• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Sword Familiar

178% of NeoGAF posters don't understand statistics
Shenmue 3? FF VII? Mycket intressant. Ser fram mot att INTE FÅ SE NÅGOT EFTERSOM DET UTSPELAR SIG kl. 3 på fucking morgonen.

Stön.

Fucking

Full steam ahead.
220px-EJ_Smith.jpg

Jag kollar varje år. Det är typ tradition vid det här laget. Jag kollar dock inte på Kalle Anka på julafton längre.

Och ja, det är alldeles för sent att lämna den här ångbåten. :)
 

Forsete

Member
Would if I could, men måste upp halv 6.

Och eftersom jag redan powernappat så är det omöjligt att somna tidigare för att kompensera sömnförlusten. :(
/Ilandsproblem
 
Sony klockan 3 inatt är en självklarhet
för oss som inte ska upp och jobba <3

GAF har en Twitchchatt som vi använder under E3 förresten. Behöver inte vara inne på en Twitch-stream för att följa den, kan ha den i separat fönster, så hoppa in.
 

Paganmoon

Member
Sony klockan 3 inatt är en självklarhet
för oss som inte ska upp och jobba <3

GAF har en Twitchchatt som vi använder under E3 förresten. Behöver inte vara inne på en Twitch-stream för att följa den, kan ha den i separat fönster, så hoppa in.

Länk?

Sony klockan 3 på natten är en självklarhet även för mig som ska jobba imorgon :)
 
Titta inte på Youtube @ E3 under konferenserna (men titta mellan för de har bra folk där). Youtubestreamen är avsevärt delayed. Twitch ligger ca 15 sekunder före och buffrar ingenting, så chatten kommer vara före dig. Youtube har dock bättre bildkvalité. Båda har sin styrka och svaghet.
 

Paganmoon

Member
Titta inte på Youtube @ E3 under konferenserna (men titta mellan för de har bra folk där). Youtubestreamen är avsevärt delayed. Twitch ligger ca 15 sekunder före och buffrar ingenting, så chatten kommer vara före dig. Youtube har dock bättre bildkvalité. Båda har sin styrka och svaghet.

mja, men 60FPS och kvalitén är viktigare än 15 sekunder för min del. riktigt överraskad hur bra streamen är faktiskt.
 

berzeli

Banned
Kan vi ta ett par sekunder att njuta av hur fantastiskt Unravel ser ut? Bäst hittills detta E3.

mja, men 60FPS och kvalitén är viktigare än 15 sekunder för min del. riktigt överraskad hur bra streamen är faktiskt.

Youtube vägrar låta mig använda html5 spelaren nu för streamen men kvalitén är ändå mer stabil än twitch.
 

Paganmoon

Member
Men samtidigt, TLG har varit känt sen 8 år tillbaka, FF7 är en remake (och inte exklusiv), och Shenmue 3 är även det inte exklusivt.

Horizon var riktigt coolt dock, men även där var ju ett annat problem som visades upp för Sony, hur mycket av det som visades är 2015 spel?

Grymma spel som visades, men fortfarande något besviken på konferensen.

OtvqA3wm.jpg
 

Leezard

Member
Men samtidigt, TLG har varit känt sen 8 år tillbaka, FF7 är en remake (och inte exklusiv), och Shenmue 3 är även det inte exklusivt.

Horizon var riktigt coolt dock, men även där var ju ett annat problem som visades upp för Sony, hur mycket av det som visades är 2015 spel?

Grymma spel som visades, men fortfarande något besviken på konferensen.

OtvqA3wm.jpg

Inne på samma spår här, fullt ut Scrooge. Jag skulle aldrig lita på Square Enix att göra något vettigt nuförtiden.
 

Drencrom

Member
Ni är alldeles för bittra och/eller checklist-lystna grabbar, konferensen var riktigt hype och gav det folk bett om. Horizon och Uncharted 4s demo var grymma nog, TLG och Shenmue 3 upphöjde det bara ännu mer (har dock ingen riktig tro i Square). Har i allafall svårt att se hur en E3 konferens kan realistiskt få en större reaktion och vara något mycket bättre.
 

Paganmoon

Member
Ni är alldeles för bittra och/eller checklist-lystna grabbar, konferensen var riktigt hype och gav det folk bett om. Horizon och Uncharted 4s demo var grymma nog, TLG och Shenmue 3 upphöjde det bara ännu mer (har dock ingen riktig tro i Square). Har i allafall svårt att se hur en E3 konferens kan realistiskt få en större reaktion och vara något mycket bättre.

Sony konferensen checkade väl iofs varenda tänkbar checklista som fanns, minus spel i 2015, så nja, inte vidare checklist-lysten.

Bitter? hmm, kanske, grining? definitivt :)

Men det saknades nått... det där lilla extra
Heavenly Sword Remaster och Heavenly Sword 2.
 

Drencrom

Member
Sony konferensen checkade väl iofs varenda tänkbar checklista som fanns, minus spel i 2015, så nja, inte vidare checklist-lysten.

Bitter? hmm, kanske, grining? definitivt :)

Men det saknades nått... det där lilla extra
Heavenly Sword Remaster och Heavenly Sword 2.

Uttryckte mig fel där. Jag syftade iaf på klagomålen som att FF7 remaken inte är fullt exklusivt t.ex.

Men jo, förstår cynismen/skepticism. Var själv inte så hypad eller ivrig inför E3 i år men detta E3 leverarar verkligen enligt mig.

Ser iallafall fram emot mecha dinos och hundfågel väktaren med flera :)

Ingen framtida konferens kommer vara något extra dock om heavenly sword måste utgöras av det, troligen medveten om det men ;)
 

Paganmoon

Member
Uttryckte mig fel där. Jag syftade iaf på klagomålen som att FF7 remaken inte är fullt exklusivt t.ex.

Men jo, förstår cynismen/skepticism. Var själv inte så hypad eller ivrig inför E3 i år men detta E3 leverarar verkligen enligt mig.

Ser iallafall fram emot mecha dinos och hundfågel väktaren med flera :)

Ingen framtida konferens kommer vara något extra dock om heavenly sword måste utgöras av det, troligen medveten om det men ;)

Har inte alls hoppat på den sista väktarens ångbåt, klickade aldrig för mig, ens vid första visningen för en massa år sen.

Dinosen ser jag rejält fram emot, Game of the show lätt (och då ser jag sjukt fram emot Battlefront och Fallout 4 också).

Men om man ska ta och nämna fler grejer som gjorde en besviken, Ingen release date för Journey PS4 (hade hoppats på "available today on PS Store!"), och någon hint om release för the tomorrow children.

Igen, det var lite för mycket "2016+ kommer bli åsom! vi lovar, lämna oss inte!"

en dag kommer den komma, Heavenly Sword Remaster, och uppföljaren, en dag... Troligtvis samma dag som Prince of Persia 2008 får en uppföljare...
 
Om ni inte såg konferensen live med GAF-chatten förstår ni inte hypen.

Nejdå, jag själv har faktiskt inget större intresse för varken TLG, FF eller Shenmue. Horizon och Uncharted 4 såg riktigt läckra ut, men givetvis är demo:na skriptade. Det var en grymt utformad konferens helt enkelt som var kul att titta på.

Ninty ikväll, förhoppningsvis lite bomber och ren gameplay, förhoppningsvis inget "delayed until 2016".
 

Sword Familiar

178% of NeoGAF posters don't understand statistics
Jag bryr mig inte så mycket om vem som kammade hem mest fördelar under sin konferens. Det är mest roligt att TLG vaknat från sin koma och att Shenmue kanske blir återuppväckt från döden (återstår att se). FF7 remake är väl sådär. Inte något jag känner något behov av, men kul för de som väntat på det.
 

Keasar

Member
Horizon: Zero Dawn, The Last Guardian, For Honor, Rainbow Six Siege, Ghost Recon: Wildlands, The Division och Uncharted 4 var mina personliga höjdpunkter.

Fanns lite på dem andra konferanserna som var trevliga som Star Wars: Battlefront, Recore verkade trevligt (om man hade haft/brydde sig om en XBOX One), Unravel, CODBLOPS3 verkar rätt coolt och lite allt möjligt.

Sony var definitivt bäst, andra plats var Ubisoft för dem hade en bunt multiplayer spel jag skulle vilja spela med folk.
 

jorma

is now taking requests
Håller med. Tyckte det var ett bra år

Fallout, TLG, Battlefront, Horizon, Uncharted och the Division. Yes pls. Antar att jag kommer att spela Tomb Raider när det kommer till PS4. Shenmue 3 blir väl 2017 så jag orkade inte bli hypad över det.

Är egentligen mätt på AC, men setting i london gör det intressant ändå.
 

Sword Familiar

178% of NeoGAF posters don't understand statistics
Jajo, det enda jag är lite missnöjd med är att det mesta jag är intresserad av kommer tidigast 2016, men jag har å andra sidan en hel drös spel att spela tills dess. Jag är rätt tålmodig.
 

Sword Familiar

178% of NeoGAF posters don't understand statistics
Yeah, glad midsommar. Bli inte stöpfulla nu. Hört att det blir regn. Kanske hinner få igång grillen innan dess.
 

Farks!

Member
Du kan inte mena allvar.

Om vi bortser från din djupa filosofiska uppenbarelse att folk är hypokondriker, vad exakt är det som är så överskattat?

E3 är spelindustrins hemmaplan och allt som visas och sägs där får tas med en viss nypa salt. Men jag håller med om att årets show var bra.
 

Farks!

Member
No shit? Alla vet att det ska tas med en nypa salt. Du har fortfarande inte berättat vad som gör det så överskattat.

Det är överskattad just för att det speljättarnas evenemang där de visar upp alla sina spel och produkter från dess bästa sida utan någon möjlighet till egentlig kritik eller insikt. Och när jag säger överskattat så menar jag just det - överskattat. Inte att det nödvändigtvis är dåligt eller ointressant.

Varför är du så spydig? Tar du det personligt?
 

Sword Familiar

178% of NeoGAF posters don't understand statistics
Get a room, förfan.

Jag tycker inte E3 är överskattat. Det är underhållande varje år, av olika anledningar. Sen att utvecklarna vill visa de bästa sidorna av spelen spelar väl ingen roll? Det är ingen som tvingar dig köpa spelen när de kommit ut och du har oftast lång tid på dig att bilda dig en uppfattning om spelet. För mig är det mer spännande att se VAD som kommer att komma än hur de presenterar spelen. E3 är spännande för att man vet att det kommer visas något nytt, iaf. för mig.
 
Det är överskattad just för att det speljättarnas evenemang där de visar upp alla sina spel och produkter från dess bästa sida utan någon möjlighet till egentlig kritik eller insikt. Och när jag säger överskattat så menar jag just det - överskattat. Inte att det nödvändigtvis är dåligt eller ointressant.

Varför är du så spydig? Tar du det personligt?

Du lägger en korkad kommentar utan någon som helst argumentation eller motivering och blir förvånad över att du blir ifrågasatt?

Jag tycker det finns mycket utrymme för kritik. Ta bara en titt på forumet. Sen att det är kontrollerade demos på de flesta spelen är en sak och det är klart att det är till fördel för företagen. Sanningen kommer ändå alltid fram så jag ser inte problemet.

Du är på ett av världens största spelforum där de flesta tycker det är kul och intressant med E3. Jag ser inte hur det är överskattat, och då du inte ens kan motivera din åsikt kan jag inte påstå att jag kommer ändra uppfattning. Each to their own.
 

obin_gam

Member
Hyffsad värdelös midsommar detta blev då, 15 plus ute, alla i familjen är på olika ställen, alla krogar stängda, och jag har inget alls att göra.

Skulle iofs kunna fortsätta i Witcher 3, men hittade en scotch från speyside som var ganska söt och honungsaktig så är lite orolig att jag fuckar upp min storyline om jag spelar nu :p
 

Farks!

Member
Du lägger en korkad kommentar utan någon som helst argumentation eller motivering och blir förvånad över att du blir ifrågasatt?

Jag tycker det finns mycket utrymme för kritik. Ta bara en titt på forumet. Sen att det är kontrollerade demos på de flesta spelen är en sak och det är klart att det är till fördel för företagen. Sanningen kommer ändå alltid fram så jag ser inte problemet.

Du är på ett av världens största spelforum där de flesta tycker det är kul och intressant med E3. Jag ser inte hur det är överskattat, och då du inte ens kan motivera din åsikt kan jag inte påstå att jag kommer ändra uppfattning. Each to their own.

Jag har inget emot att bli ifrågasatt, men var det nödvändigt att ta en så otrevlig tongång? Om jag var otydlig så ber jag om ursäkt för det.
 

jorma

is now taking requests
Jag känner mig som 14 år igen, för jag fnittrar fortfarande förtjust varje gång jag ser titeln till nya South Park-spelet.
The Fractured But Whole. Brilliant!
 

Keasar

Member
GAME hade 70%-rea på allt idag. Rusade dit under lunchen för att försöka få tag på något som kan ha varit kvar sen deras tidigare rea som gamarna hade missat.

Fick:
Halo 3: ODST (360)
Starhawk (PS3)
Killzone 3 (PS3)
Dead or Alive Ultimate (OGXBOX)
Timesplitters 2 (OGXBOX, visade sig dock att 360n inte var bakåtkompitabel med detta, synd)
Overture Guilty Gear 2

för totalt 201 kronor. Inte så pjåkigt.
 
Top Bottom