• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

zam

Member
My wife is a qualified teacher and has a Masters degree in Maths, she currently teaches high school and A-level. Do you have any idea what she'd need to do to teach in Sweden? I've looked around online and can't seem to find many answers. Would she need to learn Swedish first? Or could she teach in English? Are there English speaking schools?
There are several high-schools and grade-schools where a majority of the education is in English, so it is entirely possible that she could get a job teaching math in English. Might have to look a little harder to find those jobs but it is possible.
 

KAOz

Short bus special
Säger en örebroare. Jag växte delvis upp i södra Norrland. Så roligt att höra göteborgarna (där jag bor nu) gnälla över vintern.

Pysch. Corky är lika mycket Örebroare som jag är Göteborgare. Han är från ännu kallare platser. Platser du inte ens kan drömma om i dina mardrömmar. En portal av allt det hemskaste Cthulhu själv skriker om av rädsla.
Karlstad.
Mother.
Fucking.
Karlstad.

Och jag är förvånad över att vintern är så mild än. Kommer säkert komma en jävla köldknäpp som chockar systemet och tar död på en dock.
 

Labadal

Member
Vinterkräksjukan?

Inte än, men den åker jag garanterat på.

Jobbar som elevstödjare. Varje gång någon av ungarna behöver hjälp så får man deras hosta rakt upp i ansiktet. Hjälper ju inte att föräldrarna skickar sina barn till skolan med förkylningar som gör att de knappt orkar göra något. Har samma jävla förkylning själv nu. Hostar slem som är lika stora som kulor barnen spelar med på sommaren.

Aja, får ligga o spela och kolla på serier.
 

strafer

member
Någon som vet hur fasen man fixar detta? Dyker upp när jag startar Day of Defeat Source.

jbcpwLVdoDUcku.JPG
 
Var aldrig mycket för lunarstorm. Jag hade en användare typ 2004 som jag var inne på en gång, ironiskt nog kommer jag fortfarande ihåg både användarnamn och lösenord även fast jag knappt kommer ihåg vilket lösen jag har här på Neogaf.

Senaste jag hörde om sidan var att det mest var en massa snuskgubbar som satt och raggade på småflickor där, vet inte hur hög sanningshalten är i det uttalandet.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Körde aldrig Lunarstorm. Körde nåt som hette Glife istället, men det var mer ett stockholmscommunity, eller mer specifikt ett Stureplanscommunity (skäms lite).
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Var aldrig mycket för lunarstorm. Jag hade en användare typ 2004 som jag var inne på en gång, ironiskt nog kommer jag fortfarande ihåg både användarnamn och lösenord även fast jag knappt kommer ihåg vilket lösen jag har här på Neogaf.

Senaste jag hörde om sidan var att det mest var en massa snuskgubbar som satt och raggade på småflickor där, vet inte hur hög sanningshalten är i det uttalandet.

Jobbade relaterat med Lunar runt tiden den screenen vart tagen och ja det vart definitivt ett pedo-träsk då.
 

waypoetic

Banned
Någon mer här som jobbar i butik? Eller kanske lager. Någon som har tips på bra skor eller vad för att slippa få så ont i fötterna och blåsor?
 
Högskoleprovsresultatet är uppe! Någon som gjorde det? För mig gick det sådär, itne tillräcklgit för min utbildning.
Tråkigt, bättre lycka nästa gång! Jag lyckades komma in på Universitetet innan hela finanskrisen drog igång, så det var betydligt enklare att komma in på det jag ville.

När jag skriver detta påminns jag om att jag redan borde ha tagit examen:(
 

waypoetic

Banned
Waypoetic i Emma Stone tråden.



Vad har du att säga till ditt försvar?

Hon är inte särskilt snygg. Första gången jag såg henne var i "Superbad" VILKET hade en svensk titel ("Supersugen") som berättade mer om filmens handling än den engelska titeln. Superbad, vad är det, en film med Mark Wahlberg och The Rock? Nä, bara tre kåta highschool snubbar.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Jahapp, då har man köpt ny lägenhet då. Svårt ruinerad, men väldigt skönt att slippa 22 kvm skolåda till förmån för 42 kvm med balkong.
 

antipod

Member
Jahapp, då har man köpt ny lägenhet då. Svårt ruinerad, men väldigt skönt att slippa 22 kvm skolåda till förmån för 42 kvm med balkong.

Grattis. Lagom uppgradering.

Själv flyttar jag om 1,5 vecka. Dock hyreslägenhet. Packa packa packa....
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Grattis. Lagom uppgradering.

Själv flyttar jag om 1,5 vecka. Dock hyreslägenhet. Packa packa packa....


Tackar, och grattis själv!

Ja, måste väl börja snart också. Ska vara ute ur min 14:e, men får inte tillträde till nya förrän den 15:e januari.

Edit: vafan, jag vill ha vinter och snö. Svårt sugen på att åka lagg.
 

antipod

Member
Edit: vafan, jag vill ha vinter och snö. Svårt sugen på att åka lagg.

Förr när man jobbade inne i stan (Stockholm) och pendlade så var man inte allt så förtjust i snö för tågen gick ju aldrig som de skulle.

Nu när man har 15 minuters promenad till jobbet får det vräka ner så mycket det vill. Nästan så att jag vill att det ska komma någon meter snö bara för att ställa till det för så många...
 
Hon är inte särskilt snygg. Första gången jag såg henne var i "Superbad" VILKET hade en svensk titel ("Supersugen") som berättade mer om filmens handling än den engelska titeln. Superbad, vad är det, en film med Mark Wahlberg och The Rock? Nä, bara tre kåta highschool snubbar.

Superbad i det fallet syftar väl att vilja ha något "superbad" vilket kan direkt översättat till just supersugen. Tror inte jag såg klart den filmen och hade definitivt ingen aning om vem Emma Stone var då. Tror första filmen jag la märke till henne var i Zombieland, fast ärligt talat så är hon inte snyggaste personen på bild utan det är sätter hon för sig, rösten och utseendet som är grejen. Men nu låter jag som en kåt nörd så skit samma.

Ska aldrig beställa spel ifrån Spelbutiken mer förövrigt, beställde Playstation All-Stars natten mellan tisdag och onsdag och tänkte att man kunde få det på release, det tyckte inte dom och jag lär ju få det på måndag när jag ändå inte har tid att spela. Jävla rövhål.
 

zon

Member
Det är roligt när norrlänningar kommer ner till skåne under vintern, de blir lika förvånade varje gång när de upptäcker att det är kallare här nere trots att temperaturen är högre. Sen kommer gnällandet om hur djävligt det är här. :) Vår luftfuktighet gör en hel del för att förvärra kylan.

Annars så har jag börjat testa årets julöl, denna var jävligt bra: http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=11331

Denna var ingen höjdare, men om ni gillar Bishops Finger så kanske den är något för er: http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=11357

nom nom nom
 

squared

Member
skoj lr? ok, då är vi tre GAF:ers i Ljusdal...

edit: lr vänta, du kanske har sagt det förut?

Jo som sagt, det har vi redan kommit fram till tidigare i tråden :) Blev det någon meetup någon gång? Fan man kan inte hålla koll på alla trådar på alla forum man vistas på!
 

KAOz

Short bus special
Så grabbar, det har hänt.

Snön faller. Slask och äckel överallt. Man vill inte ens gå ut i skiten. Helt äckligt ute. Usch!
 
Top Bottom