• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Hjod

Banned
Jag har några filmer som jag inte kommer använda den digitala versionen av, någon som är sugen på Man of Steel eller Prometheus? Har säkert fler men dom jag vet just nu.

Glad Valborg, bli inte dräggfulla nu barn!
 

rezuth

Member
Jag har några filmer som jag inte kommer använda den digitala versionen av, någon som är sugen på Interstellar, Man of Steel eller Prometheus? Har säkert fler men dom jag vet just nu.

Glad Valborg, bli inte dräggfulla nu barn!

Flippa Interstellar
 

Forsete

Member

All is well, we have no problems! *LALALALALALALA*

Quiet! Shut up! I don't want to take responsibility!

If you want to become really fucking frightened, look at this.
http://www.svtplay.se/video/2843434/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-avsnitt-14

Del 14 av 20. 300 svenskar uppskattas ha åkt för att kriga i Irak och Syrien. Många av dem från Göteborg. Men hur fungerar egentligen arbetet med att motverka terrorresorna?

Basically nothing is being done in Göteborg. The tjänsteman who is responsible didn't seem to understand how bad this is and compared it to WW2 when Swedes went to Finland to defend her from Russia. Mindfuck movie pack deluxe.
 

strafer

member
ärligt talat så bryr jag mig inte om dessa såkallade downgrades, gillar jag spelar så gillar jag det, grafiken kommer inte ändra det.

Folk är så jävla grafikkåta nu för tiden
 

Forsete

Member
Men det är ju fult att utvecklare inte är tydliga med att det är target renders man kör med i början.

Var tröttsamt när GG gjorde det med Killzone 2, och det är tröttsamt än idag så fort det händer.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Men det är ju fult att utvecklare inte är tydliga med att det är target renders man kör med i början.

Var tröttsamt när GG gjorde det med Killzone 2, och det är tröttsamt än idag så fort det händer.

Det är väldigt vanligt att iochmed att fler system osv. blir implementerade under utvecklingen av ett spel att vissa delar behövs justeras för att allt ska få plats i den allokerade budgeten. Witcher 3 är nog inte ett undantag.
 

Paganmoon

Member
Aldrig riktigt gillat Witcher spelen, provade första men orkade inte med combat:en, köpte den igen på steam med enhanced edition, combat:en var inte bättre.
Sen är Geralt svintråkig som protagonist. Men det finns ju så få (stora) spel just nu, att man ändå blir sugen att köpa den. Har dom "fixat" combat:en sen ettan eller är det samma som innan? Svårt för dom att fixa Geralt kanske, men det kan man väl leva med.

Sen är den ju mer än en vecka bort, och en månad till Elder Scrolls Online, vad fan ska jag spela nu då?? :(
 

Bri

Member
Har plogat igenom ettan och tvåan. Båda bra, tvåan vassare. Jävligt oslipade spel är det dock. Eurojank i sin finaste form.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Detta är eurojank, skulle inte klassa något av Witcherspelen i samma nivå.

Deras "enhanced"-editions är klart överlägsna i jämnförelse med deras ursprungliga versioner dock så visst finns det alltid rum för extra hyvlande.
 

Forsete

Member
Funderar på Witcher, fast har inte så mycket tid för spel längre.

Om jag gillar 3:an blirré nog att spela dom i omvänd ordning sen. :p
 

Hjod

Banned
Jag är också sugen på Witcher 3, har inte lirat några av dom tidigare heller. Får se om det blir köp, ser ju trevligt ut iaf, trots "downgraden".
 
Postar bara för strafer, också nyfiken. Tog en blixtsnabb titt på hans post history och såg inget utöver det vanliga. Ska ta kontakt med honom och kolla vad som hänt denna gång.

P.S. Vad gäller Witcher 3-diskussionen ovan så o ja, det kommer bli tits. Årets spel såvida Q4 inte erbjuder några överraskningar. Första spelet i år som jag förbokat. Och i tvåan gjorde CDPR om stridssystemet helt, och de har gjort stora förändringar i treans system också. Finns ingen anledning till oro att stridssystemet (eller "combat:en") skulle vara lika dåligt som i ettan.
 
Ah, det låter rimligt. Dock verkade ju många "hålla med" om kommentaren. Vart har du hört att det skulle vara en perma? Fast iof vore det inte jättekonstigt i och med hur många gånger han blivit bannad förut.
 

Keasar

Member
Jag vaknade precis med en skrämmande grop i magen.

Efter en liten stund så kom en ensam mening upp i huvudet, "Åh herregud vi ska vara värdar åt Eurovision igen....."
 
Angående Eurovision

CFxXAyZWEAAgirV.jpg
 

Paganmoon

Member
är ju 2 femdagsveckor på jobbet på rad, vafan, är det inte dags för lite röda dagar igen?

Har inte fastnat för Witcher heller. Lite "meh", tror jag är helt bortkopplad från gaming media alltså, The Order fick skitbetyg, och är nog mitt favoritspel 2015 hittills, Witcher får 9:eek:r och 10:eek:r, och jag förstår inte betygen.

Förresten, för Göteborgare här (och andra som kanske är intresserade):
https://www.kickstarter.com/projects/703569186/det-andra-goteborg

En bildbok om "Det andra Göteborg" (som ligger i USA).
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
är ju 2 femdagsveckor på jobbet på rad, vafan, är det inte dags för lite röda dagar igen?

Har inte fastnat för Witcher heller. Lite "meh", tror jag är helt bortkopplad från gaming media alltså, The Order fick skitbetyg, och är nog mitt favoritspel 2015 hittills, Witcher får 9:eek:r och 10:eek:r, och jag förstår inte betygen.

Förresten, för Göteborgare här (och andra som kanske är intresserade):
https://www.kickstarter.com/projects/703569186/det-andra-goteborg

En bildbok om "Det andra Göteborg" (som ligger i USA).

Estimated delivery: Aug 2015
Only ships to: Sweden, United States

Fan då.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
är ju 2 femdagsveckor på jobbet på rad, vafan, är det inte dags för lite röda dagar igen?

Har inte fastnat för Witcher heller. Lite "meh", tror jag är helt bortkopplad från gaming media alltså, The Order fick skitbetyg, och är nog mitt favoritspel 2015 hittills, Witcher får 9:eek:r och 10:eek:r, och jag förstår inte betygen.

Förresten, för Göteborgare här (och andra som kanske är intresserade):
https://www.kickstarter.com/projects/703569186/det-andra-goteborg

En bildbok om "Det andra Göteborg" (som ligger i USA).

Katastrofveckor! Hur ska man förväntas överleva, och än mindre upprätthålla någon form av arbetsmoral, när man måste jobba 5 dagar i veckan :(


Jag har tokfastnat för Witcher 3, gillar det som fan! Bästa spel jag spelat på jag vet inte hur länge.
 

Forsete

Member
är ju 2 femdagsveckor på jobbet på rad, vafan, är det inte dags för lite röda dagar igen?

Har inte fastnat för Witcher heller. Lite "meh", tror jag är helt bortkopplad från gaming media alltså, The Order fick skitbetyg, och är nog mitt favoritspel 2015 hittills, Witcher får 9:eek:r och 10:eek:r, och jag förstår inte betygen.

Förresten, för Göteborgare här (och andra som kanske är intresserade):
https://www.kickstarter.com/projects/703569186/det-andra-goteborg

En bildbok om "Det andra Göteborg" (som ligger i USA).

Haha, coolt projekt.
Vad var det tantan sa i slutet? Antar att det var svenska?
 

jorma

is now taking requests
Så jag har spelat både witcher 1 och 2 men egentligen inte fastnat för något av dem. Spelade aldrig klart endera.

Trean är the shit dock. Undrar varför jag sitter här på jobbet när jag kunde varit hemma och mördat monster i Gwent. Lätt bästa spelet i år, och förmodligen förra året också.

Hade tappat lite av lusten att gejma över lag, men fick tillbaka den med råge. Tack för det, CDPR!
 

Paganmoon

Member
Så jag är ensam på Swe-gaf med att inte gilla Witcher 3? Hur kan ni alla ha så fel?

Jaja, får väl ge den ett par försök till då.
 
Någon här som har lust att göra en fyndig gif som säger "Sweden-GAF was a mistake. It's nothing but trash.", i samma anda som dessa mästerverk?

6Fy2vV5.gif

mhZaU2c.gif


Vore ganska awesome (och användbart? :)).
 
Top Bottom