• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Försök? Read the newspaper liksom

Som sagt, det verkar inte vara mycket "hackande", utan mest bara ddos på hemsidor.
Nyheter överdriver alltid.

604ST.jpg


Aftonbladet iallafall.
 

KAOz

Short bus special
Vad i helvete är en "het pussfest"!? Är det som Ryska Posten eller? Och vad fan är en nakentavla!?

Jävla skitblaskor att ständigt hitta på egna ord för saker. Som det ökända "nakenchock". Det gör mig arg.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Vad i helvete är en "het pussfest"!? Är det som Ryska Posten eller? Och vad fan är en nakentavla!?

Jävla skitblaskor att ständigt hitta på egna ord för saker. Som det ökända "nakenchock". Det gör mig arg.

N-n-n-nakenchock?!?!?!?

tumblr_m4z9smFWTE1r6rovj.gif
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
iRgS4ooX9uskJ.gif


Förövrigt Corky, killen i den här giffen, påminner mig om dig. Kan du också se det? Titta noga. Lite smalare, men nog fan ser det ut som en Corky. Lite.

Hahah aa lite kan jag allt hålla med :D
 

waypoetic

Banned
Så vem ska berätta för Anonymous att Pirate Bay är uppe?

Dom ska tydligen göra ytterligare en attack mot svenska sidor halv 3 idag.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Vem skulle slösa hockeypulver på det viset? Herre... finns inget godare än hockeypulver.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Så kul att vara sjuk på en fredag, fyeaaaaaaaaaaah.

Det här är lite väl offtopic men jag har en polare som inte fick lära sig konceptet av sarkasm under sina 23ish år som han levt. Nu menar jag inte att han inte snappar upp de mest subtila nyanser av sarkasm utan ta ovanstående scenario :

Jag: Så jävla kul och vara sjuk på en fredag.
Han : Va?! Det är det väl inte? Eller? Corky, det är väl tvärtom? Du skojjar eller?
Jag:
tumblr_m9a6ynwy5n1qfonsb.gif
 

KAOz

Short bus special
Det här är lite väl offtopic men jag har en polare som inte fick lära sig konceptet av sarkasm under sina 23ish år som han levt. Nu menar jag inte att han inte snappar upp de mest subtila nyanser av sarkasm utan ta ovanstående scenario

Det är de absolut roligaste människorna! Finns inget bättre. Jag har en jävla field day varje gång jag är hemma hos min mor eftersom hon har totalt avsaknad av sarkasm och till viss del humor.
Är underbart.

Har även en vän som är totalt missanpassad där. Vi kanske borde slå ihop dem och skapa ett genetiskt missfoster befriat från allt som har med ironi och sarkasm att göra.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Heter din polare Karl Pilkington?

Haha I wish, den här killen dränerar själen. Jag vill kunna kalla mina polare för ironiska namn utan att behöva ta livet av mig...

"Tjenna biffen!"
"Ööööh vad sa du? Biff? Är du dum? Jag väger 55kg."

Ewjip.gif



Vi kanske borde slå ihop dem och skapa ett genetiskt missfoster befriat från allt som har med ironi och sarkasm att göra.

Oh gud nej tänk på barnen. Jag vill inte utsätta någon för det. Tortyr.


edit :

Kom på en till... fyfan varje gång han drar denna så vill jag svälja 10 meter taggtråd doppad i batterisyra

Jag : "Fan... jag dör av hunger, dags o käka"
Han 100% allvar och oironisk : "Va? Nej men komigen det gör du ju inte alls. Du lever ju, titta bara, titta i spegeln du är ju vid liv!"

Man skulle kunna tro att jag hittar på... åh gud vad jag önskar att jag hittade på.
 

zon

Member
Corky sådana människor är ju skitroliga, man kan lura i dem vad som helst. Det finns ingenting som de inte tror på. :D
 

Drencrom

Member
"Tjenna biffen!"
"Ööööh vad sa du? Biff? Är du dum? Jag väger 55kg."

------------

Jag : "Fan... jag dör av hunger, dags o käka"
Han 100% allvar och oironisk : "Va? Nej men komigen det gör du ju inte alls. Du lever ju, titta bara, titta i spegeln du är ju vid liv!"

Snälla, säg att denna person är en autistisk trettonåring och inte en fullvuxen man...
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
va?

jag tar det för givet att alla med skägg har humor och kan förstå alla dess varianter


enda undantaget från denna regel är om de har skägg av religiösa skäl

Haha det är sant, iofs har jag inte sett han på ett bra tag men nu pratar vi inte om en grym beard här inte. Skägg som i "vuxen".
 

KAOz

Short bus special
va?

jag tar det för givet att alla med skägg har humor och kan förstå alla dess varianter


enda undantaget från denna regel är om de har skägg av religiösa skäl

Falskt tyvärr. En kompis har världens dunderskägg, men total avsaknad av humor. Förutom när han berättar 10 minuter långa "roliga" historier. Som är asdåliga. Och bara han skrattar.
Eller, så är det vi andra som helt enkelt inte är roliga.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Falskt tyvärr. En kompis har världens dunderskägg, men total avsaknad av humor. Förutom när han berättar 10 minuter långa "roliga" historier. Som är asdåliga. Och bara han skrattar.
Eller, så är det vi andra som helt enkelt inte är roliga.

Yes! Jag älskar 10 minuters skämt utan punchlines. Leder till de mest obekväma situationerna någonsin.

Någon annan :"*Skämtet är slut*"
En själv : "Aa så kan det vara ibland"
 

KAOz

Short bus special
Iof. ett av mina favorit "skämt" är skapat enbart för att irritera. Berättar man HELA tar det cirka 40 minuter. Men man kan göra det längre. Bästa med det är att det har ingen punchline typ, och är helt antiklimatiskt.
Är underbart om man vill reta upp någon riktigt rejält.

Men jag avskyr roliga historier. Är det fel på mig då?
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Men jag avskyr roliga historier. Är det fel på mig då?

Ne herregud nej, vem fan gillar roliga historier? Förutom 70 åriga gubbar.


Googlade rolig histora, fick fram det här :

Torparen tog med sig en hink till den lilla sjön för att hämta vatten.
Framme vid bryggan hör han glada flickskratt och upptäcker tre unga damer som badar nakna.
Flickorna får syn på honom och ropar:
- Vi går inte upp förrän du försvinner härifrån.
Torparen ler lugnt, håller upp hinken och svarar:
- Ingen fara, flickor, jag har inte bråttom. Jag är bara här för att mata min krokodil...


Alltså, nu är min helg förstörd.
 

KAOz

Short bus special
Torparen tog med sig en hink till den lilla sjön för att hämta vatten.
Framme vid bryggan hör han glada flickskratt och upptäcker tre unga damer som badar nakna.
Flickorna får syn på honom och ropar:
- Vi går inte upp förrän du försvinner härifrån.
Torparen ler lugnt, håller upp hinken och svarar:
- Ingen fara, flickor, jag har inte bråttom. Jag är bara här för att mata min krokodil...

HAHAHAHAHHAHAHAHAHHA HAHAHAHAHAH HAHAHAHAH

HAAAAA HAAAA HAA

HAH!!!!!!!

Nu förstörde du allas helg.
Allas.
.... ALLAS....
 

Drencrom

Member
Corky said:
Torparen tog med sig en hink till den lilla sjön för att hämta vatten.
Framme vid bryggan hör han glada flickskratt och upptäcker tre unga damer som badar nakna.
Flickorna får syn på honom och ropar:
- Vi går inte upp förrän du försvinner härifrån.
Torparen ler lugnt, håller upp hinken och svarar:
- Ingen fara, flickor, jag har inte bråttom. Jag är bara här för att mata min krokodil...

Avskyvärt, detta 'skämt' är en produkt av våldtäkts kultur!

Hela min familjs helg är nu förstörd.
 

Majine

Banned
Torparen tog med sig en hink till den lilla sjön för att hämta vatten.
Framme vid bryggan hör han glada flickskratt och upptäcker tre unga damer som badar nakna.
Flickorna får syn på honom och ropar:
- Vi går inte upp förrän du försvinner härifrån.
Torparen ler lugnt, håller upp hinken och svarar:
- Ingen fara, flickor, jag har inte bråttom. Jag är bara här för att mata min krokodil...

Skämtet är att det är det är sexuellt innuendo.
 

Easy_D

never left the stone age
Aftonbladet i all ära men seriöst. I en battle royale mellan Expressen och The Suns redaktion, vilka skulle vinna och varför?

Nä, Swedbank gick upp igen efter 40 minuter. Grymma hackers ;)

Händelseförloppet var väl något i stil med. "Men Nicke, nu får du sluta spela på datorn, mamma måste kolla sin email" och därmed fick Script-kiddien Nicke sluta med sin attack mot etablissemanget.
 

zon

Member
Jag sitter här med en liten bok om gamla skånska ord. Jag känner igen fler ord än vad jag trodde, men jag undrar hur väl ni som är oppadifrau kan tyda det här språket:

"Om en ha en stua o va i, sa Hana, o letta o eda o letta o kölna me, så skolle en väl va fjönted, om en ga se ud i sköven å bada i nån sjö!"

"Paugen va' sau slaen sau di rent fårrgryste se, når di sau, hur han sau ud."

Inte så lätt va? :p
 
Jag sitter här med en liten bok om gamla skånska ord. Jag känner igen fler ord än vad jag trodde, men jag undrar hur väl ni som är oppadifrau kan tyda det här språket:

"Om en ha en stua o va i, sa Hana, o letta o eda o letta o kölna me, så skolle en väl va fjönted, om en ga se ud i sköven å bada i nån sjö!"

"Paugen va' sau slaen sau di rent fårrgryste se, når di sau, hur han sau ud."

Inte så lätt va? :p

tumblr_ltsomig4fc1qmf6dp.gif
 

jorma

is now taking requests
Jag sitter här med en liten bok om gamla skånska ord. Jag känner igen fler ord än vad jag trodde, men jag undrar hur väl ni som är oppadifrau kan tyda det här språket:

"Om en ha en stua o va i, sa Hana, o letta o eda o letta o kölna me, så skolle en väl va fjönted, om en ga se ud i sköven å bada i nån sjö!"

"Paugen va' sau slaen sau di rent fårrgryste se, når di sau, hur han sau ud."

Inte så lätt va? :p

Har en skånsk pappa men fattade väl hälften. Skulle väl säga att skånska är mitt fjärdespråk, efter Svenska, Engelska och Skoltyska.
 

zon

Member
Diverse skånska ord:

Gögavär = så kallt väder att en kaffegök gör gott.

Dehäranade = detta

Dehärnade skitet = mens (lol)

Fittamad = smörgås med flott och salt

Lasaspigare = tapetsör

Lötta = lyfta

Mavaknev = magknip

Möghong / Mögtocke = manlig smutsgris

Räli = ful, otäck, anskrämlig

Sylten = hungrig

Nej nu ska jag inte ta över tråden med vårt vackra språk något mer. ;)
 

waypoetic

Banned
Det där är ju en viss särskild skånska, för att vara petig. Gammelskånska? Av alla de skånska vänner jag haft och har så har de aldrig yttrat de där orden.
 
Top Bottom