• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Keasar

Member
Jättemånga i den tråden som säger att de är trötta på att folk tjatar om Obsidian, men är det verkligen så förvånande? Tyckte själv att storyn och karaktärerna överlag i Fallout 3 var rätt meh som dem alltid har varit i Bethesda spel. Obsidian tog det grundliga konceptet och gameplayet som var faktiskt bra och sen skrev intressanta saker till det.
 

Farks!

Member
Jättemånga i den tråden som säger att de är trötta på att folk tjatar om Obsidian, men är det verkligen så förvånande? Tyckte själv att storyn och karaktärerna överlag i Fallout 3 var rätt meh som dem alltid har varit i Bethesda spel. Obsidian tog det grundliga konceptet och gameplayet som var faktiskt bra och sen skrev intressanta saker till det.

Inte så konstigt med tanke på att Obsidian består av många Black Isle-veteraner som arbetade på originalspelen. Vi kan väl iallafall hoppas på att Bethesda tar lite inspiration från New Vegas och gör ett faktiskt rollspel med fler val och en värld som känns sammanhängande och trovärdig.

The Shandification of Fallout, som också postats i den tråden, förklarar perfekt vad som bör strävas efter.
 

jorma

is now taking requests
Tycker både F3 och New Vegas tillhör förra generationens absoluta höjdpunkter. Jag är helt klart med på ångbåten.

Och blir det samma setup som då så är det väl klart att de inte kommer att nämna Obsidian över huvud taget förräns de är klara med att sälja Fallout 4.
 

Sword Familiar

178% of NeoGAF posters don't understand statistics
Fin, icke cross-gen-hund. Annars inte så imponerande.

Tror jag ramlade av ångbåten och sitter i livbåten istället.
 

Keasar

Member
Tyckte faktiskt visuellt såg det rätt bra ut, min enda tvekan är hur väl utvecklat story och quests kommer vara.

Annars tyckte jag det var en bra början. Får se över tid hur det håller sig.
 

Ty4on

Member
uFa5IEJ.gif

Blir inte helt det samma utan gul text för mig.
J5BoSic.gif
 

jorma

is now taking requests
Tyckte inte det bästa med fallout kom fram så bra i trailen, dvs 50-tals americana - stilen. Grafiken duger bra, är ju inte det viktigaste i ett open world-spel.

Men release 2015 och inte crossgen! Fortfarande kvar på ångbåten.
 

Paganmoon

Member
Tyckte inte det bästa med fallout kom fram så bra i trailen, dvs 50-tals americana - stilen. Grafiken duger bra, är ju inte det viktigaste i ett open world-spel.

Men release 2015 och inte crossgen! Fortfarande kvar på ångbåten.

Say what now?? Var la inget datum på teasern, vart har du fått det ifrån?

Edit: Såg tråden nu, ånga på! woooo!
 

Forsete

Member
Har du lust a summera för en som inte vill ge aftonbladet ett click?

Haha, smart.

En av de tuffa pantbanksrånarna har anmält polisen i arresten för att de "torterat" honom med hög musik. Polisen ska ha spelat olika sorters musik samtidigt på hög volym, eller dansbandsmusik på hög volym.

Nu jämförs det med Guantanamo av hans advokat.
 

BKSmash

Member
Trevligt trevligt med en svensk tråd!

..Ännu skönare med 10 veckor av sommarledighet från och med på torsdag. Perfekt timing inför E3 dessutom, bring it on!
 

fanboi

Banned
Usch... Följde live sändningen från Lisa Holm där de bekräftade att de hittat en död person... Tänker till mig själv och mina två tjejer och detta har berör mig så enormt.
 

Forsete

Member
Usch... Följde live sändningen från Lisa Holm där de bekräftade att de hittat en död person... Tänker till mig själv och mina två tjejer och detta har berör mig så enormt.

Ja, denna veckan var inte speciellt rolig.
Lisa hittades död, Häremstam död, bilbomb dödade 4 i Gbg, skottlossning i Seved igår kväll.
Usch, fy fan.
 

Sword Familiar

178% of NeoGAF posters don't understand statistics
NWC går att kolla på nu på youtube.com/e3 om man vill. Kollade litegrann, men orkar typ inte.

Speaking of which, måste nog sova lite innan Microsoft drar igång om jag ska orka med den här natten. Man är ju inte någon yngling längre.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Jag tror inte Fallout 4 är något för mig.

Jag gillade 3:an, men fick sedvanligt Se-allt-OCD och brände ut mig själv. Imponerad över att Wicher 3 hållt mitt intresse så pass länge, trots enorma möjligheter till OCD:ande. Hoppas det håller i så jag kan avsluta det.
 

Farks!

Member
E3 är överskattat, för att inte tala om att hypen kring det här är hypokritisk. Ena stunden sitter folk och dömer ut spelindustrin för alla downgrades, brutna löften och exploaterande beteende för att sedan under E3 dagarna med glädje och stolthet svälja allt de ser och hör. Folk lär sig fan aldrig.
 
E3 är överskattat, för att inte tala om att hypen kring det här är hypokritisk. Ena stunden sitter folk och dömer ut spelindustrin för alla downgrades, brutna löften och exploaterande beteende för att sedan under E3 dagarna med glädje och stolthet svälja allt de ser och hör. Folk lär sig fan aldrig.

Du kan inte mena allvar.

Om vi bortser från din djupa filosofiska uppenbarelse att folk är hypokondriker, vad exakt är det som är så överskattat?
 
Top Bottom