• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

MacNille

Banned
Om ni kollar på gårdagens avsnitt av partaj, kan ni se mig som en av stjärngossarna.
Den långa killen med skägget alltså.
 
What?

Tja, han kan ju behöva pengar IF YOU KNOW WHAT I'M SAYIN nehaha.

Fast hans kritik var mest riktad mot PC-gamers. Han kanske är mer lenient mot LBP.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Sajber, ah nice. Med gästspel av Henrik Rudin (RIP) som recensent.
Det var tider det.
Minns att jag banade deras avsnitt från E3 när Tiberian Sun skulle visas. :D



Vafalls.. han gjorde ju rösten till LBP? :/ HYCKLERSKA!

Har Sajbers avsnitt på VHS där Ocarina of Time utvisades för fösta gången fortfarande.. :D
 

waypoetic

Banned
Har en vän som helt missat att Nelson Mandela har dött. Hans ursäkt är att han inte använder facebook.

Hur ska jag disciplinera honom?
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Vart i örebro-helvetet hittar man ett cafe med eluttag för att sitta och chilla med sin laptop? Förutom Waynes Cafe alltså.

Jävla skitstad.
 

waypoetic

Banned
I vissa delar i Sverige så säger man däremot "vart" istället för "var", som norrland till exempel. För någon som delvis växt upp i södra norrland så är en del norrländska "uttryck" inpräntade i mitt vokabulär. Jag säger "vart" rätt så ofta och även "nå" (något), osv.

Haha... Får mig att tänka på alla jävla idiotiska diskussioner folk kan ha med att envisas att man säger "lackriss" och inte "la-kriss" osv. Eller när en göteborgare säger att det heter "bäsche" och inte "béesch". Dialekt motherfuckers, vi uttalar det olika här å där i landet.

Vill man få fyllekajor att börja slåss så kan man presentera dom med dessa ord; lakrits, beige och kex. Sen är det bara att vänta in blodbadet! #goodtimes
 
Vart är en sammandragning av "var åt" vilket innebär att man bör använda det vid särskilda tillfällen. Bäsche och chex är bara skåningar som inte kan uttala ord korrekt.
 

KAOz

Short bus special
Vill man få fyllekajor att börja slåss så kan man presentera dom med dessa ord; lakrits, beige och kex. Sen är det bara att vänta in blodbadet! #goodtimes

Personligen uttalar jag beige och lakrits på det enda sätt som är rätt.

Som det stavas. Helt och hållet.
 

Keasar

Member
Och här längtar man till att få åka norrut och hälsa på släktingarna där det förhoppningsvis finns snö. :p

Känns som man är en av 5 svenskar som faktiskt gillar snön.
 
Top Bottom