• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Det stora problemet med Most Wanted är just DLC:n. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=585681

Överlag är spelet ganska mediokert. Alltså, det är ju Criterion som gjort det, så känslan, mekaniken och kontrollen är ju där. Men speldesignen är helvrickad och spelet är överlag inte särskilt roligt att spela. Bara det att alla bilar har egna race och att man måste låsa upp samma saker om och om igen på alla bilar är stenkorkat.
 

Groof

Junior Member
Det stora problemet med Most Wanted är just DLC:n. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=585681

Överlag är spelet ganska mediokert. Alltså, det är ju Criterion som gjort det, så känslan, mekaniken och kontrollen är ju där. Men speldesignen är helvrickad och spelet är överlag inte särskilt roligt att spela. Bara det att alla bilar har egna race och att man måste låsa upp samma saker om och om igen på alla bilar är stenkorkat.
Ugh, tack för den posten, du sparade mig 150kr. Fan vad trist att höra, Burnout Paradise va ju nästintill det perfekta bilspelet.
 
Vill ni ha ett racing spel med en öppen värld liksom Burnout eller Most Wanted, kolla in Driver San Francisco. Riktigt bra spel. Det är väldigt bra variation och galet mycket att göra. Handlingen är löjlig i början men framåt slutet tyckte jag den blev riktigt underhållande. Det händer mycket sci-fi grejjer framåt slutet. En riktigt cool nivå spelas i andra-person vy. Finns många spel i första-person och tredje-person, men andra-person? Kudos för att utvecklarna vågar. Kontrollenrna är dock sådär i mitt tycke. Riktigt svårt att drifta; inte alls samma körkänsla om ett Criterion spel. Det är egentligen det enda problemet dock.
 

Forsete

Member
Regimen i USA har sagt att de har bevis för att regimen i Syrien har utfört en kemvapenattack i Damaskus.

Regimen Reinfeldt har inte uttalat sitt stöd ännu.

Regim.
 

Knugen

Member
Någon från Indien ringde precis och så att han var från microsoft, han sa att min dator var infekterad och då frågade jag om jag kunde formatera om den istället för att göra något annat och då blev blev han tveksam och då skrattade jag och hängde upp.

Corky är det sånt här du jobbar med?
 

strafer

member
Någon från Indien ringde precis och så att han var från microsoft, han sa att min dator var infekterad och då frågade jag om jag kunde formatera om den istället för att göra något annat och då blev blev han tveksam och då skrattade jag och hängde upp.

Corky är det sånt här du jobbar med?

Min mormor fick ett sånt samtal förut. Hon sa shut up och la på.
 

ksan

Member
Någon från Indien ringde precis och så att han var från microsoft, han sa att min dator var infekterad och då frågade jag om jag kunde formatera om den istället för att göra något annat och då blev blev han tveksam och då skrattade jag och hängde upp.

Corky är det sånt här du jobbar med?

Han va ju seriös, fan va oschysst du är =(
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Håller med Ksan! Synd om honom ju, kunde väl lika väl vara Corky :(?
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Någon från Indien ringde precis och så att han var från microsoft, han sa att min dator var infekterad och då frågade jag om jag kunde formatera om den istället för att göra något annat och då blev blev han tveksam och då skrattade jag och hängde upp.

Corky är det sånt här du jobbar med?
Corky försöker ha kontakt med hemvärlden.
 
Så jag tänkte bidra i den här tråden
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=662889

Men sen kom jag på att jag inte har en aning om vad buksvåger heter på engelska. Finns det ens ett ord för det? Nån som har koll?

Haha, vet inte vad man ska säga om den där tråden.

Buksvåger är väl slang? Enligt Wikticonary och även Google finns det inte på något annat språk. Kanske finns några slang på engelska.
 

jorma

is now taking requests
Tyda.se säger "fuck-in-law." Personligen har jag ingen aning!

well jag googladle uttrycket och fick bara en massa porrlänkar.. vet inte om det går att använda. Eller så viktade bara google resultatet åt mig personligen :p

Haha, vet inte vad man ska säga om den där tråden.

Buksvåger är väl slang? Enligt Wikticonary och även Google finns det inte på något annat språk. Kanske finns några slang på engelska.

Man tycker ju att ett motsvarande uttryck borde finnas på engelska. Vi kanske bara är ovanligt slampiga i Sverige?
Men av den där tråden att döma borde det finnas något relevant på Polska iaf. Men det hjälper ju inte här :p
 
Man tycker ju att ett motsvarande uttryck borde finnas på engelska. Vi kanske bara är ovanligt slampiga i Sverige?
Men av den där tråden att döma borde det finnas något relevant på Polska iaf. Men det hjälper ju inte här :p

Nej nej nej. Consider this: det finns inget engelskt ord för blunda. Men det betyder ju inte att svenskar blundar ovanligt mycket. Det är bara så språk fungerar. Vissa språk har tio ord för snö, andra språk har inget ord för snö.
 

jorma

is now taking requests
Nej nej nej. Consider this: det finns inget engelskt ord för blunda. Men det betyder ju inte att svenskar blundar ovanligt mycket.

Hah. Förklara då tyska militärtransporter i Sverige under andra världskriget! ;)

Det är bara så språk fungerar. Vissa språk har tio ord för snö, andra språk har inget ord för snö.

Du har en poäng antar jag, men med det här exemplet talar du ju emot dig själv. Om ett språk har behov av många ord för snö, så beror det uppenbarligen på att det snöar mycket där språket talas.
 

Drencrom

Member
Nej nej nej. Consider this: det finns inget engelskt ord för blunda. Men det betyder ju inte att svenskar blundar ovanligt mycket. Det är bara så språk fungerar. Vissa språk har tio ord för snö, andra språk har inget ord för snö.

Woah

Undra om det finns någon lista på ord som finns på svenska men inte engelska och tvärtom
 
Woah

Undra om det någon lista på ord som finns på svenska men inte engelska och tvärtom

Inte vad jag vet, men det skulle vara awesome. Jag hade samma reaktion när jag upptäckte det. En klassiker är ju ordet lagom som inte finns på något annat språk. På engelska skulle ordet översättas till uttrycket "just enough" eller något i den stilen.
 

Leezard

Member
Hahah, glöm inte att ge mig kontouppgifterna om du får ner det från Hong Kong storen ;)

Sonys region-lockade PSN stores är så sega. Eller, det är väl inte storen i sig som är lockad, men det krävs alldeles för mycket jobb för att kunna handla där. :/
 
RDR2 > GTAV.



Hans sista kommentar i OP:n är stenkorkad. "Should I continue with it or I am I spot on?" Arroganta jäkel. Nästan som waypoetic.
Ungefär som när en viss person inte fattade vad grejen var med spec ops utan att ens ha spelat fram till brytpunkten i kapitel 6 :p

Har du klarat ut det än?
 
Ungefär som när en viss person inte fattade vad grejen var med spec ops utan att ens ha spelat fram till brytpunkten i kapitel 6 :p

Har du klarat ut det än?

Men... börja inte igen. Alltså läste ni inte ens tråden? Det är inte det det handlar om. Jag spelade en bra bit, skrev mer kommentarer om det i tråden, men jag kunde bara inte spela igenom hela spelet. Det är ett fruktansvärt dåligt spel på så gott som alla fronter. Sett ur gameplay gör spelet ingenting som andra spel inte gjort hundra gånger förut, och sett ur story gör spelet ingenting som filmer inte gjort hundra gånger förut. Speldesignen är urusel. Och även om spelet skulle ha blivit bättre, vilket det för övrigt inte blev, så är det helt ologiskt att man ska spela ett spel i flera timmar innan det blir intressant.

EDIT: Okej, fruktansvärt är fel uttryck, jag slänger ur mig för tunga ord. Snarare medelmåttigt, generiskt, mediokert.
 

Leezard

Member
Men... börja inte igen. Alltså läste ni inte ens tråden? Det är inte det det handlar om. Jag spelade en bra bit, skrev mer kommentarer om det i tråden, men jag kunde bara inte spela igenom hela spelet. Det är ett fruktansvärt dåligt spel på så gott som alla fronter. Sett ur gameplay gör spelet ingenting som andra spel inte gjort hundra gånger förut, och sett ur story gör spelet ingenting som filmer inte gjort hundra gånger förut. Speldesignen är urusel. Och även om spelet skulle ha blivit bättre, vilket det för övrigt inte blev, så är det helt ologiskt att man ska spela ett spel i flera timmar innan det blir intressant.

Standard-comeback mot att folk inte gillar ett spel:

Har man spelat lite: "Det blir bättre senare, du kan inte klaga såhär tidigt."
Har man spelat mycket: "Varför spelar du spelet så mycket om du inte tycker om det?"
 
Men... börja inte igen. Alltså läste ni inte ens tråden? Det är inte det det handlar om. Jag spelade en bra bit, skrev mer kommentarer om det i tråden, men jag kunde bara inte spela igenom hela spelet. Det är ett fruktansvärt dåligt spel på så gott som alla fronter. Sett ur gameplay gör spelet ingenting som andra spel inte gjort hundra gånger förut, och sett ur story gör spelet ingenting som filmer inte gjort hundra gånger förut. Speldesignen är urusel. Och även om spelet skulle ha blivit bättre, vilket det för övrigt inte blev, så är det helt ologiskt att man ska spela ett spel i flera timmar innan det blir intressant.

EDIT: Okej, fruktansvärt är fel uttryck, jag slänger ur mig för tunga ord. Snarare medelmåttigt, generiskt, mediokert.
Skoja, det är helt okej för mig att någon inte gillar ett spel. Och med tanke på att det är ett rätt drygt spel att ta sig igenom finns det ingen anledning att spela klart det bara för att uppleva dom två sista timmarna.

Jag tror att anledningen till att folk är så förtjusta i det är att det är ett av dom första spelen som överhuvudtaget öppnade upp sig för diskussion på en någorlunda djup nivå, vilket ibland får dom att missa att det gjorts bättre i praktiskt taget alla andra medium. Tycker fortfarande att det är en viktig milstolpe däremot.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Bioshock är kung. Så ärre bara!
 
Top Bottom