• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

strafer

member
JAHA NU ÄR MIN IPOD DÖD FÖR EVIGT...JÄVLA FITTA OCKSÅ


OCH DENNA IPOD HAR DOM JU NU SLUTAT TILLVERKA OCKSÅ




9 ÅR OCH DET ÄR NU DU VÄLJER ATT SKILJAS...J'VLA SATTYG.

VAFAN SKA JAG GÖRA NU DÅ....OM INTE JAG KAN LYSSNA PÅ MUSIK NÄR JAG ÄR UTE...VAFAN SKA JAG DÅ UT OCH GÖRA


FCUK HELL KÄEVHSFDSJOFJF

SUCK
 

Paganmoon

Member
Uhm, har ingen nämnt för dig att du kan lyssna på musik i din mobil, sen typ evigheter? Vi snackar alltså innan ens smartphones fanns.
 

Forsete

Member
Småland anropar Skåne, Småland till Skåne kanal 16.

Överlever ni det magnifikt kraftfulla detonationerna från vindbyarna? Huru ser Eder kraftförsörjning ut?
Jag håller i nutid på med att förbereda en räddningsaktion per vätgasballong. Håll ut!

3302807_custom-ae0fea5014eb6f113752c212342eafcb5fe20be9-s6-c30.jpg
 

Paganmoon

Member
Väskjäveln borta, så nu sitter man på hotellet i Saigon utan ombyte av kläder, efter 16 timmars flyg med 2 byten, förseningar, springanden mellan gates, känner mig fräsch som fan. Varmt är det iallafall, så Life is good.
 

Groof

Junior Member
Väskjäveln borta, så nu sitter man på hotellet i Saigon utan ombyte av kläder, efter 16 timmars flyg med 2 byten, förseningar, springanden mellan gates, känner mig fräsch som fan. Varmt är det iallafall, så Life is good.
Been there done that. Suger som fan.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Väskjäveln borta, så nu sitter man på hotellet i Saigon utan ombyte av kläder, efter 16 timmars flyg med 2 byten, förseningar, springanden mellan gates, känner mig fräsch som fan. Varmt är det iallafall, så Life is good.
Badrock och express hotel laundry service.
 
Tjenare Swe-gaf. Vet att jag inte skriver här särskilt mycket längre. Men måste få ventilera lite. Blir förmodligen av med min lägenhet inom kort, bor just nu i andrahand och förhoppningen från både mig och förstahandsmänniskan att jag skulle få ta över lägenheten i januari. Just nu verkar det inte som att det blir så.

Så jävla surt och kasst och hela jävla skiten. Ibland känns det som att jag har haft lite för mycket glid senaste åren och att korthuset är på väg att rasa samman. Men men, bara att gå och lägga mig och ta nya tag imorgon.

Edit: varför är du fortfarande en junior groof?
 

Groof

Junior Member
Tjenare Swe-gaf. Vet att jag inte skriver här särskilt mycket längre. Men måste få ventilera lite. Blir förmodligen av med min lägenhet inom kort, bor just nu i andrahand och förhoppningen från både mig och förstahandsmänniskan att jag skulle få ta över lägenheten i januari. Just nu verkar det inte som att det blir så.

Så jävla surt och kasst och hela jävla skiten. Ibland känns det som att jag har haft lite för mycket glid senaste åren och att korthuset är på väg att rasa samman. Men men, bara att gå och lägga mig och ta nya tag imorgon.

Edit: varför är du fortfarande en junior groof?
Det där är sunk! Har du inget annat boende?

Är junior för att jag postade en hattråd. ¯_(ツ)_/¯
 
Tjenare Swe-gaf. Vet att jag inte skriver här särskilt mycket längre. Men måste få ventilera lite. Blir förmodligen av med min lägenhet inom kort, bor just nu i andrahand och förhoppningen från både mig och förstahandsmänniskan att jag skulle få ta över lägenheten i januari. Just nu verkar det inte som att det blir så.

Så jävla surt och kasst och hela jävla skiten. Ibland känns det som att jag har haft lite för mycket glid senaste åren och att korthuset är på väg att rasa samman. Men men, bara att gå och lägga mig och ta nya tag imorgon.

Edit: varför är du fortfarande en junior groof?

Undrade just vart du tagit vägen.

Sånt där brukar alltid ordna sig på ett eller annat sätt! Du kanske kan hitta något ställe att bo tillfälligt? Föräldrar? Ett annat tillfälligt andrahandsboende? Hoppas det löser sig.

Groof är fortfarande junior för att han inte vågar PM:a en moderator ;b
 

Drencrom

Member
Tjenare Swe-gaf. Vet att jag inte skriver här särskilt mycket längre. Men måste få ventilera lite. Blir förmodligen av med min lägenhet inom kort, bor just nu i andrahand och förhoppningen från både mig och förstahandsmänniskan att jag skulle få ta över lägenheten i januari. Just nu verkar det inte som att det blir så.

Så jävla surt och kasst och hela jävla skiten. Ibland känns det som att jag har haft lite för mycket glid senaste åren och att korthuset är på väg att rasa samman. Men men, bara att gå och lägga mig och ta nya tag imorgon.

Edit: varför är du fortfarande en junior groof?

Ledsen att höra det, har vart i en liknande situation (som löste sig snabbt med arbete) så jag vet hur det känns.
 
Tack för de varma orden, även efter lång frånvaro är det skönt att veta att swe-gaf håller ens rygg. Pratade med ägarna idag och kommer inte få vara kvar i lägenheten, däremot skulle jag skicka ett mail till dem om var jag jobbar och så, så förhoppningen är att jag kan få en annan av deras lägenheter. Synd bara då jag bor mitt i centrum med en hyra på 3300 spänn. Blev tillfrågad av en arbetskamrat om jag ville hyra en 3a också för 6 papp men det känns lite väl onödigt.
 
Tack för de varma orden, även efter lång frånvaro är det skönt att veta att swe-gaf håller ens rygg. Pratade med ägarna idag och kommer inte få vara kvar i lägenheten, däremot skulle jag skicka ett mail till dem om var jag jobbar och så, så förhoppningen är att jag kan få en annan av deras lägenheter. Synd bara då jag bor mitt i centrum med en hyra på 3300 spänn. Blev tillfrågad av en arbetskamrat om jag ville hyra en 3a också för 6 papp men det känns lite väl onödigt.

Aja men då låter det ju som att det kommer ordna sig. Är den där trean i andra hand kanske du kan hyra den på korttid om inte annat, bara två-tre månader tills du hittar något annat? Annars är ju en trea för 6000 inte så dumt för en person med (vad jag antar är) heltidsjobb och full lön.
 
Aja men då låter det ju som att det kommer ordna sig. Är den där trean i andra hand kanske du kan hyra den på korttid om inte annat, bara två-tre månader tills du hittar något annat? Annars är ju en trea för 6000 inte så dumt för en person med (vad jag antar är) heltidsjobb och full lön.
Jo det lockar ju lite med den där trean, lät som att det var ett tvåårskontrakt så mest det som var drygt. Jag självklart råd med den även om det innebär att jag får tajta till det på andra områden.

Edit: såg precis min första scen ur Castle, råkade gå förbi tvn precis då ett avsnitt slutade och det var från den där gifen när Fillion typ inte kommer på vad han ska säga.
 

Yoshichan

And they made him a Lord of Cinder. Not for virtue, but for might. Such is a lord, I suppose. But here I ask. Do we have a sodding chance?
Varför luktar varenda jävla buss piss i Örebro?

Åt helvete med denna stad.
 

waypoetic

Banned
När jag simmade runt i Netflix-biblioteket så hittade jag den där Amy Poehler-serien "Welcome to Sweden", nån mer som sett/ser den här?
 

berzeli

Banned
När jag simmade runt i Netflix-biblioteket så hittade jag den där Amy Greg Poehler-serien "Welcome to Sweden", nån mer som sett/ser den här?

Undvik, undvik, undvik.

Det enda underhållande med serien är käbblet bakom, den väsentligt mindre talangfulle Poehlern Greg hade problem med den här (träffsäkra) recensionen, så han bestämde sig för att vara ett as i kommentarerna, vilket han till sist erkände.
Ska väl tilläggas att han avskedade en manusförfattare genom att ta bort honom från dropbox mappen de använde utan förvarning och han ska vara så pass dryg att det var huvudskälet till att produktionsbolaget FLX gav bort serien till Jarowskij.
 

waypoetic

Banned
Äh, jag har sett 6 avsnitt och tycker serien är härlig. Om Greg Poehler blev upprörd över en recension gör ju inte mig som tittare något.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Känslan när man är dödsbakis efter att ha varit ute till 05, men måste ner på stan igen på dagsfest...
 
Jag och min flickvän har tittat på två avsnitt av Welcome to Sweden, tyckte den var helt okej. Kul för henne också då det blir lite igenkänningshumor.
 
Top Bottom