• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Paganmoon

Member
https://web.archive.org/web/2005121...play.se/forum.php?action=read&thread_id=78838

fiGoslC.png

MS fanboy....
 
När jag gick på högstadiet sa jag till en klasskamrat att gå in på internet, varpå han svarade: "Internet suger, Firefox är mycket bättre". När jag sedan försökte förklara att Firefox är en webbläsare som läser internet, svarade han att alla vet att internet bara är en förkortning för Internet Explorer.

I don't even I don't even.
 

KAOz

Short bus special
LÖNING BITCHES!

Ni vet vad det betyder!

Cinnamon challenge!

MED KOKAIN!

Nu jävlar öser vi på.
Och jag jobbar helg. Kuken.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Blev intervjuad ett par gånger av fyllisar

Sa att mössan var äkta

Fyfan vilken respekt
 

KAOz

Short bus special
Yoshi, hombre, när ni glider ut på krogen, var går ni då oftast?

Tänkte om man ska ha ett öga öppet när jag är ute.
 

Forsete

Member
Söte fucking JESUS.. Snälla kolla inledningen på Veckans brott avsnitt 2.. Polisen tror inte på en man som har en inkräktare i huset.
Man får höra bandet från larmcentralen.

Herre jävla jesus vilken blåst snutjävel.

http://www.svtplay.se/video/1748294/del-2-av-9

Jag hoppas innerligt att han inte är polis idag, han borde istället sitta och skaka galler. Vilken amatör. Man häpnar.
Mannens mamma dödades btw, och huset brann ner.. eftersom larmoperatören inte trodde på honom och drog ut på det hela.
 
Söte fucking JESUS.. Snälla kolla inledningen på Veckans brott avsnitt 2.. Polisen tror inte på en man som har en inkräktare i huset.
Man får höra bandet från larmcentralen.

Herre jävla jesus vilken blåst snutjävel.

http://www.svtplay.se/video/1748294/del-2-av-9

Jag hoppas innerligt att han inte är polis idag, han borde istället sitta och skaka galler. Vilken amatör. Man häpnar.
Mannens mamma dödades btw, och huset brann ner.. eftersom larmoperatören inte trodde på honom och drog ut på det hela.

Helt absurt. Både mördaren och polisen är lika dumma i huvudet.
 

Forsete

Member
Helt absurt. Både mördaren och polisen är lika dumma i huvudet.

Rätt.

I Sverige känns det lite som om man helst inte ska ringa polisen öht, man kan ju störa deras dödsviktiga fyllokontroller eller något. Kommer de då får du räkna med en utryckningstid på kanske en halvtimma.

Jag vet flera som haft inbrott där polisen inte orkar frakta sina feta rövar till brottsplatsen för att ta lite fingeravtryck. De tar anmälan på telefon sedan är det bra.
Även om det är låg uppklarningsnivå på inbrott så kanske det ändå känns något tröstande för den drabbande om polisen kommer dit och iaf ser ut som om dom tar det på allvar?
 
Blev lite orolig. Jag köpte Icas köttfärs dagen innan den där batchen. Var tvungen att kolla upp i kalender och räkna lite på fingrarna.
 
Why do you Swedes have worse inter-generational mobility than your Nordic brothers?

81VemBa.png

Because we're cool like that. We Scandinavian brethren take turns at being the best at stuff. For example we sometimes let Finland win in Icehockey and sometimes they let us win in Finnkampen. We are all equally good at everything but we like to mess with the rest of the world.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Nytt kontor, lämpligt att testa om jag nu kan posta från jobbdatorn. Kunde aldrig det på förra kontoret.


edit: wohoo

Dock har jag ej ryggen fri här.
 
Top Bottom