• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Mössa och vantar inomhus nu. 2 grader ute. Kommer ihåg en vinter då det var -25. Jag kommer dö.
 

strafer

member
wOPhs.jpg
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Posener har för närvarande skatteskulder hos Kronofogdemyndigheten på cirka 23,7 miljoner kronor. Den skatteskulden preskriberas dock vid årsskiftet 2012-2013, uppger myndigheten för TT....

...Efter Trustorhärvan flydde Joachim Posener utomlands, satt i personlig konkurs. Han var internationellt efterlyst under elva år. De brott han misstänktes för är i dag preskriberade.

Aldrig riktigt fattat det där med brottspreskibering. Kan Posener bara tralla in i landet igen 2013 och leva som ingenting hänt? Eller kan man straffas retroaktivt trots att brottet/åtalet/ärendet preskriberats?
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Aldrig riktigt fattat det där med brottspreskibering. Kan Posener bara tralla in i landet igen 2013 och leva som ingenting hänt? Eller kan man straffas retroaktivt trots att brottet/åtalet/ärendet preskriberats?


Nej, det är ju själva grejen med preskribering, att man inte längre kan bli åtalad för brottet.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Lätt! Vilka ska vi svindla?

Vi hittar någon med tillgång till en lista med alla personer med Alzheimerliknande besvär, gör en korsreferense med de som är änkor/änkemän och kontaktar dessa. Efter att ha bjudit på bullar stjäl vi deras pensionscheck, här kommer demensen in - vi gör det varje månad.

Sådär, nu när jag garanterat kommer hamna i helvetet så tycker jag att vi kan dra igång närsom.
 

waypoetic

Banned
En polare har just uppnått en rätt fet succé på iTunes. Ligger nu på tredjeplats för den mest populäraste podcasten (Säkerhetspodcasten) i Sverige! Nu drar vi ut å fiiiirar va.

Gött! Vet dock inte helt när jag har tid. Jobbet är i full rulle nu och blir många sena arbetsdagar. Typ som nu. Nyss hemkommen. Urk.

Sedan sova. Upp tidigt. Sätta igång.

I LOVE IT!

Äsh. Till helgen? Äntligen är input-lagget borta :)
 

fanboi

Banned
En polare har just uppnått en rätt fet succé på iTunes. Ligger nu på tredjeplats för den mest populäraste podcasten (Säkerhetspodcasten) i Sverige! Nu drar vi ut å fiiiirar va.



Äsh. Till helgen? Äntligen är input-lagget borta :)

Du bor i Ljusdal va? Vem har lyckas med detta? En från byn?
 

KAOz

Short bus special
Kör ni BF3 på PC så lägg till "zam_SE", kör gärna några rundor BF3 med Swe-GAF :)

Vi är smutsiga konsolhoror. :,( Sorry.

Hade gärna pushat det på PC dock, men min dator är... ja... om vi säger så här, min Ps3a är bättre än min nuvarande dator.
 

Cdammen

Member
Snöade härnere i Malmö för någon minut sedan. Min gissning om vad som kommer stå på löpsedlarna imorrn: "SNÖKAOS!" För skåningar gillar att överdriva.
 

Ledsen

Member
Bra, då vet jag. Förvänta dig ett besök inom en snar framtid.

...du kanske inte märker att jag är där. Men det är jag. I närheten. Väntandes.
 

squared

Member
Jag vet inte om någon nämnt det redan (lol), men:
SNÖÖÖÖ!

Det har kommit en en hel del det senaste dygnet må jag påstå.

Btw, jag addade dig Ledsen på steam precis.. Hope we can be friends :O
Och om någon annan är sugen är jag mycket vänlig av mig, squaredd är mitt Steamname.
 

fanboi

Banned
var är ditt kontor? :D

Ljusdal... brevid squaredds kontor (kan tänka mig Ledsens med... :) )

Bra, då vet jag. Förvänta dig ett besök inom en snar framtid.

...du kanske inte märker att jag är där. Men det är jag. I närheten. Väntandes.

o_O

Sorry, en av dom var jag :( Jag och Corky grälade imorse!

Vem vann?

Jag vet inte om någon nämnt det redan (lol), men:
SNÖÖÖÖ!

Det har kommit en en hel del det senaste dygnet må jag påstå.

Btw, jag addade dig Ledsen på steam precis.. Hope we can be friends :O
Och om någon annan är sugen är jag mycket vänlig av mig, squaredd är mitt Steamname.

Försökte lägga till dig... men är du [BFF]Rainbow (lol)
 
Top Bottom