• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Tunesmith

formerly "chigiri"
Vad tycker ni om detta då?

https://lexbase.se/

Dess Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=a4h8kvdp4Nw
Tu4AzxF.png

Bra sagt.

Dom förmedlar inga uppgifter som man inte annars kan ta ut själv gratis.
 

Victarion

Member
Depends on the context. Could also be "många", for instance.

"I listen to music a lot" = "Jag lyssnar på mycket musik".
"There are a lot of bears in the woods" = "Det är många björnar i skogen".
Yeah, that's why I was asking otherwise I knew mycket means much, a lot, etc.

Where are you from? My girlfriend had the same problem until we figured out her language had the same sounds just connected to different letters.

My mother tongue is Persian which has only 5 vowels. A, Ä, E, Å, O. Thankfully we spend a fair amount of time on pronunciation in the class. My teacher has a Finnish dialect though, that might complicate things a bit. lol
 
My mother tongue is Persian which has only 5 vowels. A, Ä, E, Å, O. Thankfully we spend a fair amount of time on pronunciation in the class. My teacher has a Finnish dialect though, that might complicate things a bit. lol

Ah ok, can't help you there then. Good luck with your studies though.
 

MacNille

Banned
Yeah, that's why I was asking otherwise I knew mycket means much, a lot, etc.



My mother tongue is Persian which has only 5 vowels. A, Ä, E, Å, O. Thankfully we spend a fair amount of time on pronunciation in the class. My teacher has a Finnish dialect though, that might complicate things a bit. lol

Good luck with your studies. Hope you have great success.
 

Forsete

Member
Dess Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=a4h8kvdp4Nw
Tu4AzxF.png

Bra sagt.

Dom förmedlar inga uppgifter som man inte annars kan ta ut själv gratis.

Håller med. Offentlighetsprincipen är bra, men inte när den kan utnyttjas/missbrukas på detta viset.

Har ni kollat kartfunktionen? Jösses.
Jag tycker redan det är läskigt lätt att ta reda på det mesta om folk. Kolla regnr så får du namn, sök i Ratsit så vet du var de bor samt alla som bor på adressen etc.
Börjar kännas lite obehagligt faktiskt.
Visst det har väl sina användningsområden, men det borde vara låst (paywallat) och att de som söker uppgifter blir registrerade i sin tur.

Victarion: Good luck and feel free to practice with SweGaf. :)
 
Världen är fuckad. Alla kan göra vad de vill, alla tar droger, alla krigar, myndigheterna är värdelösa, polisen är kass, kvalitén på sjukvården sjunker, alla är korrupta, man kan inte lita på någon, mängder av skolmassaker, massor av politiska förtyck, rasister, feminister, massor av identitetsstölder numera, mängder av sjukdomar, brist på kavlitétskontroller, kapitalism är fuckad, kommunism är fuckad, arbetsmarknaden är urusel, det är dyrt att leva och kommer bara bli dyrare, vi slösar galet mycket pengar på fångar, fuckad social syn där människor bedöms/värderas av antalet vänner/följare de har på sociala nätverk etc etc.

I don't even I don't even.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Dags och flytta till Kapstadens Rosengård. Wish me luck, överlever jag 6 månader där så ska det firas.
 

jorma

is now taking requests

bara i norrland skulle jag vilja säga.

när jag var liten och hälsade på hos mormor så brukade grannen sitta i vårt kök och koka morgonkaffe. Fast ingen av oss hade gått upp än. Weird shit.

Skulle i dagens läge bli helt galen om min granne satt i köket när jag vaknade på morgonen...
 

Paganmoon

Member
helt jävla IN THE ZONE på BF4 just, nästan 26-12 KD, 11k score, närmast är polarn på 8k, resten på 5k score, 50 tickets kvar, MVP i hand, FUCKING CRASH!

Jag är gråtfärdig...
 
lol svensk text

Vet inte om du sovit under en sten det senaste decenniet, men alla Ubisoft spel har svenska undertexter numera. Nästan alla Sony-spel också. Sony har till och med svenska röstskådespelare på en hel del spel. Ratchet & Clank-serien har till och med bättre röstskådespelare på svenska än engelska in my opinion, tro det eller ej.

Tycker det är grymt att Ubisoft och Sony anstränger sig.
 

Forsete

Member
Hatar att spela med svensk text. Min PS3a är inställd på engelska bara för att jag ska slippa skiten.

Same here.

Ratchet & Clank-serien har till och med bättre röstskådespelare på svenska än engelska in my opinion, tro det eller ej.

Tycker det är grymt att Ubisoft och Sony anstränger sig.

Jag råkade spela Tearaway med svenska till en början (visste inte ens att Vita-spel även om de är från sony blev translejtade till svenska). Lät inte helt fel det heller.

Har ni lirat Tearaway? Runner upp till årets spel IMO.
 
Det är PS Vita WiFi & 3G Console + 16gb Memory Card + 10 Game Download Voucher + PS Vita Official Starter Kit för £140. Play.com ska vara fraktfritt till Sverige men sidan är ju så rörig sen de gick i konkurs, köptes upp av Rakuten och blev ett marketplace. ShopTo som säljer produkten via Play har ju egentligen inte fraktfritt till Sverige så vet inte riktigt.

Suveränt pris, men jag har ju redan en 3DS. Hmm. Grejjen är att jag kan lägga de där pengarna mot en PS4/Wii U eller helt enkelt spel till de konsoler jag redan har. Behöver ju ingen Vita, men priset är nice och finns en del intressanta spel.

-----

Also; Lexbasegrundarna har blivit åtalade. Nån åklagare sa något om att de ville att grundarna skulle få fängelsestraff + 200 000 i böter. Får se vad som händer.
 

Forsete

Member
Veckans brott avsnitt 3.. Mordet på Leif Klatzkow.
Tingsrättens dom.. alltså, jag mår illa. De måste slagit tilt i skallen på gubbarna.

LonelyGreyWolf: Mycket skönt. Hoppas det leder till något.
 

jorma

is now taking requests
-----

Also; Lexbasegrundarna har blivit åtalade. Nån åklagare sa något om att de ville att grundarna skulle få fängelsestraff + 200 000 i böter. Får se vad som händer.

Lite bisarrt eftersom afa-snubbarna i researchgruppen redan gör exakt samma sak.

fake edit: ah, enskilt åtal.
 

MacNille

Banned
Lite bisarrt eftersom afa-snubbarna i researchgruppen redan gör exakt samma sak.

fake edit: ah, enskilt åtal.

Men glöm inte, de ger sig bara på folk på högerfronten så det är ok /sarkasm.
Ja, jag tycker att det är hyckleri på högsta nivå.
 
Top Bottom