• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

Forsete

Member
Uh. Vissa på det här forumet i spel-delen efter PS4 showen. Är det PC elitister eller Wii U-ägare?

Nej allt som visades såg ju verkligen ut som current-gen alltså. Mhm... Gonatt.

Både-och. PC elitister är verkligen roliga. Sitter och tar screenshots i sitt jälva Crysis som är hur tråkigt som helst.

Jag spelar också på PC. Kör PS3+PC. Fattar inte varför man ska välja?
Det som är CP med PC-spel är att även om man har ett svindyrt råbiffigt grafikkort så blir det aldrig urtappat ordentligt. Det är vad som är trevligt med konsolhårdvaran, utvecklarna får gå ner på djupet och verkligen pusha hårdvaran.

Detta är de första grovhuggna PS4-spelen som vi fått se. Finns det öht färdig hårdvara att utveckla mot?
Jag blev imponerad iaf, speciellt av Killzone (skalan!) och så fastnade jag faktiskt för Knack. :)


Fan vad svårt det ska vara att tillfredsställa gamers idag. Allt handlar om grafik hit och dit.

Fast inte om det är ett WiiU spel. Då är det bara gameplayet som spelar roll.
Fast så lät det ju iofs inte först, då var det OMG BBQ HD TWINS OWNED Wii kommer bli sååååå kraftfull. Zelda i 1080p 480fps med Gollumgrafik!!!!!
 

ksan

Member
Både-och. PC elitister är verkligen roliga. Sitter och tar screenshots i sitt jälva Crysis som är hur tråkigt som helst.

Fastän det där är ju inte ett så jättebra argument när man snackar Crysis vs. KZ.
Stämmer ju för båda spelen.
 

Forsete

Member
Fastän det där är ju inte ett så jättebra argument när man snackar Crysis vs. KZ.
Stämmer ju för båda spelen.

Killzone är betydligt mer underhållande än Cryteks sömnpiller till skitspel.
KZ3 i coop är fan grymt.

Och KZ kan bara bli bättre eftersom Rico förhoppningsvis är DÖD.
Det utspelar sig väl 30 år efter KZ3?
 

Forsete

Member
Konstigt, KZ har typ samma effekt för mig.

Testa 3an i coop om du inte redan gjort det. Men självklart, det finns bättre spel och snyggare spel till konsoller än Killzone. Nu har vi inte fått se vad Naughty Gods jobbar på.

På tal om coop, det borde nästan vara ett krav på framtida spel. Blev grymt besviken på att Skyrim inte erbjöd det, hade passat in perfekt i den världen.

Hoppas nästa Oblivion håller denna kvalitén.

1424483-AL76NM7.jpg


1424480-Z8TYFIE.jpg
 

waypoetic

Banned
Killzone har en mycket djupare och rikare storyline än Crysis. Så, ska vi inte prata grafik och gameplay så säger jag att Killzone ändå är bättre än Crysis-serien.
 

Forsete

Member
Tycker att det här är det bästa med PS4
Kommer förhoppningsvis betyda både bättre multiplatform spel för både PS4 och PC, och kanske till och med bättre exklusiva spel för PS4.
Kommer nog köpa det nära release för NHL, och när man redan har konsolen kan man plocka upp de andra bra spelen.

Ja, absolut.
Krazy Kens era är över, vilket känns rätt så skönt nu.
Det är ju lite hans fel att det nu inte blir någon riktig BC.

Hade man valt en arkitektur och stått fast hade BC inte varit någon större grej.

Jag undrar lite hur gimpat Gaikai kommer vara för oss här uppe? Om det ens kommer finnas till release?
Måste kosta oerhört mycket pengar att bygga dessa centraler i varje kontinent.
Gaikai känns tufft iom streamande demos som man kan starta direkt bara för att testa ett spel, eller för att göra webcasts/remote play. Men knappast optimalt för BC, och/om man vill spela "seriöst".
 

jorma

is now taking requests
Och KZ kan bara bli bättre eftersom Rico förhoppningsvis är DÖD.
Det utspelar sig väl 30 år efter KZ3?

alltså jag vet inget förutom trailern från eventet, men det måste väl ändå vara en prequel? dvs innan helghast flytt till sin egen planet?
 
Jag kan inte så mycket om specs men tyckte att det verkade imponerande, många av de funktioner de pratade om kändes jäkligt bra också. Speciellt att man kan börja spela ett spel medan det laddar ner. Annars kom största FUCK YEAH från mig med Infamous, så jävla hype. Det och Watch Dogs är nog de två spel som jag blev mest intresserad av, The Witness (det var indiespelet eller hur?) såg väl finurligt ut men fattade inte riktigt vad det gick ut på. Killzone har jag inte spelat sen 1an men animationerna stod ut direkt som out of place.

Square-Enix suger förövrigt, en kompis till mig klagar hela tiden på dom men Eidos har gett mig många timmar underhållning till PS3 så jag har aldrig brytt mig. Men när dom klev upp så satt jag faktiskt och önskade mig Kingdom Hearts 3 lite sådär i smyg, snacka om att krossa hjärtan när dom bara visar en jäkla tech-demo.

EDIT: Jäklar var Neogaf kröp på knäna igår förresten.
 

Drencrom

Member
alltså jag vet inget förutom trailern från eventet, men det måste väl ändå vara en prequel? dvs innan helghast flytt till sin egen planet?

Nah, KZ:SF utspelar sig 30 år efter KZ3: http://www.youtube.com/watch?v=JUZJTjns6Qg

"30 years ago, our homeworld was swept away in a tide of so called justice" (Planeten Helghan blev nuke:at i slutet av KZ3 lol)

Och KZ kan bara bli bättre eftersom Rico förhoppningsvis är DÖD.

Japp, riktigt glad att dem börja på nytt
 

Corky

Nine out of ten orphans can't tell the difference.
Killzone har en mycket djupare och rikare storyline än Crysis. Så, ska vi inte prata grafik och gameplay så säger jag att Killzone ändå är bättre än Crysis-serien.

Rico lyckades förstöra kz2 och 3 på egen hand. Äckliga förbannade helveteskaraktär. Introt till både kz2 o 3 gav mig fan gåshud, riktigt maffig presentation/tal/whatever, resten av 'storyn' hör hemma i soptunnan tillsammans med majoriteten av tvspelstories.
For what it's worth gällande gameplay så spelar man en kapabel karaktär i crysisspelen som har kontroll över sin kropp medans spelaren i kz betedde sig som om han vadade igenom osynlig sirap som Helghanplanetens atmosfär tydligen består av.

edit : FAN I HELVETE VAD JAG HATAR RICO VARFÖR PÅMINDE NI MIG! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!
 
Inte för att jag tyckte konferensen var dålig på något sätt, men om jag hade hållit i den hade den sett annorlunda ut.

Konferensen enligt Grassclipper:

Dun dun dun
Dramatisk musik, typ God of War
PS4 höjs sakta upp genom golvet sittandes på ett podium
Pyrotekniken är helt crazy
Announcer: "Look at our fucking games!"
Speldemosarna ifrån igår rullar, inga presentatörer
Under och mellan vidoesen slängs det ut lite specs
"8 gb of ram mothafuckas" "supereasy to develop for" "cloud gaming"
En sista bomb visas, typ Last Guardian, eller nåt som Naughty Dog har svettats blod över
"Last but not least, UNCHARTED 4!!!! DRAKE'S DROPPING BITCHESSSSSS!"
Publiken går cräjsy
Helt svart och tyst
Kaz blir nedsänkt från taket med vajrar iförd änglavingar och halo, det enda han säger är:
"November 2013, 300$. Peace!"
Pyrotekniken drar igång igen
Salen mörknar igen och eventet är över, folk lämnar lokalen medan trailersana återigen rullar på skärmen.
 

waypoetic

Banned
alltså jag vet inget förutom trailern från eventet, men det måste väl ändå vara en prequel? dvs innan helghast flytt till sin egen planet?

Flydde? Nej nej.

... Earth sends a massive fleet to Alpha Centauri, but all vessels and lives are lost during a violent solar storm. Earth, broken and broke, auctions off the system to the highest bidder in which the Helghan Corp wins.They colonize the two planets, calling the first Vekta (in honor of the company president). Vekta was a planet much like Earth, with vast oceans and flora dominating its surface. It served as a base for all Helghan activities. The second planet was dubbed Helghan (named after the company). Helghan was inhospitable and had little strategic value, but served as an outpost for Vekta.

Här har du hela storylinen (OBS! lååång) - http://www.killzone.com/kz/storyline.psml

stfu corky!
 

waypoetic

Banned
Kan nån tipsa om en bra nedladdare när det kommer till YouTube videos? Gamersyde har inte lagt upp Killzone-videon så jag får sno den från YouTube ser det ut som.
 
Haha, nice.

Men vad ska du visa på E3 då? Du måste konkurrera med Kinect 2.0 då ju. :p

Fler spel och mer in-depth. Min konferens från igår skulle gått på max 30 minuter så det hade funnits plenty att snacka om. Annars hade jag väl halat fram Agent eller nåt.
 

waypoetic

Banned
Tänkt på en sak.

Infiltratören som avrättar den ena soldaten och kvinnan efter explosionen, han har sin mask kopplad till en syrgasväska som är fastspänd på bröstet. Det verkar som att helghanerna inte har anpassat sig till den atmosfär och luft som är på Vekta. Deras lungor är ju utvecklade och anpassade efter klimatet på Helghan. Bara en liten detalj jag la märke till.
 
Tänkt på en sak.

Infiltratören som avrättar den ena soldaten och kvinnan efter explosionen, han har sin mask kopplad till en syrgasväska som är fastspänd på bröstet. Det verkar som att helghanerna inte har anpassat sig till den atmosfär och luft som är på Vekta. Deras lungor är ju utvecklade och anpassade efter klimatet på Helghan. Bara en liten detalj jag la märke till.

Har som sagt bara spelat 1an och då spelade jag inte ens klart det, jag och mina kompisar spelade mest multiplayer på det. Men det kan säkert stämma.
 

waypoetic

Banned
Jag undrar lite hur gimpat Gaikai kommer vara för oss här uppe? Om det ens kommer finnas till release?
Måste kosta oerhört mycket pengar att bygga dessa centraler i varje kontinent.
Gaikai känns tufft iom streamande demos som man kan starta direkt bara för att testa ett spel, eller för att göra webcasts/remote play. Men knappast optimalt för BC, och/om man vill spela "seriöst".

Gaikai är lika med PS4:ans PSN, kan man säga. Men visst, nån funktion kanske blir försenad. Det jag är rädd för är att "videobutiken" inte kommer finnas dag 1 till PS4 - den utlovades i 2008 och har fortfarande inte blivit en del av skandinaviska PS3:eek:r.
 

Forsete

Member
Gaikai är lika med PS4:ans PSN, kan man säga. Men visst, nån funktion kanske blir försenad. Det jag är rädd för är att "videobutiken" inte kommer finnas dag 1 till PS4 - den utlovades i 2008 och har fortfarande inte blivit en del av skandinaviska PS3:eek:r.

Hoppas allt är redo bara. Minns att funktioner som var utlovade till PS3 sakta med säkert patchades in. Vill inte se samma sak med PS4. Det ska vara ett komplett paket.

Videobutiken är inte lika viktig sedan vi fick Netflix. Men visst, det är kasst.
Video Unlimited hade varit ett trevligt komplement till Netflix.

Ang. Helghast. Vad är anledningen till att dom då har maskar på sin hemplanet? Är atmosfären sabbad där eller? Minns fan inte.
 

waypoetic

Banned
Videobutiken är inte lika viktig sedan vi fick Netflix. Men visst, det är kasst.
Video Unlimited hade varit ett trevligt komplement till Netflix.

Ang. Helghast. Vad är anledningen till att dom då har maskar på sin hemplanet? Är atmosfären sabbad där eller? Minns fan inte.

Nej, jag kommer på mig själv att jag faktiskt inte skulle köpa en film digitalt. Inte ens hyra en. Vad fan gnäller jag för då? Äh, det är hela grejen att dom sa att det skulle komma och det kom aldrig - för jag tvivlar på att den kommer dyka upp vare i sig i år eller om två år till PS3.

Om du läser backstoryn för Killzone så kommer du förstå. Men i korta drag ; så kunde inte människorna som koloniserade Helghan andas den luft som var, så många dog och plågades långsamt till en tidig död. Andra människor klarade sig igenom det på sätt å vis och började bli mer resistenta, men inte tillräckligt, så läkare och forskare utvecklade ett andningssystem för de individer som hade klarat sig undan döden men som ändå behövde hjälpmedel för att överleva. Efter generationer av helghan's så kunde de till slut andas den luft som var på planeten och ingen mask behövdes - däremot blev det en symbol och det är därför deras militär bär masker.

En av mina favoritkaraktärer - Colonel Mael Radec - bär fortfarande en mask, men det är pga av att han är av en arbetarklass och han har inte fått den "behandling" och vård som vissa andra, vissa som sitter betydligt högre upp i makten, så han behöver fortfarande masken för att kunna andas ordentligt. Som du ser här : http://www.youtube.com/watch?v=YscGhJkb1J0

Och dessa män, som kommer från en högre samhällsklass behöver inte en mask pga de har fått den läkarvård de så "förtjänat" - http://www.youtube.com/watch?v=qr7ncH4MZnE
 

strafer

member
Far Cry 3 avklarat.

Vissa sekvenser är ju värsta mindfucket. Gillar det bättre än Far Cry 2.

Och jag
räddade mina vänner i slutet, jepp, jag har ett hjärta trots allt
.
 

waypoetic

Banned
Så jag tänkte på det här förut när jag låg i badet - har du nån bestämd tid å dag på månaden som du byter bild på den där tjejen i din avatar strafer?
 

Forsete

Member
waypoetic: Tack för backstoryn. Har glömt det mesta.

Corky: Lite för mycket akohol I am afraid, sanningen slank ur bara sådär. Jag tar härmed en timeout (med full betalning givetvis), vi syns om 6 månader när allt blåst över. Förhoppningsvis har jag avancerat lite i partileden tills dess, men det behöver ni ju inte vidarebefodra. ;)
 

Forsete

Member
Vad kommer hända med Home? Ryktades det inte om en ny variant av det, med Media Molecule? Inte för att jag använder Home speciellt mycket (tror aldrig det varit installerat på min Slim).
En välgjord variant av home utan biobots och med sackboys el. dy. istället hade varit trevligt.

PlayStation-Home-Plaza-Panorama.jpg

Verkar ha hänt en del sedan jag var inne sist. :p
 
Vad kommer hända med Home? Ryktades det inte om en ny variant av det, med Media Molecule? Inte för att jag använder Home speciellt mycket (tror aldrig det varit installerat på min Slim).
En välgjord variant av home utan biobots och med sackboys el. dy. istället hade varit trevligt.

PlayStation-Home-Plaza-Panorama.jpg

Verkar ha hänt en del sedan jag var inne sist. :p

Viss skillnad sen jag var inne senast.
 

waypoetic

Banned
Vad kommer hända med Home? Ryktades det inte om en ny variant av det, med Media Molecule? Inte för att jag använder Home speciellt mycket (tror aldrig det varit installerat på min Slim).
En välgjord variant av home utan biobots och med sackboys el. dy. istället hade varit trevligt.

PlayStation-Home-Plaza-Panorama.jpg

Verkar ha hänt en del sedan jag var inne sist. :p

Det där är ju knappast en ny bild. PSP Go reklam liksom.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Detta summerar PS4 presentationen för mig.

http://youtu.be/0rJDn0jRnUQ

Grafiskt impad men inget jag springer till butik för i nuläget så att säga.

Killzone såg trevligt ut men hur jävla tråkigt att *spela* som helst, samma gamla intetsägande FPS-spel igen, KZ1-3 hade samma problem.

Drive Club verkar bli nextgen TDU vilket är grymt. InFamous blir nog ballt igen, tvåan vart lite so-so. Watch_Dogs kördes på en PC, det verkar vara modernt Assassins Creed utan ACs story baggage.

Ska också bli intressant hur nätverkstekniken funkar i verkligheten med alla bandbreddscappar o andra störningar som finns. Samt den där "vet vad du vill ha" intelligenta nedladdningen. Kan man trolla med polare med den genom alla glo på/like alla "Barbie Horse Adventure" videosarna tro på deras konsol? Så att den tankar ner allt.
Your harddrive is now full with all the games you haven't bought yet.
 

Forsete

Member
Ska Drive Club vara open world, eller är det endast banracing som gäller?
Banracing är lite meh, open world i ett social spel känns nästan som ett måste.
 

waypoetic

Banned
Ska Drive Club vara open world, eller är det endast banracing som gäller?
Banracing är lite meh, open world i ett social spel känns nästan som ett måste.

They didn't say. Banracing tror jag väl att det blir till viss mån men som du såg i trailern så rejsade (yay svenska) dom längs vanliga vägar. Tummen upp för det! Open-world ser jag inte riktigt vitsen med. Jag är väl den enda på den här planeten som spelar GTA spel och kör "lagligt" och efter att ha sett gameplay från Forza : Horizon och hur folk kör där så... Bilen kommer behöva ett halvårs service efter alla krockskador etc.
 

Drencrom

Member
Drencrom, kAOZ - vad tyckte ni om Killzone : Shadow Fall?

Det såg bra ut, gillar den nya art directionen och att dem börja på nytt arc istället för att fortsätta direkt på KZ3 (fuck Rico). Slow-mo mekaniken och railgunen såg nice ut, finns inte så mycket mer att säga i nuläget.
 

waypoetic

Banned
Det såg bra ut, gillar den nya art directionen och att dem börja på nytt arc istället för att fortsätta direkt på KZ3 (fuck Rico). Slow-mo mekaniken och railgunen såg nice ut, finns inte så mycket mer att säga i nuläget.

Kul att dom är tillbaka på Vekta tycker jag! Ska bli intressant å se storyline:n från deras perspektiv och hela Berlin-muren-kopplingen.
 

Forsete

Member
Håller mig till Gran Turismo.

Är säker på att GT6 kommer se sjukt snyggt ut.

GT är ju favoriten, men lite omväxling skadar inte. :OP

They didn't say. Banracing tror jag väl att det blir till viss mån men som du såg i trailern så rejsade (yay svenska) dom längs vanliga vägar. Tummen upp för det! Open-world ser jag inte riktigt vitsen med. Jag är väl den enda på den här planeten som spelar GTA spel och kör "lagligt" och efter att ha sett gameplay från Forza : Horizon och hur folk kör där så... Bilen kommer behöva ett halvårs service efter alla krockskador etc.

Open world var min favoritgrej med TDU. Att bara cruisa runt på en stor fet ö känns mäktigt.
Hoppas verkligen Drive Club kör på i den stilen.

TDU1 teamet, vad gör dom idag?


Kul att dom är tillbaka på Vekta tycker jag! Ska bli intressant å se storyline:n från deras perspektiv och hela Berlin-muren-kopplingen.

Aaargh. Blev fan sugen på att lira 3an igen.
Ska nog göra det. :p
 

waypoetic

Banned
Så, jag kommer nog vara en av dom där som sätter sig å campar utanför Webhallen nu när PS4 släpps. Who's with me?

I GBG då.
 

Labadal

Member
Jag väntar till 2015 innan jag satsar på någon av next gen konsolerna. Har nästan 100 spel jag VILL klara innan jag går över till nästa generation. Kommer att köpa vissa spel ändå.
 
Top Bottom