• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

KAOz

Short bus special
Du glömde Melodifestivalen

Suef3dy.gif
 
Krökte på tok för mycket igår så har chillat med film och spel idag. Snickrade lite på min cleverbot dock! Första gången på nästan en månad. Det var ganska komplexa algoritmer, men nu kan användaren skapa egna variabler. Med andra ord, säger jag te.x. att blommor är fina kommer den minnas det :) Då kan man sedan skriva typ "vad är blommor?" och den kommer minnas det. Check it out

57881f2ffc9d9b27093d1c8197791497.png


Wheeeew. När jag får tid och ork ska jag vidareutveckla det så det kan användas i fler sammanhang.
 

Forsete

Member
Haha, mycket coolt. :)

Det enda kodandet jag gjort är att få en Arduino att göra div saker.
Jag tycker det är jäkligt skoj, men tyvärr räcker inte tiden till. Blir mest att man sysslar med det under semestern.

Jag lyckades med bedriften att få igång en LCD-skärm. Lyckades få den att skriva rullande text och uppdatera skärmen. Vilket var lite trixigt, vill helst försöka utan tutorials men ibland får man ge sig.

8649543604_04f7ec1927_b.jpg

Mycket stolt över min lödning. :p Har alltid varit kass på det, men köpte mig en mer seriös lödkolv och helt plötsligt var det inte lika svårt längre.

På mitt jobb har vi en del programmerare inom automation, brukar hålla mig framme och försöka lära mig lite. Men det handlar ju mest om input/output av olika signaler samt hur det ska time:as.
 

KAOz

Short bus special
Vågar man tro på seger? Får vi låna lite sisu från finnarna tro?

Det vi inte får låna, tar vi.

Vet inte om jag vågar hoppas alltså. The Canadicks kan vara rätt hårda, och vi har ändå spelat rätt löst och mjäkigt i jämförelse. Blir spännande iallafall.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Tillbaka från finkan!

Det var gött att sova fyra dygn i alla fall!
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Trodde att du gillade mig :(
 

Forsete

Member
Btw Forsete; vad lirar du för spel och på vad lirar du dem?

Lirar nästan inget just nu. Väntar på Infamous till PS4, förbokat.
Annars är det mest på PC, men det var ett tag sedan nu. Gillar strategispel på PC.
Europa Universalis IV och Victoria II. Fastnade lite för Crusader Kings II också. Vill spela ARMA 3 men spelet är så otroligt frustrerande med samma sorts buggar och skitlösningar som funnits sedan Operation Flashbpoint (som kom typ 2001!). Samt att AIn i denna upplagan nu fuskar så spelet nästan är ospelbart i co-op. Sjukt tråkigt, för det skulle kunna vara världens bästa spel.

Fortfarande inte klarat Beyond Two Souls. IMO är nog Heavy Rain ett bättre spel.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
För att jag har otur med jobb, otur med familjen, otur med boende, otur med flickvännen och otur med livet in general?

Ja, sånt kan göra en weird :/
 

jorma

is now taking requests
Intressant.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/huvudsvep-palmemordet_3295256.svd?sidan=7

Jag hoppas att vi en dag kommer få reda på sanningen. Kanske när alla i konspirationen är döda.

Jag har en vän som är övertygad om att hon vet om en polis (politisk färg: BRUN) som är inblandad i palmemordet. Han umgicks med hennes pappa (också polis) och sa en massa saker som hon i efterhand reflekterade jävligt hårt över. Men hon vill/vågar inte gå till polisen och berätta, trots att hon har typ 50 miljoner skäl :)
 

Forsete

Member
Jag har en vän som är övertygad om att hon vet om en polis (politisk färg: BRUN) som är inblandad i palmemordet. Han umgicks med hennes pappa (också polis) och sa en massa saker som hon i efterhand reflekterade jävligt hårt över. Men hon vill/vågar inte gå till polisen och berätta, trots att hon har typ 50 miljoner skäl :)

Men för helv.. tvinga henne! :p
Hon kan ju kontakta GW som kan vidarebefordra uppgifterna. Så har han fungerat förr iaf. Han kanske tom. vet om polisen redan kollat killen? Han verkar iaf ha god insyn i utredningen.
Han tror ju också på "landsförrädarspåret" aka. att det var en polis eller militär som släckte Palme (i hans böcker är det ju en SÄPO-snubbe).

Jag har läst mycket om Palmemordet. Försökt följa Flashbacks förvirrade tråd i ämnet, böcker, konspirationssidor, kollat en massa gamla SVT/TV3-klipp som ligger på Youtube, samt att jag har en syster som också är intresserad.
Jag är iaf övertygad att det inte var Christer Pettersson. Dock tror jag inte riktigt på att det var någon utlänning som gjorde det, detta är en inhemsk affär.
 

Forsete

Member
Hur många bor det i tyskland?

Gör many.

Sorry, tror tom. jag läste det skämtet i denna fabulessa tråden.
 
Top Bottom