• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Kan förse er alla med de bästa vapnen och det bästa knarket den här sidan om Kanarieöarna.

Köp aktier i corkys & crassclippers hederliga varor inc. så fort som möjligt.
 

Paganmoon

Member
Har ett gäng spel jag tänkt byta in, jag är en horder så inget jag gjort innan, vart är det bäst tro? Gamestop eller Game? Tänkte man kanske skulle få tillbaka nog för att täcka NFS: Rivals till PS4:an.

Följande spel är det förresten:
LA Noire
GTA IV
GTA V
Red Dead Redemption
Batman: Arkham Asylum
Heavy Rain
Star Wars: The Force Unleashed (1 och 2)
God of War Collection
Samt Fifa 13
 

strafer

member
När jag försöker öppna en av mina hårddiskar kommer det upp ett felmeddelande där det står Begäran kunde inte slutföras. Kunde inte hitta i/o enhet eller nått liknande.

Vafan händer. :/

Har massa grejer där.
 

Paganmoon

Member
När jag försöker öppna en av mina hårddiskar kommer det upp ett felmeddelande där det står Begäran kunde inte slutföras. Kunde inte hitta i/o enhet eller nått liknande.

Vafan händer. :/

Har massa grejer där.

Inte längre :(

prova högerklicka, properties, välj Tools fliken och kör en diskcheck?
 

Paganmoon

Member
beroende på fel, så finns det lite småfixar.

Prova bara att ha datorn nerstängd ett tag och starta upp igen, kan ju komma igång om den får "vila" lite (kan ju vara överhettad).

Om det är mekaniskt fel, plasta in disken och stoppa i frysen, ta ut efter ett tag och koppla, kopiera över allt du vill ha kvar. (den drar ju ihop sig när den blir kall), ingen hundraprocenting lösning, och inget jag själv gjort måste sägas.
 

waypoetic

Banned
Du kommer få en sådär 30 spänn för de där spelen. Don't do it. Sälj dom istället på nått svenskt spelforum eller liknande.
 
Tentaplugg. Orkar inte mer. I'm out. Kommer gå åt helvete.

Har ett gäng spel jag tänkt byta in, jag är en horder så inget jag gjort innan, vart är det bäst tro? Gamestop eller Game? Tänkte man kanske skulle få tillbaka nog för att täcka NFS: Rivals till PS4:an.

Följande spel är det förresten:
LA Noire
GTA IV
GTA V
Red Dead Redemption
Batman: Arkham Asylum
Heavy Rain
Star Wars: The Force Unleashed (1 och 2)
God of War Collection
Samt Fifa 13

Meh, du får inte mycket pengar. GTA V lär du ju få en liten slant för i alla fall. Säljer du allt borde du nog kanske komma upp till ett spel till PS4. Jag har aldrig sålt spel själv: jag sparar alla mina spel, men jag vet bestämt att pengarna man får vid inbyte vanligen är väldigt lite. Brukar inte de där butikerna ha några deals som typ: "byt in X antal spel så får du det här nya spelet för 1 kr" eller liknande? De har det i både UK och USA i alla fall.
 

Paganmoon

Member
Tentaplugg. Orkar inte mer. I'm out. Kommer gå åt helvete.



Meh, du får inte mycket pengar. GTA V lär du ju få en liten slant för i alla fall. Säljer du allt borde du nog kanske komma upp till ett spel till PS4. Jag har aldrig sålt spel själv: jag sparar alla mina spel, men jag vet bestämt att pengarna man får vid inbyte vanligen är väldigt lite. Brukar inte de där butikerna ha några deals som typ: "byt in X antal spel så får du det här nya spelet för 1 kr" eller liknande? De har det i både UK och USA i alla fall.

Hmm, som du märker sparar jag också på allt, har fortfarande en hel drös med spel kvar, men dessa var dom jag kände jag inte skulle sakna i hyllan :) Får se vad jag gör, tack för tipset.

YES! Den funkar igen.

Thank you based god.

Ska aldrig säga ett taskigt ord igen.

Se nu till att kopiera ut filerna från den disken, den lär inte leva länge till.
 
Mariekex är ganska nice faktiskt. Och vansinnigt billiga. Seriöst. Man kan få ett halvt kilo för typ en tia. Studentbudgeten är räddad.

Men nu måste jag krasha. Tenta imorrn. Tokigt.
 
Hmm, som du märker sparar jag också på allt, har fortfarande en hel drös med spel kvar, men dessa var dom jag kände jag inte skulle sakna i hyllan :) Får se vad jag gör, tack för tipset.

Mjo, jag förstår vad du menar. Men alltså, många av de där spelen är ju redan väldigt billiga även i nyskick. Du kan ju testa att lägga upp alla spel i en annons på blocket/tradera (lägg inte upp dem individuellt; det är inte värt det (möjligen GTA V)). GAME och Gamestop är ju två "enkla" och säkra sätt att sälja dem. Du kan ju alltid gå dit med alla spelen och fråga vad de är villiga att ge: kolla på flera butiker och så.

Se nu till att kopiera ut filerna från den disken, den lär inte leva länge till.

Oh ja. Själv tar jag backup på mina filer typ varannan eller var tredje vecka. Har en extern hårddisk på 750 GB. Kostade 350 kr vill jag minnas. Externa hårddiskar har blivit riktigt billiga på senare tid. Väl värd investering. Också nice att skaffa en dropbox för dokument som man jobbar med just nu. Det är gratis!

Alright nu går jag och dör. Ses.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Ska man ha mariekex ska man köpa den dyra varianten! Blir ju inte mariekex om man köper den där wannabe-mariekex från Allibaba!
 

Paganmoon

Member
Mjo, jag förstår vad du menar. Men alltså, många av de där spelen är ju redan väldigt billiga även i nyskick. Du kan ju testa att lägga upp alla spel i en annons på blocket/tradera (lägg inte upp dem individuellt; det är inte värt det (möjligen GTA V)). GAME och Gamestop är ju två "enkla" och säkra sätt att sälja dem. Du kan ju alltid gå dit med alla spelen och fråga vad de är villiga att ge: kolla på flera butiker och så.


Enkelheten är just det som är grejen, absolut hatar att sälja grejer, får mardrömmar om sånt. Lägga upp spelen på blocket, få mail från folk som vill pruta, och sen inte vill ha det och det spelet. gaaaaah, interagera med människor? usch!
För att inte tala om att jag aldrig vet vad jag ska sätta för pris på nått jag vill sälja, och vill ju inte lura personen man säljer till, så man drar till med nått riktigt lågt. (Sålde t.ex. min xbox360 elite, med 2 handkontroller, laddningskitt, headset, 3 spel och ett par månaders Xbox Live för 1500 till kollegan för ett par tre år sen)

Game/Gamestop bara gå in lämna grejerna gå därifrån med pengar/tradeinkort/whatever.

Har med mig spelen till jobbet iallafall, får se vad jag gör :)
 

jorma

is now taking requests
Spelade lite bf4 innan jag gick till jobbet i morse.
1-10 i kdr --> ragequit
börjar nog bli för gammal för shooters, shiiiiiiiiat vad jag är dålig
 
Ska man ha mariekex ska man köpa den dyra varianten! Blir ju inte mariekex om man köper den där wannabe-mariekex från Allibaba!

Eldorado från Willy:s.

Spelade lite bf4 innan jag gick till jobbet i morse.
1-10 i kdr --> ragequit
börjar nog bli för gammal för shooters, shiiiiiiiiat vad jag är dålig

Battlefield handlar inte om kdr. Blir så deprimerad när folk inte förstår vad Battlefield går ut på :( Jag kan lätt komma etta på en match i BF3 med 0 kills.
 

jorma

is now taking requests
Vad bf än handlar om så handlar det iaf inte om att bara dööööööööööööööö hela tiden.
 
Vad bf än handlar om så handlar det iaf inte om att bara dööööööööööööööö hela tiden.

Alltså, i Battlefield kan man inte springa runt som en idiot. Man måste ta cover, man måste observera sin omgivning, se vart ens lagkamrater är, se vart folk dör och så vidare. Att hålla sig levande är inte så svårt. Man måste bara komma ihåg att man inte spelar Call of Duty.
 

Keasar

Member
Battlefield handlar inte om kdr. Blir så deprimerad när folk inte förstår vad Battlefield går ut på :( Jag kan lätt komma etta på en match i BF3 med 0 kills.

Flyger runt som transport helikopter, låter gunners göra allt arbete, kommer ändå etta på servern med kanske 4-5 kills. Så underbart att teamplay är nu mer belönande.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Varje gång du bytt avatar de senaste tio åren har det varit den där LOST-tjejen ju. Det är som att du gjort en plastikoperation. Typ. Nä nu ska jag ta ett mariekex.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Sådär! Nu har jag bytt tillbaka, nöjda :D?

Erkänn, ni märkte inte att det var Yoshi!

BYT TILLBAKA, NU!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Skall ha kvar denna tills strafer ändrar tillbaka! JAG ÄR ERAN FRÄLSARE
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Har ett gäng spel jag tänkt byta in, jag är en horder så inget jag gjort innan, vart är det bäst tro? Gamestop eller Game? Tänkte man kanske skulle få tillbaka nog för att täcka NFS: Rivals till PS4:an.

Följande spel är det förresten:
LA Noire
GTA IV
GTA V
Red Dead Redemption
Batman: Arkham Asylum
Heavy Rain
Star Wars: The Force Unleashed (1 och 2)
God of War Collection
Samt Fifa 13
Byt in till kredit istället för cash så får du mer. Använd sen krediten för att skaffa NFS etc.



BF4 >>>>>>>>>>>>> * så de så!

/bias
 

Forsete

Member
Carl-Ingemar Perstad motherfuckers.

wmc8z5n.gif
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Måste säga, du lurade mig iallafall...

Ok nu är till och med JAG förvirrad! Och värst av allt är att strafer inte ens sett vad som har hänt! GamingGAF har frågat mig wtf is up with my avatar liksom... SKYNDA STRAFER, DET HÄR BÖRJAR ATT BLI PLÅGSAMT!!
 

waypoetic

Banned
Såg Giantbomb's QL av BF4 nyss och jag gav ifrån mig ett högt kort skratt när jag multiplayern; DET SER LIKADANT UT! Allt ser likadant ut! Battlefield 3.5 indeed.
 
Top Bottom