• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Bri

Member
Nej, se det snöar, nej, se det snöar! Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter som vi önskat, hurra!
 

waypoetic

Banned
Rätt tröttsamt med dessa "stormar". Här i Göteborg så blåser det ganska kraftigt in i mellan, så när man öppnar en nyhets-app och läser om stormen Sven så höjer jag på ögonbrynen för att sedan rynka på pannan - "vadå STORM?!".

Och nån snö är det inte snack om. Inte ens nå regn. Alla bebyggelser som inte ligger i närheten av havet, ja, det här är kanske nån slags jävla storm för er. Go' jul
 

Paganmoon

Member
Rätt tröttsamt med dessa "stormar". Här i Göteborg så blåser det ganska kraftigt in i mellan, så när man öppnar en nyhets-app och läser om stormen Sven så höjer jag på ögonbrynen för att sedan rynka på pannan - "vadå STORM?!".

Och nån snö är det inte snack om. Inte ens nå regn. Alla bebyggelser som inte ligger i närheten av havet, ja, det här är kanske nån slags jävla storm för er. Go' jul

hear hear!

Folk som kallar detta storm har aldrig bott i en kuststad. Stormar och regn... fan det här är den mildaste hösten vi haft på åratal ju.
 

MacNille

Banned
Aja, det är ju nära i alla fall. Många pendlar ju från Stockholm till Uppsala Universitet. Men UU har ju över 2000 kurser! Vad sökte du efter? Något specifikt?



Hur kan man ha för många ledigheter?

Sökte utbildningar som har med Historia att göra. Nu när jag kollar igenom mina ansökan, ser jag att jag har sökt till Uppsala inom lärarutbildning (Historia lärare såklart).
 

Forsete

Member
Yes, det är torsdag idag och jag valde att ta mig ett par glas till efter middan'. Rätt gött då jag har haft en lång jävla dag och är rätt uttråkad.

Inte bra.. inte bra!

Soc, barnavårdsnämnden, socialdemokraterna, VPK.. pappa staten is looking out for your best.

Du gör helt rätt. Är också uttråkad, har inte energi till PS4 så jag knäckte öppen en Julbryggd.. Snuskigt va?

Varför ser det alltid så spännande ut på foto?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/klass-3-varning-for-skane-hart-vader-aven-pa-andra-hall/

Det mest spännande jag såg idag var när en keps flög av huvudet på en arbetskamrat när vi lämnade jobbet. :/
 

waypoetic

Banned
Nu snöar det i Göteborg.

Vad i helvete är det som händer, det var ju plusgrader för några timmar sen!

Det är Forsete's fel.

#ineveraskedforthis
 

Paganmoon

Member
Snöar en del, och strömmen gick i ett par sekunder, helt mörkt i kvarteret, så nu dog min internetuppkoppling. Borde kanske inte vart så nonchalant angående vädret innan hehe.
 
Mitt spel är nästan klart :D Suttit och kodat nästan hela dagen. Jag har gjort lite spel och sånt i enkla program som typ GameMaker, RPGMaker, Game Lab och så, men detta är första gången jag kodar ett helt spel för hand. Var väldigt klurigt och mycket mer kod än planerat, men det blev nice. Ska bara lägga till mer content :) Nu är jag ju taggad på att lära mig mer C#, men kursen slutade igår i och med tentan. Databaser nu. Ingen lust :/
 

Drencrom

Member
Mitt spel är nästan klart :D Suttit och kodat nästan hela dagen. Jag har gjort lite spel och sånt i enkla program som typ GameMaker, RPGMaker, Game Lab och så, men detta är första gången jag kodar ett helt spel för hand. Var väldigt klurigt och mycket mer kod än planerat, men det blev nice. Ska bara lägga till mer content :) Nu är jag ju taggad på att lära mig mer C#, men kursen slutade igår i och med tentan. Databaser nu. Ingen lust :/

Gör SweGAF till NPC:er vettja
 
Mitt spel är nästan klart :D Suttit och kodat nästan hela dagen. Jag har gjort lite spel och sånt i enkla program som typ GameMaker, RPGMaker, Game Lab och så, men detta är första gången jag kodar ett helt spel för hand. Var väldigt klurigt och mycket mer kod än planerat, men det blev nice. Ska bara lägga till mer content :) Nu är jag ju taggad på att lära mig mer C#, men kursen slutade igår i och med tentan. Databaser nu. Ingen lust :/

1080p? Hur är anti-aliasing? Hur är IQ:n?

Men riktigt nice ju. Jag har typ gjort en map på Heroes of Might and Magic 3 en gång. Det är ungefär dit mina skills räcker.
 

waypoetic

Banned
Ni vet när man förbannar sig över den första snön men dagen efter så säger man till sig själv, när man står och tittar ut genom fönstret "hm, det här är lite mysigt ändå"?
 
Top Bottom