. Jag har ingen aning hur jag känner för Killzone : SF då jag blev rätt så irriterad över Killzone 3 och storyn där - och multiplayern var ju inte nå vidare jämfört med Killzone 2.

Nae, next-gen blir av nästa år för mig. Jag blev positivt överraskad över vad Gran Turismo 6 hade att bjuda på idag, så det kanske blir ett ex av det vid jul.
 

Groof

Junior Member
Jag kommer nog försöka hoppa på PS4an ungefär när Infamous Second Son släpps. Det är det enda spelet jag verkligen ser fram emot av de som blivit utannonserade hittills, och alla indie-spel kan jag spela på min Vita.
 

waypoetic

Banned
Jag kommer nog försöka hoppa på PS4an ungefär när Infamous Second Son släpps. Det är det enda spelet jag verkligen ser fram emot av de som blivit utannonserade hittills, och alla indie-spel kan jag spela på min Vita.

Second Son är riktigt intressant för mig med. Det blir det spelet jag plockar med mig när jag köper PS4:an. Kanske blir det ett ex av Battlefield 4 också, beror på vilken shooter som flest gaffare spelar vid det läget; BF4 eller KZ:SF.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Rime.

Allt jag har att säga.
 
Sitter på flygplatsen nu i väntan att åka till Balkan. Bredvid mig sitter en tysk och spelar limbo på sin vita, undrar om han är en gafer.
 

antipod

Member
Det blir nog en PS4:a direkt vid release. Även om Second Son är det spel som lockar mest i dagsläget så lär inte priset på konsollen gå ner till att det släpps. Så jag kan lika gärna köpa en direkt, spela lite Killzone och göra mig bekant med systemet.

Annars såg remote play (när de visade det med ACIV:BF) helt okej ut även om jag undrar en sak: vad gör de med spel som använder L2 och R2? Ska ändå bli intressant att testa den funktionaliteten då TV:n ibland är upptagen av fruntimmer. :)
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Ska ringa GAME/Gamestop 10:00 och boka skiten... hoppas man inte är för sen med bokningen.
 
PS4:an verkar vara fullbokad typ över allt. Att boka eller inte boka? Att köpa en konsol vid launch är ju jäkligt korkat, och det är inte så många launch spel jag vill ha. Väntar nog till 2014.

Alltså jag blev så jävla förbannad på kameramannen under Sonys. Zooma ut. Zooma in. Zooma ut.

Sparka fanskapet.

Jepp, helt värdelöst. Fast det är ju snarare direktörens fel, men alltså de visade ju publiken mer än de visade spelen.
 

jorma

is now taking requests
Det enda som fick mig lite excited på konferensen igår var remote play. Funkar det bra så kommer det att få mig att köpa en Vita.

har aldrig någonsin köpt en konsol vid launch men battlefield... vet inte om jag kan nöja mig med ps3 versionen när jag vet att det finns en bättre version ute.. :-X
 
har aldrig någonsin köpt en konsol vid launch men battlefield... vet inte om jag kan nöja mig med ps3 versionen när jag vet att det finns en bättre version ute.. :-X

Battlefield är enda anledningen jag har till att köpa konsolen på launch. Inte en chans att man köper det till X360/PS3. Men känns tveksamt om man vill lägga ner en massa pengar på konsol + bf4 + bf4 premium.
 

jorma

is now taking requests
Battlefield är enda anledningen jag har till att köpa konsolen på launch. Inte en chans att man köper det till X360/PS3. Men känns tveksamt om man vill lägga ner en massa pengar på konsol + bf4 + bf4 premium.

well man skulle iofs få rabatt på ps4 bf om man köpte ps3 först. frågan är hur mkt.

vad är bf4 premium?
 

jorma

is now taking requests
Samma sak som BF3 premium fast för BF4.

ok så vad är bf3 premium? det fanns inte - vad jag vet - när jag spelade det.

jag brukar köpa en shooter och spela i ett par månader tills jag tröttnar och sen vänta på nästa. så jag antar att premium inte är något för mig..:p
 
ok så vad är bf3 premium? det fanns inte - vad jag vet - när jag spelade det.

jag brukar köpa en shooter och spela i ett par månader tills jag tröttnar och sen vänta på nästa. så jag antar att premium inte är något för mig..:p

BF Premium är som en glorified season pass. Du får all DLC, och du får dem en eller två veckor tidigare. Dessutom får du lite annat gull gull som knivar och kamofluage, dogtags och utmaningar. Du får prioriteringar i servrar och ett gäng andra fördelar. Typ nio av tio Battlefield-spelare har Premium, så har du det inte hamnar du efter. Både COD och BF är typ byggda så att de som inte är med i Elite/Premium hamnar utanför.
 

jorma

is now taking requests
BF Premium är som en glorified season pass. Du får all DLC, och du får dem en eller två veckor tidigare. Dessutom får du lite annat gull gull som knivar och kamofluage, dogtags och utmaningar. Du får prioriteringar i servrar och ett gäng andra fördelar. Typ nio av tio Battlefield-spelare har Premium, så har du det inte hamnar du efter. Både COD och BF är typ byggda så att de som inte är med i Elite/Premium hamnar utanför.

vafaaaaaaaan hur har jag missat det här? jag hänger för mycket i OT :p

well killzone är ju också kul :-X
Men som waypoetic redan sagt, 3an var ett steg bakåt jämfört med 2.
 
Top Bottom