SF kommer inte visa Straight Outta Compton i Sverige.
SF kommer inte visa Straight Outta Compton i Sverige.
Helt död efter att ha sprungit runt Gamescom i tre dagar, hem nu!
Helt död efter att ha sprungit runt Gamescom i tre dagar, hem nu!
Tjena Sweden-GAF!
Har nyligen blivit arbetslös, och för att finna glädjen medan jag håvar in kronor från A-kassan, tänkte jag hålla på med en podcast som kommer att fokusera på film. Jag har nu spelat in första avsnittet med en sunkig mikrofon men i min åsikt, helt okej innehåll. Jag skulle gilla er feedback.
Avsnitt 1 - The Man From U.N.C.L.E.
Helt färsk. Deras metod har fått en del kritik så det är väl rimligt att ta siffrorna med en nypa salt. DN lade upp en artikel om det i morse.Hur färsk undersökning? Kan ju vara så att IKEA-morden gett ett temporärt uppsving.
Helt färsk. Deras metod har fått en del kritik så det är väl rimligt att ta siffrorna med en nypa salt. DN lade upp en artikel om det i morse.
Helt färsk. Deras metod har fått en del kritik så det är väl rimligt att ta siffrorna med en nypa salt. DN lade upp en artikel om det i morse.
Som DN nämner i sin artikel så har de en självutnämnd panel istället för ett slumpmässigt utval som representerar Sveriges befolkning. De måste därför normalisera sin data för att spegla den faktiska opinionen. Den här undersökningen är inte mindre trovärdig än någon av deras andra undersökningar, men jag litar inte lika mycket på dem som t.ex. SCB eller Gallup.Men varför skulle Yougov först nu helt plötsligt inte vara tillförlitlig?
Det går jävligt fort just nu... :/
Metro har en tidning?
Metro har en tidning?
Seriöst? Du måste ju ha passerat någon utav tidningslådorna där man kan plocka en. Verkar finnas i varenda stad.
Som DN nämner i sin artikel så har de en självutnämnd panel istället för ett slumpmässigt utval som representerar Sveriges befolkning. De måste därför normalisera sin data för att spegla den faktiska opinionen. Den här undersökningen är inte mindre trovärdig än någon av deras andra undersökningar, men jag litar inte lika mycket på dem som t.ex. SCB eller Gallup.
Reaktionen på Metro/YouGovs opinionsundersökning verkar ofta gå ut på att YouGovs metodik har brister. Vilket stämmer, men Göteborgs Universitet har visat att bristen är att (fi), (v) och (mp) överrepresenteras i dessa opinionsundersökningar, inte (sd), som istället underrepresenteras.
Brister är brister. Studien som Göteborgs Universitet har genomfört inkluderar inte den här undersökningen och med fler datapunkter kanske det visar sig att både t.ex. FI och SD är överrepresenterade då panelen främst består av yngre svenskar. Är det inte bättre att förlita sig på undersökningar som är mer ordentligt genomförda?
Jag instämmer helt. SD kommer sannolikt fortsätta att klättra i popularitet. Jag vet inte att de kommer att passera S, men de kommer säkert vara ett av landets största partier fortsättningsvis.Absolut, men inte heller bra att stoppa huvudet i sanden och istället för att angripa problemet beskylla undersökningsmetodiken. Trenden är tydlig att SD, om de nu inte redan är, kommer vara det största partiet snart. Samtidigt som övriga partier fortsättet att spela Åkesson rätt i händerna.
Lägg inte ord i min mun. Jag jobbar med vetenskap. Jag vet bättre än att lita på en yougov-undersökning för något av ämnena i den där gräsliga bilden.
Svårt att inte göra när det enda du kom med var "Yougov :lol", istället för något mer utförligt.
Ironiskt nog illustrerar denna bild väldigt väl varför man inte ska lita på yougov. Kraftig framgång för V? Fi in i riksdagen? Över 10 procentenheters skillnad i stöd mellan blocken? Inget av detta kom ju ens i närheten av att slå in.
Yougov :lol
Nu var "källan", dvs där jag tog bilden ifrån, inte den mest trovärdiga, eller ens någon vars åsikt jag delar, men den var i paritet med din kommentar. Därav postningen.
Som jag ser det är inte Yougov värd mer än ett :lol, oc du lyckades bevisa att jag har rätt
Jag vet inte vad mer jag kan säga ¯_(ツ_/¯
Ironiskt nog illustrerar denna bild väldigt väl varför man inte ska lita på yougov. Kraftig framgång för V? Fi in i riksdagen? Över 10 procentenheters skillnad i stöd mellan blocken? Inget av detta kom ju ens i närheten av att slå in.
Yougov :lol
Du tror alltså att det inte är så många som dricker för lite vatten varje dag? Va? VA?
Du tror alltså att det inte är så många som dricker för lite vatten varje dag? Va? VA?