• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Bri

Member
Brukar lyssna på podcast (Idle Thumbs). Annars funkar ju Pest - Lifit es dauðafærð x2½ =)

Blir lätt åksjuk av tv-spel i bil/tåg :(


Någon som börjar känna handbolls-pepp?! Handboll (herrar) är nog den enda sporten som sambon också gillar att se..snygga killar + högt tempo gör susen.

Likt bandy en urusel TV-sport. Kameramannen hinner inte med och när det är repriser så missar man minst två anfall. Finns heller ingen mittzon, de bara springer fram och tillbaka, passar ett par gånger tills de tröttnar och springer rätt in i en mur på 2-3 pers, sen ramlar de och får börja om.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Fyfan, jag försvinner bara ett par veckor och massor har förändrats :(

KAOz flyttar? Skitbra för honom och sambon, men kommer han flytta utanför Örebro?!

Corky då, är han kvar i Syd Afrika nu med Mandela i graven?
 
Jag betalade 315 ducater. CDONs rea eller vad man ska kalla det. Orkar inte vänta en vecka på leverans. Jag är uttråkad nu. :p

Inte ens billigast i Sverige mannen. https://www.spelbutiken.se/catalog/product/74099-beyond-two-souls

Fyfan, jag försvinner bara ett par veckor och massor har förändrats :(

KAOz flyttar? Skitbra för honom och sambon, men kommer han flytta utanför Örebro?!

Corky då, är han kvar i Syd Afrika nu med Mandela i graven?

Massor har förändrats = en person flyttar och en person är krav i Sydafrika? Ok.

Jag hatar vintern.

Du hatar ju allt utom din avatar och en del spel som jag också gillar.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Men vara LonelyGreyWolf, det var ju bara två exempel!
 

Forsete

Member

obama-cash-money-make-it-rain.gif
 
Spoila inte dårå. Vissa av oss ska spela det här spelet någon gång när vi får tid.

Allvarligt talat, vissa menar att spelindustrin går utför men aldrig förr har jag haft så många spel att spela. Finns så vansinnigt många intressanta spel ute nu och det kommer bara fler och fler varje månad.
 

Forsete

Member
Spoila inte dårå. Vissa av oss ska spela det här spelet någon gång när vi får tid.

Allvarligt talat, vissa menar att spelindustrin går utför men aldrig förr har jag haft så många spel att spela. Finns så vansinnigt många intressanta spel ute nu och det kommer bara fler och fler varje månad.

Spoilar ej bro.

Det där med att industrin håller på att dö äver bara överdrivet. Hör vi inte det varje generation?
PS4 känns dessutom som en fräsch nystart, iaf för Sony.
 

Forsete

Member
Vilken stad vare du bodde i Forsete?

Utanför Kalmar.

Edit: Grafiken i spelet är verkligen le magnefik! Otroligt att de lyckats pressa något sådant ur PS3. Iofs blev jag ånyo blown away av TLoU när jag bootade upp det igen. Man glömmer fort!
Sedan har min PS3 fått emigrera över till datorskärmen.. HDMI-kontakterna i TVn är slut och jag känner inte för att köpa en switch. Men det går utmärkt att spela vid datorn.. på något sätt känns det lite mysigt att spela konsol vid skrivbordet. :p
Detta är nog faktiskt första gången jag känner lite surhet över att den nya Playstation inte är bakåtkompatibel. PS2 var jag mer eller mindre färdig med när 3an kom, så att den saknade BC var inget jag saknade direkt.
Men PS3an är jag inte riktigt klar med, så det känns surt att inte kunna spela dess spel på PS4. PlayStation Now är jag dels lite skeptisk till (lag) och det lär ju dröja evigheter innan vi får se det i Europa.
Nåväl, ingen katastrof.
 
Tentaångest :(

Utanför Kalmar.

Of course.

Edit: Grafiken i spelet är verkligen le magnefik! Otroligt att de lyckats pressa något sådant ur PS3. Iofs blev jag ånyo blown away av TLoU när jag bootade upp det igen. Man glömmer fort!
Sedan har min PS3 fått emigrera över till datorskärmen.. HDMI-kontakterna i TVn är slut och jag känner inte för att köpa en switch. Men det går utmärkt att spela vid datorn.. på något sätt känns det lite mysigt att spela konsol vid skrivbordet. :p
Detta är nog faktiskt första gången jag känner lite surhet över att den nya Playstation inte är bakåtkompatibel. PS2 var jag mer eller mindre färdig med när 3an kom, så att den saknade BC var inget jag saknade direkt.
Men PS3an är jag inte riktigt klar med, så det känns surt att inte kunna spela dess spel på PS4. PlayStation Now är jag dels lite skeptisk till (lag) och det lär ju dröja evigheter innan vi får se det i Europa.
Nåväl, ingen katastrof.

Aa, grafiken i de senaste spelen är mäkta imponerande. Men asså, mina HDMI-kontakter är också slut men kom igen, det tar typ tio sekunder att byta HDMI sladd. Jag har satt en liten tejpbit på ändan av sladdarna där det står "PS3", "X360", "HDPVR" och "PC", så man lätt vet vilken som är vilken, och så ligger sladdarna alldeles vid HDMI-porten. Men nice att ha HDMI-in port på datorn; det har icke jag. Dock föredrar jag TV över PC alla dagar i veckan.
 

Forsete

Member
Kalmar? Jag behöver att du går och köper lite kläder till mig på Selvage och skickar dom till mig Forsete.

Telegrafera inköpslistan.. Jag tar endast ut en avgift på 40% av plaggets värde.


Aa, grafiken i de senaste spelen är mäkta imponerande. Men asså, mina HDMI-kontakter är också slut men kom igen, det tar typ tio sekunder att byta HDMI sladd. Jag har satt en liten tejpbit på ändan av sladdarna där det står "PS3", "X360", "HDPVR" och "PC", så man lätt vet vilken som är vilken, och så ligger sladdarna alldeles vid HDMI-porten. Men nice att ha HDMI-in port på datorn; det har icke jag. Dock föredrar jag TV över PC alla dagar i veckan.

Det är lite krångligare för min del. Allt ligger ihopbuntat med buntband, och jag orkar inte klippa och greja med det. Dessutom har jag inget emot att lira på datorskärmen.
BTS nerlagt för ikväll, jag köpte även TLoU artbooken och comicen, de finns på Bokus om någon nu råkar vara sugen. Artbooken är verkligen gedigen, åas har jag inte mycket erfarenhet av artbooks. Senaste gången jag köpte en sådan var i present till min bror, och då var det Half Life 2.
 
Telegrafera inköpslistan.. Jag tar endast ut en avgift på 40% av plaggets värde.




Det är lite krångligare för min del. Allt ligger ihopbuntat med buntband, och jag orkar inte klippa och greja med det. Dessutom har jag inget emot att lira på datorskärmen.
BTS nerlagt för ikväll, jag köpte även TLoU artbooken och comicen, de finns på Bokus om någon nu råkar vara sugen. Artbooken är verkligen gedigen, åas har jag inte mycket erfarenhet av artbooks. Senaste gången jag köpte en sådan var i present till min bror, och då var det Half Life 2.

Haha buntband.

Har en del art books men inte blivit så många fler på sistone. Okami är den bästa art booken: den har verkligen allt. En art book ska inte bara ha art. Okami's art book är helt sprängladdad med allt från art, skisser, beskrivningar, öppna brev, musiknoter, manga, dokument, trivia, you name it.

TLOU comicen borde inköpas! Är det The Last of Us: American Dreams? £9 på Amazon.

EDIT: Hmm, men comicen verkar ju inte vara jättebra :/
 

Forsete

Member
Det här är imponerande grafik.

http://i.imgur.com/O5jsbrD.jpg

Haha, jag minns första gången jag spelade det.. Grafikkortet hette Riva 128 och grafiken var helt vitaktig. Men man visste inte bättre då. Ja då tyckte man det var snyggt. :)

Haha buntband.

Har en del art books men inte blivit så många fler på sistone. Okami är den bästa art booken: den har verkligen allt. En art book ska inte bara ha art. Okami's art book är helt sprängladdad med allt från art, skisser, beskrivningar, öppna brev, musiknoter, manga, dokument, trivia, you name it.

TLOU comicen borde inköpas! Är det The Last of Us: American Dreams? £9 på Amazon.

EDIT: Hmm, men comicen verkar ju inte vara jättebra :/

Ey, buntbanden är gratis genom jobbet. ;) Och det blir ganska snyggt, men som sagt en permanent installation om man inte orkar klippa upp och ändra. Den arbetslusten påfaller ungefär 1 gång vart tredje år eller så.

Comicen är sådär.. Ska erkänna att jag på olaglig väg läste den innan jag köpte den. Men nu handlar det mest om att äga den eftersom jag gillar spelet så pass mycket.
Efter din beskrivning blev jag sugen på Okami.. och TLoU boken är nog inte i samma klass som den, den är lite fattig på beskrivningar tycker jag. Men det som väger upp är just arten på alla fantastiska miljöer. Hade varit sjukt nice att kunna använda de som bakgrundsbilder lite varstans, den bästa källan till högupplösta TLoU teckningar som jag hittat är denna: http://conceptartworld.com/?p=24769

Läsplattan atm. :)
oaMaQY0.png
 
Ey, buntbanden är gratis genom jobbet. ;) Och det blir ganska snyggt, men som sagt en permanent installation om man inte orkar klippa upp och ändra. Den arbetslusten påfaller ungefär 1 gång vart tredje år eller så.

Comicen är sådär.. Ska erkänna att jag på olaglig väg läste den innan jag köpte den. Men nu handlar det mest om att äga den eftersom jag gillar spelet så pass mycket.
Efter din beskrivning blev jag sugen på Okami.. och TLoU boken är nog inte i samma klass som den, den är lite fattig på beskrivningar tycker jag. Men det som väger upp är just arten på alla fantastiska miljöer. Hade varit sjukt nice att kunna använda de som bakgrundsbilder lite varstans, den bästa källan till högupplösta TLoU teckningar som jag hittat är denna: http://conceptartworld.com/?p=24769]

Aaa. Jag äger ett helt gäng art books men det är synd att det blivit mindre nu på sistone. Det du beskriver låter ganska klassiskt. Bara art och några få rader beskrivningar; har man tur är det kanske en ingående introduktion om något. Men det är inte illa det heller. Var taggad på att köpa Bioshock Infinite och TLOU art books men kände att pengarna kunde läggas på annat. Alan Wake's art book är också ganska nice förresten, den beskriver hela Remedy's historia och innehåller en massa borttaget material och så. Zelda's art book (Hyrule Historia) är också ganska maffig.

Finns många riktigt snygga TLOU bakgrundsbilder. Laddade ner ett helt gäng efter att spelat spelet. Min favorit:


Sök bara på "the last of us" på Gaagle, sen trycker du på "sökverktyg --> storlek --> exakt" för att hitta en som är exakt så stor som du vill ha :)
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
När man bor utomlands och tjattrar engelska 99.9% av tiden så tänker man på saker som detta när man stöter på dom;

Ordet "läsplatta" låter helt befängt (och surfplatta för den delen). Samtidigt är dom typiskt svenska ord.
 

Forsete

Member
När man bor utomlands och tjattrar engelska 99.9% av tiden så tänker man på saker som detta när man stöter på dom;

Ordet "läsplatta" låter helt befängt (och surfplatta för den delen). Samtidigt är dom typiskt svenska ord.
Readingplate låter väl helt ok? ;-)

På tal om att läsa rekkar jag Google books. Förutom att man kan köpa böcker i play store så kan man även ladda upp böcker genom datorn till ens bibliotek, som man sedan kommer åt genom readingplaten. Mycket trevligt. Bokmärken osv är syncade på alla enheter som du använder att läsa med.


Alright om sex timmar ska jag gå upp och förbereda mig för tenta. Wish me luck and stuff.

Gawd speed my little mayflowah.
 
Top Bottom