• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Drencrom

Member
Så SWE-GAF, jag har hittat vårat officiella anthem.

Gammal sång, samt cover, men skitsamma den är BÄST!
https://www.youtube.com/watch?v=9BGAHItVtz0

Christer Sjögren <3

Man får ju hoppas att Sony levererar.

Förhoppningsvis, Sony är i dåligt skick och PS4:an kan kommer antingen 'make it or break it' så att säga, jag tror dem kommer 'storsatsa' på den. Sony klarar då inte av en sån rysslig start PS3:n hade iaf

Är sverige gaf också sony gaf?

Den mest uttalade delen av SweGAF verkar vara Sony bias lol

Steam och Nintendo förtjänar mer kärlek (lol ms)
 

Ledsen

Member
Christer Sjögren <3



Förhoppningsvis, Sony är i dåligt skick och PS4:an kan kommer antingen 'make it or break it' så att säga, jag tror dem kommer 'storsatsa' på den. Sony klarar då inte av en sån rysslig start PS3:n hade iaf



Den mest uttalade delen av SweGAF verkar vara Sony bias lol

Steam och Nintendo förtjänar mer kärlek (lol ms)

Själv har jag kört alla plattformar utom PS3 denna generation (360, PC, DS, PSP. Wii). Nu är jag 90% PC (400+ spel på Steam) och kommer antagligen bara köpa Wii U på konsolsidan de närmaste åren, och eftersom jag är TS så vinner jag! Rejoice!
 

Forsete

Member
Jupp, töar.

Slaskigt så in i helvete.

Förhoppningsvis, Sony är i dåligt skick och PS4:an kan kommer antingen 'make it or break it' så att säga, jag tror dem kommer 'storsatsa' på den. Sony klarar då inte av en sån rysslig start PS3:n hade iaf

Sony som företag kommer fortsätta (de förväntas väl visa vinst för hela räkenskapsåret?), men blir PS4 en magnifik megabomb så bailar de nog. Säljer av sina utvecklare eller börjar producera spel till PC (som Sony Online Entertainment), vilket iofs inte hade varit helt fel.
Gran Turismo på PC? :D

Läste på Tested.com om 4K och 3D-filmer i 48fps (snart 60 också, Avatar 2?). Risken är att Blu-Rays 50GB inte kommer räcka till. Så där har väl Sony lite att pyssla med, lansera ett nytt lagringsformat.
 

waypoetic

Banned
Förhoppningsvis, Sony är i dåligt skick och PS4:an kan kommer antingen 'make it or break it' så att säga, jag tror dem kommer 'storsatsa' på den. Sony klarar då inte av en sån rysslig start PS3:n hade iaf

Den mest uttalade delen av SweGAF verkar vara Sony bias lol

Sony överlag är ju inte i ett katastrof-läge som vissa verkar tro eller vill få det till.
HDTV-apparater nuförtiden säljer inte lika mycket som de gjorde när de kom, folk är inte lika köp-kåta nu heller då ekonomin världen över inte är på topp. I det här landet så lägger folk pengar på hälsan - inte den senaste TV:n eller den senaste bilmodellen.

Sony behöver sänka priset på sina skärmar, fortsätter de att lägga ett så högt pris och håller fast vid sin stolthet så kommer deras tv-skärmar sluta i samma öde som Pioneer's plasmor gjorde. De måste bli ännu mer konkurrenskraftiga mot Samsung och LG.
Vi får se vad dom lägger priset på för PlayStation 4. Jag kommer skratta högt och skaka på huvudet om Kaz Hirai droppar "$499!" - oavsett så kommer våra plånböcker att bli ofredade här i norden (shoutout till Nordisk Film!).


Sony som företag kommer fortsätta (de förväntas väl visa vinst för hela räkenskapsåret?), men blir PS4 en magnifik megabomb så bailar de nog. Säljer av sina utvecklare eller börjar producera spel till PC (som Sony Online Entertainment), vilket iofs inte hade varit helt fel.
Gran Turismo på PC? :D

När gjorde SOE ett bra spel senast?
 

KAOz

Short bus special
Jag kommer skratta högt och skaka på huvudet om Kaz Hirai droppar "$499!" - oavsett så kommer våra plånböcker att bli ofredade här i norden (shoutout till Nordisk Film!)

Ah, Nordisk Film. Underbara. Minns när Sony sänkte priset på Ps3an riktigt jävla rejält världen över.
Nordisk Film's svar på pricedroppen: "Pffft, tänker vi fan inte göra." och fortsätter med samma standardpris som tidigare i typ ett år.
 

Nander

Member
Det töar nu. :)

Att promenera genom Stockholm nu känns ungefär som det måste ha känts att promenera genom Dresden 1945. Ungefär, alltså. Det rasar ner snö från taken hela tiden när man försöker ta sig någonstans. Bara en tidsfråga tills man får något i skallen.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Så SWE-GAF, jag har hittat vårat officiella anthem.

Gammal sång, samt cover, men skitsamma den är BÄST!
https://www.youtube.com/watch?v=9BGAHItVtz0

Gjorde ett passande skivomslag till vårt nykrönade tema
iNiMDphA7Vq8T.jpg
 

KAOz

Short bus special
Gjorde ett passande skivomslag till vårt nykrönade tema

DAYMN nice!

Ser dessutom ut som att Corky har klippt sig och klär i randigt. Och Poetics hårlösa bringa är allt bra vacker.

Typ exakt så SWE-GAF mötet i Stockholm såg ut i somras.
 

waypoetic

Banned
Ah, Nordisk Film. Underbara. Minns när Sony sänkte priset på Ps3an riktigt jävla rejält världen över.
Nordisk Film's svar på pricedroppen: "Pffft, tänker vi fan inte göra." och fortsätter med samma standardpris som tidigare i typ ett år.

Japp japp japp. Prisa Webhallen!

DAYMN nice!

Ser dessutom ut som att Corky har klippt sig och klär i randigt. Och Poetics hårlösa bringa är allt bra vacker.

Typ exakt så SWE-GAF mötet i Stockholm såg ut i somras.

Helt klart den mest modemedvetna där.
 

KAOz

Short bus special
Japp japp japp. Prisa Webhallen!

Webbis aeger. Speciellt om man har kontakter som är högre stående där. :p

Min polare är iväg med Webbhallens inköp idag för att gå på studiebesök på Namco Bandai i Stockholm. Så jävla avundsjuk. Han får alltid göra sådant pga sin position där. :,( Ska nog flytta till Stockholm så att han kan anställa mig där.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Webbis aeger. Speciellt om man har kontakter som är högre stående där. :p

Min polare är iväg med Webbhallens inköp idag för att gå på studiebesök på Namco Bandai i Stockholm. Så jävla avundsjuk. Han får alltid göra sådant pga sin position där. :,( Ska nog flytta till Stockholm så att han kan anställa mig där.
Har själv studiebesök hos en viss utvecklare varje dag i mitt jobb *host* > retail hos webbhallen. ;) Dock e webbhallen också bra.


Godis:
cqtAgo7.jpg

Kryptoniter
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Godis:
cqtAgo7.jpg

Kryptoniter

JAAAAAAAAA! DET DÄR ÄR FAN KNARK!!!!

*ahem*

Ok... seriöst nu, kryptonit marknaden har varit fucked up de senaste 10 åren eller så. "På min tid" var dom skiiiitsyrliga på utsidan och lakriset/saltet på insidan kunde konkurrera med hockeypulver men de senaste gångerna jag testat skiten har godiset vart sött och bara sött.

Vadfan? Dra åt skogen med det där kärringgodiset, vart är mina riktiga kryptoniter?
 

KAOz

Short bus special
Har själv studiebesök hos en viss utvecklare varje dag i mitt jobb *host* > retail hos webbhallen. ;) Dock e webbhallen också bra.

Han är dock inte retail. :p Men jag slår vad om att ditt jobb slår alla våra ändå. :,I

Corky; Huuuuuur fan kan du skillnaden på kryptonit? WTF?
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
JAAAAAAAAA! DET DÄR ÄR FAN KNARK!!!!

*ahem*

Ok... seriöst nu, kryptonit marknaden har varit fucked up de senaste 10 åren eller så. "På min tid" var dom skiiiitsyrliga på utsidan och lakriset/saltet på insidan kunde konkurrera med hockeypulver men de senaste gångerna jag testat skiten har godiset vart sött och bara sött.

Vadfan? Dra åt skogen med det där kärringgodiset, vart är mina riktiga kryptoniter?
Håller med, "gårdagens" kryptonitgodis vart starkare. Nån förälder klagade väl till konsumentverket att deras barn grät när dom åt dom eller nått..

Han är dock inte retail. :p Men jag slår vad om att ditt jobb slår alla våra ändå. :,I

Corky; Huuuuuur fan kan du skillnaden på kryptonit? WTF?

Aight.
 

KAOz

Short bus special
Håller med, "gårdagens" kryptonitgodis vart starkare. Nån förälder klagade väl till konsumentverket att deras barn grät när dom åt dom eller nått.

Det var så man blev en man på min tid!

Förklarar dagens pussys till ungdomar.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Corky; Huuuuuur fan kan du skillnaden på kryptonit? WTF?

Det är som att kunna skillnaden på bra vin och vin som utvunnits genom att svinga ättika genom svettiga strumpor.

Håller med, "gårdagens" kryptonitgodis vart starkare. Nån förälder klagade väl till konsumentverket att deras barn grät när dom åt dom eller nått..

*fistbump*

Ni just nu.

Hade jag haft pengar hade jag anlitat en VFX-studio och dragit en Johnny Knoxville med hela gubb-smink kitet och terroriserat ungdomar.

edit ; justja glömde, klockan är ju efter 01:00, alla sover här på swe-GAF. Bäbisar.
 

KAOz

Short bus special
IT'S NICE TO BE IMPORTANT!

BUT IT'S MORE IMPORTANT TO BE NIIIIIIIICE!!

Någon mer som är inne på att lyssna på gammal skit från 90talet just idag? Typ kassa, populära gamla danslåtar.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
IT'S NICE TO BE IMPORTANT!

BUT IT'S MORE IMPORTANT TO BE NIIIIIIIICE!!

Någon mer som är inne på att lyssna på gammal skit från 90talet just idag? Typ kassa, populära gamla danslåtar.


Faster, harder, scooter
 

Forsete

Member
<3

Ace of Base - All That She Wants - De gjorde några bra låtar tycker jag.
http://www.youtube.com/watch?v=8OB28fTKSds

Freestyler - Fast den kom ju ganska sent. Men räknas fortfarande. :p MINIDISC!
http://www.youtube.com/watch?v=ymNFyxvIdaM

E-type - This is the way
http://www.youtube.com/watch?v=uGyfAXo5mWs

Några jag minns från USA.

Mmm Mmm Mmm Mmm
http://www.youtube.com/watch?v=vIbcqgXh5-4

Soul Asylum - Runaway Train | Blev ju fan skärrad av den musikvideon. :/
http://www.youtube.com/watch?v=NRtvqT_wMeY
 

KAOz

Short bus special
Ser på Silent Hill: Revelations just nu.

Kan vara en av de sämsta filmer jag har sett. Någonsin. Inte bara inom typ, Silent Hill, utan av alla filmer. Shit makes no sense.
Funderar på att duscha efter det här. Kanske smårunka. Sedan måla en tavla gjord i min egen avföring och mitt blod för att världen ska kunna se en perfekt bild av vad den här filmen är. Förhoppningsvis dör jag av blodförlust.

Jag älskar dåliga b-skräckisar. Shit, tillochmed c- och z-skräckisar. Det här är dock i en liga för sig. Kristus.
 

Forsete

Member
PS4-grejen börjar klockan 00:00 på torsdag eller? Hur länge tror ni det håller på? 2 timmar om man räknar med förseningar osv?



Ser på Silent Hill: Revelations just nu.

Kan vara en av de sämsta filmer jag har sett. Någonsin. Inte bara inom typ, Silent Hill, utan av alla filmer. Shit makes no sense.
Funderar på att duscha efter det här. Kanske smårunka. Sedan måla en tavla gjord i min egen avföring och mitt blod för att världen ska kunna se en perfekt bild av vad den här filmen är. Förhoppningsvis dör jag av blodförlust.

Jag älskar dåliga b-skräckisar. Shit, tillochmed c- och z-skräckisar. Det här är dock i en liga för sig. Kristus.

Om du tyckte den var kass, håll dig borta från Resident Evil.. vad den nu heter, den senaste.
 

KAOz

Short bus special
Om du tyckte den var kass, håll dig borta från Resident Evil.. vad den nu heter, den senaste.

Har sett den. Den var ju faaaaaeeeen så mycket bättre än SH. RE filmen tog ju inte sig själv helt seriös iallafall.
Jag menar; det här ska vara en 100% otäk, blek "spöksminkning" för i helvete!
IWQLokZ.jpg

Hon ser ut som en panda!

Den är filmen tar också sig själv helt seriöst.
 

waypoetic

Banned
PS4-grejen börjar klockan 00:00 på torsdag eller? Hur länge tror ni det håller på? 2 timmar om man räknar med förseningar osv?

Jag har aldrig orkat lära mig skillnaden mellan alla olika sorters tidszoner, så jag har ingen aning, men på kvällen är det iaf. Sony lär väl inte köra en countdown-timer då vad som helst kan hända i minuterna som leder upp till att spotlightsen tänds.

Jag menar; det här ska vara en 100% otäk, blek "spöksminkning" för i helvete!
IWQLokZ.jpg

Hon ser ut som en panda!

Would.
 
Top Bottom