• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Oh.

Aja. Det var ändå inget bra förslag. Barnböcker lät mycket bättre. I don't know, presenter till dop/bröllop är alltid tråkigare än fördelsedagspresenter och julklappar eftersom man på dop/bröllop alltid ger in princip samma saker till alla och får samma saker från alla.

Ge bort en kattunge.
 

Paganmoon

Member
ja, jag har tills imorgon runt 12 tiden då jag ska iväg att hitta nått...
Vet inte varför jag alltid skjuter på grejer, kommer förmodligen sitta och spela Destiny beta efter jobbet ändå, och skjuta på det tills precis innan jag ska iväg imorrn. jaja :)
 

Bri

Member
ja, jag har tills imorgon runt 12 tiden då jag ska iväg att hitta nått...
Vet inte varför jag alltid skjuter på grejer, kommer förmodligen sitta och spela Destiny beta efter jobbet ändå, och skjuta på det tills precis innan jag ska iväg imorrn. jaja :)

Köpte själv en barnbok för några veckor sedan. Självklart fick de dubbletter av den. Tänk på det. Böcker och gosedjur verkar vara poppis.
 

Forsete

Member
Köpte Wolfenstein från US PSN.

Bra pris och allt, men varför gör Sony det så svårt att fylla på pengar? Dont they want my monies? :/
Fick köpa en voucher, som sedan fyllde på kontot. Inte ens genom PayPal tillåter Sony att man överför pengar (kommer så långt att man godkänner köpet på PayPal, sedan sparkas man ut antagligen för att man tillhör fel region.). Riktigt dåligt.

Anyway, Wolfenstein är på 56GB.. Den laddar 4GB först, sedan en patch på 4GB.. Patchen gick skitsnabbt att ladda, men resten av spelet går så oootroooooligt segt.
När väl de där 4GB var nerladdade kunde man köra introt.. sedan var det slut. Väntade till runt 10GB var nerladdad, då kunde man spela en bit till. Nu är den på 29GB och jag har kommit 17% in i spelet, då var det stopp igen.

Men nerladdningen går så fantastiskt jävla långsamt. Normalt brukar jag kunna tanka i 1.8-2 Megabyte i sekunden, nu verkar den vara maxad på typ 500kb i sekunden eller mindre (Svårt att säga då PS4 inte rapporterar nerladdningshastighet).

Antar att det har att göra med att det är den amerikanska versionen av Wolfenstein, därför ligger den på någon kass server där borta?

Mycket tråkigt. Sista gången jag köper ett så stort digitalt spel på PSN iaf, den saken är säker.

Spelet i sig är jäkligt bra. Har testat det lite snabbt på PC men fastnade inte riktigt för det då. Men nu är jag frälst. :)
 

Bri

Member
Köpte Wolfenstein från US PSN.

Bra pris och allt, men varför gör Sony det så svårt att fylla på pengar? Dont they want my monies? :/
Fick köpa en voucher, som sedan fyllde på kontot. Inte ens genom PayPal tillåter Sony att man överför pengar (kommer så långt att man godkänner köpet på PayPal, sedan sparkas man ut antagligen för att man tillhör fel region.). Riktigt dåligt.

Anyway, Wolfenstein är på 56GB.. Den laddar 4GB först, sedan en patch på 4GB.. Patchen gick skitsnabbt att ladda, men resten av spelet går så oootroooooligt segt.
När väl de där 4GB var nerladdade kunde man köra introt.. sedan var det slut. Väntade till runt 10GB var nerladdad, då kunde man spela en bit till. Nu är den på 29GB och jag har kommit 17% in i spelet, då var det stopp igen.

Men nerladdningen går så fantastiskt jävla långsamt. Normalt brukar jag kunna tanka i 1.8-2 Megabyte i sekunden, nu verkar den vara maxad på typ 500kb i sekunden eller mindre (Svårt att säga då PS4 inte rapporterar nerladdningshastighet).

Antar att det har att göra med att det är den amerikanska versionen av Wolfenstein, därför ligger den på någon kass server där borta?

Mycket tråkigt. Sista gången jag köper ett så stort digitalt spel på PSN iaf, den saken är säker.

Spelet i sig är jäkligt bra. Har testat det lite snabbt på PC men fastnade inte riktigt för det då. Men nu är jag frälst. :)

Låter smidigare att pynta 30 spänn extra (om du köpte det för $60) och få det fysiskt. Då kan du ju även låna ut/sälja/byta det sen.
 

Forsete

Member
De föredrar naturligtvis att du köper det till ett högre pris från Sverige.

Under PS3s-era var det möjligt att använda sitt svenska bank/kreditkort på amerikanska PSN. Men den möjligheten togs tyvärr bort.

I slutändan handlar det naturligtvis om att skydda sina marknader.

Låter smidigare att pynta 30 spänn extra (om du köpte det för $60) och få det fysiskt. Då kan du ju även låna ut/sälja/byta det sen.

Jupp, man lär sig av sina misstag. Har laddat stora filer från PSN förr (Destiny nu senast), har alltid rullat på bra tills nu.
RAAAAAGE.

Btw, för att utesluta mitt internet kopplade jag upp PS4an till telefonen (WiFi-sharing). Telefonen har ändå en lina på 40MBit, men det blev absolut ingen skillnad.
 
Jag laddade hem Destiny-betan (~14 GB) på en timme via WiFi vilket är helt okej. Gissningsvis har de amerikanska servrarna lägre bandbredd.

När mitt Visa-kort funkade på de utländska PSN-butikerna så shoppade jag från USA, Japan och Hong Kong. Det var framförallt utbudet än priserna som gjorde att det var värt allt krångel. Nu föredrar jag att ha allting på samma svenska konto.
 

Forsete

Member
Varför köper man ett fullspel digitalt till fullpris? Och från US PSN? I don't even.

Ville ha spelet STAT. Ett svagt ögonblick, brukar ej köpa digitalt annars.
Nu får jag lida pga mitt dumdristiga beslut. :(

Det var US PSN eller SE PSN.. ~406 kr vs 629 kr.
Sedan hade jag $20 på kontot sedan tidigare, köpte en voucher på $50.
 
Finns ju på ElectroWorld för 440 kr. Då får du fysika utgåvan och allt. Fraktfritt. Själv har jag aldrig känt att jag måste ha ett spel "precis nu". Kan lätt vänta till dagen efter. Du blev ju tvungen att vänta över 24 timmar i alla fall!
 

Forsete

Member
Finns ju på ElectroWorld för 440 kr. Då får du fysika utgåvan och allt. Fraktfritt. Själv har jag aldrig känt att jag måste ha ett spel "precis nu". Kan lätt vänta till dagen efter. Du blev ju tvungen att vänta över 24 timmar i alla fall!

Detta var på lördagen, och det rådde akut brist på något att göra. Efter den massiva besvikelsen som jag just upplevt (Heroes and Generals) kändes det som om jag behövde något annat, per omgående.

Ja, jag ångrar att jag inte köpte skivan istället. Men det visste jag ju inte DÅ. Nerladdningar från europeiska PSN har alltid maxat min lina, men inte denna gången. :(
Jag har kunnat spela spelet hela helgen, det installeras samtidigt som det laddas ner, så igår kunde jag iaf köra en liten bit.
 
Okej okej du har okej argument. Själv hade jag dock valt att spela om något gammalt om jag verkligen inte hade något nytt att lira, dock har jag alltid för mycket att spela ;b
 

Forsete

Member

Klarade spelet tidigare idag.

9/10

Would play again.

eReAHmc.jpg


K1ZGGdj.jpg


nHOP2Om.jpg


mYkJWI2.jpg
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Det är inte rankat :p Var det en paladin/mage?
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Hahaha

Tune ♥ När kommer du in i Mumble? Väntar på dig :3
 
Inflyttad i nya lägenheten nu, enda skiten är att internet inte funkar.

"Det kommer komma någon i veckan och kolla på det"
"När då? Jag jobbar heltid"
"..."
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
När ska vi ha vårat kramkalas? Jag är ledig under denna och nästa vecka.
Skönt att vara ledig! Vi får se, ska kika när jag kan :D
 
Tack tack


MlYL7QO.png
Lite så, tydligen hade dom ringt min flickvän idag, hon hade uppgett rätt objektsnummer men de hade gett fan i att komma iaf. Ringde och var irriterad på dom. Han jag snackade med sa att dom skulle skicka någon annan än den inkompetente som kommit idag (hans ord). Sa att jag inte var arg utan bara ville ha internet. Brukar folk bli så upprörda att Telias support måste klanka ner på sina egna kollegor för att inte bli utskällda? Bete er Sverige.

Här i Sala var det nog runt 60 grader.
Såg solen i Sala idag inifrån fönstret på jobbet. Jobbar på salberga fyi.
 
Top Bottom