• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
Självklart inte. Det kommer sälja tonvis på PS3/360 och sedan lika mycket igen på PS4/X1/PC.

Varför tror alla att det kommer till PS4/Xbone? Är det något som verkligen pekar på det? Någon truthfact som Rockstar läckt?

Aja, troligen blirré doubble chipsdip, PS3 -> PC. *spänner ringmuskeln*
 
Om de har utvecklat en PC-version är det tämligen enkelt att släppa en uppgraderad version till PS4/X1. Utvecklingskostnaden är låg och många kommer att dubbeldippa. Finns det något som talar emot att det? De kan självklart inte gå ut med nyheterna nu eftersom det skulle minska försäljningen den här säsongen.
 

Forsete

Member
Om de har utvecklat en PC-version är det tämligen enkelt att släppa en uppgraderad version till PS4/X1. Utvecklingskostnaden är låg och många kommer att dubbeldippa. Finns det något som talar emot att det? De kan självklart inte gå ut med nyheterna nu eftersom det skulle minska försäljningen den här säsongen.

Eftersom alla hela tiden tjatar om det hade jag hoppats på något mer solid.

Men det är väl ganska troligt ändå. :p
 
Jag tror att anledningen till att folk är så förtjusta i det är att det är ett av dom första spelen som överhuvudtaget öppnade upp sig för diskussion på en någorlunda djup nivå, vilket ibland får dom att missa att det gjorts bättre i praktiskt taget alla andra medium. Tycker fortfarande att det är en viktig milstolpe däremot.

Hmm, du menar en diskussion i just det att det är fel att döda? Jag vet inte riktigt... jag tycker en hel del spel har tagit upp det ämnet dne här generation, allt efter det här med moral har blivit en stor fokus i spelvärlden. Och som du säger har det tagits upp mängder av gånger i andra medium. Tusentals om du räknar in böckerna. Säkerligen tiotusentals gånger. Inga nyheter här.
 

waypoetic

Banned
En representant för Sony nämnde att GTA5 på PS4 kommer att bli fantastiskt på Twitter idag. De hävdade senare att det var ett stavfel.

Inte så konstigt. Ser och hör det rätt så ofta, att folk blandar ihop PS3 med PS4. Jag tror inte ett skvatt på att GTA 5 släpps på PS4 - isf om ett par år, likt GTA : SA på PSN för PS3.
 
GTA V kommer säkerligen till PS4. Last Of Us och Beyond, i alla fall det senare av de två, kommer säkert också dit. Det var en redig massa cross-platform spel mellan Xbox och Xbox 360, och vi ser det även nu. Watch Dogs och Assassins Creed IV, till exempel, släpps på på gamla och nya konsoler. Kan tänka mig att GTA V portas.

Eller så kanske Rockstar byter fokus helt till RDR2 och vad mer de har i planerna; Max Payne 4 och La Noir 2. Men jag tror att en port av GTA V är möjlig. Med lite extra DLC inkluderat för att få folk att dippa.
 
Hmm, du menar en diskussion i just det att det är fel att döda? Jag vet inte riktigt... jag tycker en hel del spel har tagit upp det ämnet dne här generation, allt efter det här med moral har blivit en stor fokus i spelvärlden. Och som du säger har det tagits upp mängder av gånger i andra medium. Tusentals om du räknar in böckerna. Säkerligen tiotusentals gånger. Inga nyheter här.
Inte nödvändigtvis en diskussion om huruvida det är fel att döda. I majoriteten av alla spel blir du skriven på näsan av storyn och det lämnas inte speciellt stort utrymme för olika uppfattningar. Spec ops är ett av dom första spelen där det faktiskt går att diskutera storyn och dess teman på en djupare nivå. Det är inte på långa vägar perfekt genomfört men att det överhuvudtaget går är ett stort steg och det är det som gör spelet viktigt.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Han må överdriva men B:I var rätt mediokert måste jag säga.

Håller med där. En starkt förlegad shootermekanik mixat med fantastisk art design. Det vart ett på tok för stort gap emellan dom två aspekterna för min del. Jag kände bara att jag ville springa runt och utforska vad som fanns, skjutandet kändes som en bestraffning.

Dom skulle gjort ett "FPS" äventyrsspel istället.
om ett missförstott monster som älskar att "dammsuga" upp gammalt godis och skräp från lådor och sopptunnor
 
Inte nödvändigtvis en diskussion om huruvida det är fel att döda. I majoriteten av alla spel blir du skriven på näsan av storyn och det lämnas inte speciellt stort utrymme för olika uppfattningar. Spec ops är ett av dom första spelen där det faktiskt går att diskutera storyn och dess teman på en djupare nivå. Det är inte på långa vägar perfekt genomfört men att det överhuvudtaget går är ett stort steg och det är det som gör spelet viktigt.

Alan Wake, Bioshock, Walking Dead, The Witcher 2 -- listan på spel som öppnar upp djupare diskussioner och uppfattningar är ganska lång. Alla de spel jag just nämnde är inte bara avsevärt bättre än Spec Ops, utan går även ett längre steg vad gäller story, speldesign och utveckling. De är alla viktigare milstoplar än Spec Ops. Framförallt de senare tre har haft enorm påverkan på spelvärlden på flera sätt.
 

Forsete

Member
Vad fan är det då?

Är det inte bilspelet man kan ha ratt till?

Grandyo Theftu Autu Five!
gta-5-77-980x534.png


Granyo Torismo-san Sixu
gran-turismo-5-prologue111.jpg
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
KAOz driver med er för fan! Han drev med mig hela resa till Stockholm, fram OCH tillbaka! :(
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Fredag?! Betyder massor med sc!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Fredag!!!!!


Freeeeedag!!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Igår på en fest drog jag en sån där:

"Tysta allihopa, vill ni tjäna 1000:- genom att svara på en fråga? Översätt ordet "blunda" på engelska, med ett ord."

Damn vad folk blev galna, vissa sa till och med "jag har ju det på tungan!!

Mwuahahaha.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Förresten, hur kommer det sig att Corky bara försvann när han tillslut fixade Internet? Borde han inte ha kommit hit oftare?!
 
Igår på en fest drog jag en sån där:

"Tysta allihopa, vill ni tjäna 1000:- genom att svara på en fråga? Översätt ordet "blunda" på engelska, med ett ord."

Damn vad folk blev galna, vissa sa till och med "jag har ju det på tungan!!

Mwuahahaha.

Hallå där! Hoppas du sa till dom att good ol' LonelyGreyWolf sa det först. Då säger dem "vemrå aldri' 'ört talaz om 'onom", varpå du svarar "tänk dig världens smartaste och vackraste människa -- en ledare på vår planet, en utomordentlig och utvecklad varelse, en mästerfilosof och en härskare. Det, mina fulla damer och herrar, är LonelyGreyWolf." Eller nått sånt.

Also, varför vet inte nio av tio människor hur man sätter citattecken innanför citattecken?
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Also, varför vet inte nio av tio människor hur man sätter citattecken innanför citattecken?
Vad menarru?

Also, varför vet typ ingen att det är "?!" och inte "!?" ?!?!?!?!?!?!
 
Vad menarru?

Also, varför vet typ ingen att det är "?!" och inte "!?" ?!?!?!?!?!?!

Man kan inte skriva: "Jag sa: "Hej", varpå han blev sur." Man skriver: "Jag sa: 'Hej', varpå han blev sur." Men du är inte verkligen inte ensam. Glider runt i gaming forumet och till och med många journalister gör ju fel.

Educationalfridayswegaf.

Angående det sista du sa, vet du vad interrobang är?
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Man kan inte skriva: "Jag sa: "Hej", varpå han blev sur." Man skriver: "Jag sa: 'Hej', varpå han blev sur." Men du är inte verkligen inte ensam. Glider runt i gaming forumet och till och med många journalister gör ju fel.
Jahaaaaaa, men det visste ja juuuuuu! Gjorde "rätt" i skolan hela tiden... men orka tänka på sånt nu för tiden :D
Angående det sista du sa, vet du vad interrobang är?
Nope! Googlade snabbt, verkar vara ett ! och ett ? ihop... what's up with that?
 
Angående Obama,

Säkerhetspådraget verkar ju vara helt hysteriskt inför hans besök nästa vecka. Det är i för sig förståeligt, men jag är redan trött på allt tjafs. Glad att jag kommer vara utomlands.

Men det är lite coolt att han hälsar på mitt universitet :)
 
Top Bottom