• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

waypoetic

Banned
6 plus och ingen snö. Det blåser knappt och det regnar inte heller. Idag är en bra dag att bo i fiskstaden med människor som låter fulla när dom pratar!
 

KAOz

Short bus special
Grabbar och tjejer på SWE-GAF, jag behöver er hjälp.

Jag flyttar den 1a Mars. Fucking sweet lägenhet med mycket öppna ytor och liknande. Väldigt öppna. Asfräsch.
I samma veva kommer jag slänga ut de flesta av mina gamla möbler. Och jag jagar just nu en tre-sitsig divan soffa. Gärna svart. Till ett skapligt pris.
Länkar? Idéer? Har sökt runt, men känns lite so-so.

Om ni har idéer, tipsa mig. Mitt ställe kommer typ se ut som Tabris i Gaming Set-Up-tråden rent stilmässigt.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Grabbar och tjejer på SWE-GAF, jag behöver er hjälp.

Jag flyttar den 1a Mars. Fucking sweet lägenhet med mycket öppna ytor och liknande. Väldigt öppna. Asfräsch.
I samma veva kommer jag slänga ut de flesta av mina gamla möbler. Och jag jagar just nu en tre-sitsig divan soffa. Gärna svart. Till ett skapligt pris.
Länkar? Idéer? Har sökt runt, men känns lite so-so.

Om ni har idéer, tipsa mig. Mitt ställe kommer typ se ut som Tabris i Gaming Set-Up-tråden rent stilmässigt.

Kollat Mio? Har tresittssoffa med divan därifrån som är riktigt bra. Billig också.
 

KAOz

Short bus special
Kollat Mio? Har tresittssoffa med divan därifrån som är riktigt bra. Billig också.

Alltid Mio. Mio är bra. Men utbudet såg ganska sådär ut just nu. Var även inne där på vägen från jobbet, och fanns inget riktigt i min smak just här.
Värsta fall får det bli beställningsvara.
 
Denna buktik har playstation 4 i lager om någon är intresserad. Det är dock amerikanska konsoler.

kostar: 4.599,00 kr

http://www.swedenmobile.se/index.php?route=product/product&product_id=733


Sony Playstation 4 regionfri (inget medföljande spel), Ingen medföljande konverter.

Denna konsol är amerikansk (US 110V), vilket behöver en 110-230V konverter.
En rekommenderad och testad konverter finns att köpa på Kjell & Co. 110-230V med en effekt på 300W.
http://www.kjell.com/sortiment/el/s...e/230-v-till-110-v/230v-110v-konverter-p44098

Spelkonsolen fungerar normalt i Sverige. Den är regionfri.
 

kch

Member
Grabbar och tjejer på SWE-GAF, jag behöver er hjälp.

Jag flyttar den 1a Mars. Fucking sweet lägenhet med mycket öppna ytor och liknande. Väldigt öppna. Asfräsch.
I samma veva kommer jag slänga ut de flesta av mina gamla möbler. Och jag jagar just nu en tre-sitsig divan soffa. Gärna svart. Till ett skapligt pris.
Länkar? Idéer? Har sökt runt, men känns lite so-so.


Vi köpte denna för ca 1 år sedan:
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/spr/79005882/

Finns i flera olika färger. Avtagbar klädsel som går att tvätta är alltid bra. Riktigt skön, rymlig och relativt billig beroende på vilken klädsel du vill ha. Svart är dyrare, vi tog grå/svart vilket gick på 6300:- då har jag för mig.
 
Grabbar och tjejer på SWE-GAF, jag behöver er hjälp.

Jag flyttar den 1a Mars. Fucking sweet lägenhet med mycket öppna ytor och liknande. Väldigt öppna. Asfräsch.
I samma veva kommer jag slänga ut de flesta av mina gamla möbler. Och jag jagar just nu en tre-sitsig divan soffa. Gärna svart. Till ett skapligt pris.
Länkar? Idéer? Har sökt runt, men känns lite so-so.

Om ni har idéer, tipsa mig. Mitt ställe kommer typ se ut som Tabris i Gaming Set-Up-tråden rent stilmässigt.

Du borde starta en fight club istället. Med så mycket öppna ytor är det inget som riskerar att gå sönder.
 

KAOz

Short bus special
Vi köpte denna för ca 1 år sedan:
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/spr/79005882/

Finns i flera olika färger. Avtagbar klädsel som går att tvätta är alltid bra. Riktigt skön, rymlig och relativt billig beroende på vilken klädsel du vill ha. Svart är dyrare, vi tog grå/svart vilket gick på 6300:- då har jag för mig.

Kikade lite på en liknande faktiskt. Har de i bakhuvudet. Har även hittat en lokal affär med grymma grejer. Ska jämföra lite priser och mäta lite soffor.

Du borde starta en fight club istället. Med så mycket öppna ytor är det inget som riskerar att gå sönder.

Fan, nu när du säger det.........

Swe-GAF Fight Club hos mig. Vinnaren blir korad Swe-GAF User of 2014.
 

Forsete

Member
rädda mig från telias thompson monster någon ugggghhhhhhhhhhh

Har också en sådan. Vad äro felet? (den svarta pianolackade gejtvejen som står upp)
(Vad fungerar kanske vore mer passande.. Höhöhö, hej jag kommer från sveriges framstjärt)

Har dock placerat min router Netgear WNDR3700v2 "bakom" Thompson gejtvejen så WiFi och LAN körs genom den istället.
 

Groof

Junior Member
Har också en sådan. Vad äro felet? (den svarta pianolackade gejtvejen som står upp)
(Vad fungerar kanske vore mer passande.. Höhöhö, hej jag kommer från sveriges framstjärt)

Har dock placerat min router Netgear WNDR3700v2 "bakom" Thompson gejtvejen så WiFi och LAN körs genom den istället.

Varje kväll så låser den sig bara, all tillgång till internet går kaput. Hände förut, tech support fixade, but it is baaaaaaaack. Och ibland så slutar wifi/internet fungera på slumpmässigt utvalda enheter. Typ som att den väljer "idag tycker jag inte om den där" och dödar den.
En omstart löser problemet, men drygt att behöva göra det två-tre gånger per dag. Vill så gärna fixa en egen router :(
 

Forsete

Member
Varje kväll så låser den sig bara, all tillgång till internet går kaput. Hände förut, tech support fixade, but it is baaaaaaaack. Och ibland så slutar wifi/internet fungera på slumpmässigt utvalda enheter. Typ som att den väljer "idag tycker jag inte om den där" och dödar den.
En omstart löser problemet, men drygt att behöva göra det två-tre gånger per dag. Vill så gärna fixa en egen router :(

Hmm, inget jag känner igen tyvärr. Visst en och annan nedkoppling händer ju titt som tätt, men det kommer tillbaka inom några minuter.
WiFin kör jag ju genom min router som ligger "bakom" Thompson, och det fungerar utmärkt (förutom att mina interna IP-adresser nu heter 10.0.0.X).
Du kan inte få den utbytt då? Jag fick hjälpa en arbetskamrat med att koppla in en ny gateway från Telia och det var en helt annan modell än den Thompson som jag har. Så jag misstänker att de bytt till en annan modell nu.
 

Groof

Junior Member
Hmm, inget jag känner igen tyvärr. Visst en och annan nedkoppling händer ju titt som tätt, men det kommer tillbaka inom några minuter.
WiFin kör jag ju genom min router som ligger "bakom" Thompson, och det fungerar utmärkt (förutom att mina interna IP-adresser nu heter 10.0.0.X).
Du kan inte få den utbytt då? Jag fick hjälpa en arbetskamrat med att koppla in en ny gateway från Telia och det var en helt annan modell än den Thompson som jag har. Så jag misstänker att de bytt till en annan modell nu.

Jadu, kan väl testa att ringa och klaga, se om de vill byta ut den den här gången eftersom det är nu andra gången problemet har uppstått. Jag kräver inte mycket, bara att något ska fungera.
och möjligtvis 5GHz
 

Forsete

Member
Jadu, kan väl testa att ringa och klaga, se om de vill byta ut den den här gången eftersom det är nu andra gången problemet har uppstått. Jag kräver inte mycket, bara att något ska fungera.
och möjligtvis 5GHz

Gör en felanmälan genom deras webchat. Mycket bättre än att ringa (du slipper navigera genom automatröstens alla jävla val), och det går snabbare.
 

rezuth

Member
Grabbar och tjejer på SWE-GAF, jag behöver er hjälp.

Jag flyttar den 1a Mars. Fucking sweet lägenhet med mycket öppna ytor och liknande. Väldigt öppna. Asfräsch.
I samma veva kommer jag slänga ut de flesta av mina gamla möbler. Och jag jagar just nu en tre-sitsig divan soffa. Gärna svart. Till ett skapligt pris.
Länkar? Idéer? Har sökt runt, men känns lite so-so.

Om ni har idéer, tipsa mig. Mitt ställe kommer typ se ut som Tabris i Gaming Set-Up-tråden rent stilmässigt.

Finns en butik i Jordbro där jag för länge sen köpte en divan soffa. Inte säker på om det är denna men dom hade iallafall grymt många att välja på då.

http://www.direktmobler.se/
 

KAOz

Short bus special
Nej, men namnet LonelyGreyWolf är världskänt. Folk kommer från hela världen för att få möta mig.

I can confirm this to be legit.

Jag föddes i Sverige, enbart så att jag i framtiden kunde gå med på NeoGAF, vara med i Sweden-GAF, där LonelyGreyWolf i framtiden skulle posta.
 

Paganmoon

Member
-8 när jag lämnade Göteborg, svalt o skönt:) hellre det än regn...

Skövde är i alla fall vitt och fint. Ahh, vinter, underbara vinter.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Vart nog jag som önska snö då det inte vart lägre än 6+ här i stora britannien ännu. Vill ha min vinter!
Prognosen peka lite fel stad bara, tog min hemstad inte stan där jag bor just nu.
 
Vad är det bästa sättet att fördriva tiden på en tåg resa som tar ca 50 min?

Resa med tåg är ganska nice när man väl sitter på tåget (och om man har lite utrymme; suger att sitta packad på ett smällfullt tåg). Finns mycket att göra. Läsa bok är trevligt, men har du bärbar PC kan du spela spel, se på film eller om du har internet GAF:fa. Men bäst är ändå en 3DS, och en skvätt Zelda.
 

kch

Member
Och säg till din sambo att sluta stirra på de "snygga killarna" dammit.

Larholm...mmmmhhh
120117-jonas-larholm-496x286.jpg
 
Top Bottom