• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Paganmoon

Member
Men det är ju rörigt med två trådar med samma ämne. Andra tråden är ju ändå som en subtråd till SweGAF.

det var livat här när du och jag snackade programmering

haha, ja livat var det, tror tillome vi blev tillsagda att ta det via PM, alltid nån som försöker döda flowet här på SweGaf :(

Hur blev det förresten med spelet du höll på med (som du inte ville dela med dig av), blev det nått av det?
 
haha, ja livat var det, tror tillome vi blev tillsagda att ta det via PM, alltid nån som försöker döda flowet här på SweGaf :(

Hur blev det förresten med spelet du höll på med (som du inte ville dela med dig av), blev det nått av det?

Aa visst. Gjorde ett turn-based RPG i C#, helt själv från ground-up. Helt textbaserat. Sen efter det har jag gjort en cleverbot och ett krypteringsprogram, men allt det här var ett tag sen. Tog en sommarkurs i Java (for the sweet cash). Visste inte det när jag sökte, men allt man gjorde var spel i ett gratisprogram som heter Greenfoot. Första gången jag programmerade spel med riktig grafik. Gjorde några top-down spel och en ganska cool, men oerhört simpel 2D-plattformare.
 

Paganmoon

Member
Aa visst. Gjorde ett turn-based RPG i C#, helt själv från ground-up. Helt textbaserat. Sen efter det har jag gjort en cleverbot och ett krypteringsprogram, men allt det här var ett tag sen. Tog en sommarkurs i Java (for the sweet cash). Visste inte det när jag sökte, men allt man gjorde var spel i ett gratisprogram som heter Greenfoot. Första gången jag programmerade spel med riktig grafik. Gjorde några top-down spel och en ganska cool, men oerhört simpel 2D-plattformare.

Coolt! lägga upp på Sourceforge eller nått så man får leka lite? :) Lovar att inte sno källkoden och bli nästa Notch.
 

berzeli

Banned
Ska hålla ValU spammandet till den andra tråden.
Även om jag kan tycka att vi lättare kan diskutera vissa nyanser av valet här

Lämnar politiken i den här tråden för nu med min favoritbild från KD-dagarna från förra året. (Om jag kommer ihåg rätt)

W3M3pTA.png
 
Pagan; här är mitt C#-spel (tror att detta är senaste versionen). Kan slänga upp min Cleverbot och Javaspelen sen också kanske. Jag kallade C#-spelet kort för "The Cave" (för finns ju inget spel som redan heter det?). Det blev aldrig färdigt. Brist på tid et. al.. Det funkar, men tanken var att det skulle vara mycket större variation på fiender med många olika tekniker. Som det är nu tror jag t.ex. att "defend"-knappen är ganska värdelös. Hade alla möjliga planer som inte är svåra att realisera men blev aldrig av. Kanske avslutar det en dag.

Filen är under en halv MB så lär gå väldigt fort att ladda ner. Vill du ha koden också blir det dock mycket större fil ;b http://www.speedyshare.com/7dP8k/Game.exe
 

Paganmoon

Member
Pagan; här är mitt C#-spel (tror att detta är senaste versionen). Kan slänga upp min Cleverbot och Javaspelen sen också kanske. Jag kallade C#-spelet kort för "The Cave" (för finns ju inget spel som redan heter det?). Det blev aldrig färdigt. Brist på tid et. al.. Det funkar, men tanken var att det skulle vara mycket större variation på fiender med många olika tekniker. Som det är nu tror jag t.ex. att "defend"-knappen är ganska värdelös. Hade alla möjliga planer som inte är svåra att realisera men blev aldrig av. Kanske avslutar det en dag.

Filen är under en halv MB så lär gå väldigt fort att ladda ner. Vill du ha koden också blir det dock mycket större fil ;b http://www.speedyshare.com/7dP8k/Game.exe

Nice, blir att köra i virtuell miljö så du inte haxxar mig bara :p

Ajjemän, men det är inte ett dåligt resultat på plasten...

Hmm, men vi behöver vinster, spelat oavgjort på tok för mycket iår.
 

jorma

is now taking requests
Såg precis att 20% av de röstande i min valkrets är öppet sexistiska! Vågar man gå hem själv från tunnelbanan på kvällarna framöver? :)
 

jorma

is now taking requests
två och en halv miljarder dollar, huh.

kanske blir en plusmeny för notch ikväll.

Han lär väl hamna på alla "här är de rikaste personerna i Sverige"- listorna från och med nu.
 

jorma

is now taking requests
eh... Sossarna vill väl satsa en del på försvaret, och som jag förstått är dom ju inte helt emot NATO.
Hur färgad kan man bli av sin parti/blocktillhörlighet egentligen?

Det är väl egentligen den majoritet av svenskar som faktiskt inte vill att vi ska gå med i NATO som kommer att bli rövknullade i slutändan.
 

Forsete

Member
Löfven nobbade precis Vänstern!

Han pratar ju endast med DEMOKRATISKA partier.
Fan vilken korkad jävla kommentar.

Inte kommunistiska eller nazist fascistiska partier som röstats fram av erkända kommunister och fascister, totalt ca. 1.1 miljoner av befolkningen.

Du är bara avundsjuk för att du inte har någon penis jag menar Wii.

Anmäld till MOD. Hur vet DU vilket kön jag just i denna sekund identifierar mig med? CIS Scum!

Finns inte tillräckligt många bra spel på WiiU för att försvara ett köp. <<-- Mitt seriösa svar. :p
 
Anmäld till MOD. Hur vet DU vilket kön jag just i denna sekund identifierar mig med? CIS Scum!

Finns inte tillräckligt många bra spel på WiiU för att försvara ett köp. <<-- Mitt seriösa svar. :p

Bara så det inte uppstår något missförstånd så game:ar jag sjukt mycket på både Xbox och PS. Wii U kostar bara strax över 2000 spänn och har ändå en hyffsad mängd bra spel, och fler är på väg (Hyrule Warriors & Super Smash kommer bli awesomeeeee!). Imo är det värt att köpa en Wii U just nu. Håller som sagt tidigare verkligen inte med alla Nintendo's beslut, men på Wii U får man riktigt högkvalitativa, charmiga, unika spel som man inte hittar någon annanstans. Även om det inte är jättemånga av dem.
 

berzeli

Banned
Originalfilmerna är awesome! Trailern såg ut som en parodi.

Det är din nostalgi som talar, eller min elitism. En av de två. Kanske båda.

Nä men helt ärligt, de är på ett rent hantverksmässigt plan rätt usla (särskilt klippningen som är närmast chockerande dålig) och räddas endast av den charm som de centrala rollerna lyckas utstråla.
Vad som är rätt konstigt är hur dålig trailern är, Tre Vänner (produktionsbolaget) brukar oftast vara avsevärt bättre på det här. Det mest förbluffande är ju hur namnen på karaktärerna dyker upp efter att de redan ha visats i typ en googlesökning. Dessutom är typsnittet så jäkla fult.
 
Det är din nostalgi som talar, eller min elitism. En av de två. Kanske båda.

Nä men helt ärligt, de är på ett rent hantverksmässigt plan rätt usla (särskilt klippningen som är närmast chockerande dålig) och räddas endast av den charm som de centrala rollerna lyckas utstråla.

Det är ju charmen. Såg filmerna igen för kanske ett år sedan. Fortfarande riktigt mysiga på något sätt. Den klassiska melodin, det sköna gänget. Det finns någon ro i att de stjäl pengar utan att springa runt med pistoler. Såna filmer görs inte riktigt idag. Som en lite larvigare Ocean's Eleven.
 
Top Bottom