• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

uFa5IEJ.gif


w3MDaoE.gif


U0xWNR9.gif


Vassego.

Edit: bättre kvalitet.

Snyggt! Ganska så awesome.
 

berzeli

Banned
Någon annan som såg Kung Fury igår? Den var asbra.

Asbra är ett starkt uttryck. Rullade på fint för det mesta, men saknade överhängande struktur och var mer löst sammanhängande skämt än en film med story. Danger 5 och de nyare OSS 117 filmerna har lite samma stuk (särskilt Danger 5) och båda gör det bättre. Men gott hantverk och ett par bra skämt.
 

Danneee

Member
Asbra är ett starkt uttryck. Rullade på fint för det mesta, men saknade överhängande struktur och var mer löst sammanhängande skämt än en film med story. Danger 5 och de nyare OSS 117 filmerna har lite samma stuk (särskilt Danger 5) och båda gör det bättre. Men gott hantverk och ett par bra skämt.

Fick mig att bli mer pepp på Danger 5, den har legat på min watch list ett tag nu så får ta tag i det.
 

Keasar

Member
Såg den igår på sin premiär, det var en kul film, lite osammanhängande och så men annars riktigt rolig film att se på 30 minuter.

Magnus Betnér var lätt bäst.
 

MacBosse

Member
Såg den igår på sin premiär, det var en kul film, lite osammanhängande och så men annars riktigt rolig film att se på 30 minuter.

Magnus Betnér var lätt bäst.

Ja den biten var roligast, kändes som att de körde improvisering och det var skitkul!
 

Paganmoon

Member
Såg den igår, var ok, Betnér och Gustafsson som redan nämnts var höjdpunkten. Fattar dock inte att en av stretch goalsen var att göra den till en riktig långfilm, tycker nästan 28 minuter redan var för långt för konceptet.
 

Agremont

Member
Såg den igår, var ok, Betnér och Gustafsson som redan nämnts var höjdpunkten. Fattar dock inte att en av stretch goalsen var att göra den till en riktig långfilm, tycker nästan 28 minuter redan var för långt för konceptet.

Vilken fin avatar du har förresten.
 

Sword Familiar

178% of NeoGAF posters don't understand statistics
Musiken var höjdpunkten för min del. Jag gillar inte den svenska humoreliten särskilt mycket, så jag håller inte riktigt med om att de var det bästa med filmen. To each their own, I guess.
 

Paganmoon

Member
Vilken fin avatar du har förresten.

Tackar! Roligt att det finns fler på Swe-GAF som uppskattar detta landmärke:)

Musiken var höjdpunkten för min del. Jag gillar inte den svenska humoreliten särskilt mycket, så jag håller inte riktigt med om att de var det bästa med filmen. To each their own, I guess.

Betnér och Gustafssons bit var höjdpunkten för det var biten som jag tyckte var genuint rolig. Resten av filmen var over the top som det utlovades, men fattar inte riktigt kopplingen till 80-talsfilmer, annat än att killen var en polis. Kändes mer som en 90-talists version av vad dom tror 80-talsfilmer var. Den hade faktiskt mer gemensamt med TV-spel (Double Dragon osv) än film, och jag hade inte haft nått emot att spela ett Kung Fury spel.

Nej, årets enda actionfilm som var over the top, med 80-talsinfluenser och förtjänar all lovord den får är nog Fury Road.

Men det var ändå underhållande 28 minuter, inget snack om det.
 

Paganmoon

Member

Well... shit. Jag förutspår dåliga reviews.


Haha, ja.

När ni med på Witcher 3 ångbåten?

Köpte spelet nu, ser fram mot att spela. LADDA DÅ!

Hype översätts väl med hajp, men jag börjar gilla ångbåt faktiskt.

Har fortfarande problem med Witcher 3, men den är spelbar i alla fall, om man bortser från extrema laddtider när man dör, och dålig designad UI för inventory m.m. efter att jag märkte att man kunde köra swipe upp för att komma direkt till kartan har det blivit lite bättre, sen är det viss lagg i menyerna, förstår fortfarande inte alla 9:eek:r den fått i betyg.
 
Haha, ja.

När ni med på Witcher 3 ångbåten?

Köpte spelet nu, ser fram mot att spela. LADDA DÅ!

Du är LTTP, brorsan. Se till att subscribe:a till alla Witcher trådar. Gissa-vem är kedjepostare i dem alla. Var försiktig bara med XP-buggen som håller på just nu. Jäkligt trist grej.

Har fortfarande problem med Witcher 3, men den är spelbar i alla fall, om man bortser från extrema laddtider när man dör, och dålig designad UI för inventory m.m. efter att jag märkte att man kunde köra swipe upp för att komma direkt till kartan har det blivit lite bättre, sen är det viss lagg i menyerna, förstår fortfarande inte alla 9:eek:r den fått i betyg.

Vilken tur att det fick betyget "spelbar i alla fall" av Paganmoon.
 

Sword Familiar

178% of NeoGAF posters don't understand statistics
Jag älskar hur knugen liksom tar sats för att säga något i den där gif:en. Känns som om det är där tyngden i "it's nothing but trash." ligger.
 

Paganmoon

Member
Det är det sämsta spelet jag aldrig spelat. Värdelös framerate, trista och enformiga strider, hemsk grafik, fult user interface.

Men aja, det är spelbart i alla fall.

Förskräcklig gif, precis som Heavenly Sword.

Swe-GAF har ingen smak!

SweGAFWasAMistake.gif

Otroligt bra, den bästa actionfilmen jag sett på länge helt ärligt.

Japp, kan bara hålla med, jag gick ändå in med rätt så mycket hajp och förväntningar, och den övergick förväntningarna ändå.
 

Forsete

Member
Witcher 3 är grymt skoj, men lite svårt att komma in i tycker jag. En massa grejor som man kan levla, vad ska man köra på lixom? Mina karaktärer slutar nästan alltid med att utvecklas i brute force riktningen, inte så mycket magiskt mumbo jumbo.
 
Witcher 3 är grymt skoj, men lite svårt att komma in i tycker jag. En massa grejor som man kan levla, vad ska man köra på lixom? Mina karaktärer slutar nästan alltid med att utvecklas i brute force riktningen, inte så mycket magiskt mumbo jumbo.

Du menar med avseende på talent tree? Kör på fast attacks, längst till vänster i det röda trädet -- det är en bra utgångspunkt. Du kan respecca senare genom att dricka en särskild drink, så om du ångrar dig är det inga problem, kostar bara en liten slant. Kom ihåg att du måste sätta dina färdigheter på plats till höger också. Förutom att fokusera på fast attacks är det väldigt värdefullt att spendera en poäng i den gula förmågan Sun & Stars. Denna ger dig regenerating health i dagtid och snabbare generering av adrenalin i nattid.

Sugen på att spela mer men fast med hemtenta till på onsdag ;b Passar ändå bra eftersom patchen inte lär vara ute fören dess.
 

Forsete

Member
Du menar med avseende på talent tree? Kör på fast attacks, längst till vänster i det röda trädet -- det är en bra utgångspunkt. Du kan respecca senare genom att dricka en särskild drink, så om du ångrar dig är det inga problem, kostar bara en liten slant. Kom ihåg att du måste sätta dina färdigheter på plats till höger också. Förutom att fokusera på fast attacks är det väldigt värdefullt att spendera en poäng i den gula förmågan Sun & Stars. Denna ger dig regenerating health i dagtid och snabbare generering av adrenalin i nattid.

Sugen på att spela mer men fast med hemtenta till på onsdag ;b Passar ändå bra eftersom patchen inte lär vara ute fören dess.

Tack för tipsen, ska köra på det.

Har bara tid att spela på helger, too much wörk just nu och fram till semestern. Men hellre det än arbetslös! :p
 
Förresten, om det är någon i UppsalaGAF som inte är bannad än; Indiens president samt Victoria och Daniel från svenska kungahuset kommer till Uppsala universitet imorgon. Kan vara intressant.
 

Forsete

Member
Var noga med att inte Du:a Vikkan. Daniel går väl an, ty han är endast en "man av folket" *fniss*

Jihde Du:ade HKH i något program och blev dömd för hemfridsbrott, ärekränkning, majestätsbrott och hets mot folkgrupp. Slutade illa för den mannen, han sitter i morgonsoffan på livstid numera.
 
Top Bottom