• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Paganmoon

Member
Inte här borta hos mig i södra :)

Det är en illusion, från avstånd ser det ut som vit, fin snö, helt underbart, men tar du en närmare titt, går lite på gatorna, märker du att det hade funkat bättre o sätta på sig skridskorna än vanliga vinterdojjorna... iallafall runt centrala stan.

Hursom, bättre än slask, hoppas vintern börjat på riktigt nu och vi får minusgrader hela vägen till vår, fuck slask, fuck slask in it's stupid face....
 

waypoetic

Banned
Ja där folk går, cyklar och kör bil så är det slushy de luxe. Funderar på att ta min racercykel och göra dumma ogenomtänkta saker ner för gatan sen...
 

De där uppgifterna som du hjälpte mig med innan känns ganska triviala nu. OOP1 på Uppsala Universitet var galet intensiv. Pluggade typ 8 - 10 timmar om dagen. Men man lärde sig mycket :) Känns så konstigt att se tillbaka på det som för bara ett par veckor sen kändes omöjligt att lösa.

Gör SweGAF till NPC:er vettja

Haha, jag skulle kunna ha era avatarer också. Jag vet precis vem som skulle ha mest hp, mana respektive strength :)

1080p? Hur är anti-aliasing? Hur är IQ:n?

Kolla vad det snöar ute! O.O

Blåser ganska mycket nu. Får se hur det ser ut på vägarna. Stay safe vikingGaf.

Dude, vi borde byta namn till Viking-GAF. Eller i alla fall "Swe-GAF aka Viking-GAF". Då skulle vi stiga i näringskedjan på GAF.

krypa upp i soffan med en kopp choklad och en mysa med flickvännen...

OH WAIT

Dude.
 

Paganmoon

Member
De där uppgifterna som du hjälpte mig med innan känns ganska triviala nu. OOP1 på Uppsala Universitet var galet intensiv. Pluggade typ 8 - 10 timmar om dagen. Men man lärde sig mycket :) Känns så konstigt att se tillbaka på det som för bara ett par veckor sen kändes omöjligt att lösa.

Fan vad nice:) Riktigt kul att det gått så bra, nu kan du också vara extra nonchalant och besserwissrig som gubben som sa följande till dig för nästan precis en månad sen :p

Låter inte vidare svårt eller? Lite för lätt tillome då man skriver dagens datum direkt i inputen, istället för att räkna ut det själv. lame...

Hoppas jag inte ljög för mycket för dig med min "hjälp" :)

Ser fram emot att ta en titt på ditt spel, när kommer den som indie till PS4:an? :D
 
Haha, fast jag har bara programmerat i typ en månad så jag är ju inte pro än direkt, men kan ju alla grunder i alla fall :)

Tror inte mitt spel någonsin kommer att publiceras utanför min PC, men man vet aldrig. C# är .NET förresten och jag har inte ens någon aning om man kan använda detta språk utanför Windows :p Hmm, undar vilket språk de flesta utvecklare använder när de jobbar med konsolspel (eller spel överlag).
 
Ni vet när man förbannar sig över den första snön men dagen efter så säger man till sig själv, när man står och tittar ut genom fönstret "hm, det här är lite mysigt ändå"?

Visst det händer, men samtidigt vet jag i bakhuvudet hur mycket snö egentligen suger så kan aldrig fullt ut uppskatta att det "är så fint".
 

KAOz

Short bus special
Fuck Julfester som firman står för.

Tror jag sket ut min lever imorse. Så mycket svinande....
 

strafer

member
Min flickvän kommer idag. Inte sett varandra på över en månad. Fett nice.

0340_f9q7.gif
 
R

Rösti

Unconfirmed Member
Jag mådde illa efter VGX! Fyfan vad dåligt.
Jag såg till segmentet med Titanfall började. Riktigt undermålig underhållning. Joel McHales insats var på bottennivå. VGA 2012 var inte särskilt intressant men oerhört mycket bättre än årets travesti. Formatet med stor publik på plats bör Spike/GT satsa på nästa år tycker jag. Fungerar mycket bättre. Och fokus på spelen, och inte på värdarna, bör vara prioritet ett.
 

waypoetic

Banned
Tänk er en svensk spelgala...

Programledare hade säkert varit Pontus Gårdinger! Eller nej, det hade varit nån "hipp" jävel som, uh, ja Pontus Gårdinger. Sen hade DICE, Mojang och Overkill vunnit varenda pris de var nominerade för; Battlefield 4 blir GOTY och bästa story går till Minecraft. Mest innovativa spel hade det varit Jonas Mäki som presenterat och precis när han ska avslöja vinnaren så gör han en fuling och utser Ryse till vinnaren.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Tänk er en svensk spelgala...

Programledare hade säkert varit Pontus Gårdinger! Eller nej, det hade varit nån "hipp" jävel som, uh, ja Pontus Gårdinger. Sen hade DICE, Mojang och Overkill vunnit varenda pris de var nominerade för; Battlefield 4 blir GOTY och bästa story går till Minecraft. Mest innovativa spel hade det varit Jonas Mäki som presenterat och precis när han ska avslöja vinnaren så gör han en fuling och utser Ryse till vinnaren.
Peter Jöback som komisk insats.
 

fanboi

Banned
Tänk er en svensk spelgala...

Programledare hade säkert varit Pontus Gårdinger! Eller nej, det hade varit nån "hipp" jävel som, uh, ja Pontus Gårdinger. Sen hade DICE, Mojang och Overkill vunnit varenda pris de var nominerade för; Battlefield 4 blir GOTY och bästa story går till Minecraft. Mest innovativa spel hade det varit Jonas Mäki som presenterat och precis när han ska avslöja vinnaren så gör han en fuling och utser Ryse till vinnaren.

Gry Forsell som programledare iförd Peach outfit.

Mmmmmmmmmm...
 
Top Bottom