• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

jorma

is now taking requests
WHAT THE FUCK IS THAT NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOISE

fucking war alarm

True story: back in teh day, när jag var en liten knodd på 20 höstar, så hängde vi med några amerikanska gäster som höll på att skita knäck när krigslarmet gick. De frågade vad larmet var, och jag sa att det var "It's the polar bear alarm, we better be a bit careful now", vilket fick dem att skita ännu mer knäck.
Sen kom de på att jag drev med dem, eftersom "alla andra" sabbade allt genom att flina för mycket. De hade aldrig klurat ut det annars, trots att vi var mitt i stan. Weird shit.
 
Suits are cool, exhibit A:
barney-stinson.jpg
 
Alright, tenta klockan 8 imorgon bitti. Make or break. Oavsett vad räknar jag med att det blir en del vodka imorgon kväll. Antingen i sorg eller lycka.
 

waypoetic

Banned
Dom missade att trycka på larmknappen bara. Kanske var det bara här i Göteborgsområdet. Tydligen pga "för många" SOS-samtal som tog prioritet.
 

Paganmoon

Member
Dom missade att trycka på larmknappen bara. Kanske var det bara här i Göteborgsområdet. Tydligen pga "för många" SOS-samtal som tog prioritet.

Det kan inte stämma, SOS-samatal (112 osv) hanteras av SOS Alarm, VMAlarmet hanteras av Räddningstjänsten StorGöteborg (RSG), tror dom helt enkelt glömde av.
 

berg ark

Member
Snart klar med tenta på 10k tecken (ja det är en A-kurs). Hur vanligt är det med hemtentor egentligen? Det här är min tredje den här terminen..
 
Alright, tentakrök nu. Kommer bli en tuff morgonföreläsning imorrn. Fattar inte varför nästa kurs börjar dagen efter en tenta. Jaja.

Snart klar med tenta på 10k tecken (ja det är en A-kurs). Hur vanligt är det med hemtentor egentligen? Det här är min tredje den här terminen..

Hahaha.
 
Antalet tecken har inget med nånting att göra egentligen. Om man får en anvisning på antal tecken (där 10 000 förresten inte är så mycket; ej att förväxla med ord), så är det bara för att lärarna inte vill att man ska skriva bara en sida. Antalet tentor betyder ingenting. Det beror helt på hur kursen är uppbyggd: hur många uppgifter man har. Vanligtvis har en kurs bara en tenta, men då har man vanligen uppgifter (läxor, laborationer etc) och eventuellt uppsatser att skriva utöver. Eftersom du har hemtenta kan jag tänka mig att du pluggar på distans eller över nätet? Beror alltså helt på hur kursen är uppbyggd.

Kom ihåg att det alltid är kvalité över kvantitet. Att ordbajsa kan vilken student som helst.
 

ksan

Member
Antalet tecken har inget med nånting att göra egentligen. Om man får en anvisning på antal tecken (där 10 000 förresten inte är så mycket; ej att förväxla med ord), så är det bara för att lärarna inte vill att man ska skriva bara en sida. Antalet tentor betyder ingenting. Det beror helt på hur kursen är uppbyggd: hur många uppgifter man har. Vanligtvis har en kurs bara en tenta, men då har man vanligen uppgifter (läxor, laborationer etc) och eventuellt uppsatser att skriva utöver. Eftersom du har hemtenta kan jag tänka mig att du pluggar på distans eller över nätet? Beror alltså helt på hur kursen är uppbyggd.

Kom ihåg att det alltid är kvalité över kvantitet. Att ordbajsa kan vilken student som helst.

Det är väl snarare så att man satt gränsen för att de vill att man inte ska skriva alltför mycket :p
 

berg ark

Member
Satan. 10k tecken? På en A-kurs? Vad läser du och vart om man får fråga?
Litteraturvetenskap på SU.

Eftersom du har hemtenta kan jag tänka mig att du pluggar på distans eller över nätet? Beror alltså helt på hur kursen är uppbyggd.

Nej, inte distans. Det är hemtentan som gäller, men också om man är delaktig på lektionen (tror dock större tyngd ligger på tentan). Problemet är att inte skriva för långt.
 
Hemtenta är att fördra framför salstenta i min mening.

Bottom 5 gaf moments på senare tid:


1. Grassclipper åker till Serbien i 10 dagar, antalet posts per dag från den samme faller drastiskt. Gaf sörjer.

2. Ingen har hitintills erbjudit sig att köpa PS4a till Grassclipper.

3. Danskarna får bättre PISA-betyg än Sverige, Swe-gaf sörjer. Evilore uttrycker dock sitt stöd för svenskarna och säger samtidigt i ett pressmeddelande att det inte kan stämma då Grassclipper är den smartaste personen han ännu inte mött.

4. Paul Walker dör ironiskt nog i en bilolycka. Alla skämt om Fast & Furious franchisen blir outlawed.

5. Dennis fortsätter att var obannad trots sina konstanta taskiga kommentarer om det överlägsna svenska folket. Dessutom är pringlesen som som Grassclipper köpte trasiga.

Top 5 moments.


1. Grassclipper återvänder oskadd ifrån Serbien och börjar posta mer frekvent igen. Swe-gaf jublar.

2. Grassclipper klarar sin juridiktenta som han struntat i att plugga till för att han besökte Serbien.

3. PS4an släpps. Jesus återvänder och blir sedd i en kö på releasedagen. Till Aftonbladet säger han "8 gb GDRR5 minne, frälsningen kan vänta. Jag ska spela Killzone!"

4. Swe-gaf fortsätter var o-modererat. Men det gör inget för vi är ganska lagom.

5. Sverige blir kallat Godlike.
 

Forsete

Member
Haha, grass. :D

Grüm lista.

Brogaf, när kan vi förvänta oss en uppdatering på PSN? När sker det numera? Förr var det väl alltid på torsdagar?
 

waypoetic

Banned
Jag vågade fan inte skriva att det var rätt så ironiskt att han dog så som han dog här, så det fick bli twitter istället. Hade väl blivit bannad eller nått om jag hade skrivit det på engelska i den tråden.
 
Top Bottom