• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Bah, funderar vad man ska rösta på men känns nästan lite hopplöst :p

MP, FP, F!, SD och KD är uteslutet.

V - Är inte helt stoked över hur privatiseringarna har funkat här i norr (syftar främst på Apoteket) så Sjöstedt har mitt stöd i den frågan men ojoj vad MP dem är i vissa frågor :(

M - Alltså, vet inte riktigt vad man ska säga om M. Har ju uppenbarligen fått styra skutan i 8 år nu och känns ju inte som att man är helt nöjd för att uttrycka sig milt? Samtidigt så säger det en hel del att jag trots det finner dem på min lilla lista över tänkbara partier :(

S - Har inga som helst förhoppningar att något kommer ändras till det bättre med S och MP vid rodret, skakig allians så det förslår och deras "dumpa folk i vård- och omsorgssyrken" känns inte helt stabil.

C - Har egentligen inget bra att säga om C. Fredrik Federley och Co kan dra åt fanders för sitt svek i FRA frågan och fan om inte Annie Lööf är floskelmaskinen nummer ett. Men är iaf inte riktigt lika NATO och EU kåta som FP iaf, yey?

Sen så tror jag givetivs inte att något av de här partierna kommer göra något för Norrland men det känns knappt värt att nämna vid det här laget :p

Just go with the Ms, yeah, like shit hasn't turned into an utopia, but has it really been that bad?

Might as well go with the status quo.
 

waypoetic

Banned
För en miljönisse som är liberal och som är för Nato medlemskap och säger nej till en konfessionel skola så är det här valet det svåraste hittills.

Söndagskvällen kommer bli intressant.
 

Drencrom

Member
Handcannon i RE4 är äntligen min.

iB6Td9OfBNHRa.gif


Så vackert

Btw, Evil Within kommer nästa månad av RE4s direktör (Shinji Mikami)
 

Forsete

Member
Alla röstat?

Ser fram mot valvakan?

Nu ska jag bli en momsfifflare och beställa 30 liter motorolja till mig och mina kamrater. Feels good att betala ½ det svenska ockerpriset! Yehaw!
 

Paganmoon

Member
En till ängel? Gött! Blir en knepig match imorrn...

Jopp, vart en hel del knepiga matcher i år dock, hoppas självklart på vinst, men med tanke på plasten i Borås, och att Stahre gillar att kryssa, så lär det väl bli oavgjort som bäst :(

Går du på många hemmamatcher?
 

CoolOff

Member
Jopp, vart en hel del knepiga matcher i år dock, hoppas självklart på vinst, men med tanke på plasten i Borås, och att Stahre gillar att kryssa, så lär det väl bli oavgjort som bäst :(

Går du på många hemmamatcher?

Född och uppvuxen i exil, så det blir bara 1-3 om året + de bortamatcher som är i 08-området.
 

Bri

Member
Faaan. Jag röstar väl på S då. Gör valkompasser hit och dit och försökt läsa på, slutar oftast på S ändå.

Men egentligen har jag ingen jävla aning.
 

Paganmoon

Member
valkompasserna är roliga, speciellt när man får ett parti som närmast på 75%, men närmaste kandidat är en person från andra blocket (från det partiet man var närmast), med typ 85%.

Åsom!
 
Valkompasserna är värdelösa. Folk är så lättlurade. Partierna svarar inte ärligt och kompassen visar heller inte partiernas kärnfrågor eller vad de rent konkret kommer göra. Vidare så är det dessutom helknäppt när alla precentsatser är så lika. När jag gjorde testen fick jag typ 10%-marginal mellan partierna som max (alltså mellan det högsta och nästan lägsta), utom något enstaka som hamnade mycket längre ner.
 

Knugen

Member
Det blev blank för min del, känner att jag är för dåligt insatt i politik samt så verkar majoriteten av dem svenska partierna riktigt urusla.

Av alla debatter jag har tittat på så har dem bara attackerat varandra istället för att föra fram någon form av diskussion.
 

Paganmoon

Member
Skapa en dåååå!

Om det inte finns någon tills jag är klar med dokumentförstöraren skapar jag en.

Edit: Fixade en tråd, kolla OT. :p

Forsete what have you done?? Det kommer bli krig i tråden snart, alla dessa olika åsikter som delas!

Det blev blank för min del, känner att jag är för dåligt insatt i politik samt så verkar majoriteten av dem svenska partierna riktigt urusla.

Av alla debatter jag har tittat på så har dem bara attackerat varandra istället för att föra fram någon form av diskussion.

Blivit väldigt Amerikanskt, våra val... Vart ju samma med nästan alla valplanscher, som mer eller mindre säger "om du röst på dom andra kommer det gå åt helvete".
 
Det blev blank för min del, känner att jag är för dåligt insatt i politik samt så verkar majoriteten av dem svenska partierna riktigt urusla.

Av alla debatter jag har tittat på så har dem bara attackerat varandra istället för att föra fram någon form av diskussion.

Blankt för mig med. Inte för att jag är dåligt insatt. Tvärtom. Har gjort mängder av research och sett mängder av debatter. Alla partier har så stora flaws som jag inte kan se över. Vet heller inte vem som ljuger bäst. Löfven skulle vara en kass statsminister, men sossarna kan ju få försöka i fyra år. Min situation blir nog densamma oavsett om Moderaterna eller Sossarna "vinner".

Forsete what have you done?? Det kommer bli krig i tråden snart, alla dessa olika åsikter som delas!

"Olika åsikter som delas"!?!? Vadfalls!? Man kan nästan tro att det här är ett forum!


:)

:(

:)
 

Bri

Member
valkompasserna är roliga, speciellt när man får ett parti som närmast på 75%, men närmaste kandidat är en person från andra blocket (från det partiet man var närmast), med typ 85%.

Åsom!

Valkompasserna är värdelösa. Folk är så lättlurade. Partierna svarar inte ärligt och kompassen visar heller inte partiernas kärnfrågor eller vad de rent konkret kommer göra. Vidare så är det dessutom helknäppt när alla precentsatser är så lika. När jag gjorde testen fick jag typ 10%-marginal mellan partierna som max (alltså mellan det högsta och nästan lägsta), utom något enstaka som hamnade mycket längre ner.

Har förstått att de inte är att lita på, vilket inte gör en säkrare på sin sak. Tycker partisk.nu var rätt bra på att ge en överblick, men det är ju bara en överblick.
 

Paganmoon

Member
Blankt för mig med. Inte för att jag är dåligt insatt. Tvärtom. Har gjort mängder av research och sett mängder av debatter. Alla partier har så stora flaws som jag inte kan se över. Vet heller inte vem som ljuger bäst. Löfven skulle vara en kass statsminister, men sossarna kan ju få försöka i fyra år. Min situation blir nog densamma oavsett om Moderaterna eller Sossarna "vinner".



"Olika åsikter som delas"!?!? Vadfalls!? Man kan nästan tro att det här är ett forum!



:)

:(

:)

Farligt att dela med sig av åsikter, kan ju sprida sig!

Sen trodde jag att blankröst bara räknades som ogiltig, kommer inte ens med i statistiken, när partiernas "storlek" räknas. Inte bättre att rösta på ett typ Kalle Anka partiet eller nått? Då "tar" man ju procent från partierna ändå.
 
Farligt att dela med sig av åsikter, kan ju sprida sig!

Sen trodde jag att blankröst bara räknades som ogiltig, kommer inte ens med i statistiken, när partiernas "storlek" räknas. Inte bättre att rösta på ett typ Kalle Anka partiet eller nått? Då "tar" man ju procent från partierna ändå.

Nej, blankröster räknas väl? Kommer med i statistiken. Fast jag menar det kommer väl inte stå en tom stol i Riksdagen bara för att det kom blanka röster, men nog räknas väl de rösterna?

Annars är SD vanligt bland de som annars borde röstat blankt.
 

Paganmoon

Member
Nej, blankröster räknas väl? Kommer med i statistiken. Fast jag menar det kommer väl inte stå en tom stol i Riksdagen bara för att det kom blanka röster, men nog räknas väl de rösterna?

Annars är SD vanligt bland de som annars borde röstat blankt.

Om jag förstått det rätt så räknas dom, men samlas i "ogiltiga röster". Hamnar inte i statistiken i det stora hela. Men jag kan ha fel.
 

Forsete

Member
lol, SD bannar Expressen från deras valvaka. SDs nolltolerans mot extremism gäller tydligen även media som sammarbetar med facistiska vänsterorganisationer. :p

Roligt!
 
Top Bottom