• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
Gutt. 5+ cm snö samt att jag nästan hade ihjäl en katt på väg till jobbet. Han blev väl så chockad att han satte sig mitt på vägen framför bilen. På med varningsblinkers och så stiger jag ur bilen. Då sticker han. Haha.

Bra början på dagen.
 

zon

Member
Har läst att i asatron var homosexualitet ok.. så länge du var givare dvs.
Samtidigt hade kvinnor rätt att äga saker, eller något sådant.

Baserat på det: Asatro > annan religion

Men citera mig inte på det, baserat på mitt virriga minne, och just nu orkar jag inte googla. :p

Det enda jag vet om asatron och sexualitet var att det var inget fult med det som i några andra religioner vi känner till. De verkade inte bry sig så mycket om du ville stoppa snoppen i en tjej eller kille.

Sen var de mer progressiva än många andra religioner på deras tid när det gällde kvinnors rättigheter. Kvinnor fick ärva och ha egen egendom och så vidare. Allting var inte jämställt men de hade ändå kommit en bra bit längre än många andra kulturer. Det var väl lite svårt att påstå att kvinnor inte var värda något när en av de absolut största/viktigaste gudarna inom asatron var just en kvinna.
 

Labadal

Member

Bri

Member
Jag vet inte om det beror på att jag inte vet vad konsoler "brukar" kosta vid release, eller för att jag har egna pengar nu till skillnad från när Ps3/360 släpptes, men fyra lax för en konsol med next gen-hårdvara låter ju skitbilligt?

Har siktet inställt på att hoppa nästa generation för att köpa en PC, men kan mycket väl bli en PS4 om priset känns juste.
 

Labadal

Member
Det räcker till en begagnad Raspberry Pi.

Jag gissar att det svenska priset kommer att vara 3995 sek för basmodellen.

Ja, det låter rimligt. Väntar troligtvis till 2015 innan jag köper en next gen konsol. (Kanske köper en PSVita senare i år.)

_____

Funderar på att söka nytt jobb i början av mars. Blir troligtvis överflödig på mitt nuvarande jobb till sommaren. Tänker gå in till chefen nästa vecka och fråga vad some gäller för min framtid på jobbet. Får jag inget direkt svar, så börjar jag söka nytt direkt.
 

Labadal

Member
Har tankar på att sälja min faktiskt. Wink wink

Vad är ditt omdöme? Visserligen har den inte ett stort utbud av spel som intresserar mig än men jag hör mycket positivt om hårdvaran. Det komiska är att jag har några spel tack vare PS+.

Kommer nog vänta till efter sommaren innan jag köper en.

Dragon's Crown
Final Fantasy X HD
Soul Sacrifice
Tearaway
Ys: Celceta

Några lovande spel finns det ju att se fram emot.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Jag vet inte om det beror på att jag inte vet vad konsoler "brukar" kosta vid release, eller för att jag har egna pengar nu till skillnad från när Ps3/360 släpptes, men fyra lax för en konsol med next gen-hårdvara låter ju skitbilligt?

Har siktet inställt på att hoppa nästa generation för att köpa en PC, men kan mycket väl bli en PS4 om priset känns juste.

Runt 4000:- är normen på nysläppta konsoler, blir ju dock snarare 5-6000:- när du inräknar extra kontroller och spel. Har vart runt den nivån sen SNESen vill ja minnas.

Minns när man vart på midnattsrelease hos EB Games i Nordstan i Göteborg för 360:n, lade ut runt 5500:- på konsol och PGR3/PDZ, åkte spårvagn och sen vandrade i knädjup snö hem klockan 01:30 på morgonen..

För next-gen Xbox blir det antingen Amazon overnight delivery eller en preorder på Gamestop som gäller.
 

waypoetic

Banned
Vad är ditt omdöme?

Det är en grym liten maskin. Hade velat se fler spel och inte bara en massa "småspel" ala Mutant Blobs Attack och liknande. Har jag kvar min Vita i september så kommer jag köpa Killzone : Mercenary. Fram tills dess så har jag inget på köplistan till Vita:n.


Spelade precis igenom Spec Ops: The Line. Jävlar du.

Nolan North var grymt bra.

Nolan North's röst för mig är Nathan Drake. Så äre' bara
 
Nolan North's röst för mig är Nathan Drake. Så äre' bara

Det skiner igenom ibland, speciellt när han klämmer ur sig "Oh crap" och liknande men för det mesta hålls rollerna isär väldigt bra, och Spec Ops är nog den mest imponerande rollen jag hört han i.

Däremot kan jag verkligen inte spela Assassin's Creed längre utan att bara höra Nathan Drake när man spelar som Desmond.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Fan vad ni sover. Jag vet att strafer är vaken iaf! Dregglar över Crysis 3..
Vissa har spel att jobba på till morgonen så då sover man i tid. (E bara midnatt här sshhh)

Crysis 3 ja, får man la ta o skaffa också. Tvåan vart helt okej, spelade ettan nyligen o usch vad förlegat det inslaget är numera. Inte leveldesignsmässigt men i överlag spelmässigt. Vart väldigt abrupt att komma tebax till det efter typ Farcry 3.
 

strafer

member
Varje kväll bestämmer jag mig för att jag ska gå och lägga mig klockan 22 men sen råkar jag gå in på GAF och vips så är klockan 4.

EDIT: Jag hatar Crysis 1 (Är så jävla trött på jungel). Älskar Crysis 2.
 

waypoetic

Banned
Varje kväll bestämmer jag mig för att jag ska gå och lägga mig klockan 22 men sen råkar jag gå in på GAF och vips så är klockan 4.

EDIT: Jag hatar Crysis 1 (Är så jävla trött på jungel). Älskar Crysis 2.

Hade jag inte haft internet så hade jag väl gått å lagt mig vid 10 varje kväll.

Kollade på GB's quicklook å tycker att det ser jävligt bra ut iaf.
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Jag är också sjukt hypad, jag törs säga högre hypenivå än man hade inför e3 2012. Dock räknar jag med att bli besviken :((((
 

jorma

is now taking requests
Dagen har kommit.

Jag måste köpa nått flärdigt på systemet för kvällens event..

ah det är ikväll. vilken tid?

skulle gärna vilja bli ordentligt nördpeppad (Susanne Möller på DN talade om för mig att det hette så på svenska. Funkar för mig.) nu, det var ett tag sen.
 

waypoetic

Banned
ah det är ikväll. vilken tid?

t1361401200z1.png


Så runt 12.
 

Labadal

Member
Hoppas eventet blir en stor besvikelse bara för sakens skull. Har blivit så överhypat så det finns inte.

Kommer vara vaken för att se på PS4 reveal.
 

waypoetic

Banned
Gran Turismo 6 utan dammsugare.

Bra där. Ljudet på bilarna har väl inte varit så bra direkt. Jag tror verkligen inte på att dom har mickat varje bil och att det ljudet vi hör i spelet är det autentiska ljudet. Jag kan få min farsas Volvo att låta råare än majoriteten av bilarna i GT5.
 
Dom kan få micka min Saab, när avgasröret rostade sönder i våras tittade alla avundsjukt på mig när jag åkte förbi. Alpha as fuck när 1500 varv låter som ett monster.
 

waypoetic

Banned
Det som fattas är ju råheten, all bas och "bröl".

I GT5 så hör jag bara "vzzzzzzzzz". Nämnvärt är väl att jag alltid kör "cockpit-mode".
 

Forsete

Member
Naptiem på soffan, nu är jag fitt for fight. Bring it on Kaz!

Dom kan få micka min Saab, när avgasröret rostade sönder i våras tittade alla avundsjukt på mig när jag åkte förbi. Alpha as fuck när 1500 varv låter som ett monster.

Anmäld till miljöpartiet för ljudförorening.
En gång körde jag nästan på en tappad ljuddämpare, kanske var din?
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Gubbe som jag är kommer jag sova och se eventet imorgon på jobbet. Fast fan, ska på nåt seminarie till 14:30 imorgon. Gah
 
Naptiem på soffan, nu är jag fitt for fight. Bring it on Kaz!



Anmäld till miljöpartiet för ljudförorening.
En gång körde jag nästan på en tappad ljuddämpare, kanske var din?

Hah nä det var inget som jag tappa. Den börja låta som fan så lät en kompis som är bilmekaniker titta på det, han trodde först bara att det var något hål som skulle vara lätt att svetsa ihop. Det visade sig att ca 5-10 cm av avgasröret precis innan ljuddämparen hade vittrat sönder helt så han gjorde en Macgyver och smällde dit en ny rörbit.

Neogaf var precis nere för mig, panik om det hade varit det under konferensen.
 

waypoetic

Banned
Uh. Vissa på det här forumet i spel-delen efter PS4 showen. Är det PC elitister eller Wii U-ägare?

Nej allt som visades såg ju verkligen ut som current-gen alltså. Mhm... Gonatt.
 

jorma

is now taking requests
Tyckte Sony hade en bra presentation. Extra plus för revealen av Infamous 3.

Och om de kan leverera vad de lovade med remote play med vita så blir den också intressant igen. Minns att tongångarna var exakt likadana med psp <-> ps3, men av det blev det ju bara skit.
 

Labadal

Member
Tyckte att de gjorde ett hyfsat bra jobb. Killzone såg mycket snyggt ut, men inget jag köper. Knack såg trevligt ut. Annars var det ju inte så mycket jag såg som var in-game direkt. När jag väl införskaffar en PS4a så vet jag att The Witness och inFAMOUS spelet koomer att införskaffas. Var mest besviken över vad Square Enix visade. Inte för att det såg dåligt ut, men det var ju inget nytt. Sen kom Hashimoto nummer 2 in på scenen och jag trodde de skulle visa något mer, men vänta tills E3 var ju komiskt. Deep Down från Capcom är förmodligen Dragon's Dogma 2. Kommer förmodligen ha brutal grafik.
 

waypoetic

Banned
Tyckte att de gjorde ett hyfsat bra jobb. Killzone såg mycket snyggt ut, men inget jag köper. Knack såg trevligt ut. Annars var det ju inte så mycket jag såg som var in-game direkt. När jag väl införskaffar en PS4a så vet jag att The Witness och inFAMOUS spelet koomer att införskaffas. Var mest besviken över vad Square Enix visade. Inte för att det såg dåligt ut, men det var ju inget nytt. Sen kom Hashimoto nummer 2 in på scenen och jag trodde de skulle visa något mer, men vänta tills E3 var ju komiskt. Deep Down från Capcom är förmodligen Dragon's Dogma 2. Kommer förmodligen ha brutal grafik.

Som ett Killzone-fan så var jag väldigt nöjd med vad de visade. Väldigt exalterad över vart de tar storyn och efter jag tittat på den officiella trailern och hörde vad Helghast:en sa så rös det i mig. Älskar Killzone loren.

Fan vad svårt det ska vara att tillfredsställa gamers idag. Allt handlar om grafik hit och dit.

Det är samma gamla Crysis-visa igen tydligen. Jag tycker verkligen inte att Crysis 3 på en maxad PC är snyggare än Killzone : Shadow Fall. Kryllar av PC elitister i Killzone (PS4) tråden...
 
Top Bottom