• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Tunesmith

formerly "chigiri"
Nu har man en PS Vita. Skôj!
Har ett drygt dussin med gratis spel jag samlat på mig genom PS+ att lira redan men någon som har några must-have rekommendationer?
 
Vilken modell köpte du? Min originalenhet dog för någon månad sedan och jag vänter på ett rimligt pris för den nya slimmade modellen.

Everybody's Golf och Virtua Tennis 4: World Tour Edition är skoj och passar perfekt för kortare spelstunder.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Slim versionen, testade gamla men den var för tung och obekväm. Slimens skärm är LED men märker inte nån skillnad om man inte har de två jämte varandra. Kostade runt €180 med ett 16gb minneskort via Amazon. Dom kostar €230 lokalt. :)
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Tack för tipsen. Spelar Uncharted just nu, har även Gravity Rush och Spelunky på nergång. Persona har jag hört bra om, blir nog att Amazon det då spelet kostar 39.99 på PSN men e 9.99 genom dom..
 

Groof

Junior Member
Uncharted är väl ett schysst första lir på Vitan. Gravity Rush är ett av de bästa native spelen, hoppas att tvåan kommer någon dag. Wipeout är också relativt grymt om man tycker om dom spelen.
 

Bri

Member
Persona 4, Muramasa Rebirth, Dragon's Crown, Tearaway och Soul Sacrifice är de titlar som gör att jag sneglar på Vitan.
 

Paganmoon

Member
Vilken del av Australien ska du till? Jag har hängt på östkusten lite.

Vet inte än, fått för mig bara att jag vill ditt över jul och nyår, håller på att kolla resor, och försöker bestämma mig vad jag ska fokusera på, strand och bad, ut i outback eller vad.
Vad finns det att göra på östkusten?
 
Förhandsboka Hyrule Warriors i Sverige för typ 500 spänn eller i Storbritanien och spara typ 70-80 spänn och få det kanske 5-15 dagar senare? Det är ju inte ens ett fullprisspel men svenska butiker tar asmycket för det, och engelska butiker har slutat med fraktfritt.
 
Vet inte än, fått för mig bara att jag vill ditt över jul och nyår, håller på att kolla resor, och försöker bestämma mig vad jag ska fokusera på, strand och bad, ut i outback eller vad.
Vad finns det att göra på östkusten?
Större delen av kusten är identisk. Alla små städer har sol och stränder där du kan surfa, men det finns ingen större vits med att besöka flera om du har begränsat med tid. Längst norrut runt Cairns har du Stora barriärrevet och regnskog som är trevligt. Avstånden till de centrala sevärdheterna som t.ex. Alice Springs är enorma och vill du även se det är det inrikesflyg som gäller. Tycker du om uteliv är även de större städerna kul.

Förhandsboka Hyrule Warriors i Sverige för typ 500 spänn eller i Storbritanien och spara typ 70-80 spänn och få det kanske 5-15 dagar senare? Det är ju inte ens ett fullprisspel men svenska butiker tar asmycket för det, och engelska butiker har slutat med fraktfritt.
Jag hade köpt det från Spelbutiken. Fri frakt och ofta dyker spelet upp på releasedagen.
 

Forsete

Member
Förhandsboka Hyrule Warriors i Sverige för typ 500 spänn eller i Storbritanien och spara typ 70-80 spänn och få det kanske 5-15 dagar senare? Det är ju inte ens ett fullprisspel men svenska butiker tar asmycket för det, och engelska butiker har slutat med fraktfritt.

Bergsala? Minns att jag way back in the past såg N64-spel för typ 799.. undrar om det inte fanns något för 999? Verkligen sinnes.
 

Paganmoon

Member
Större delen av kusten är identisk. Alla små städer har sol och stränder där du kan surfa, men det finns ingen större vits med att besöka flera om du har begränsat med tid. Längst norrut runt Cairns har du Stora barriärrevet och regnskog som är trevligt. Avstånden till de centrala sevärdheterna som t.ex. Alice Springs är enorma och vill du även se det är det inrikesflyg som gäller. Tycker du om uteliv är även de större städerna kul.
.

Ahh tack för info, tänkte nog spendera en månad där, kommer nog bli en del strand blandat med besök på nationalparker m.m. Kollat lite på sydöstra delen, men börjar märka att det faktiskt är en kontinent det handlar om och att det kan bli en hel del resande :)
 
Jag hade runt tio veckor på mig och köpte en bil som vi reste runt i. Personligen föredrar jag att inte lägga tid på transport mellan platser så att det blir mer tid över till att uppleva sevärdheter. Med en månad skulle jag försöka välja ut tre-fyra platser som låter lovande och sedan lägga flera dagar på en och samma plats.
 
Jag hade valt Nya Zeeland över Australien, but that's just me.

Jag hade köpt det från Spelbutiken. Fri frakt och ofta dyker spelet upp på releasedagen.

Aa, det är ett av de alternativen som ligger högst, men 500 spänn är vansinnigt. En del brittiska butiker som inte skickar till Sverige tar under £30. Så orättvist :(

Bergsala? Minns att jag way back in the past såg N64-spel för typ 799.. undrar om det inte fanns något för 999? Verkligen sinnes.

Helt bisarrt. Bergsala är ännu värre än Nintendo själva.
 

beril

Member
Var hittar man bästa spettekakan på postorder? Folk här i västra götaland vet ju knappt vad det är; det måste åtgärdas.
 
Jag köper oftast min spettekaka och svartsoppa från Östermalmshallen. Du kanske kan skicka ett mail till dem och fråga om de är villiga att skicka en kaka med post.
 

Forsete

Member
Sl%C3%A4kttr%C3%A4d-Bernadotte-140314.gif
 

MacNille

Banned
Karl XV fick en herrans massa bastarders har jag läst. En skön kung var han också.

Anyway, ska strax dra till Uppsala för att söka mer lägenheter.
 
Dags att avskaffa kungahuset nu och införa demokrati och mänskliga rättigheter i ett land som annars skryter så mycket om att följa just dessa två ideologier.
 
Så Sverige har ingen demokrati och inga mänskliga rättigheter? :p

Överdriv inte. Alla länder har demokrati i viss mån (till och med Nordkorea), och Sverige har demokrati hög mån. Kungahuset är däremot raka motsatsen till demokrati. Bara det att vårt stadsöverhuvud, den enda mannen i Sverige som står över lagen, är född in i sin roll är helt bisarrt. Kungahuset måste försvinna, och jag är övertygad om att det kommer göra det. Traditioner suddas ut allt mer och mer.
 

Forsete

Member
Överdriv inte. Alla länder har demokrati i viss mån (till och med Nordkorea), och Sverige har demokrati hög mån. Kungahuset är däremot raka motsatsen till demokrati. Bara det att vårt stadsöverhuvud, den enda mannen i Sverige som står över lagen, är född in i sin roll är helt bisarrt. Kungahuset måste försvinna, och jag är övertygad om att det kommer göra det. Traditioner suddas ut allt mer och mer.

Att han står över lagen, ja det känns tämligen fel. Men visst, jag har också tröttnat och vill att de ska väck.
Apanaget kan göras om eller istället ges till någon myndighet som fortsättningsvis rustar och underhåller de (kungliga) slotten som finns kvar. Några kanske skulle kunna fungera som museer eller liknande.
 

Forsete

Member
Har en Xperia Z2 just nu, mycket fin telefon med grym batteritid, och då kör jag oftast utan Stamina-läget.

Hade en HTC One (den gamla) innan, men batteriet var ganska kasst och jag hatade UIn efter ett tag. Lyckligtvis är man ju inte nödvändigtvis låst till en UI på Android, så jag körde in Nova launcher på den. Det fungerade ett tag, men telefonen buggade ibland, vet inte riktigt vad det berodde på, ungefär som om den fick slut på RAM ibland. Återställde men problemet dök upp efter ett tag igen.
Byggkvallan var dock awesome, likaså de inbyggda högtalarna. Perfekt om man vill visa något lulzigt klipp på Youtube för andra.

Jag ville ha en telefon med samma styrka som HTC One:s högtalare, då fick det bli Z2an, vilken jag är mycket nöjd med. Vattentätenheten bryr jag mig inte så mycket om, men trevligt om man vill fappa i duschen antar jag. Skärmarna är ungefär likvärdiga, alltså bland det trevligaste som finns. Z1ans skärm är inte av samma klass, men vad jag förstår har den skärmen fått onödigt mycket kritik, det handlar ju mest om dålig betraktningsvinkel.. men 9 ggr av 10 hålls telefonen riktad mot ens nylle och inte någon annans.

Samsung har jag inte varit något stort fan av, verkar göra ganska plastiga telefoner.

Hade en Nexus (Samsung Galaxy Nexus) innan. Tyvärr var den väl föråldrad redan när den kom ut på marknaden för den blev sjukt trött efter ganska kort tid. AMOLED-skärmarna är snajsiga, men ganska batterihungriga. Och ett varningens ord för AMOLED, får du en lazy pixel på en sådan skärm så lyser den med full styrka (alltså ljusare än vad övriga skärmen är inställd på), fick byta en Nexus pga det.

Skaffar du en Xperia rekommenderar jag å det grövsta att du skaffar den magnetiska dockningsstationen, skitsmidigt att bara lägga den i dockan när den ska laddas, slipper man hålla på och flippra med luckorna i mörkret. Finns piratverror så man inte behöver betala Sonys premium-pris, även om jag beställde originalet.
 

Paganmoon

Member
Måste det vara en Android? Kör själv WP sen ett par år, kan ju alltid prova en av dom billiga varianter t.ex. Lumia 520/530.

Rätt så nöjd.
 
@Forsete: Bra impressions.
@Pagan: Till skillnad från många andra tycker jag faktiskt att Windows Phone har ett väldigt snyggt gränssnitt, men det är sjukt mycket färre appar.
 

Forsete

Member
Skogsbrand? Aj fan.

Idag har det varit lite halvjobbigt.
mY3bw2D.jpg

Hoppas på rejält åskoväder, brukar ju följa ner det varit så här varmt.
 
De evakuerar överallt i byarna runt mig. Rekordvarmt här idag, varmast i Sverige i år. Italienska vattenflygplanen kommer först imorrn. Tror det är lugnt för min del, men klart det är trist att folk ska evakuera.
 
Top Bottom