• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

MacNille

Banned

Killen som var producent bakom det här.
Henry-Cavill-workout1.jpg
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Bara enligt OP. Aldrig sett sån backfire.





Okej okej okej okej okej okej okej okej okej okej okej okej okej.

Hej jag heter Tunesmith, är 5 år gammal och har precis upptäckt chokladpudding. Tycker det är väldigt gott.



Nix, hörde faktiskt talas om Intersteller för första gången idag. Tjejen jag skriver c-uppsats med ska tydligen se den med sin pojkvän på torsdag.

Är den hype?
Får man inte riffa på skämt här eller?
 
Passar fredag efter 17:00?

Det är ju samma dag som Super Smash kommer! Okej då.

Jag har redan hittat dig på Facebook; slänger en friend request. Jag är 100 % säker på att jag sett dina profilbilder någonstans förut men kan verkligen inte komma ihåg vartifrån och vi har inga gemensamma vänner.

Och sen öla efter så kan vi snacka om filmen

Of course. Vi kan dra till någon nation eller hem till mig och lira spel, snacka och dricka.

Får man inte riffa på skämt här eller?

Btw, får du spela EA:s spel innan de kommit ut?
 

MacNille

Banned
Det är ju samma dag som Super Smash kommer! Okej då.

Jag har redan hittat dig på Facebook; slänger en friend request. Jag är 100 % säker på att jag sett dina profilbilder någonstans förut men kan verkligen inte komma ihåg vartifrån och vi har inga gemensamma vänner.



Of course. Vi kan dra till någon nation eller hem till mig och lira spel, snacka och dricka.



Btw, får du spela EA:s spel innan de kommit ut?

Fick en vänförfråga. You are in.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
SweGaf är den seriösa delen av GAF, vill du skämta, får du ta det it AC: Unity OT.
Hörde att Smash har värre framerate än Unity, himla tur att det är en Wii U exklusiv titel, tänk hur GAF hade reagerat om fler faktiskt spelat det på en modern konsol? Ujujuj.

Skämt åsido, N64 versionen vart kul men jag har inte riktigt fastnat för spelet i dess senare inkarnationer.
 

Paganmoon

Member
Hörde att Smash har värre framerate än Unity, himla tur att det är en Wii U exklusiv titel, tänk hur GAF hade reagerat om fler faktiskt spelat det på en modern konsol? Ujujuj.

Skämt åsido, N64 versionen vart kul men jag har inte riktigt fastnat för spelet i dess senare inkarnationer.

Testade PS3 porten, tyckte inte det var något vidare.
 
Mer än hälften av karaktärerna är inte ens människor. Och det är inte ens vårt universum.

Och bara på en basic level handlar Nintendo om att släppa den dystra och mörka världen vi lever i och bara ha kul. Det känns som att folk letar efter konflikter där konflikter inte finns.
 

berzeli

Banned
Mer än hälften av karaktärerna är inte ens människor. Och det är inte ens vårt universum.

Och bara på en basic level handlar Nintendo om att släppa den dystra och mörka världen vi lever i och bara ha kul. Det känns som att folk letar efter konflikter där konflikter inte finns.

Det där med konflikter inkluderar även dig, folk säger inte att spelen är rasistiska. De är bara besvikna på att representationen är som den är.
 
Bortsett från den förstnämnda generaliseringen så fair enough, även om det är ett ologiskt resonemang i sådana spelserier, framförallt när man så mycket enklare skulle kunna se på spelindustrin överlag.
 

berzeli

Banned
Bortsett från den förstnämnda generaliseringen så fair enough, även om det är ett ologiskt resonemang i sådana spelserier, framförallt när man så mycket enklare skulle kunna se på spelindustrin överlag.

Det fanns väl en tråd om spelindustrin överlag för ett tag sedan?

Annars följer det ju bara mönstret med att diskutera olika nyanser av vad som är populärt för tillfället, jag menar det fanns ju en tråd om gräsdensiteten i GTA V.
 

Drencrom

Member
Det enda jag har 'emot' Nintendo när vi är på ämnet jämställdhet etc är att Peach är en mesig 'damsel in distress' i fjantig rosa klänning som ska räddas i typ varje spel.

Väldigt synd med tanke på att hon är den största och mest prominenta kvinnliga Nintendo karaktären :/
 
Det enda jag har 'emot' Nintendo när vi är på ämnet jämställdhet etc är att Peach är en mesig 'damsel in distress' i fjantig rosa klänning som ska räddas i typ varje spel.

Väldigt synd med tanke på att hon är den största och mest prominenta kvinnliga Nintendo karaktären :/

Ja, den där är en gammal tradition som behöver brytas. När de första Mario-spelen kom ut var det ett standardscenario: en riddare som räddar en prinsessa. Nintendo gjorde det, Disney gjorde det, alla författare till barnböcker gjorde det. Normen har brytits men Nintendo håller fast vid det. Dock tror jag att Nintendo börjar släppa scenariot; i senaste spelet Mario 3D World är Peach med gänget och strider mot Bowser.

I det ämnet är det dock någorlunda imponerande att Nintendo valde att ha en kvinnlig huvudkaraktär i Metroid, till och med så långt bak i tiden. Minns knappt några andra stora SNES-spel med en kvinna som huvudperson.
 

jorma

is now taking requests
Jag blir bara tröttare och tröttare på EU. Konstant USA-rädsla, förhindrande av innovationer och starkare kontroll på arbetsmarknaden är allt de handlat om senaste året. Jag förstår helt deras argument, men det är sjukt mycket falskspel på gång bakom kulisserna.

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.599338/eu-parlamentet--ja-till-google-slakt

Uh? Tror du missuppfattat EU's konkurrenslagstiftning helt. Den har inget med USA att göra. Man får inte missbruka en dominerande ställning på marknaden helt enkelt. En av de absolut bästa sakerna EU gör, förutom rörelsefriheten inom EU för alla EU-medborgare.
 
Uh? Tror du missuppfattat EU's konkurrenslagstiftning helt. Den har inget med USA att göra. Man får inte missbruka en dominerande ställning på marknaden helt enkelt. En av de absolut bästa sakerna EU gör, förutom rörelsefriheten inom EU för alla EU-medborgare.

Naiv. USA har många mäktiga techbolag och hamnat i en dominerande ställning. Bara i år har EU ifrågasatt många amerikanska företag (senast med Facebooks köp av Whatsapp), det här är bara ett i ledet, och ses så klart med missnöje i USA. Trots allt är det dock en mindre faktor.

Jag har inte missuppfattat någonting. Jag vet hur det här fungerar, som jag skrev, men det är många faktorer att tänka på.

Vart är alla deals på Wii U..........

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/WIIUPARNL/wii-u-konsol-gamepad-wii-party-u-nintendo-land
 
Top Bottom