• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Hade en tjej här igår kväll, vi drack å snackade å sånt. Hon sov över. Vi knullade inte ens.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG

Inget fel på dig, helt naturligt att du vill ha mitt pee in your butt. /bigmature
 

waypoetic

Banned
Du vill inte se Corky och KAOz tillsammans.

Shit get's... awkward efter ett tag.

Let's do it!

Let's.

In other news :

- Hästkött - en delikatess för en del.

I Sverige blev det tabu att äta hästkött när kristendomen kom till Norden under vikingatiden. Dessförinnan hade hästar både offrats till gudarna och ätits av människor.

Omvänt äter vi saker som andra anser vara oerhört oätliga.

- Ta kräftor, runt om i världen framstår det som direkt äckligt att man stoppar hela djur med spröt och allt i munnen och suger ur innanmätet och gräver ut det innersta, säger Richard Tellström.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hastkott-en-delikatess-for-en-del_7920254.svd
 

Labadal

Member
Hästkött är ju gott. Jag har i flera år sagt att hästkött används av företag utan folks vetskap. Folk brukade skratta åt mig.
 

Ledsen

Member
- Ta kräftor, runt om i världen framstår det som direkt äckligt att man stoppar hela djur med spröt och allt i munnen och suger ur innanmätet och gräver ut det innersta, säger Richard Tellström.

Resten av världen har rätt. Får spykänslor när jag ser folk äta hela skaldjur, skulle aldrig äta det själv.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Kan ni inte prata om något roligt någongång?

Skaldjur?
Hästkött?

Amenvadfanförihelvete...

Waypoetic hur lång är din balle? Jag håller på att bygga en 1:1 replika av dig. Sparat alla bilder du postat på dig själv i en separat mapp så har en bra humm om hur slutresultatet blir.
 

KAOz

Short bus special
Kan ni inte prata om något roligt någongång?

Skaldjur?
Hästkött?

Amenvadfanförihelvete...

Waypoetic hur lång är din balle? Jag håller på att bygga en 1:1 replika av dig. Sparat alla bilder du postat på dig själv i en separat mapp så har en bra humm om hur slutresultatet blir.

Tänk dig en riktig amerikansk långtradare.

Men lite längre.
 

Forsete

Member
Var inne på Elgiganten för första gången på fem år. Gud så tråkig affär.

Back to handla on internet.

Sanning.

Men om man måste ha något snabbt så är NoN bäst. In, plocka, betala, ut.
Synd att det köptes av SIBA bara. Jag hatar SIBA.

EDIT: lolwut, mitt inlägg är blått. Ny feature?
 

waypoetic

Banned
Kan ni inte prata om något roligt någongång?

Skaldjur?
Hästkött?

Amenvadfanförihelvete...

Waypoetic hur lång är din balle? Jag håller på att bygga en 1:1 replika av dig. Sparat alla bilder du postat på dig själv i en separat mapp så har en bra humm om hur slutresultatet blir.

Eftersom jag är skandinav så lär den väl vara i måttet "lagom"?

Jag har bara postat 1 bild på mig själv :p
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Irritationsmoment #1 för idag:

Tänkte dra ut ett personbevis på Skatteverket så man gick till hemsidan och skulle logga in med BankID. Kom då ihåg att man inte hade det installerat på denna datorn så iväg till Swedbank internetbank drog man.. Visar sig då att ens Swedbank säkerhetsdosa-pin har gått ut (visste inte ens att dom kunde gå ut). Behöver då besöka bankkontor eller använda BankID för att skaffa ny pin. Som svenne i utlandet så funkar inte bankkontorsvisiten. Så jag hämtar min Macbook som har BankID installerat.. som visar sig ha gått ut för 6 dagar sedan (för helvete). För att fixa nytt BankID certifikat behöver man gå till Internetbanken...

Därtill e mitt mobila BankID på min iPhone inte konfigurerat ordentligt då man hade installerat det på sin 4S innan man uppgraderade till en 5:a så det funkar inte heller..




:D
 

waypoetic

Banned
Bara två dagar kvar nu.

504x_giantkazface.jpg
 
Jag får alltid reklambanners för olika medium och kristendate när jag surfar på mobilen på neogaf, så bäst att vi börjar snacka om okristliga saker.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
När ja e i Sverige så får jag bara massa asiatiska/thai mail order brudreklam. Nu har jag konsol reparation samt Diablo 3 gold selling (lol) reklam.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Jag har sett den där kristna datingsidan också. Jag har sån lust att trolla..

Jesus dog för dina synder stop h8.

Om han bara kunde göra något åt det här anusvädret... Alltså Sverige är tveklöst världens bästa land med hänsyn till många faktorer dock är hennes väderlek ej bland de.

Känns som att jag inte satt fot utomhus på sisådär en månad.
 

waypoetic

Banned
Jesus dog för dina synder stop h8.

Om han bara kunde göra något åt det här anusvädret... Alltså Sverige är tveklöst världens bästa land med hänsyn till många faktorer dock är hennes väderlek ej bland de.

Känns som att jag inte satt fot utomhus på sisådär en månad.

I H8 4 LIFE

Har du aldrig fått den? Den klassiska "kvinnor från ukraina/ryssland" dyker också upp ibland.

Han verkar ju prata om reklampost, inte nå mail. Jag har säkert fått nå spam till nått av mina gamla mailkonton med just det där men jag har då aldrig fått nå reklam i brevlådan om mailorder-brides.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
I H8 4 LIFE



Han verkar ju prata om reklampost, inte nå mail. Jag har säkert fått nå spam till nått av mina gamla mailkonton med just det där men jag har då aldrig fått nå reklam i brevlådan om mailorder-brides.

Nej, jag menar reklam ads på GAF.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Ah. Jag fäster aldrig blicken på de där adsen.

--

Fan, jag känner att jag behöver köra på en media blackout nu inför PlayStation meeting nu på onsdag. Vill inte bli spoilad om något om det nu skulle läcka något.

spoiler : det är ps4
 

Forsete

Member
Regn som gick över till snö. Jöback borde göra en sång om detta fenomen.

Guldet blev till saaaaaaaaaaand.
Regnet blev till snöööööööö.

Episkt skratta rakt ut eller?
 

waypoetic

Banned
Kristen och prenumererar på QX? Mindfuckmoviepack.

Iofs när jag tänker kristendom tänker jag alltid på den medeltida varianten. Den kan ju faktiskt ha utvecklat sig.

Senast jag hörde nått om Jöback's sexualitet så var han väl bi-sexuell. Han hade väl flickvän/sambo? Spela roll, att vara kristen eller muslim i ett modernt samhälle gör att du kan vara nästan vad du vill och plocka hur du vill ur den "heliga skrift".

Kristen och gay? Go ahead! Muslim och din bästa vän är kristen? Javisst! Mormon och ha sex? SUUURE.

Sen att deras religion är helt emot det där är tydligen en annan femma.
 

Forsete

Member
Har läst att i asatron var homosexualitet ok.. så länge du var givare dvs.
Samtidigt hade kvinnor rätt att äga saker, eller något sådant.

Baserat på det: Asatro > annan religion

Men citera mig inte på det, baserat på mitt virriga minne, och just nu orkar jag inte googla. :p
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Påtal om Volvo :

I omklädningsrummet överhörde jag en diskussion mellan två äldre gubbar , 60-70 ish, gällande just bilar.

Rune : "Var du o titta på bilen?"
Ragnar :"Aaah jag köpte Volvon, har alltid haft Volvo, far min och hans far likaså. Det känns bra med en redig svensk bil."
Rune :"Men Volvo är ju kinesiskt nuförtiden!"
Ragnar : "Va?! Nej skärp dig haha!"
Rune : "Jo det är sant"
Ragnar : "Åh fan... äsch det är min sista bil jag dör väl snart ändå, man har ju kommit upp i åren"


:((
 

waypoetic

Banned
Kan ha fel, men det är väl fortfarande svenska designers för Volvo? Dessutom så är ju huvudkontoret fortfarande här i Torslanda, Göteborg. Svenskt enough för moi.
 

Forsete

Member
Haha. Min far körde alltid Volvo förr. Jag växte upp med en röd Volvo 740. Så blev det amerikanskt, men nu japanskt. Japanaren är väl den enda bilen som inte strulat för honom.

volvo-740-288607_10678214.jpg

Hade dock inte den där fula läppen.

Utvecklingen ligger fortfarande i Sverige, jupp. Men mer och mer av produktionen kommer nog förläggas till Kina.
 
Kollade första inlägget och, fan, jag vart sugen på blodpudding.

Det som är så jäkla äckligt. Tycker det ser lite sad ut varje gång man kollar och ser att meet-up infon inte har ändrats.

Lär behöva skrota min Saab inom en snar framtid, hon har vart med om mycket.
 
Top Bottom